Yksivuotiaan alhainen hemoglobiini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Käytiin tytön kanssa neuvolassa, myös hemoglobiini mitattiin. Arvo oli 94 mikä ilmeisesti on melko alhainen, saatiin lähete labraan ja ohjeet syöttää lapselle paljon rautapitoisia ruoka-aineita. Tuo pimu vaan on tosi huono syömään, etenkin nyt kun se tekee montaa hammasta yhtä aikaa. :/

Onko täällä muiden yksivuotiailla ollut samaa ongelmaa? Miten se on hoidettu?
Mua kiinnostaisi piikkikammoisena ihmisenä myös tuo labrajuttu, otetaanko yksivuotiaalta siellä hb-verinäyte sormenpäästä vai kyynärtaipeesta?

Kiitos tiedosta. :) Ei muita kokeita ilmeisesti tarvi meidän tapauksessa ottaa. Yritin mä vähän neuvolassakin kysellä noista jutuista mutta vastavalmistunut th ei tuntunut tietävän. Mua alkoi pyörryttää jo ajatus tavallisen verikokeen otosta. :ashamed:

Jotain rautavalmistetta sitä varmaan pitää antaa jos ei muuten helpota. Outo juttu, pojalla on aina ollut hyvä hb kuten myös mulla pojan syntymän jälkeen. Tytön syntymän jälkeen mun hb on ollut hitaasti nouseva ja tytöllä tilanne tuo.

Eiköhän ne sormenpäästä ota sellaiseen miniriikkiseen putkiloon sitä verta - varsinkin, jos ei muita juttuja katsota siitä verestä.

Onko neitosella ollut vasta jokin tulehdussairaus? Esim. ihan tavallista flunssaa?

Meillä tarkastettiin samalla tavalla yksvuotiaana. Kyllä ne ihan kyynärtaipeesta sen verinäytteen meillä otti. Tulos oli sitten kuitenkin korkeempi kun neuvolassa otetussa joten ei mitään jatkotoimenpiteitä.

Hmm... Täytyy ottaa selvää tuosta mittaustavasta. Jos se otetaan sormenpäästä niin mä selviän siitä. Jos kyynärtaipeesta niin pitää ottaa mies mukaan pitämään tyttöä. :ashamed:

Ei ole neitosella ollut sairauksia, edellisestä (ja toistaiseksi ainoasta) flunssastakin on aikaa jo pari kuukautta. Toivottavasti tyttö saisi äkkiä ruokahalunsa takaisin, selvittäisiin ehkä ilman rautavalmisteita.