Alhainen hemoglobiini. Oireet?

tyttärellä
oli nyt 74...sai ohjeen syödä tupla-annoksen rautatabletteja.Ottivat perusverenkuvan,mutta tytär ei ole kysynyt tuloksia vaikka olen useasi patistanut.Jos niissä olisi jotain pahasti pielessä, niin ottaisivatkohan yhteyttä? Joskus aiemmin hällä oli jtn 102.
 
wqweqwe
Mulla oli viimeksi 65. Pitkän ajan kuluessa kehittynyt. Menin lääkäriin, koska minulla oli tunne, että joku puristaisi kurkusta ja epäilin pattia kilpirauhasessa. Portaiden nouseminen ei sujunut ilman monta lepotaukoa, ajatus ei kulkenut, tajuton väsymys jota nukkuminen ei poistanut... siinä pahimmat oireet. Vasta nyt kun sain hempat yli 120, olen taas muistanut millaista on olla kun jaksaa normaalisti esim. nousta rinnettä ylös ilman että meinaa tukehtua.
 
15v tyttö
Mulla on ollu jo pitkään hengenahdistusta kädet alkaa välillä täristä.melkein koko ajan väsyttää.masennustakin on kiusaamisen takia. Heikotusta ahistuksen takia. Eilen joudui lepäämään kesken tuntia kun tuli huono olo. En meinannu päästä siitä ylös kun oli jotenkin painava olo ja kroppa tutisee vieläkin. Välillä pyörryttää. Tuntuu niinku ois sumua välillä. Kokoajan melkee kylmä ja vaik menisin ulos t-paidassa 20-asteen pakkasella tai toppatakissa yhtä kylmä on . (Testattu xD) kylmiä väreitä vähän väliä. Huomenna olen kyllä menossa terkkarille mut haluan tietää että onko luuloissani mitään perää.
 
jepjepjoo
..mutta nyt tuntuu että on laskenut huomattavasti. rautalääkkeitä mulle määrättiin, mutta oon tosi huono ottamaan lääkkeitä säännöllisesti, nytlin saatan ottaa vaan viikonvälein.

mut tosijaan, rautalääkkeet ei tepsi, koska syö niitä miten sattuun, oireena mulla on huimausta, pään särkyä, väsymystä (voisin nukkua koko ajan), laiskuus, jatkuva tunne "haluan suihkuun" ja tunnen koko kroppani "painavaksi" koko ajan, nytkin tuntuu että en jaksa pitää tätä puhelinta ilmassa kun kirjoitan tätä..

huomenna ajattelin mennä lääkäriin ja käskeä mittaamaan mun hemoglobiini...
 
12.v tyttönen
Itelläni on hemoglobiini ollut kaks kertaa liian alhainen viimeksi oli 108 ja nyt just on 95 ! Huimaa ihan hirveästi ja myös pyörryin tossa perjantaina. Käskettiin vaa syödä tabletteja ja varoa ettei rasita itteään liikaa.
 
"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja 12.v tyttönen;30614596:
Itelläni on hemoglobiini ollut kaks kertaa liian alhainen viimeksi oli 108 ja nyt just on 95 ! Huimaa ihan hirveästi ja myös pyörryin tossa perjantaina. Käskettiin vaa syödä tabletteja ja varoa ettei rasita itteään liikaa.
Ota Floravitalia, sitä nestemäistä hiivattomana. Vähennä viljaa, koska viljan fytaatit estävät raudan imeytymisen.

Minkä nimisiä tabletteja sulla on ollut?
 
"paula"
[QUOTE="paula";30615676]Ota Floravitalia, sitä nestemäistä hiivattomana. Vähennä viljaa, koska viljan fytaatit estävät raudan imeytymisen.

Minkä nimisiä tabletteja sulla on ollut?[/QUOTE]

Katso tuolta, kuinka huonoa ruoka voikaan olla ja siinä ja juomissa olevat fosfaatit pilaavat sen. Niiden takia ravinteet eivät imeydy:
Fr

Minkälainen vointisi on nyt?
 
vierailija
itselläni n. 160 hemoglobiini jo raskauden alkuvaiheessa. Korkea hemo sukuvika :D haha, mutta sano miulle neuvolassa että pitäis luultavasti alkaa käyttään ohennuslääkkeitä, totesin, etten varmana ala, koska jo viikon kuukautisten jälkeen huimaa, väsyttää ja paha olo raudan puutteesta. Myöskin tässä raskauden 2/3 vaiheessa alkanut huipata ja ollu kalpea, niin epäilen että taitaa olla kroppa raudan tarpeessa. En ole mitannu hemoa vielä, mutta varmaan se on kuitenkin siinä n. 140-150 tasolla.. Mutta huvittavaa siis että korkeaan hemoon puututaan helposti, vaikka olis synnynnäinen perimä ja vielä pitäis tiputta se niin alas ettei itellä olisi hyvä olo..
 
vierailija
Meidän murkkuikäisellä tytöllä anemia oireili siten, ettei jaksanut juosta liikuntatunnilla salia päästä päähän. Hb oli 70 pintaan. Koskaan ei selvinnyt, mistä se johtui, kuukautisetkaan eivät ole runsaat.
 
vierailija
Huonosta syömisestä (johtui vaimon kuolemasta) tuli pikkuhiljaa heilko olo enkä sitten päässyt enää sängystä ylös, siis en edes jaloilleni.

Naapurit piti soittaa apuun ja kun tulivat, sano et mä oon aivan valkonen, eiku ambulanssi.
Siinä ne tuli ja katto, pisti ringeriä tippumaan, katto muutakin ja eiku ambulanssilla sairaalaan.
Siellä ne katto pika hg:n joka oli 45.
Siinä ne sit pähkäili ja verta tippumaan, katto peräreiän ni aivan mustaa paskaa.

Olin ensiavussa hetken josta vietiin tarkkailuun missä sain aika nopeesti 3 lisäpussia verta.
Ei nukuttanu !

No aamulla osastolle jossa vielä viides pussi verta.
Sitten ultraan, oli ol.

Ssuraavana päivänä mahalaukun tähystykseen josta heti kun se oli perillä näkivät pohjukaissuolihaavauman JOKA johtuu siitä, että vuonna 2016 kävin 8 leikkausta läpi ja ne kun aiheutti hermosärkyä niin olen joutunut syömään paljon kipulääkkeitä.

Joo mä tiedän ettei tulehduskipulääkkeet välttämättä tehoa hermosärkyyn mutta anelääkäri ei ole keksinyt ja ollaan jo kokeiltu vaikka mitä.
 

Yhteistyössä