Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

…paitsi noista ravinteista muutama lisäkysymys, kun olin niistä juuri täällä sattunut muutenkin kyselemään.

Ravintoterapeutti ilmeisesti korosti magnesiumin tärkeyttä näissä projekteissa? Kun tuossa Solgarinin Female multiple -monivitamiinissahan sitä jo on (Magnesium [oksidi, bisglysinaatti †, sitraattI]) 133 mg, ja sen lisäksi sulle siis oli suositeltu vielä magnesiumsitraattia 2x200 yksikköä/vrk.

Entä tuo mainitsemasi erillinen 400 yksikön päivittäinen folaattiannos; saako folaattiakin erillisenä pillerinä, kun luulin, että se tulee aina jonkun monivitamiinin mukana? Mikä firma tätä erillistä folaattia tekee?
 
Jonnuli se mun limakalvon ongelma johtuu kuulema estrogeenin vähyydestä ja ongelmaa ei pitäisi olla hoitokierrossa, kun lääkkeet ovat kasvattamassa limakalvoa.
Jännäilen sun hoitoa, toivottavasti tällä kertaa onnistuu! :)

Hiskias kiitos ja samoin tsemppiä hoitoon! :)

tuba factorille munki puolesta onnittelut, jos en oo jo aiemmin onnitellut :flower:

Aleksa mä syön Berex Pro:ta, kun siinä on paljon foolihappoa, D:tä, sinkkiä yms.. kaikkea on kyllä tullu kokeiltua ja haluan nykyään pitää aika simppelinä nämä hommat, vaikka kyllä sitä aamuisin tulee monta pilleriä popsittua: Omega3+Berex Pro+Bodyflex combi+valkosipuli kapselit+kromi +lisäksi vehnänalkioöljyä. Oon myös naukkaillu säännöllisen epäsäännöllisesti vihreää juomaa, joka on oikein superjuomaa ja tukee mun kasvisruokavaliota.

yrittäjä on myös jännässä vaiheessa. Tsemppiä hoitoon! :)

on: Jännityksessä piti, kun vuoto alko vasta tänään. Huomisesta lähtien Progynovaa 2mgx2 limakalvoja kasvattamaan. Ensviikon loppupuolella limisultra. Hoito senkun lähenee, apua! :D:O
 
Halle onpa jännät paikat, nyt pidän kyllä peukkuja!! :heart: tule sitten kertomaan miten homma etenee. Onko tulevassa kierrossa siis jo siirto?

Yrittäjä, miten sun vuoto, onko loppunut jo?

Aleksa mä luulen että foolihappo on sama kun folaatti? Minulla niitä tulee B-vitamiinitabusta ja lisäksi syön foolihappoa 400 mcg. Mikä sinun tilanne on nyt hoidoissa?

Aamu kiva kun kerroit positiivisia ja hyvin menneitä asioita, tämä ketju tarvitsee niitä! Onnea vaan :heart:

Hiskias, joko nuha on helpottanut :)

Mä en ole jaksanut päivittää, ei mennyt ihan putkeen stimulointi, kaksi solua kasvoi hyvän kokoisiksi ja piikitin lopulta vain 4 pv (+ 5pv Clomeja ennen sitä) ja Pregnyl maanantaina, tänään inssi. Nyt onkin pistellyt ja jomotellut iltapäivällä, toivottavasti ne molemmat solut ovat liikkeellä. Toi kevyt aloitus ei näköjään kasvata mulla rajattomasti soluja mutta lääkärin mielestä vähemmän tujuja lääkkeitä voi parantaa laatua. Ja toisaalta on tämä inssi parempi kun ei mitään, miehen simpat on erinomaisia laadultaan. Aloitan huomenna Terolutit, onko teillä kokemuksia niistä?

Lisäksi tänään sain papa-näytteen tuloksen, se vähän veti maahan. Löydös oli luokka 3 (asteikko 1-5) ja vaatii kolposkopian eli lisäkartoitusta ja koepalan. Ei ilmeisesti tarkoita välttämättä mitään vakavaa. Mulla on kyllä aina ollut lk 1, kerran n. 12v sitten lk2. Eli tämän hoidon jälkeen tulisi sitten kolposkopia ensi kierrossa. Samalla ajattelin että voivat ottaa sen pad-näytteen kohdun limakalvosta kun kerran jotain paloja otetaan. Pyydän omalta lääkäriltä myös lähetteen siihen kromosomitutkimukseen, joka on verikoe. Siinä vaan kuulemma kestää kauan tuloksen saamisessa.
Että tällaista, kertokaa joku nyt jotain positiivista, please.
 
Kurja kuulla, Jonnuli, että stimulaatio meni pieleen, mutta teillä on ihan hyvät toivot inssistä, kun on vielä kaksi munaa tulossa! Toivon todella, että ainakin toinen tärppää! Ja toivottavasti koepalasta ei löydy mitään kummallista. Oliko sulle Jonnuli kokeiltu sitä flare up -protokollaa? Olen aina sitä kaikille tunkemassa, kun se mulla nosti valmiiksi ehtivien solujen määrää tosi paljon. En ole tosin tollasesta clomialoituksesta ennen kuullutkaan.

Jännitän Hallen siirtoa - joko se on edessä pian, onko kierrot synkronoitu? Onnea matkaan!

Hiskias, olet mielessäni. Toivottavasti hormonit viimeistään tappavat flunssan.

Positiivisia uutisia täältä ihmeiden maasta: np-ultrassa näkyi paljon pyörivä pikkuotus, jolla oli kaikki osat tallella, eikä niskaturvotusta. Myöskään verikokeiden perusteella ei down-epäilyä ole. Muutaman päivän olo on ollut jo melkein normaali ja on ehtinyt pysähtyä hetkeksi ihmettelemään tätä suurta ihmettä. Vaikuttaa siltä, että meille ihan oikeasti syntyy vauva kesällä. Nyt voin jo melkein uskoa sen, vaikka yhä edelleen tarkistan vessapaperin joka kerta, kun käyn vessassa. 3,5 vuotta ja 8 km:ää pysyy mukana varmaan aina.

Seuraan myös läheisen taistelua varhaisen menopaussin kanssa ihan vierestä ja on se luovuttajan odottelu vaan karvasta nieltävää kaiken päälle. Mun on melkein mahdoton käsittää, että tämä lapsi voi siis jopa näyttää multa ja muistuttaa mua. Siis täh. Aika hullua. :D
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Jonnuli juu siis siirto on (toivottavasti) parin viikon päästä. :)
Voi harmi, kun teidän stimulaatio ei oikein onnistunut.. Onneksi, kuitenkin tekivät inssin. Mä oon joskus syöny kolme kuukautta putkeen Terolutia ja mulle ne ei oikein käyny vaan pisti pääkopan sekasi. Se on toki yksilöllistä ja harvemmin siitä kai mitään kummempia oireita tulee.

Malsu juu kierrot on synkattu ja luovuttaja on jo aloittanut pistelyt <3
Onnea hyvistä np-uutisista!:)
 
Halle vai estrogeenin vähyys aiheuttaa limakalvo-ongelmia. Ihme juttu muuten, ettei tuota estrogeenilisää anneta tuoresiirtoon. Mistähän se johtuu? Mä pidän peukkuja, että saatte siirrettävää ja vihdoin sen plussan :heart:.

Jonnuli, kiitos kysymästä, koin sen flunssan kanssa ihmeparantumisen. Kun 3 päivää olin maannut sängynpohjalla, omatekoista mustaherukkamehua juoden, niin neljäntenä päivänä kun heräsin, niin flunssa oli kadonnut. Olipa harmillinen juttu tuon stimulaation kanssa, jospa ne irronneet olisivat nyt niitä priimasoluja. Mitä nuo terolutit saa aikaan?

Malsu :flower:. Hienot ultrakuulumiset!

Mä odottelen täällä kiertoa alkavaksi, ilman minkäänlaista innostusta : /. Viimeksi hoitokierto alkoi perjantaina ja KP13 oli punktio ja suurin osa soluista oli puolikypsiä. Nyt pitäisi kasvattaa pidempään, joka tarkoittaisi, että jos huomenna alkaisi kierto, niin punktio olisi kp15. Mutta jos se alkaakin lauantaina tai sunnuntaina, niin sitten saattaa jäädä pidemmät kasvattelut haaveeksi, kun se pytinki ei ole viikonloppuisin auki ja punktio osuisi viikonlopulle. Eli peukutetaan huomisen ja maanantain puolesta!
 
Hiskias oon joskus selvitelly tota estrogeeni-asiaa. Ja tiedän yhen joka söi stimulaatiosta asti estrogeenilisää ja tuli raskaaksi. Mä sain kerran siirron jälkeen estrogeenin niihin inhottaviin estogeenitasojen romahduksiin joita mulla tulee aina siirron jälkeen. Eli mulla alkaa aina noin viikko siirron jälkeen hirveet hikoilut ja mieliala menee rytisemällä alas, alkaa tuhruttamaan ja kohtua kouristelee.. Nyt oon mielissäni, kun syön estrogeenin koko hoidon yli :) Se Terolut on keltrarauhashormoni
Toivottavasti uusi kierto alkaa ajallaan. Mäkään en jaksa innostua mistää ennen, ku näkee miten homma etenee..
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Jääny taas kirjoittelu ja lukeminen kun on hikkasen taas harmittanu... Kävin sillon keskiviikkona ultrassa ja jotain on pielessä... Limakalvo kasvaa mutta munasolut ei. Niitä oli vähän ja ne oli pieniä. Päädyttiin suoraan jatkamaan stimulaatiota pidempään ja ultrataan huomenna josko vedetään peli poikki vai mennäänkö sittenkin punktioon. Oma arvaus on että ei mennä. Kuulemma estrogeni vois olla nyt mun ongelma tai joku satunnainen häiriö, koska niin tasaisesti on saatu eri vuosina ja kertoina soluja niin miksi nyt sitten olis näin romahtanu määrä.


Juuri nyt ei kiinnostaisi yhtään ruveta tekemään vielä viidettä kertaa stimulaatiota vaikka tyksi voisi sen ehkä tähän putkeen tarjota (tää olis siis nyt kolmas tyksissä ja seuraava olis neljäs) En oikeesti edes usko että tyksi sen suostuis tekemään. Tää lääkäri on vaan ykstyiseltä tullu ja ehkä luulee että tyks joustais muka :D Toisin tai kolmansin sanoin, nyt saattaa olla likempänä kuin koskaan ihan oikeesti "se aika" lopettaa hoidot.

Kiinnostus hoitoihin on 0! Ei enää jaksa. Ei ole uskoa ja luojan kiitos alkaa toivokin jo kuolemaan. Jos luoja suo niin nyt peli poikki ja sijaisperhe pystyyn... ehkä sitten muutaman vuoden päästä vois harkita luovutettuja soluja jos sellanen olo sitten enää on. Viisi vuotta tätä leikkikenttää on nyt kohta kaiveltu ja ei pienintäkään plussan pilkahdusta ole luvattu. Toivon sydämeni pohjasta ihmeitä.. niin itselleni kuin teille muillekin, mutta vielä sitä enemmän toivon jokaiselle rohkeutta ja voimaa hyväksyä elämän tosiasiat kun ne vastaan tulevat. Minä uskon että tämän tosiasian hyväksyminen on minulle paljon helpompaa tällähetkellä, kuin turhien hoitojen jatkaminen. Mieli voi muutua ihan millä sekunnilla tahansa, olenhan nainen... ;)

Koskaan en olisi uskonut että tulen itse tällaiseen lapsettomuuden suohon uppoamaan... saatikka että en selätä lapsettomuutta... saatikka että olen näin nuorena jo ns. luovuttanut lapseton (30v) Vielä on tietysti se mahdollisuus että joku luomuihme sieltä putkahtaisi, mutta voin vannoa että sitä ihmettä en jää odottelemaan.

Halle> Mulla oli yksityisellä estrogenit käytössä myös stimulaatiossa... Ja siirroissa.. Vaan tulosta ei nyt sitten silläkään tullu. Hyvä kuitenkin tietää että voi auttaa noihin viikon siirrosta ilmaantuviin kramppeihin, tiputteluun ja muuhun mistä kärsin. Voisin kysyä josko saisin niitä nyt popsia JOS jotain saadaan kasaan.. Tsemppiä Halle myös hoitoihin! Oot tainnu viel muutaman vuoden pidempään kiukkuilla näiden juttujen kanssa. Toivottavasti nyt se plussa pikkuhiljaa alkais jo paukkua!
 
Voi hemmetti yrittäjä, kuulostaa kyllä niin mun tilanteelta että munasolut ei kasva! Miltä tänään näytti?

Malsu mikä se flare-up protokolla oikein on, liittyykö se lääkkeisiin vai mitä? Lyhyt kaava ilmeisesti mutta mitä muuta erikoista siinä on?

Joko Hiskias uusi kierto alkoi?

Malsulle onnea! :heart:

Mulla on täällä ne terolutit käytössä (kiitos Halle, ovat tosiaan keltrauhasta) ja aika samanlaista oiretta ne mulla saavat kun luget, eivät vaan sottaa. Terot otetaan suun kautta. Olen varannut jo kolposkopia-ajan sitä papan jatkotutkimusta varten ja ajattelin soittaa ja kysyä jos sen pad-näytteen voi ottaa samalla. Sattuiko se Halle?
 
Kyllä huomenna on punktio vaikkei siellä ole kuin kolme ok näköistä follia ja muutama lottokuponkiin verrattava mahdollisuus. Jotenkin noloa olla lääkärin edessä ja yrittää edes esittää että kiinnostais onnistuminenkin. Oma luovuttaminen ja pessimismi on kuitenkin lääkärin ja hänen työnsä aliarvostamista jos joku. Kipu lienee infernaalinen kun munasarjat on ollu nykysin ultratessakin arat, saatikka sitte punktiossa. Siellä missä on nää solut ni on myös tää endometriooma kökkelö. Tänään viel lenkkeilemään koska taas ei moneen päivään saa tehtyä yhtään mitään..

lauantaina on ensimmäinen pride koulutus! Toivottavasti on kiva porukka siellä ja vetävä kouluttaja...
 
Jonnuli vastaan sulle Malsun puolesta tuhon Flareupiin, kun mulla on se just meneillään (kp4). Eli siinä aloitetaan synarelat KP2 (3 päivää annoksella 4 suihkausta / päivä, sitten loppuaika 2 suihkausta/päivä) ja pistokset KP3 alkaen. Tuo Synarela stimuloi follikkeleita kasvamaan ennenkuin alkaa jarruttamaan. Lisäksi kuulemma synarelan kanssa punktio ei ole niin päivän päälle eli sen kanssa folleja voi kasvatella pidempään verrattuna muihin jarrulääkkeisiin. Ajallisesti kaava on siis lyhyt, itse olin viimeksi tällä samalla kaavalla punktiossa kp13, saas nähdä miten nyt, kun pitäisi saada kypsemmäksi niitä soluja, kun viimeksi niistä puolet oli puolikypsiä. Miksei ne määrää noita teroluteja lugejen sijaan, jos ne kerran voisi ottaa suun kautta? Toivottavasti sulle saadaan tehtyä seuraavassa kierrossa kaikki toimenpiteet, että pääset taas jatkamaan yritystä. Mullahan on tämän hoidon jälkeen edessä se tienristeys, kun pitäisi päättää, mitä seuraavaksi.

Halle, mites limiksen kasvattelu sujuu?

83yrittäjä, tsemppiä punktioon :heart:. Sullahan on aina kuitenkin ollut ihan hyviä alkioita vai muistanko väärin? En olekaan ajatellut tuota pessimismiä tuolta kannalta, joka kerta olen pessimistisyyteni jotenkin lääkärille tuonut esille, muttei se ainakaan ole näyttänyt vetävänsä hernettä nenään ;)
 
Koskaan ei mee mulla asiat ihan ohjekirjan mukaan... punktiossa tyhjättiin kolme follia mutta saalis oli viisi solua. Kuulemma lääkäri on lukenut että näin voi käydä... :D tänään kuullaan onko ne ollu kypsiä ja onko ne hedelmöittyny. On tää vaan niin ihmeellistä.. punktio oli hyvin kivulias, mutta nyt on oudon kivutonta. En varmaan syö tänään enääedes särkylääkkeitä vaikka normaalisti en toisena päivänä saa selkää suoraksi. Eli hengissä selvittiin viimeisestäkin punktiosta!
 
Näin minäkin mietin että lieköhän ne oikeesti niin edes harvinaisia... Periaatteessa niitä on voinu ennenkin olla, mutta kun isompi määrä imetään samaan aikaan, niin ei sitä siinä huomata oliko jossain useampi ja jossain kenties ei yhtään...

Viidestä oli neljä hedelmöittynyt ja kaksi oli kelpoja. huomenna siirtoon ja homma pakettiin... Varmaan siirretään molemmat kun on ennenkin siirretty kahta. Mitä sitä turhaan pakastamaan kun ei kuitenkaan ole hyvin multa solut pakkasesta selvinny.

Huh kun ollaan likellä sitä hetkeä kun näistä leikeistä pääsee pois!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73 ja Malsu
yrittäjä kiitos :) sulla ollu jännä hoito ja onneksi myös iloinen yllätys punktiossa. Toivottavasti olet saanut tänään kullannuput kyytiin :heart:
Me ollaan ainakin miehen kanssa kuunneltu sydäntämme. Joka hoidon jälkeen sydän on kyllä sanonut miten halutaan edetä ja monesti on mieli muuttunut. Onneksi ollaan kuitenkin aina samoilla linjoilla ja yhtä paljon halutaan lasta. :) Huippua, että menette sinne Pride-koulutukseen! Meitä on myös kiinnostanut se ja käytiin infossa, mutta keskitytään nyt näihin hoitoihin.

Jonnuli se näytteenotto oli hetkellinenhelvetti, mutta tiesin sen jo ennalta, kun se mulle on jo kerran tehty. Mulle oli vaan tärkeetä, että se tehdään, josko se vaikka auttaisi. :) toivotaan, että niissä jatkotutkimuksissa ei mitään hämminkiä löydy.

Hiskias ne Terolutit ei oo lähellekkään tarpeeksi voimakkaita siirron yhteydessä käytettäviksi. Luomukierrossa tai inseminaatiossa hyvä lisätuki :) miten sul nyt menee?

on: Limakalvo oli eilen jo 10mm. Progynova annos nousi 2mg eli syön sitä nyt 6mg päivässä. Maanantai aamuna aloitan Luget ja samana päivänä punktio! Ihan hiukan jänskättää ja yritän olla ajattelematta mitään kauhuskenaarioita vaikka niitä tunkee koko ajan mieleeni. Mulla alko nyt neljän päivän vapaa, joten saan ihan rauhassa olla hajamielinen :D
 
Kyllähän me saatiin kaksi kaverusta kyytiin. Lääkäri sanoi että on ennenkin tullut enemmän soluja kun on hyviä folleja laskettu mutta nyt se oli vielä selkeämpää kun oli niin vähän folleja ja soluja senverta hyvin.

Lääkärin kanssa pohdittiin kun kaikki näin hyivn kropassa on toiminut että voi olla se ongelma ihan kromosomeissakin. Ehkä sillä lauseella hän sai mieleen kytemään myös sen toiveen siitä lahjasoluhoidon onnistumisen mahdollisuudesta joskus.

Nyt oltiin ensimmäisessä pride koulutuksessa. Mukava porukka... hiukka huonohko kouluttaja, mutta toisaalta paljon opin määrä riippuu meidän "oppilaiden" kysymysten osuvuudesta ja tasosta. Täytyy vaan haastaa kouluttajia. On se oppimateriaali sentään kuitenkin kattava ja hyvä.

Tänään saatiin miehen kanssa avattua keskustelua myös siitä että hänelle tämä lapsettomuuden lopullistuminen on nyt vasta avautumassa. Minä taasen olen sen jo sisäistänyt aiemmin... luultavasti kuitenkin negan jälkeen tulee ylläreitä omastakin nupista. Edelleen kuitenkin olen helpottunut että tää olis nyt tässä... Jännityksellä odotan kuitenkin josko nyt tää viimeinen tois sitten ihan kaksoset vieläpä :D

Tsemppiä porukalle... mä tuun kertomaan viimeistään parin viikon päästä jos katoan langoilta lopullisesti...
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73 ja Malsu
yrittäjälle tsempit "kaksos"piinistelyyn :D. Montako koulutusrupemaa siinä Pridessa on?

Halle, mille päivälle siirtoa on ajateltu jos punktio on maanantaina? On se jännää, itse ei siinä voi kun odotella (ja panikoida :p).

Mä menen huomenna ekaan ultraan. Olen vetänyt sikeetä lähes kellonympäri nyt 2 yötä ja eilisenkin vaan löhösin sohvalla. En tiedä mikä niin väsyttää. Vaakatason hyvyys on se, että vatsanseutukin on "tunteettomassa" tilassa :). Vatsa on aivan ruikulilla - WTF, liekö ne on noi lääkkeet... ei kyllä viimeksi ollut. Että tällaista tällä erää.
 
83yrittäjä onnea kyytiläisten johdosta! Nyt luotetaan, että se onnistuu :heart:

Hiskias mua myös väsyttää ne kasvattelulääkkeet. Mitäs ultrassa näkyi?
Siirto määräytyy kuulema sen mukaan montako alkiota tulee ja miltä ne näyttää. Keskiviikkona tai torstaina kuitenkin :)

on: Kyllä vähän mietityttää miehen siemenneste-tulos. Pesun jälkeen oli 2,1milj. ja niiden päät oli kuulema vähän epämuodostuneita ja se viittaisi siihen, että niissä on hedelmöityshäiriö sen vuoksi kerran kokeiltu IVF ei toiminut ollenkaan. Kahdeksan solua saatiin ja kuusi niistä on tarpeeksi kypsiä ICSI:iin. Kahdelle ei niin kypsällä harkitsivat IVF:ää. Aamulla soittavat kuinka on käynyt ja mua ei jännitä yhtään :whistle:
 
Halle, käääääk miten jännää. Miten mä en yhtään tajunnut, että miehellähän on "hommia" punktiopäivänäkin ja sä voit vaan odotella :LOL:. Harmillinen juttu tuo siemennesteasia, tuliko se nyt ensimmäistä kertaa esille? Vai riippuu siirto siitä miltä näyttää, tota mä tänään kysyin lekurilta, että voiko pitkä viljely muuttua lyhyeksi jos "biologista solut näyttää siltä", kun sitä en missään tapauksessa halua. En saanut vastausta.

Ultrassa käyty, follit (9 kpl) oli 6 - 14 mm, seuraavan kerran perjantaina, jos vaikka maanantaina pääsisi punktioon. Tulihan pitkä pistelyjakso, 12 päivää! En mä kyllä tajua miten pulleena sitten olen, kun nytkin istuminen on hankalaa ja kävelytahtia on pitänyt himmata : /.
 
Yrittäjälle onnea kyytiläisistä! Ihan loistavaa, ehkä nämä on ne onnenkantamoiset.:heart: Mutta kiva että teillä on myös se pride-koulutus alkamassa niin on kaikkea muutakin käynnissä. Oliko teillä aiemmin ajatuksissa lahjasolut vai tulivatko ne nyt esiin? Mullehan tämä uusi lääkäri kanssa puhui ääneen kromosomihäiriön mahdollisuuksista, ajattelin ne tulevassa kierrossa testata niin ei turhaa tehdä kalliita hoitoja jos sillä tasolla on vikaa (mussa tai miehessä).

Halle onnea niistä kuudesta! Varmaan jännittää kuulla tuloksia... ajattele että siirto on jo parin päivän päästä ja miten hyvät mahkut teillä on. Harmi simppoja, tosin en tunne niissä raja-arvoja lainkaan mutta eiköhän icsi toimi, pidän peukkuja =) ja kiitos vielä pad-näyte tuntemuksista, taidan itsekin olla sen kannalla että kannattaa kestää tuska ja ottaa ensi kierrossa näyte.

Hiskias miten hienot follimäärät sulla on, onnea! Nyt vaan kasvuspurttia viikon ajalle. Haluatko pitkän viljelyn ehdottomasti? Mäkin toivoisin jos saadaan joskus vielä useampi folli. Ja kiitos flare-up selvityksestä. Täytyy kysyä lekurilta siitä. Tämä uusi lekurini on ollut clomit+pistoslääke combon kannalla, ymmärsin että siinäkin clomit voi kiihdyttää reservistä useamman follin kasvamaan ja sitten "kovat lääkkeet" eli hormonipistoksia perään. Mutta flare-upkin kiinnostaa!

Mä lopetin eilen terolutit ja tein tänään negatestin, toisaalta toivoinkin vähän sitä kun haluan menkat alkamaan niin pääsen jo ensi viikolla niihin papa-jatkotutkimuksiin ja muihin näytteiden ottoon. Seuraava kierto olkoon tutkimuskierto ja sitten toivon mukaan (jos ei mitään mistään löydy), uusin voimin hoitoon ;)
 
Halle) Nytkö vasta huomasivat simppaongelmat? Onko eri labra?

Hiskias) onnea kasvatteluun... hiljaa hyvä tulee? Mulaki oli nyt ekaa kertaa 12 päivää piikit. Ennen aina menny kymmenellä.

Olen ollut avoin lahjasoluille aina, ja niistä on mainittu jokaisen lääkärin toimesta, mutta stimulaatiot on menny niin hyvin et ei oo ollu viel järkee. Joskus pitää viel tuohon kromosomiasiaan perehtyä... kuinka paljon sitä sitten voidaan oikeesti tutkii ja kuinka luotettavasti.

tänään survoin ton gonapeptylin nahkaani ja se nousi päähän! En muista moista ennen käyneen. Tuli suhmurainen olo ja kädet kömpelöity. Voi olla että tuli joku piikityspaniikkiadrenaliini juttu mut toooosi outoo.

nyt sitte reilu viikko viel ja se on siinä sitte! Taistelutahtoa siskot!
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias ja Malsu
Hiskias niin tää on outoa, kun mieli ei oo sekasi kaikista mömmöistä mitä on piikitelly. Mieli on paljon rauhallisempi. Ihanku mä luottaisin luovuttajan soluihin enemmän kuin omiin :D Nyt puhelimessa ollut hoitaja ei osannut sanoa onko tuota siittiö-ongelmaa ollut aiemmin. Pitää kysyä sit siellä paikanpäällä jos vaikka jossain paperissa olisi mainintaa morfologiasta. Meillä on siis siirto vasta torstaina jos hyviä alkioita on monta ja haluavat vielä seurailla erottuuko joku parhaimmaksi. Yleensä siirto on ollu aina kahden päivän viljelyn jälkeen, kun alkioita on ollut niin vähän ja paras on selvästi erottunut. Toivotaan, että sulla noi kaikki 9 lähtee kasvamaan tasaisesti!

Jonnuli kiitos!

on: Yksi oli raaka, toinen kypsyi päivän aikana. Seitsemälle tehtiin ICSI ja kuusi hedelmöittyi! :heart: oli sieltä siittiöistä löytynyt ihan normaalinkin näköisiä niitä käytettiin. :) Aamulla taas uutta soittoa lähdenkö tulemaan vai odotellaanko torstaihin. Onneksi mulla on tälle päivälle yksi maalausprojekti, niin aika menee rattoisasti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiskias ja Malsu
Halle, tuliko sitä puhelua vai odotteletko "tyynenä" huomiseen?

yrittäjä, vai semmoiset "kännit" sait. Mä olen muutamana päivänä havainnut yhtäkkiä, että ihan kun olisi kännissä, juurikin tuollaisen suhmuraisen tunteen kera. Sitten olen rientänyt juomaan lasitolkulla vettä ja olotila on helpottanut. Pakko johtua noista hormoneista... selvästikin liian pitkä rupeama.

Täällä on ennenkin puhuttu avoimesti näistä hommista, joten pakko todeta naiset, että se on lähdettävä "pakkoseksiä" harrastamaan, ettei simpat ole liian vanhoja, jos vaikka maanantaina pääsisi punktioon :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu

Yhteistyössä