Alemmuudentunto miehen eksää kohtaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Tästä asiasta on tulossa iso ongelma kovaa vauhtia... Ennen kuin aloin seurustelemaan mieheni kanssa, minulla oli suhteellisen hyvä itsetunto. Tiesin olevani kiva ja hauskaa seuraa, sekä ihan ok näköinen. Nyt kaikki on toisin.

Mieheni on hyvännäköinen, seurallinen, hänellä on paljon ystäviä, huumorimiehiä, pukeutuu hyvin ja on oikein menestynyt. Minä olen (ihan oikeasti sitten ) 10 kg ylipainoinen, tavallisista tavallisimman näköinen nainen, jolla ei ole mitään erityistä. En ole kovin menestynyt "urallani", en ole kaunis (sen varsinaisessa merkityksessä )
Itse en aluksi edes kiinnittänyt huomiota siihen että olisimme jotenkin epäsuhtainen pari, todellakaan. Mutta KAIKKI vertaavat mua miehen eksään, joka on kaunis (siis todella! ), hoikka ja kuulemma vielä niin kamalan sydämellinenkin. Esimerkiksi kun mies esitteli mua eräälle vanhalle ystävälleen, niin tämä totesi heti perään että "no mutta mitäs Siirille (eksän keksitty nimi ) kuuluu, siinä vasta olikin kaunis nainen..." Ihan sanatarkasti noin. Toisella kerralla eräs miehen "ystävä" sanoi painostani ikävästi, ja mieheni tietysti puolusti minua, mutta se oli erittäin noloa. En itse ikinä voisi käyttäytyä niin moukkamaisesti että kommentoisin kaverini poikaystävän/tyttöystävän painoa!!!

Nyt tää asia vaivaa jatkuvasti. Olen niin paljon lihavempi ja rumempi ja kamalampi kuin tää kaikkien ihannoima eksä. Voi että ottaa päähän kyllä... Mies itse on ihana ja kannustava eikä ikinä vertailisi mua kehenkään (toivon näin!?! ) mutta nyt oon alkanut kuvittelemaan että jos mies onkin samaa mieltä... koska heidän eronsa Siirin kanssa ei tapahtunut miehestä johtuvista syistä.

Voisitko sitten tehdä jotain itsetunnon kohentumiseksi? Jos tiedostat itse, että sinulla on ylipainoa, mikset tekisi asialle jotain? Auttaisiko uusi kampaus kenties? Ihan sinun itsesi, ei miehen ystävien, vuoksi!

En siis todellakaan puolusta miehesi ystävien "idioottimaisia" kommentteja!!! Kaikki eivät todellakaan ymmärrä, että toisen ulkonäköä ei sovi negatiivisessa mielessä kommentoida. Olen itse normaalipainoinen, mutta kun en palautunut toisen lapsen syntymän jälkeen yhtä nopeasti omiin mittoihini kuin aiemmin, useampikin asiakkaani katsoi aiheelliseksi kommentoida asiaa tyyliin "viimeksi pääsit nopeammin kuntoon, onko teille kolmas tulossa?!?!". Synnytyksestä oli aikaa 3kk.

Nokka pystyyn! Älä anna itsetunnon vajota!

Alkuperäinen kirjoittaja k:
kuules nyt. eksä on eksä ja sä olet nyksä. siinä jo paremmuutta yli oman tarpeen.

peesi. Ehkä kaikkia vaan harmittaa heidän ero ja siksi laukovat turhia loukkauksia. se harmittaa siis heitä. Jos miehesi on eroon ns. syytön ja sinä myös, saatte unohtaa kaikki nuo. Miehesi on onneksi sinun puolellla. Juttele hänen kanssaan tästä. Muista, että olet juurikin tuo NYKSÄ! :heart:

Vertailu exään on pahimmasta päästä miten toista voi loukata,tuli kommentit sitten omalta puolisolta tai hänen kavereiltaan..Mutta kuten tuossa kirjoitettiinkin niin tämä miehesi exä on exä varmaankin ihan hyvästä syystä ja miehesi on nyt sinun kanssa ja rakastaa sinua!

Ajattele asiaa hieman toiselta kantilta, älä pelkästään ulkonäöllisesti.

Minunkin mieheni eksä hakkaa minut ulkonäöllisesti 6-0, on pitkä ja laiha jne.
Olen minäkin ihan ok, mutta paljon näyttävämpi hän on.

MUTTA, ei sillä ulkonäöllä pitkälle mennä jos nainen juoksee koko ajan vieraissa, haastaa riitaa, ei osallistu kotitöihin saati osaa edes tehdä niitä.

Meillä on ollut nyt jo huomattavasti pidempi suhde kuin heillä koskaan, emännäntaidoissa minä hakkaan hänet 6-0, en myöskään kulje vieraissa tai haasta riitaa pikkuasioista.
Me emme miehen kanssa riitele juuri koskaan.
Me siis mieheni kanssa sovimme elämätapojen ja luonteen puolesta yhteen.
Ei kaikkea mitata pelkällä ulkonäöllä.

Sun fiksulla ja seurallisella miehellä on aika moukkia ystäviä. Jos jollakulla olisi pokkaa ottaa puheeksi läsnäollessani avomieheni exät, niittaisin varmaan tyypiltä hampaat kurkkuun. Yksinkertaisesti tökeröä ja moukkamaista.

Niitä syitä mustasukkasuuteen olis varmasti jokaisella jos oikein etsimään alettais. Joskus suhteen aluksi vertasin itseäni usein mieheni exiin. Mutta ne mies sai loppumaan tokaisemalla, että kenenkään muun kanssa hän ei ole ollut valmis menemään naimisiin. Ja siinä oli itselleni syytä ihan tarpeeksi olla tyytyväinen. Jos toisten kommentit häiritsevät sano vain heille suoraan, että eipä kelvannu kuitenkaan enää se exä miehesi rinnalle! Voit olla ylpeä itsestäsi kun mies on hyljännyt " niinkin hoikan ja hyvännäköisen" sinun vuoksesi.

Ja oikeasti kauneus on makuasia, kiitos siitä jollekin:)

Juu siis laihtua toki voin, mutta en ole mikään "läski", siis mielestäni todellakaan, vaan sellainen kun aina olen ollut ja aina olen ollut tyytyväinen itseeni, bmi on 25 ja silti liikun ja urheilen. En usko että laihduttamisella saadaan mun itsetunto paranemaan niin kauan kuin ilkeät tyypit vertaa mua siihen siiriin.

Vertailu on tosiaankin pahinta. En kestä sitä! Sama kuin anoppi laittoi miehelle kerran matkaan, kun oli siivonnu kaappejaan, nipun kuvia eksän aikaisilta ajoilta niin ei sekään hyvältä tuntunut, vaikkakin tiedän sen että kaikilla meillä on menneisyys. Mutta kun anoppikin tuntuu harmittelevan tän siirin perään.

Ehkä ne ei ymmärrä miten tuommonen mua loukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Sun fiksulla ja seurallisella miehellä on aika moukkia ystäviä. Jos jollakulla olisi pokkaa ottaa puheeksi läsnäollessani avomieheni exät, niittaisin varmaan tyypiltä hampaat kurkkuun. Yksinkertaisesti tökeröä ja moukkamaista.

On sillä mukaviakin ystäviä joista on tullut munkin ystäviä, nää moukat on sitten niitä moukkia joilta tämmöstä tekstiä tulee.

Minunkin mieheni ex oli varreltaan paljon parempi kuin minä, teki jopa kait mallintöitä. Vastapainona laihuudelle oli syömishäiriö ja nukahtamislääkeriippuvuus. Ei halunnut mies lapsia sellaisen naisen kanssa, vaikka nainen kiva olikin. Siksi nainen on exä ja minä nyxä. Vaikka omaankin sen 5-10 kg laihdutettavaa:)

Mulla tilanne on ihan päinvastoin. Miehen nyksä on kuvankaunis, hoikka ja vielä lääkäri!
Pelkkää hyvää olen kuullut... jopa lapsetkin on saanut jotenkin "puolelleen" joka asiassa.
Ex-anoppikin on alkanut minua vierastamaan vaikka ennen oli hyvin lämpimät välit.

Sai kaikenkukkuraksi eksän laihduttamaan yli 20 kiloa vaikka mun kanssani se ei ikinä olisi suostunut dietille.

Arvatkaa ottaako päähän? (Oikeasti ei mulla mitään häntä vastaan ole.. )

Pää pystyyn! Sä olet kaunis ja sun mies halus SUT. Aina joku laukasee jotain tyhmää. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Etsi ulkonäköösi jotain piristystä, uus kampaus, "uudet" kulmakarvat, rakennekynnet tai jotain ja huomaa että oot oikeesti ainakin yhtä kaunis kuin se exä. Eikä kaikki miehet edes tykkää missimittaisista, jotkut on sitä mieltä että nainen pitää löytää etsimättä peiton poimuista.

Miehen kunnioittaminen, hyvät imutaidot, mukisematta nieleminen, pihtaamattomuus ja nalkuttamattomuus ovat sellaisia kullanarvoisia taitoja ja ominaisuuksia joita monilla hyvännäköisillä naisilla ei ole, koska he kokevat ettei heidän tarvitse tekemisillään panostaa miehen hyvinvointiin koska ulkonäkö korvaa kaiken.

Jokainen elämää ja naisia tarpeeksi kokeillut mies tietää tämän, ja siksi vähemmän viehättävilläkin naisilla on helvetin hyvät mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla,
etenkin silloin kun ei enää pelata ihan nuorimmassa junioriliigassa.

Tämä ei ole provo, vaan julma totuus.

[QUOTE="Mies-77";30447534]Miehen kunnioittaminen, hyvät imutaidot, mukisematta nieleminen, pihtaamattomuus ja nalkuttamattomuus ovat sellaisia kullanarvoisia taitoja ja ominaisuuksia joita monilla hyvännäköisillä naisilla ei ole, koska he kokevat ettei heidän tarvitse tekemisillään panostaa miehen hyvinvointiin koska ulkonäkö korvaa kaiken.

Jokainen elämää ja naisia tarpeeksi kokeillut mies tietää tämän, ja siksi vähemmän viehättävilläkin naisilla on helvetin hyvät mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla,
etenkin silloin kun ei enää pelata ihan nuorimmassa junioriliigassa.

Tämä ei ole provo, vaan julma totuus.[/QUOTE]

:)
Tyynillä vesillä on tylsä seilata.

Mun mielestä olis kamala elää ihmisen kanssa, joka täyttää kaikki tarpeeni kuin tilauksesta, eikä koskaan nurise vastaan. Kyllä sillä kumppanilla pitää olla omanarvon tuntoa ja itsekunnioitusta. Sellaiset ihmiset havemmin nielee purematta!!!

Yksi asia, jota hämmästelen, on se, että miksi ihmeessä pidetään naisella jotenkin ylivertaisen ihanana ominaisuutena sitä, että se on pitkä ja hoikka. Ei pituudessa ja hoikkuudessa siis mielestäni mitään huonoa ole, mutta kyllä mun mielestä ideaali nainen on mielummin pikkuinen ja pyöreä (ei siis lihava, mutta sellainen terve, ei hoikka eikä lihava)

Yhteistyössä