alaviisuri poistettiin nyt on leuka kipeä. osaisko joku sanoa kuuluuko asiaan tälläinen?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Itse poistokohta ei ole oikeastaan yhtään kipeä. Sensijaan leukaluuta jomottaa tosi kovasti suurinpiiretein kulmahapaiden kohdalta, ja sen takia joutuu syömään särkylääkkeitä.
Keskiviikkona siis on leikattu tuo hammas.
 
jos olisi
Jos olisi tulehtunut, niin kyllähän se kipu koko ajan pahenisi. Ja todennäköisesti nostaisi jossain vaiheessa kuumeen. Miehellä on ahtaat leuat ja kun visuri poistettiin lähtivät ahtaalla olleet hampaat hiukan hakemaan sitä tilaa itselleen. Hänellä ainakin tästä syystä särki leuka melkein 1,5 viikkoa.
 
Särky on valitettavasti ihan normaalia, ja saattaa säteillä vaikka otsaan tai niskaan, on nuo hermot niin ovelia perkuleita. Jos särky on hallittavissa kipulääkkeillä niin eiköhän se pian laannu, mutta jos muuttuu pahemmaksi, poistokohta alkaa märkimään tai vuotamaan verta tai muuten tapahtuu muutoksia niin kannattaa käydä tarkistuttamassa se. Itseltä poistettu kolme viisuria ja kaikki poistokerrat ja toipumiset olleet täysin erilaisia, ja mitä olen kuullut ja lukenut niin lääkäristäkin riippuu paljon kuinka hyvin potilas toipuu viisurin poistosta.

Itselläni kävi niin että yhden viisurin poiston jälkeen alkoi särkemään ihan vietävästi, ja lopulta menin päivystykseen jossa oli outo lääkäri tietysti. Hän katsoi suuhun ja totesi että paha tulehdus ja laittoi jotain kamalaa lääkeainetta sinne ja käski varaamaan ajan mahdollisimman nopeasti ennenkuin pahenee. Kauhuissani varasin ajan omalle lääkärilleni joka ottikin minut parin päivän päästä vastaan. Tutki poistokohdan ja totesi että erittäin siisti eikä ollenkaan tulehtunut, määräsi vaan vahvempia kipulääkkeitä kun parasetamoli ei minulla hermosärkyyn tehoa ja viikon päästä olin toipunut täysin operaatiosta. Tsemppiä!
 
"vieras"
Itselläni kävi niin että yhden viisurin poiston jälkeen alkoi särkemään ihan vietävästi, ja lopulta menin päivystykseen jossa oli outo lääkäri tietysti. Hän katsoi suuhun ja totesi että paha tulehdus ja laittoi jotain kamalaa lääkeainetta sinne ja käski varaamaan ajan mahdollisimman nopeasti ennenkuin pahenee. Kauhuissani varasin ajan omalle lääkärilleni joka ottikin minut parin päivän päästä vastaan. Tutki poistokohdan ja totesi että erittäin siisti eikä ollenkaan tulehtunut, määräsi vaan vahvempia kipulääkkeitä kun parasetamoli ei minulla hermosärkyyn tehoa ja viikon päästä olin toipunut täysin operaatiosta. Tsemppiä!
Sinulla oli ilmeisesti dry socket tulehdus, joka paranee useasti ja nopeasti kertahoidolla, joka on eugenolipaikka eli ei vaadi antibioottia tai uutta käsittelykertaa. Eli ensimmäinen lääkäri saattoi tavallaan olla ihan oikeassa, vaikka olikin ylivarovainen.
Alveolar osteitis - Wikipedia, the free encyclopedia
 
vieras vieraampi vierain
mulla oli varmaan viikon kipeänä ja toinen puoli kaulasta, leuasta ihan mustana ja turvoksissa. olin kuin olisin turpaani saanu. multa ei leikattu koska kuvissa näytti juuret siistiltä ja helpolta jutulta. lääkäri repi hammasta pois 2 tuntia! puudutusta meni suurin mahdollinen määrä ja kipu oli silti jotain aivan hirveää, koska oli tulehtunu niin puudutus ei ihan vaikuttanu. ja lopulta kun sai sen pois niin paljastu aivan järkyttävä koukkujuuri, joka ei näkyny kuvassa koska kuva oli otettu eri kantilta.
synnytyksetkään ei sattunu niin paljoa vaikka ne olen hoitanu täysin luomuna. hampaan poisto on elämäni kauhein kokemus.
 

Yhteistyössä