Alaviisuri leikattu eilen

• Viestiketjun aloittaja Kipu!
  • Ensimmäinen viesti
Kipu!
kipu karmeaa, 800mg buranaa 6h välein, yöksi pitää ottaa panacod, jotta saan nukuttua. Huomenna pitäis mennä töihin, soitin firmaan ja pomo sanoi, että vaan sairaslapulla saan olla pois. Ei se mitään, näky kuin tappelussa olleella ja verikin valuu, jos ponnistan yhtään kovempaa. Mitä kokemuksia teillä on?

Sylvi harmaana
Multa kans leikattiin just alaviisuri! Tosin oli helppo tapaus ja lähti suurimmaks osaks vaan vetämällä, pikkasen piti ientä leikata. Mä en edes saanut kunnon särkylääkkeitä (vaikka oli yks.lääkäri), Miranaxia (tulehduskipulääke), jota sitäkin jouduin itse pyytämään, kun lääkäri oli jo toivottanut mut tervemenneeksi vastaanotolta! Mies sai pari vuotta sitten samasta paikasta ison reseptin Panacodiin ja vahvaan Buranaan..?
no mutta mulla ei enää oo oikeestaan kipua, mitä nyt korvaan säteilee särkyä ja nielastessa vähän kurkkuun sattuu, parempaan päin menossa kumminkin.
Sulla siis toista päivää vuotaa se leikattu kohta? Onko se normaalia..? Kuulostaa aika rankalta kokemukselta! Tsemppiä, toivottavasti helpottaa pian!!

Kyllä mulla kesti toipuminen varmaan 3 viikkoa,en saanut suuta auki,naama turvonnut moninkertaiseksi,posket mustelmilla jotka vielä 2 viikon päästäkin oli keltaisia.Suuta en saanut reiluun viikkoon auki muuta kuin että pillin sain hampaitten väliin ujutettua.Mulla kyllä leikattiin 3 kerralla.Miten noin vähän sait sairaslomaa?

Siis mitä ihmettä!! Millä konitohtorilla te ootte hampaanne leikkuuttaneet? :eek:

Itellä myös leikattu kumpikin alaviisuri, toinen lähti suht helpolla mutta toista revittiin, raastettiin, porattiin ja pilkottiin n. 45min. Siinä lenteli hampaanpalat ja veri. :| Joutuivat leukaluutakin poraamaan...
Mutta ei mulla silti tullu mustelmia tai ollu kauheita kipuja ku pari eka päivää, onneks!!

Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Siis mitä ihmettä!! Millä konitohtorilla te ootte hampaanne leikkuuttaneet? :eek:

Itellä myös leikattu kumpikin alaviisuri, toinen lähti suht helpolla mutta toista revittiin, raastettiin, porattiin ja pilkottiin n. 45min. Siinä lenteli hampaanpalat ja veri. :| Joutuivat leukaluutakin poraamaan...
Mutta ei mulla silti tullu mustelmia tai ollu kauheita kipuja ku pari eka päivää, onneks!!
Mua kyllä jälkeenpäin harmitti etten ottanut kuvaa minkänäköinen olin toimenpiteen jälkeen.Meinasi kyllä itku päästä kun näin peilistä itseni.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Alkuperäinen kirjoittaja teea:
sattuuko se leikkaus? siis auttaahan puudutus TÄYSIN?
Mulla ainakin sattui.Taisi olla kovin tiukassa kun tuntui että kohta lähtee leuka pois paikoiltaa,niin kovaa se väänsi.
Kipu alkaa, kun puudutus lakkaa, noin 2-3 tuntia operaation jälkeen. Itse toimenpide ei satu. Saikkua kirjotti toimenpide- ja tämän päivän, hieno homma. En ole voinut syödä mitään, enkä avata kunnolla suuta, puhuminen ja nauraminen ei myöskään onnistu.

Mulla ainakin sattui.Taisi olla kovin tiukassa kun tuntui että kohta lähtee leuka pois paikoiltaa,niin kovaa se väänsi.
Mulla taas ei sattunut (saatto auttaa kyllä se rauhottavakin jota tuupattiin suoraan lihakseen ennen toimenpidettä ). Eikä sattunu mainittavaksi jälkeenpäinkään.

teea
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kipu alkaa, kun puudutus lakkaa, noin 2-3 tuntia operaation jälkeen. Itse toimenpide ei satu. Saikkua kirjotti toimenpide- ja tämän päivän, hieno homma. En ole voinut syödä mitään, enkä avata kunnolla suuta, puhuminen ja nauraminen ei myöskään onnistu.
Voi itku. Mä kun en voi (yrittäjänä) sairaslomaa pitää. Täytynee vaan yrittää ottaa rauhallisesti ja reuhtomatta töissä.
Vaikka kaippa se särkee yhtälailla on sitten kotona tai töissä. Töissä ei ainakaan ehdi märehtiä kipua.. *yrittää ajatella positiivisesti*

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Itellä myös leikattu kumpikin alaviisuri, toinen lähti suht helpolla mutta toista revittiin, raastettiin, porattiin ja pilkottiin n. 45min. Siinä lenteli hampaanpalat ja veri.
Samoin täällä, jälkikäteen kyllä poski turposi hieman ja pientä mustelmaakin ilmaantui, mutta ensimmäinen ei pahemmin särkenyt. Otin särkylääkettä ennen puudutuksen kokonaan häviämistä, hammaslääkäri neuvoi tekemään niin. Toisella kertaa vuosi aukko jonkin aikaa ja se oli muutaman päivää kipeä.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, otan panacodit käyttöön, olen vaan joskus ottanut niitä ja mennyt ihan sekaisin. Aloitan puolikkaalla, tää 800mg burana ei auta yhtään.
Kyl niist vähän pöppöröinen olo tulee. Lisäksi mä tuun tosi puheliaaksi.

vivis
Multa otettiin viisuri ihan vetämällä ja suu tuli tosi kipeeks. Soitin hammaslääkärille seuraavana päivänä että onko ihan normaalia tällänen kipu. Multa oli lähteny se verimöntti pois hampaankolon päältä niin siitä tuli se kipu. Mulle laitettiin lääketuppo mikä helpotti kipua melkeinpä heti. Suosittelen soittaan hammaslääkärille ja kysäseen asiaa....

Yhteistyössä