Alavatsakivut vanhan sektioarven kohdalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mari"

Vieras
Mistä vois johtua alavatsakipu tossa vanhan sektioarven kohdalla? Kipu alkaa aina 2-3pvää menkkojen loppumisen jälkeen ja kestää n viikon. Aiemmin kipu tuntu enemmän oikean munasarja kohdalla, mutta nyt siirtynyt tohon arven kohdalle.
Kipuja ollut vuoden verran ja gynellä käyty ultrassa, kivut menivät oviksen piikkiin, mutta lääkäri ihmetteli kuitenkin miksi kestävät noinkin pitkään. Ultrassa kohdussa näky 3cm myooma, voisko se aiheuttaa noi kivut? Endoa ei lekurin mukaan näytä olevan, eikä kipuja ole kuukautisten aikaan ollenkaan.
Särkyyn syön Burana 800mg, mutte ei auta läheskään aina.

en tiedä, mulle on tehty kaksi sektiota. aikaisempi jo 3,5 vuotta sitten ja vieläkin on särkyjä välillä enemmän välillä vähemmän. just haavan kohdalla välillä muuallakin. myös on arkuutta välillä ja jatkuvasti on puutuneisuuden tunne. en tunne tietystä kohtaa, jos ihan kevyesti hivelee. myöskään se alue ei tunne kylmiä väreitä. välillä sillä alueella pelkkä paidan hipaisu sattuu.

[QUOTE="vieras";22108906]en tiedä, mulle on tehty kaksi sektiota. aikaisempi jo 3,5 vuotta sitten ja vieläkin on särkyjä välillä enemmän välillä vähemmän. just haavan kohdalla välillä muuallakin. myös on arkuutta välillä ja jatkuvasti on puutuneisuuden tunne. en tunne tietystä kohtaa, jos ihan kevyesti hivelee. myöskään se alue ei tunne kylmiä väreitä. välillä sillä alueella pelkkä paidan hipaisu sattuu.[/QUOTE]

No tästä mun sektiosta on jo 11,5vuotta ja sen jälkeen on normaalia alatiesynnytys, jonka aikana kylläkin pelkäsivät arven repeävän, koska kaikista kamalimmat kivut tuntuivat just ton arven kohdalla. Tästäkin kohta 4vuotta.

Nostan vanhan ketjun ylös.
Mulla on samaa oiretta. Kävin papassa, ei mitään tulehduksia, menossa vielä
ultraan ensi viikolla.
Onko kenelläkään samaa oiretta? Istuessakin vihlaisee.
Mulla takana siis sektio 14 vuoden takaa ja samasta menty läpi 10 vuotta sitten
gynekologisen leikkauksen vuoksi. Nyt ihan puskista ihme särkyä ja jomotusta.
Haavan kohtaa kiristää ja se on paineinen. Mistä voi johtua?

Yhteistyössä