alavatsakivut ovulaation jälkeen - mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elliina

Vieras
Hei!

Perjantaiaamuna tunsin kovan vihlaisun alavatsassani vasemmalla puolella. Kipu paheni aamupäivän aikana ja lopulta en voinut esim. kävellä kuin vain kaksin kerroin. Seuraavan yön aikan kipu helpottui, mutta samalla alloin tuntea omituista painon tunnetta alavatsan oikealla puolella. Menin aamulla gynekologille ja hän ei löytänyt minusta mitään vikaa ja epäili kovan kivun johtuneen ovulaatiosta.

Alavatsani on edelleen hieman hellän oloinen etenkin oikealta puolelta ja olen miettinyt, mistä tämä voi johtua. Myös vasemmalla puolella on edelleen välillä pistäviä tuntemuksia. Voisiko tuon kivuliaan ovulaation seurauksena jäädä tuollaista ikävää tunnetta alavatsaan pitemmäksikin aikaa? Olisihan gynekologi varmaan huomannu, jos minulla olisi ollut jokin tulehdus? Tai olisinhan jotakin kohtaa varmasti aristanut tutkimuksen (tehtiin peräsuolen kautta) aikana? Umppari sijaitsee toki osuvasti tuolla oikealla alavatsalla, mutta kipu ei ole mitään järjetöntä ja esim. pomppiminen ei tuota mitään kiputuntemuksia (ilmeisesti umpisuolen voi helposti testata noin) eikä myöskään vatsan painelu umpparin lähettyviltä. Olen epäillyt minulla olevan ärtyneen suolen oireyhtymä. Voisiko se olla ainakin osasyyllinen kipuun? Lisäksi minulla on lanneselän kipuja (ilmeisesti lievä välilevytyrä), voisiko se säteillä tuolla tavoin alavatsaan? Kipu ei tosiaan ole kovaa, mutta melko ikävää tylppää jomotusta.

Yhteistyössä