Alavatsakipu rv24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Worried
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Worried

Vieras
Soitin jo neuvolaan, mutta ajattelin kysyä olisiko muilla kokemuksia vastaavasta. Minulle on ilmaantunut alavatsan sivuille juilivaa kipua. Erityisesti kipu vaivaa jos yritän nukkua jommalla kummalla kyljelläni. Saatan herätä lähes supistuksenomaiseen, kouristavaan kipuun, joka helpottaa pikkuhiljaa kun vaihdan asennon selälleni. Kipu on alkanut säteillä myös alaselkään. Uni on rikkonaista ja olen aamuisin aivan naatti.

Soitin neuvolaan, tekevät virtsakokeen pissatulehduksen poissulkemiseksi. Henkilökunta otaksui myös että kyseessä voi olla kohdun kasvukivut.

Takana on yksi keskenmeno alkuraskaudessa (rv12), joten siksi tämä ylimaallinen huoli. Vauva onneksi potkii paljon, jopa hieman enemmän kuin yleensä.

Onko kenelläkään ollut kokemusta vastaavasta?

Worry not. Tai ainakin luulisin, että tarkoitat niitä juilivia kipuja alavatsan ja nivusten seudulla? Vähän sellaisia kuin jos saa kylkeen lihaspistoksen juostessa tai huonossa asennossa.
Ne on jonkin sortin liitoskipuja, kun jänteet, rustot ja muut ligamentit paukkuu kohdun kasvaessa. Mulle tulee niitä usein nukkuessa, mutta myös ihan kävellessä kesken kaiken. Ovat epämiellyttäviä, mutta vaarattomia.

Juuri sellainen lihaspistoksen kaltainen tunne on kysymyksessä. Huojentavaa olisi, mikäli tämä on todella jotain vaaratonta. Ihan nivusiin asti kipu ei yllä.

Myös kävellessä kipu tuntuu, nyt on alkanut vaivata siis enemmän.

Eiköhän noi ole vaarattomia, kuulostavat ainakin samoilta kuin mitä mulla on. Mäkin säikähdin ihan hulluna kun ekan kerran kramppasi yöllä oikein kunnolla, mutta lääkäri sanoi, ettei syytä huoleen ole. Mulla vaivaa ehkä helpotti magnesiumin syönti. Eli ihan tavallisia aptekista saatavia magnesiumeja (saa syödä huoletta raskauden aikana). Ne auttaa kramppeihin, suonenvetoihin ja lihasjäykkyyteen ja mulla ilmeisesti myös noihin kramppeihin.

mulla oli kans eilen sellaista lihaspistoskipua just alavatsalla ja nivusissa. just kun sohvaltakin nousi niin tuntu et ei pääse ylös ku pisti niin ilkeesti. mut sitten aattelin mielessäni että nämä on varmasti niitä paikkojen löystymisjuttuja, eli en ottanut niistä mitään ressiä. alaselkä on kans alkanu vihotteleen.

Yhteistyössä