Alatiesynnytyksestä kysyttävää, jos sinulla oli ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö miehesi pidä isyyslomaa?

Mulle tuli synnytyksessä 1. asteen repeämät (välilihan painamisesta huolimatta). Ja kyllä ne oli kipeät pari kolme viikkoa synnytyksen jälkeen, varsinkin istuminen teki kipeää. Synnytyksestä toipuminen olikin mulle paljon ikävämpää kuin itse synnytys. Mulla myös "kireä" väliliha. Mutta eihän sitä voi etukäteen tietää, miten käy, toiset pystyvät istumaan ongelmitta jo samana päivänä...

Mulla oli imukuppisynnytys ja tuli toisen asteen repeämä. Epparia ei leikattu. Tikkejä tuli jonkun verran, ei laskettu. Eka päivä oli vähän pöljä tunne, muutaman päivän taisin istua vähän vinossa, siis paino toisella kankulla enemmän.:D Mutta särkylääkettä otin vaan ekana päivänä. Kotiin kun päästiin (9 pvää sairaalassa) ei haitannu enää juurikaan. Ainoa mitä ei vieläkään (5kk synnytyksestä) houkuta tehdä on pyöräily. Ajatus ei vaan lämmitä, vaikkei ehkä missään tuntuiskaan.:D

Eikä ap sen mies pitdä yhtään isyysvapaata? Aika erikoista, että miehen kuuluu saada levätä työpäivän jälkeen, mutta naisella ei ole siihen oikeutta synnytyksen jälkeen. En muutenkaan ymmärrä tota, että mies ei voi työpäivän päätteksi auttaa kotitöissä. Kyllähän nainen on ihan täystyöllistetty sen taaperon ja vauvan kanssa. Meillä mies töistä tultuaan, pesee pyykkiä, tiskaa ja hoitaa lapsia, kun minä teen sillä aikaa ruoka, siivoana tai ulkoilutan lapsia. Molemmille kyllä rittää puuhaa.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos

Yhteistyössä