Alaselkäkipu rv 18, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Tänä aamuna alkoi sellainen vähän menkkamainen alaselkäkipu, ei kuitenkaan niin kova kuin menkkojen aikaan. Vatsapuolella tuntuu hyvin vähän enkä ole havainnut mitään supistuksia.. Kuitenkin sellainen olo että vessassa pitäisi käydä isommalla vaikka olen jo käynytkin, mietin onko mulla vaan vatsa jotenkin sekaisin vai onko tämä raskauteen liittyvää ja pitäisikö soittaa tai mennä johonkin jo tänään..? Olen 18 raskausviikolla. Tähän saakka ollut liitoskipuja ym mutta ei tällaista tunnetta selässä.

Minulla tuollaiset kivut alkoivat suunnilleen samoilla viikoilla, paitsi että kivut olivat enempi vatsan puolella. Juuri sellaista kuukautismaista kipuilua. Lääkärissä kävin, katsoi kohdunsuun tilanteen joka oli ok. Noilla viikoilla kohtu kasvaa kovasti, ja se kasvu voi monilla tuntua kipuiluna. Sinuna ehkä soittelisin huomenna neuvolaan. Päivystykseen menolle en näkisi tarvetta tänään, jos kivut ei kovia. Toki synnytysvastaanottoon voit pirauttaa jo tänään ja kysyä neuvoa? En tiedä paikkakunnastasi, ottavatko vielä noilla viikoilla svo:lle tarkastukseen.

Helpottavaa kuulla että sinullakin on ollut ja että voi johtua kohdun kasvukivuista. Yritän tässä seurailla ja soitan varmaan svo:lle kysyäkseni tuosta. Kunpa kaikki olisi hyvin!

Yhteistyössä