alaselän tatuointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin usein sieltä löytyy kuitenkin paikka josta epiduraali voidaan laittaa. Tatuoinnin (värin) läpi sitä ei kuitenkaan laiteta, joten jos on juuri ""pahassa paikassa"" niin joudut tyytymään muihin puudutus- ja kivunlievitystapoihin, kannattaa ottaa selvää ja keskustella niistä jo etukäteen.

minulle hoitaja sanoi heti että et sitten saa epiduraalia kun on tuo tatska. synnytyksen käynnistyminen kesti kuitenkin niin kauan että hoitajat ehtivät vaihtua moneen kertaan, ja sitten kun h-hetki lähestyi sillä hetkellä vuorossa oleva hoitaja kysyi että haluanko epiduraalin? olin hieman hämmentynyt, mutta tartuin tarjoukseen ja sain puudutuksen... eli summa summarum : riippuu varmaan hoitajasta / nukutuslääkäristä / tatuoinnin koosta...

vauvalehdessä on siitä pieni juttu, missä lukee että alaseläntatuointi ei ole este epiduraalin antamiselle, mikäli sei ole tuore tai iho ei ole tulehtunut. mutta jotkut lääkärit saattavat kieltäytyä laittamasta, siinä tapauksessa kannattaa pyytää toinen anestesialääkäri. minä kyllä suunnitelin kovasti ainakin saavani ja mahdollisesti vaativani sitä epiduraalia vaikka minulla onkin suht suuri tatuointi alaselässä, sitten vaan kova kovaa vastaan!

kannattaa ottaa huomioon että välttämättä ei ole kuin se yksi ja ainoa anestesia lääkäri paikalla juuri silloin synnyshetkellä... eli lääkäriä harvemmin pääsee valitsemaan:)

vauvalehdessä on siitä pieni juttu, missä lukee että alaseläntatuointi ei ole este epiduraalin antamiselle, mikäli sei ole tuore tai iho ei ole tulehtunut. mutta jotkut lääkärit saattavat kieltäytyä laittamasta, siinä tapauksessa kannattaa pyytää toinen anestesialääkäri. minä kyllä suunnitelin kovasti ainakin saavani ja mahdollisesti vaativani sitä epiduraalia vaikka minulla onkin suht suuri tatuointi alaselässä, sitten vaan kova kovaa vastaan!

lääkäri tekee päätöksen potilaan paarhaaksi ei siinä tuskin vänkytys vaikuta

Viimeksi muokattu:
Ei sitä puudutusta aina muutenkaan saa. Itse en ole saanut kummassakaan synnytyksessä.

Ilmeisesti siksi kun lievemmät konstit ovat auttaneet ja toisaalta jos synnytys ehtii liian pitkälle, ei sitä enää voida laittaa - tai siitä ei enää ole hyötyä.

Yhteistyössä