Alapään korjausleikkauksen tarve

Hei! Olen 25 vuotias kahden lapsen äiti. Molemmat lapset syntyneet aika "rytinällä" ja alapää kärsinyt vaurioita... Emätin tuntuu väljältä, yhdyntä ei tunnu yhtä hyvältä kuin ennen, tampooni ei pysy sisällä, yhdynnässä pakko lisätä jatkuvasti liukastetta epämääräisen hiertämisen takia, joskus tulee tunne että pissaa valuu hieman vaikkei olisi edes hätä... Tässä mukavia oireitani...

Alapään ulkonäöstä sen verran, että emättimen aukko on laaja ja aukinainen, välilihaa ei ole enää paljoakaan. Näyttää sille kuin "sisälmykset" pyrkisivät emättimenaukosta ulos...

Olen melko varma että minulla on jonkinasteista laskeumaa yms alapäässäni, vaikka yksikin gynekologi totesi asian otettuani puheeksi, että alapääni näyttää "normaalilta synnyttäneen naisen alapäältä". Miksi ihmeessä pitäisi tyytyä siihen että alapää on pilalla lasten saamisen jälkeen?? Emme edes pysty harrastamaan seksiä tietyissä asennoissa enää, koska minuun sattuu niin paljon ja paineen tunne on liian kova (esim takaapäin seksiä harrastaminen on mahdotonta). Tässä ei ole kyse mistään löysistä lantionpohjan lihaksista, tai jos onkin niin niiden jumppaaminen ei tätä tilannetta korjaa...(ja siis ahkerasti jumppaan)

Onkohan mahdollista päästä julkiselle puolelle korjausleikkaukseen? Ovatko oireeni riittävän pahoja jotta minua laitettaisi eteenpäin?? Jotenkin tuntuu sille että sitä kautta en mihinkään pääse kuitenkaan. Mutta mitähän yksityinen plastiikkakirurgin leikkaus mahtaisikaan maksaa... Voi että, tuntuu niin toivottomalta. Ei tämä mikään elämän suurin asia tietenkään ole, ja kärsisin vaikka mistä lasteni takia, mutta kyllä minulla kai on oikeus tuntea oloni hyväksi kropassani vaikka olenkin äiti...?!!
 
Heippa =)!
Kuulostaapa hyvinkin tutulta :hug: ! Itse pääsin yksityisen gynen (toinen yksityinen ei vähääkään tajunnut ongelmaani, toinen taas otti hyvinkin asiakseen) kautta julkiselle puolelle pkl-käynnille: ne olisivat kyllä korjanneet ongelman, mutta lapsiahan ei näiden korjaustoimenpiteiden jälkeen suositella ...ja jäi sitten korjailut toistaiseksi tekemättä, mietintäaika meneillään =) .
Kyllä minusta, jos on virtsankarkailua -edes jonkin asteista- se on sen verran invalidisoivaa, että kyllä sille jotain on tehtävä + noi kaikki muut :( , varsinkin 25v:lle . Ja ihan varmasti sinulla on oikeus olla NAINEN vaikka oletkin äiti =)!!!

Tsemppiä, toivottavasti löydät hyvän gynen, ja pääset alkuun prosessissa :hug: !!!
 

Yhteistyössä