Alapään ulkonäkö synnytyksen jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnyttänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meille tulossa kolmas mutta eipä oo tullut kyllä mieleen tutkia tuota alapäätä peilin kans. Siis ei synnytysten jälkeen eikä näin raskausaikanakaan. Vaikka nytkin se tuntuu toisina päivinä melkoisen pullottavalta niin olen antanut asian olla, koska kuuluu asiaan että myös sen ulkonäkö muuttuu. Jotenkin en jaksa hötkyillä siitä miltä toi alapää näyttää kun eihän sitä kukaan näe. Korkeintaan mies enkä jaksa uskoa, että se sitä kauhistuu. Eipä ainakaan ole vaikuttanut kauhistuneelta.

Ja hyvänenaika - viikko synnytyksestä. Meneppäs nyt ihastelemaan sitä vauvaasi ja unohda se alapää. :))

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no kuule, virtsarakko on sun alavatsan sisällä, n 15cm virtsaputken matkan päässä virtsaputken suulta. Et jos SE todellanäkyy synnytyksen jälkeen, niin kipin kapin LÄÄKÄRIIN...

Otas kuule huomioon et jos on keisarin leikattu ni silloin katetroidaan!

Tässä kiteytyykin osuvasti äly ja tiedon määrä. Eläköön, eläköön, eläköön!

No ehkäpä tuolloin ei alapäähän ole tullut tikkejä kun ei ole sitä kautta tullut!! Ja se että silloin se katetri laitetaan ni se varmaan voi näkyä. Kyllä mun kaveri sanoi että ekan lapsen syntymän jälkeen kun jouduttiin leikkaan ettei ikinä enään tee lapsia kun se keisarinleikkauskaan ollu kauhean kivaa!!!! Itse en halunnut tota epiduraalia kun en halunnut että mun kipeätä selkää piikitetään!

Voi luoja! :laugh: Voidaanhan sitä hyvä ihminen katetroida synnytyksen aikanakin ja montakin kertaa. Ja minulle on muuten tehty 2 sectiota ja yhden olen synnyttänyt alakautta ja kyllä katetroitiin.

Tarkoitin lähinnä sitä siihen syyksi että virtsarakkonäkyy kun on keisarin leikattu! mut ymmärtäkää väärin jos haluatte!!!

*ulvoo jo naurusta* Sä oot hauska.

minulla oli alapää aika hirveän näköinen vielä kuukausi synnytyksen jälkeen. ihan kuin olisi ommeltu liian löysälle. emättimen reikä oli iso ja limakalvot näkyivät. teki myös kipeää koska ne limakalvot ikäänkuin "repsottivat" ulos. kun reikä osui alushousuihin niin sattui aika paljon. Minut katetroitiin synnytyksen jälkeen ja virtsaputken suu oli kyllä isontunut. ennen oli kuin nuppineulalla tehty reikä ja synnytyksen jälkeen sinne oli mahtunut pumpulipuikko. virtsaputken aukko on jäänyt isoksi. Mutta ei ole gynegologin mukaan mikään epätavallisen suuri.
Kannattaa tosiaan jumpata. se auttaa palautumisssa. Virtsavaivoihin se ei ikävä kyllä aina auta. siksi minä olen menossa korjausleikkaukseen. leikkaus on ihan yksinkertainen ja tehdään paikallispuudutuksessa. ennemän kuin ulkonäköä minua lähinnä nolotti se että en pystynyt pidättämään virtsaa vaan sitä ikäänkuin tippui tahtomatta. Nyt olen sinut asian kanssa ja asia voidaan tosiaan korjata kirurgisesti. Myös se kipu harmitti, mutta se poistui 2kk kuluttua synnytyksestä.

no kuule, virtsarakko on sun alavatsan sisällä, n 15cm virtsaputken matkan päässä virtsaputken suulta. Et jos SE todellanäkyy synnytyksen jälkeen, niin kipin kapin LÄÄKÄRIIN...

No ehkäpä tuolloin ei alapäähän ole tullut tikkejä kun ei ole sitä kautta tullut!! Ja se että silloin se katetri laitetaan ni se varmaan voi näkyä. Kyllä mun kaveri sanoi että ekan lapsen syntymän jälkeen kun jouduttiin leikkaan ettei ikinä enään tee lapsia kun se keisarinleikkauskaan ollu kauhean kivaa!!!! Itse en halunnut tota epiduraalia kun en halunnut että mun kipeätä selkää piikitetään!

Voi luoja! :laugh: Voidaanhan sitä hyvä ihminen katetroida synnytyksen aikanakin ja montakin kertaa. Ja minulle on muuten tehty 2 sectiota ja yhden olen synnyttänyt alakautta ja kyllä katetroitiin.

Tarkoitin lähinnä sitä siihen syyksi että virtsarakkonäkyy kun on keisarin leikattu! mut ymmärtäkää väärin jos haluatte!!!

ulvo ja naura vaik ittes kuoliaaks!

tutki nyt hyvä immeinen jotain antomian kirjaa.. virtsarakko ei voi näkyä ellei sulla ole mahanahka auki... alakautta se ei mitenkää näy sen verta jemmassa on

Alkuperäinen kirjoittaja löysät paikat:
minulla oli alapää aika hirveän näköinen vielä kuukausi synnytyksen jälkeen. ihan kuin olisi ommeltu liian löysälle. emättimen reikä oli iso ja limakalvot näkyivät. teki myös kipeää koska ne limakalvot ikäänkuin "repsottivat" ulos. kun reikä osui alushousuihin niin sattui aika paljon. Minut katetroitiin synnytyksen jälkeen ja virtsaputken suu oli kyllä isontunut. ennen oli kuin nuppineulalla tehty reikä ja synnytyksen jälkeen sinne oli mahtunut pumpulipuikko. virtsaputken aukko on jäänyt isoksi. Mutta ei ole gynegologin mukaan mikään epätavallisen suuri.
Kannattaa tosiaan jumpata. se auttaa palautumisssa. Virtsavaivoihin se ei ikävä kyllä aina auta. siksi minä olen menossa korjausleikkaukseen. leikkaus on ihan yksinkertainen ja tehdään paikallispuudutuksessa. ennemän kuin ulkonäköä minua lähinnä nolotti se että en pystynyt pidättämään virtsaa vaan sitä ikäänkuin tippui tahtomatta. Nyt olen sinut asian kanssa ja asia voidaan tosiaan korjata kirurgisesti. Myös se kipu harmitti, mutta se poistui 2kk kuluttua synnytyksestä.

Onnea leikkaukseen! Itse juuri kävin, ja se todella auttoi toivotulla tavalla. Reilun vuorokauden paikat aristivat leikkauksen jälkeen, mutta kyllä kannatti, todellakin. Nyt kun on kuukausi kulunut, niin voin käydä jo hyvinkin rankoissa tanssijumpissa, eikä yhtään falskaa. Mä myös nolostelin kovasti alkuun, mutta aivan turhaan. Lääkäri oli todella fiksu ja ymmärtäväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja tohtorisykerö:

tutki nyt hyvä immeinen jotain antomian kirjaa.. virtsarakko ei voi näkyä ellei sulla ole mahanahka auki... alakautta se ei mitenkää näy sen verta jemmassa on

No en tiedä, jos on tullut jokin virtsarakon laskeuma kuten mulle tuli, niin kyllä siellä jokin pullotti yllättävän lähellä emättimen suuta. Joten olettaisin, että se oli laskeutunut rakko.

hieman kirjoitusvirheitä lipsashti. Siis ei sinne virtsaputkeen mitään pumpulipuikkoa ole tungettu vaan se näytti sen kokoiselta että sinne olisi mahtunut se pumpulipuikko ;)

Esikoisesta ja kakkosesta ei tullut mieleenkään kattella alapäätä,koska tunsi/tiesi ettei se kunnossa ole ainakaan viikon eikä varmaan vuodenkaan päästä.Kolmannen jälkeen luikkasin ja näky oli sitä mitä odotinkin.

En oo aiemminkaa sitä peilaillu,eikä tarvi nykkää.Saa olla minkä näkönen tahansa mun puolesta.Onhan sieltä ulos jo pakerrettu 3 tenavaa,ni ei kovin kaunis näky voi olla ja ihan sama se miltä näyttää.Tunto on se tärkein asia.

Äläkä nyt hyvä ihminen mieti noin lyhyen ajan jäälkeen sen ulkonäköä.Sulla on parempaakin tekemistä.Kato kuinka kauniin tenavan oot saanu.

Ekan synnytyksen jälkeen meni tovi, et uskalsin alapäätä vilkaista.
Järkytys oli suuri! Eppari veti koko reiän ihan vinoon ja näytti mädältä koko haava.
Hetken lisää tutkittuani totesin, että se "mätä" on tikin narut :D
Mut ruma se oli silti, turvoksissa ja runneltu.

Ennen tokaa synnytystä katoin jo valmiiksi miltä alapää näyttää ja turvotus oli aika kovaa, näytti et römpsän sisus putoaa hetkenä minä hyvänsä!
Riemu oli synnytyksen jälkeen suuri (tutkailin jo laitoksella), kun alapää oli palautunut täysin normaaliin malliinsa, putoamisvaara oli ohi! (Toinen synnytys oli siis tikitön)

hieman kirjoitusvirheitä lipsashti. Siis ei sinne virtsaputkeen mitään pumpulipuikkoa ole tungettu vaan se näytti sen kokoiselta että sinne olisi mahtunut se pumpulipuikko ;)

Tätä tarkoitinkin, sanoit hyvin! Eli reikä on juuri niinkuin kuvailit.

En osaa oikein selittää miltä tuo keskikohta näyttää, mutta "pimpsalta" se ei kyllä näytä, ei todellakaan.Sellainen pullistunut,vaaleanpunainen,ryppyinen ja todella oudon näköinen :(

Kait se siittä normaalisoituu, normaalisoituihan tuo esikoisenkin jälkeen, silloin en vilkuillut alapäätä pitkiin pitkiin aikoihin (moniin kuukausiin,en ehkä vuoteen) joten en tiedä kauan silloin paraneminen kesti, joten siksi kysyin onko normaalia että näyttää tuolta nyt.

Ja toki olen onnesta soikeana lapsestani ja lapsi on pää asia ja täkeintä tietenkin!! Ja kuten sanoin en olisi koko asiaa edes ajatellut jos en tikkejä olisi vilkaissut, olisi pitänyt jättää vilkaisematta.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Ennen tokaa synnytystä katoin jo valmiiksi miltä alapää näyttää ja turvotus oli aika kovaa, näytti et römpsän sisus putoaa hetkenä minä hyvänsä!
quote]

Oiskohan tuo just sun kuvailemasi näköinen, häpyhuulien välissä oleva osa on todella pullistunut ja sen näköinen että valskahtaa kohta pihalle sieltä..

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Esikoisesta ja kakkosesta ei tullut mieleenkään kattella alapäätä,koska tunsi/tiesi ettei se kunnossa ole ainakaan viikon eikä varmaan vuodenkaan päästä.Kolmannen jälkeen luikkasin ja näky oli sitä mitä odotinkin.

En oo aiemminkaa sitä peilaillu,eikä tarvi nykkää.Saa olla minkä näkönen tahansa mun puolesta.Onhan sieltä ulos jo pakerrettu 3 tenavaa,ni ei kovin kaunis näky voi olla ja ihan sama se miltä näyttää.Tunto on se tärkein asia.

Äläkä nyt hyvä ihminen mieti noin lyhyen ajan jäälkeen sen ulkonäköä.Sulla on parempaakin tekemistä.Kato kuinka kauniin tenavan oot saanu.

joskus on sille alapäähän kurkkimiselle ihan luonnollinen syy. Ja minusta kyllä voi ihan uteliaisuuttaankin vilaista. sama asia kuin katsoo pelistä esim raskausarpiaan. Minulla tikit aukesivat ja sain voidetta jota laitettiin sinne haava-alueelle. Kylä siinä tahtomattaankin näki alapäänsä. Ja kun oli vielä kuukaudenkin jälkeen niitä kipuja välillä niin kyllä todellakin vilaisin sinne. Syy oli todellakin se että limakalvot olivat edelleen "esillä".
Tuskimpa kukaan sinne alapäähänsä tuntikaupalla tuijotaa. Kyllä minä iloitsin lapsestani.

Miten niin ette ole katsoneet alapäätänne ennen/jälkeen synnytyksen? :O Näkeehän sen pimppinsä jo silloin, kun pyyhkii pissalla käydessä. Mulla ei ole lapsia ja pelottaa tosi paljon, että mitä alapäälle käy, jos joskus synnytän. Minusta pimppini on nyt KAUNIS, enkä halua, että siitä tulee ison ja venyneen näköinen pullotus. Mieshän sitä toki vain katselee minun lisäkseni, mutta haluan silti näyttää kaikin puolin nätiltä. Hänen silmissään ja omissani.

Alkuperäinen kirjoittaja harmoniet:
Miten niin ette ole katsoneet alapäätänne ennen/jälkeen synnytyksen? :O Näkeehän sen pimppinsä jo silloin, kun pyyhkii pissalla käydessä. Mulla ei ole lapsia ja pelottaa tosi paljon, että mitä alapäälle käy, jos joskus synnytän. Minusta pimppini on nyt KAUNIS, enkä halua, että siitä tulee ison ja venyneen näköinen pullotus. Mieshän sitä toki vain katselee minun lisäkseni, mutta haluan silti näyttää kaikin puolin nätiltä. Hänen silmissään ja omissani.

Mua alko nyt hirveästi kiinnostaa miten sä pyyhit?

Itse uskalsin kurkistella jalkoväliä n. kuukausi synnytyksestä ja ihan näytti samalta kuin ennenkin. En siis osaa sanoa missä vaiheessa palautui ja miltä näytti heti synnytyksen jälkeen. Epparia ei tehty mutta repesi hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja harmoniet:

Mua alko nyt hirveästi kiinnostaa miten sä pyyhit?

No ihan normaalisti. Katson ettei oo pisaroita reisillä tms.

Ekasta synnytyksestä olin ihan järkyttävän turvoksissa vaikka miten pitkään. Ja tokasta ei sitten mitään ja tarkoitan todella ei mitään, ei edes oikein iho ollut hankautunut. Ja isoja lapsia molemmat, melkein saman kokoisiakin. Erona oikeastaan se, että esikoisesta välilihaa vähän leikattiin. Ja tokassa synnytyksessä ponnitusvaihe kesti alle kymmenen minuuttia, ekassa vähän enemmän.

Mustakin on outoa, ettette ole katsoneet, miltä pimppanne näyttää. En nyt sentään vessakäynnillä tarkastele, mutta joskus katselen peilin avulla. Tottakai se kiinnostaa! Hämmentyneen estynyttä, jos ei itseään voi tutkia...

mulla on vajaa 4 viikkoa synnytyksestä ja alapää näyttää normaalilta. seksiä kokeiltiin eilen miehen kanssa ensimmäistä kertaa ja sanoi että tunnun tiukemmalta kuin ennen synnytystä, hyvä että sisään mahtui;) kipeää kyllä teki vielä 2 epparitikin takia joten homma jäi lyhyeen. muutenkin olen jo laihassa ja timmissä kunnossa.

Se pullotus menee ohi, älä sure ap, on vain paisunut emättimen seinä.

Oma vehkeeni ei normaalilta enää ekan synnytyksen jälkeen näyttänyt, koska kaikki tikite repes, hyvästi siis iäksi väliliha. Nyt nelosen synnytyksestä neljä viikkoa enkä vielä ole kurkkinut alapäähäni. Tikkejä sain tälläkin kertaa.

muusta en tiiä ku katetroinnista, ei voi johtua siitä. tai no, kuusi synnytystä on takana, joten kyllähän se alapää lujilla on ihan varmasti. etenki jos leikattiin/repesi.
ole huoleti, kyllä se siitä tasaantuu ja kun olet tässä iässä kuin minä, niin ei sillä ole mitään väliä miltä se näyttää.
jumpalla saat sen tuntumaan siltä kuin et olisi koskaan synnyttänytkään.
jos tämä ei ole provo, niin halaan ja lohdutan!
(ja voisin halata ja lohduttaa provoakin, kaikki ei ole ihan ok??)
mutta ole huoleti, kaikki kertomasi on ihan normaalia!!

Saako kysyä että msissä iässä mahtaa olla samantekevää miltä alapää näyttää? Ihmettelen vaan.