Alapään karvojen leikkaaminen ja synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vierailija

Vieras
Ensimmäistä odotellaan ja La on ensiviikolla. Normaalisti,siis ei raskaana aika ahkerasti olen tuota alapäätä siistinyt karvoista (en kuiten ihan posliiniksi). Nyt raskausaikana vain lyhentänyt. Onhan se vähän hankala toimenpide tuon mahan takia. Mutta mitenkä sitten synnytykseen suositellaanko tai kannattaako lähteä millään höylällä repimään ihoa vai onko parempi että vaan esim trimmerillä lyhentää vaikka muutamaan milliin tms??

Infektiovaaran vuoksi ei kannata leikata posliiniksi. Lyhentää voi. Leikkaavat sitten siellä höylällä jos on tarvetta. Mulla tehtiin sektio ja sanottiin, että parempi vain lyhentää ja höyläävät sitten juuri ennen sektiota. Jos on sellaista broileripistettä tulehtunutta täynnä alapää ja menet sektioon, on tulehdusriski suurempi tms. ja koskaan ei tiedä jos tuleekin kiire tehdä se sektio... aina se ei tule alakautta vaikka luulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26081112:
No ei sinne synnytykseen tarvitse mennä puska rehottaen. Itse olen pitänyt posliinin. Tosin ensimmäisten synnytyksieni aikaan en vielä posliinia pitänyt muutenkaan.

Taitaa mullakin olla lähinnä tuon takia mietinnässä tuo juttu,kun tottunut pitämään karvat niin lyhyenä. Niin jos sinne nyt menee hirveällä puskalla...itsellä on parempi olo jos on edes siistitty :D Itsessään tuon alapään ronkkiminen ei mua hävetä niin paljon lääkärillä joutunut "näyttelemään" mutta juu leikkaan vähän niin jos se menis sitten niin :)

Yhteistyössä