alan vaihto?

• Viestiketjun aloittaja tuplamami
  • Ensimmäinen viesti
tuplamami
Auttakaa nyt viisaammat minua!
Olen koulutukseltani lastentarhanopettaja, lähinnä eskariopen hommia tehnyt melkein 10 vuotta. Tällä hetkellä olen kotona hoitovapaalla kahden lapseni kanssa, mutta...mutta....

Pikkuhiljaa alkaa tulla se hetki eteen, että minun olisi mentävä kodin ulkopuolelle töihin. Minua vaan ei yhtään nappaa ajatus palata päiväkotiin, se puoli on jo nähty.

Onko kellään vastaavaa koulutusta ja kokemusta siitä, minkälaisia töitä lastentarhanopettajan koulutuksella voisi saada????

Tutulta tuntuu. Itse olen lastenhoitaja, ja syksyllä menossa töihin. Välillä ihan ahdistaa ajatus palata päiväkotiin töihin, kun tietää kuinka raskasta se on. Ja mikään ei varmasti ole muuttunut töissä parempaan suuntaan tämän kolmen vuoden aikana kun olen kotona ollut (esim. sijaisten saatavuus, lapsiryhmän koot ym. ym.). Niin pitäisikös tässä lähteä takaisin koulun penkille. Kannattaisi varmaan miettiä mikä sinua todella kiinostaa??!! Lastentarhan opeja olen tavannut töissä: koulussa, sairaalassa "leikkitäteitä". Mukavaa kevättä. Toivottavasti ajatukset selkiää ;)

Tiitu35
Mulla myös alanvaihto mielessä :). Mutta toisin kuin sinulla, niin minä huomaan haluavani lapsialalle :). Eniten minua kiinnostaisi koulunkäyntiavustajan työt. Olenkin nyt ottanut selvää, miten päästä oppisopimuskoulutukseen.
Sinulla olisi hyvä tilaisuus lisäkouluttautua ja vaihtaa alaa oman alasi sisällä. Itse kun otin näistä selvää niin huomasin että on etua jos on jo samalla alalla. Saa nopeammin uuden koulutuksen kun pohjalla jo vanha koulutus.

Mäki haluisin vaihtaa alaa...
En ole lasten (enkä minkään muunkaan) hotioalalla enkä sinne milläänmeniskää....

Mut silti.Mä oon tätä samaa tehny jo kohta 19 vuotta joten tympii jo :attn: :heart:

En vaa ntiedä mille alalle mä ees sopisin/haluisin

shania
Mulla kans alan vaihto mielessä, hoitoalalle ei kiinnostais palata.Hankala vaan kun ei ois varaa lähtee kouluttautuun uudelleen.Hoitoala jo nähty, eikä se kummoseksi ole muuttunut esim. palkkojen ja työolosuhteiden vuoksi.Kamala kiire ja palkka huono, kolmivuorotyö yleensä.Kotona ei jaksa sit mitään kun työ vie kaiken voiman.Ja näin kun ollut kotona jo muutaman vuoden niin hankala palata työelämään, epävarma olo_Onko muita joilla saman suuntaisia ajatuksia ja hoitoalalla??

Yhteistyössä