Alaikäisen kanssa seurustellut mies sai tuomion hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----

Vieras
"LAHTI. Teinitytön kanssa puolen vuoden ajan seurustellut mies tuomittiin tiistaina puolentoista vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Vuonna 1986 syntynyt nastolalaismies oli seurustellut viime vuonna tuolloin 15-vuotiaan tytön kanssa.

Mies tuomittiin Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa myös maksamaan tytölle kärsimyskorvauksia 5 000 euroa ja yhdyskuntapalveluun 40 tunniksi.

Mies ja tyttö olivat olleet sukupuoliyhteydessä kymmeniä kertoja. Seurustelua edelsi kuukausia kestänyt yhteydenpito internetissä.

Jutun asiakirjat määrättiin salaisiksi."

Koskahan tähän tulee muutos? Tyttö on selvästi tiennyt mitä tekee, ja kun pari onkin eronnut, on päättänyt kostaa miehelle. Ei ole harvinaista että tytöt hakevat seuraa oman ikäisiä vanhemmista miehistä, koska miehet kehittyvät hitaammin kuin naiset.
Itse aloin seurustelun 14-vuotiaana 20-vuotiaan miehen kanssa ja olemme edelleen vuosien jälkeen onnellisesti yhdessä. Kyse ei siis selvästikään ollut hyväksikäytöstä, mutta siitähän mieheni olisi tuomittu jos olisin niin halunnut.

"LAHTI. Teinitytön kanssa puolen vuoden ajan seurustellut mies tuomittiin tiistaina puolentoista vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Vuonna 1986 syntynyt nastolalaismies oli seurustellut viime vuonna tuolloin 15-vuotiaan tytön kanssa.

Mies tuomittiin Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa myös maksamaan tytölle kärsimyskorvauksia 5 000 euroa ja yhdyskuntapalveluun 40 tunniksi.

Mies ja tyttö olivat olleet sukupuoliyhteydessä kymmeniä kertoja. Seurustelua edelsi kuukausia kestänyt yhteydenpito internetissä.

Jutun asiakirjat määrättiin salaisiksi."

Koskahan tähän tulee muutos? Tyttö on selvästi tiennyt mitä tekee, ja kun pari onkin eronnut, on päättänyt kostaa miehelle. Ei ole harvinaista että tytöt hakevat seuraa oman ikäisiä vanhemmista miehistä, koska miehet kehittyvät hitaammin kuin naiset.
Itse aloin seurustelun 14-vuotiaana 20-vuotiaan miehen kanssa ja olemme edelleen vuosien jälkeen onnellisesti yhdessä. Kyse ei siis selvästikään ollut hyväksikäytöstä, mutta siitähän mieheni olisi tuomittu jos olisin niin halunnut.

Sanottiinko tuossa jutussa, että tyttö itse on tehnyt asiasta poliisijutun?

Se mies on 10 vuotta vanhempi sitä tyttöä. Edes miehet eivät kehity niin hitaasti, että 15-vuotiasta tyttöä 10 vuotta vanhempi MIES olisi henkiseltä kehitykseltään samaa tasoa tuon ikäisen tytön kanssa. Tiesi tyttö tai ei, ei aikuisen miehen pidä langeta tyttöjen liehittelyihin. Vokottelu kuuluu siihen ikään, vai onko joku unohtanut sen millaista oli olla teini?

[QUOTE="vieras";23206919]Se mies on 10 vuotta vanhempi sitä tyttöä. Edes miehet eivät kehity niin hitaasti, että 15-vuotiasta tyttöä 10 vuotta vanhempi MIES olisi henkiseltä kehitykseltään samaa tasoa tuon ikäisen tytön kanssa. Tiesi tyttö tai ei, ei aikuisen miehen pidä langeta tyttöjen liehittelyihin. Vokottelu kuuluu siihen ikään, vai onko joku unohtanut sen millaista oli olla teini?[/QUOTE]

Peesaan tätä. Nuori tyttö voi olla tyhmä, mutta kyllä aikuisen pitäisi pitää ohjat käsissään.

Mä tunnen ton miehen.
Tytön äiti oli jo kieltänyt seurustelun, uhkaillut poliisilla ym. "Pariskunta" tapaili salaa.

Olis muutama tyyppi tuomittu jos mä olisin aikoinaan nostanu syytteet...

[QUOTE="vieras";23206919]Se mies on 10 vuotta vanhempi sitä tyttöä. Edes miehet eivät kehity niin hitaasti, että 15-vuotiasta tyttöä 10 vuotta vanhempi MIES olisi henkiseltä kehitykseltään samaa tasoa tuon ikäisen tytön kanssa. Tiesi tyttö tai ei, ei aikuisen miehen pidä langeta tyttöjen liehittelyihin. Vokottelu kuuluu siihen ikään, vai onko joku unohtanut sen millaista oli olla teini?[/QUOTE]

Tämä NIIN TOTTA!

Vastuu on aikuisella. Joku 14-15 v teini voi olla mielestään hyvinkin kypsä aikuinen, mutta ei ole sitä kuitenkaan, ja 10 v vanhemman miehen tulisi asia tiedostaa ja hillitä halunsa.

[QUOTE="vieras";23206941]Mä tunnen ton miehen.
Tytön äiti oli jo kieltänyt seurustelun, uhkaillut poliisilla ym. "Pariskunta" tapaili salaa.

Olis muutama tyyppi tuomittu jos mä olisin aikoinaan nostanu syytteet...[/QUOTE]

Olisi varmaan kannattanut uskoa äitiä!!!! Kuka yli 20v haluaa seurustella 14-15v tytön kanssa??? Täytyy olla kyllä hiukan jälkeenjäänyt.

[QUOTE="a p";23206971]Jotkut lait ovat järjettömiä, siksi mietinkin koska tähän tulee muutos.[/QUOTE]

Ei se ole mikään järjetön laki. Sen on tarkoitus suojella lapsia asioilta, jotka eivät lapsille kuulu. Jokainen 14-15-vuotias ei ole mitenkään kypsä seksiin/parisuhteeseen vaikka itse niin kuvitteleekin. Aikuisen pitää sen sijaan tietää mikä on laki, vaikka teini ei sitä tietäisi tai kunnioittaisi. Esimerkiksi 14-vuotias ei ole mielestäni kypsä käsittämään että seksistä, silloinkin kun käyttää ehkäisyä, voi seurata raskaus, joka onkin sitten aika paljon isompi asia. Teini-ikäinen voi myös olla altis lahjonnalle, kiristykselle tai manipuloinnille, jota joku saattaa käyttää hyödykseen saadakseen pikkuiselta teiniltä haluamansa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";23206971]Jotkut lait ovat järjettömiä, siksi mietinkin koska tähän tulee muutos.[/QUOTE]

Ai, että aikuiset miehet/ naiset saa koskea alaikäisiin ja sekstailla heidän kanssa! ET OLE TOSISSASI? Ei ikinä tuollaista muutosta!

[QUOTE="a p";23207005]Minä olin ainakin kypsä 14-vuotiaana seksiin. Mistäkö tiedän? Siitä etten ole ikinä katunut.[/QUOTE]

Se jos sinä olit mielestäsi kypsä, ei tee muista kypsiksi.

[QUOTE="a p";23207005]Minä olin ainakin kypsä 14-vuotiaana seksiin. Mistäkö tiedän? Siitä etten ole ikinä katunut.[/QUOTE]

Se jos sinä olit mielestäsi kypsä, ei tee muita kypsiksi.

Samaa mieltä.

Mun mielestä 15v tytöt eivät valtaosa osaa vielä kovin kypsiä ja harkittuja ratkaisuja tehdä jos verrataan tosiaan 10v vanhempaan mieheen.

Mulla oli sama tilanne tuossa iässä. Mua lähestyi suunnilleen tuon verran vanhempi mies ja se oli todella imartelevaa se huomio ja tunne siitä että olis jo todella aikuinen kun se vanhempi mies jo liikkui niin erilaisten asioiden parissa. Lähdin hänen mukaansa periaatteessa vapaaehtoisesti, mutta ei mulla ollut kykyä tai pelisilmää osata pistää hommaa poikki silloin kuin olisin oikeasti niin halunnut. Mua vietiin ja kovaa sellaisiin asioihin joihin en ollut valmis. Teini-ikäisen tytön pään kääntää lopulta melko helpolla useimmiten. Jälkeenpäin kadutti todella katkerasti. Neitsyys meni umpikännissä ja vasta aamulla tajusin oikeastaan mitä oli tapahtunut. Mies tiesi täysin mitä teki, eikä varmaan nähnyt siinä mitään väärää.

Nyt kuitenkin aikuisena tajuan itse mikä siinä tilanteessa oli väärin. Sillä miehellä oli aivan erilainen lähtökohta ja valta-asema kokemuksensa ja ikänsä ansioista. Hän sai minut tekemään asioita, joita en muuten olisi tehnyt ja olen sitä todella katunut. Siitä ei vain kukaan tehnyt mitään poliisijuttua, vaikka olisi ehkä voinut. Kukaan ei tiennyt. Mielestäni se neitsyyden menetys tapahtui vastoin tahtoani. Se ei tarvitse olla aina selkeästi pakotettuna, mikä on siis raiskaus jo. Vaan vastoin tahtoa voi tapahtua myös vahvasti henkistä ylivoima-asemaan käyttäen, jolloin toinen ei osaa vastustaa siinä tilanteessa. Tämä on yksi syy miksi tuo ikäraja on olemassa.

Kaikki eivät ole, eikä ainakaan 10v vanhemman kanssa. Joku samanikäisen kanssa harrastettava petting on ihan eri asia tuon ikäisillä.

Se ettei ole ikinä katunut sänkyyn menoa, ei tarkoita sitä että olisi ollut kypsä seksiin. 14 vee nyt vaan on niin lapsellinen, etten voi ymmärtää miten kukaan täysikäinen voi vakavissaan "seurustella" lapsen kanssa...

Mutta luuletko sä tosissasi, että se tarkoittaa, että joka ainoa 14-vuotias tässä valtakunnassa on 14-vuotiaana valmis seksiin? :O

15-vuotiaat ja erityisesti monet 14-vuotiaat tytöt ovat vielä murrosiässä eivät edes niitä ns. teinejä. Siis miksi, miksi, pitää sekaantua vielä kehittyvään, niin henkisesti kuin fyysisestikin, nuoreen? Tää vaan ei mahdu mun kaaliin. Keskenään murrosikäiset, teinit, nuoret voivat tehdä mitä haluavat, mutta on jotenkin käsittämättömän kuvottavaa, että aikuisen iässä olevat ihmiset haluavat niihin raakileisiin koskea seksuaalisesti.

Jos joku muutos pitäisi tulla, niin kunnon rangaistukset pedofiliasta.

Nythän esim. varkaudesta seuraa sakko tai 1,5 vuotta vankeutta. törkeästä varkaudesta jopa 4 vuotta vankeutta.

Mitä seuraa raiskauksesta/pedofiliasta? ei mitään.

Kyllähän moni alakoululainenkin suostuu jos heitä suostutellaan. Varsinkin nämä kiltiksi kasvatetut tytö. Tyttöjä paheksutaan jos puolustavat itseään tai käyttävät väkivaltaa.

Kasvatus on suomessa aivan sikiöajasta lähtein erilaista riiippuen sukupuolesta.

Onhan siihen tulossa: yhdyntä alle suojaikärajan olevan LAPSEN kanssa tulee olemaan aina raiskaus :D .

En kyllä tajua, että miten kukaan aikuinen voi rakastua teini-ikäiseen, mutta jos näin käy, niin ei 1-2 vuotta ole kovin pitkä aika odottaa.

Yhteistyössä