Älä osta vaimolle kukkia :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Mies osti miulle ekana hääpäivänä orkidean, se luultavasti katuu sitä lopun elämäänsä. Nyt niitä on 6, olis enemmänkin jos jonnekkin mahtuisi :snotty: Näkisittepä tuon miehen silmien pyörittelyn ja tuhahtelun kun miä kastelen ne :laugh: Se on tarkkaa, jokaisen vointi pitää erikseen tarkistaa, ne pitää kastella joka puolelta hellästi. Lehdet pitää suihkutella ja pitää pitää kirjaa millon mikäkin kukkii :heart: Paniikki iskee jos joku ei kuki kun sen pitäisi.

Että helpommalla pääset kun et osta vaimolle kukkia :xmas:

Juu samaa mieltä otsikosta. Mies kun ei yleensä niin tee, ja kerran sitten ostikin, niin maljakot oli hukkuneet/unohtuneet muutossa johonkin, kun ei niitä kerran koskaan tartte. Piti sitten laittaa ruusut muovikippoon. Viritys valitsi tietysti kaatumisajakseen yön, eli vedet kerkesivät jonkun aikaa lillumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Vaan onneksi ei pidä MIEHEN kastella ja tarkkailla, sitten se vasta katuiski :D :D

Kerran miä pyysin sitä ne kastelemaan. Arvaa miten kävi? Miä olin vieressä vahtimassa ja nalkuttamassa että elä tapa miun mussukoita, eihän nyt noin :ashamed: Kastelen ite :D

Tuttu tunne, vaikka hieman eri muodossa; jos on anoppilassa tai äidin luona kylässä ja pyytävät apua ruoanlaitossa..."hei ei noin, eijei, ei, annas kun minä näytän...!" :D Mutta vau, ite en saa huonekasveja pysymään hengissä niin ajatus orkkideasta on huimaava. Mahtaa olla ihania! :)

Mulla on vaan yksi perhoskämmekkä, senkin itse joutunut ostamaan. Mutta, kaikkea muuta sitten senkin edestä, ja nuo posliinikukat ja kiinanruusut on mun silmäteriä! Lähden lasten kanssa reilu kuukauden päästä reissuun, ja jo nyt oon alkanut uhkailemaan seurauksilla jos se teurastaa yhdenkin mun rehuista. Kiltisti se kyllä porailee kattoon reikiä että saa ikkunalaudoille lisää tilaa, ja on jo alistunut kohtaloonsa että kohta joutuu muu perhe asustamaan yhteen huoneeseen kun mun kasvit vallottaa muun kämpän :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mulla on vaan yksi perhoskämmekkä, senkin itse joutunut ostamaan. Mutta, kaikkea muuta sitten senkin edestä, ja nuo posliinikukat ja kiinanruusut on mun silmäteriä! Lähden lasten kanssa reilu kuukauden päästä reissuun, ja jo nyt oon alkanut uhkailemaan seurauksilla jos se teurastaa yhdenkin mun rehuista. Kiltisti se kyllä porailee kattoon reikiä että saa ikkunalaudoille lisää tilaa, ja on jo alistunut kohtaloonsa että kohta joutuu muu perhe asustamaan yhteen huoneeseen kun mun kasvit vallottaa muun kämpän :laugh:

Miulla on just noita se 6, henki ja elämä :heart: Yksi miun hylättynä ja kuivuneena pelastettu raukka kukkii kohta, mielenkiinnolla odotan minkä värinen se on :D

Mun mies vuodesta toiseen tuo mulle aina kauniin ja valtavan (ja kalliin) ruusun äitienpäivänä ja mä voin vannoa ja vakuuttaa että minusta riippumattomista syistä se pentele tiputtaa kukat ja lehdet seuraavana päivänä.
Sitten me käydään keskustelua siitä että enkö mä arvosta hänen ostamia kukkia kun jätän ne hoitamatta. Ja mä yritän, mut ne ei vaan pidä musta.

Eli tälle vaimolle ei todellakaan kannata ostaa kukkia :D

Mä olen meillä se joka kantaa kotiin kukkia.
ja siirrän niiden hoidon miehen niskoille :whistle:
Mä en osaa hoitaa kukkia. Rönsyliljan saisin pidettyä elossa ehkä, se kun on kätevästi värikoodattu. Kaktuksiakin olen onnistunut tappamaan aikamoisen kasan.

Mutta on mulla yksi rakas kiinanruusu. Se tosin tykkää asua meillä ja on taas kiitollinen ollut kun on tullut valosampaa ja pukkaa kukkasia minkä ehtii :heart:

Niin ja on meillä yksi toinen mukava kasvi, jukkapalmu. Se raukka vietti yhden talven pimeässä makuuhuoneessa ja voi sitä riemua kun kukka raasu päsi valosaan olohuoneeseen, hätäpäissään puski kolme pikku-jukkista juurelleen asustelemaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mies osti miulle ekana hääpäivänä orkidean, se luultavasti katuu sitä lopun elämäänsä. Nyt niitä on 6, olis enemmänkin jos jonnekkin mahtuisi :snotty: Näkisittepä tuon miehen silmien pyörittelyn ja tuhahtelun kun miä kastelen ne :laugh: Se on tarkkaa, jokaisen vointi pitää erikseen tarkistaa, ne pitää kastella joka puolelta hellästi. Lehdet pitää suihkutella ja pitää pitää kirjaa millon mikäkin kukkii :heart: Paniikki iskee jos joku ei kuki kun sen pitäisi.

Että helpommalla pääset kun et osta vaimolle kukkia :xmas:

Jos ostaa kukkia, pitää varautua siihen, että ne saa enemmän huomiota ja hellyyttä kuin se mies :hug: . Mulla tuppaa kukat usein jotenkin kuukahtamaan ja mies on joskus sanonut, että toivottavasti hän ei koskaan joudu mun armoille... :laugh:

Millä sä kastelet orkideasi? Oikeaoppisestihan kasteluveden tulisi olla sadevettä tai tislattua vettä. Mä en saisi noita kasveja pysymään hengissä kovin kauaa :saint:

Mä tapan mun orkkideat aina.

Sateella juoksin ulos kippojen aknssa ottamaan kukalle sadevettä mutta ei auta...se kukka kuolee ja sitten se varsi kuivuu. Jos jostain syystä ei kuivu niin ei se ainakaan enää ikinä kuki!

Nytkin mulla on orkkidea jossa lehdet voi loistavasti mutta varasi kuivui pois. Eipä taida tuosta enä kukkaa tulla. Höh.

joku toi mulle orkidean ja sitä ei hoideta yhtään, hyvä jos saa kaksi kertaa vuodessa vettä. lapset on nipistelleet sen lehdet riekaleiksi.
Se kukki marraskuusta toukokuuhun ja nyt siinä on taas uudet nuput. :D

Yhteistyössä