Älä hanki samanlaista lelua kuin kaverilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lego"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lego"

Vieras
No nyt on sitten kaikki tullut nähtyä ja kuultua.
Ystäväperheen lapsi suuttui kun oma lapseni osti itselleen tänään samanlaisen lelun kuin hänellä.
Ystäväperheen lapsi ensin kehui ettei niitä ole kuin tämä yksi maailmassa tehty ja silloin minä vaan asian sivuutin kommentoimalla että kyllähän leluja nyt enemmän tehdään kuin yksi,
siis tuo muksu tuli minullekin kertomaan kuinka ei ole siis kuin se yksi.
No nyt oma lapseni osti samanlaisen lelun,
ja nyt tuo ystäväperheen lapsi kuin perhe suuttui.
Siis ensin tuo lapsi lähti meiltä suuttuneena ja hetken päästä äitinsä itkee minulle facebookissa että miksi opetamme lapsemme matkimaan toisia.
Siis täh?
Lelu on lapseni milestä kiva ja kun sen alelootasta vielä saimme niin olisiko pitänyt lasta kieltämästä sitä ottamasta kun on viikkorahojaan säästellyt,
joulun alennusmyyntien vuoksi.
On heilläkin paljon samoja leluja jotka on ensin meille hankittu enkä todellakaan ole osannut ajatella että se olisi nyt ystäväperheeltä matkimista kun samoja on hankkineet, jopa PS3 pelejäkin.

Unohtui vielä pointti laittaa miksi oma lapseni tuon lelun halusi muutenkin kuin että on kiv, no siksi kun ei tuo ystävä anna sillä omallaan leikkiä joten ihan luonnollista siis minusta että omani halusi ostaa oman :)

Apua, joko on provo, tai olette 16v teiniäitejä. Tai ei taida teiniäiditkään noin käyttäytyä.

Kuule kun ei ole kumpanenkaan :laugh:
Kyllä milessä kävi kysyä kuinka he viitsii hankkia mm samoja PS3 pelejä kuin meilläjoita pääsee meilläkin pelaamaan tosin lelu jonka lapseni itse omila rahoillaan osti samanlaisen kuin kaverilla ei kaveri todellakaan anna minun lapsen sillä leikkiä joten minusta siis ok että "matkitaan"

Mikä on pahempi kuin ostaa samanlainen lelu kuin kaverin lapsella? No ostaa niitä kaksi. :D

Tekisin kuvallisen päivityksen seuraavan kauppareissun jälkeen.

Niin
en ajatellut että tällaisesta voi kaveri kuin kaveriperhe suuttua.
Kyllähän minä jo tuon kaveriperheen lapsen käytöksestä sen homasin ettei halua minun lapsen sillä lelulla leikkivän ja ei halunnut edes alkujaan kertoa mistä sen osti.
Kaipa tämä on vaan sitä vuodenaikaa kun porukka skitsoilee.

Voiko tämä olla tottakaan tai varmaan sen perusteella mitä itse seuraan vierestä. Juurinkin tuota kehuskelua. kuinka heillä on kaikki niin hienoa ja samat tavarat on toisilla vaan niin paskoja. Välillä herään miettimään että mitä ne vanhemmat haluaa lapsilleen opettaa tällä kaikella. Lelujakin ostaa moni tuttava siihen malliin että jo siinä ois ongelmia, jos ei samoja sais olla, kun muksuilla pitää olla kaikki mahdollinen ja vielä uusimpana versiona. Jos ostettiin peli vuosi sitten se ostetaan nyt uudelleen, kun se nyt vaan pitää olla uusin versio. Mä olen taas kuunnellu miten meillä on niin vanha versio yhdestä lelusta jonka olen itse saanut ja ei siinä voi kun nauraa.

Etkö sinä voi antaa asian olla?

Lastenne lisäksi te äidit tappelette lastenne leluista...miten..hmm..turhaa. Anna olla jos muut ei osaa.

Kuule kun jäin niin haavi auki ihmettelemään että meninkö tekemään maailman suurimmankin erheen kun annoin lapseni ostaa itse tuon saman lelun jolla olisi halunnut leikkiä.

Tuolle äidille vaan vastasin että minulla ei ole tapana ohjailla lapseni päätöksi leluissa, kun hänellä omaa rahaa on hän myös saa sen käyttää mihin leluun.

Naurettavaa käytöstä! Siis siltä lapsen kaverin äidiltä. Antaisin asian olla, tai sanoisin vaan, että teillä hommataan ihan semmosia tavaroita kuin teidän perheessä parhaaksi katsotaan ja sillä selvä. Ja lapselle yrittäisin opettaa, ettei omia leluja ja tavaroita tarvitse lainata semmosille jotka ei lainaa omiaan. Jonkun mielestä toi on ehkä jonkun sortin kostamista, minä näen sen itsensä puolustamisena. Kaikkee ei tartte aina laskee tasan ja pitää kirjaa siitä mitä kukakin on kellekin lainannu tai antanu tai auttanu, mutta homman pitää sujua kumpaankin suuntaan, muuten kyse on epäreilusta käytöksestä ja jossain vaiheessa toisen hyväntahtosuuden hyväkskäytöstä. Minä en ainakaan omalle lapselle halua opettaa, että häntä saa kohdella epäreilusti.