Ala-asteen oppilaat pakotetaan muslimijuhlaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rane"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eeva";24568009]Epäjumalan palvomiseen en salli lasteni osallistuvan.[/QUOTE]

Eihän tässäkään ollut kyse mistään palvomisesta. Saako lapsesi osallistua synttäreille, jotka eivät ole sinun makuun järjestetty?

Tässä koulu yrittää lapsille hauskalla tavalla opettaa eri uskontokuntie juhlista. Ja koska koulusta löytyy eri uskontokuntie edustajia, yritetään hälventää ennakkoluuloja. Mikä selvästi on tarpeen, osan kommenteista päätellen.

Eikä kaikki muslimit ole niin tiukkapipoisia, kuin jotkut luulevat. Itse harrastan partiota ja lippukuntamme taustayhteisö on seurakunta. Ja siltikin lippukunnastamme löytyy jopa yksi muslimi. kun vanhemmat lapsen toi, kerroimme että seurakunta on taustallamme eikä se heitä häirinnyt.

[QUOTE="niin";24569303]Tässä koulu yrittää lapsille hauskalla tavalla opettaa eri uskontokuntie juhlista. Ja koska koulusta löytyy eri uskontokuntie edustajia, yritetään hälventää ennakkoluuloja. Mikä selvästi on tarpeen, osan kommenteista päätellen.

Eikä kaikki muslimit ole niin tiukkapipoisia, kuin jotkut luulevat. Itse harrastan partiota ja lippukuntamme taustayhteisö on seurakunta. Ja siltikin lippukunnastamme löytyy jopa yksi muslimi. kun vanhemmat lapsen toi, kerroimme että seurakunta on taustallamme eikä se heitä häirinnyt.[/QUOTE]

Täsmälleen samaa mieltä. Ja sitten vielä kommentoisin paria juttua: meidän koulussa on maahanmuuttajia n. 30 prossaa. Kaikki oppilaat osallistuvat joulu- ja kevätjuhliin, joissa lauletaan Enkeli taivaan ja Suvivirsi. Kirkkoon tulevat vain luterilaiset; muslimeilla ja kirkkoon kuulumattomilla muuta ohjelmaa. Meillä on nähty sekin ihme, että muslimityttö vaatimalla vaati saada lukea jouluevankeliumin.

Jehovan todistajat sen sijaan kieltävät juhlat, ja olen nähnyt niitäkin, jotka eivät anna lapsensa osallistua aamunavaukseenkaan. Lestadiolaisten ongelma on televisio, joka aiheuttaa hieman hankaluuksia koulutyössä. Näkisin nämä kaksi ryhmää vaikeampina koulun arjessa kuin muslimit.

Yhteistyössä