"tiina"
Eli mulla 200l akvaario, jossa hienoa hiekkaa. Nyt on puolisen vuotta ollut ongelmia samean veden kanssa. 1-2vrk vedenvaihdo jälkeen vesi menee aivan sameaksi ja todella likaisen näköiseksi. 3kk sitten vaihdoin sisäsuodattimet Eheimin ulkosuodattimeen ja sen jälkeen tuntuu että vesi entistä sameampaa (rusehtavaa). Vesiarvoja oon viikottain mitannut ja niissä ei ole mitään ongelmaa. Kaloja akvaariossa vajaa 30 kpl sekä 2 punasaksirapua.
Ravut olleet akvaariossa puolisen vuotta ja ehkä samoihin aikoihin kun hankin ne, alkoi vesi samentua, mutta ei kait se ravuista voi johtua?
Vettä joudun vaihtamaan 1-2krtaa viikossa ton likaisuuden takia ja parin viikon välein putsaan myös suodattimen, mutta myös sen putsaamisen jälkeen vesi 2pvän päästä paskaista.
Myös tota hienoa hiekkaa oon epäillyt "syylliseksi" se ollut mulla nyt n vuoden verran, mutta ekan puolen vuoden ajan pysyi vesi kuitenkin kirkkaana.
Auttaisko hiekan vaihto soraan, vai oliskiko täysin turha homma?
Ravut olleet akvaariossa puolisen vuotta ja ehkä samoihin aikoihin kun hankin ne, alkoi vesi samentua, mutta ei kait se ravuista voi johtua?
Vettä joudun vaihtamaan 1-2krtaa viikossa ton likaisuuden takia ja parin viikon välein putsaan myös suodattimen, mutta myös sen putsaamisen jälkeen vesi 2pvän päästä paskaista.
Myös tota hienoa hiekkaa oon epäillyt "syylliseksi" se ollut mulla nyt n vuoden verran, mutta ekan puolen vuoden ajan pysyi vesi kuitenkin kirkkaana.
Auttaisko hiekan vaihto soraan, vai oliskiko täysin turha homma?