akvaario ja järjestyksen vaihto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järjestys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järjestys

Vieras
Haluaisi vaihtaa järjestystä. mutta mites siirrän akvaariota.. 150l rumahtaakohan tuo koko paska lattialle jos yritän siirtää. siinä on alla siihen kuuluva metalli jalusta. musta se oli helvetin painava tyhjänäkin sillon aikoinaan. saatika nyt vaikka kuinka vajuttas vettä.

Voi olla kyllä vaikeuksia siirtää ainakaan kantaen, vaikka kuinka tyhjäksi laittaisi. Saisko ujutettua jotain matontynkää tms. alle ja hiljalleen vedettyä eri paikkaan.

[QUOTE="jojo";22613367]Älä hitossa siirrä sitä tyhjentämättä sitä ensin. Vaikka jalusta kestäisi (mitä epäilen), jännitteet voivat rikkoa altaan.[/QUOTE]

paljon sitä uskaltaa tyhjentää että kalat ei kuole??

Alkuperäinen kirjoittaja järjestys;22613390:

Ei ne kalat ehdi kuolla siinä siirron aikana veden vähyyteen. Suurin ongelma voi tulla siitä, että vesi puhdistuu liikaa ja bakteerikanta huononee. Itse uskaltaisin tyhjentää 3/4 vettä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja järjestys;22613390:

Otat ne kalat + vettä ämpäriin tai saaviin siirron ajaksi. Älä pese pohjasoraa/hiekkaa, niin bakteerikanta säilyy vaikka laitat reilusti ihan uutta vettä akvaan.

Haali kasaan kaikki talon ämpärit ja kipot ja lappoa vesi niihin. Olisi hyvä yrittää säilyttää ainakin puolet akvaarion vedestä. Itse tosin joskus muuton yhteydessä sain mukaan vain noin 20% vedestä ja kyllä kaikki hengissä säilyivät vaikka saivatkin kraanavettä reilusti niskaansa. Riippuu vähän kalalajeista.
Jos vettä vaihtuu paljon niin kannattaa käyttää vedenparannusainetta.

no en kyllä suosittele siirtämään sitä jos ei tyhjennä mutta ap tekee niinkun haluaa.

lasiin voi tulla jännitystä: /

ja tämä siis tuolle "hih" en saanut lainattua sitä tähän.

Viimeksi muokattu:
Ja se akvaariosta otettu kalojen väliaikaissäilytysvesi myös altaaseen takaisin, ei muutu arvot niin paljoa. Ämpäriin jotakin päälle, etteivät kalat tee itsaria hyppäämällä.

joo ja sit käy tietysti niin että mä en tykkääkään siitä järjestyksestä mitä vaihan :) ja ei kun taas vaihtoon... tässä on ollut tää sama jo kohta 3v. pikkasen tympäsee.

Yhteistyössä