Aktiivisuusranneke: Polar loop vs. Garmin Vivofit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v i e r a s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on Loop ja oon tykännyt - kun yhdistää sykevyöhön, saa sykemittarin samaan hintaan. Mittaa siis aktiivisuutta eli paljonko istut päivän aikana, askelet, kalorit, unen määrän ja patistelee liikkeelle jos nökötät paikallasi liian kauan. Sykemittarin laitan salille mennessä, pyörällessä ja joogassa, juostessa ei tarvitse (tunnistaa sen askeleiden rytmin tms. perusteella). Nettisovelluksen kautta voi seurata esim. treenien kulkua sitten.

[QUOTE="Vilukissa";30483639]Mulla on Loop ja oon tykännyt - kun yhdistää sykevyöhön, saa sykemittarin samaan hintaan. Mittaa siis aktiivisuutta eli paljonko istut päivän aikana, askelet, kalorit, unen määrän ja patistelee liikkeelle jos nökötät paikallasi liian kauan. Sykemittarin laitan salille mennessä, pyörällessä ja joogassa, juostessa ei tarvitse (tunnistaa sen askeleiden rytmin tms. perusteella). Nettisovelluksen kautta voi seurata esim. treenien kulkua sitten.[/QUOTE]

Mä innostuin tästä (Polar) mainoksen perusteella jo vuosi sitten. Innostus kuitenkin laimeni kun kuin käyttökkokemuksista, että siitä rannekkeesta ei näe mitään suoraan vaan pitää olla joku tietokonesovellus, jonka avulla sitten illalla voi katsoa tietsikalta "miten on päivä mennyt".. Ja, että se ei edes mitenkään piippaa jos on vaikka istunut sohvalla koko päivän kuten mainoksissa luvattiin..

Eli miten se nyt oikeasti on?

Osta se sykevyö jossa bluetooth ja lataa puhelimeesi jokin ohjelma joka on yhteydessä sykevyöhösi. Toimivampi yhdistelmä ja erittäin tarkka.
Ohjelmia on esimerkiksi Endomondo tai sporttrackers. Suosittelen lämpimästi!

Osta se sykevyö jossa bluetooth ja lataa puhelimeesi jokin ohjelma joka on yhteydessä sykevyöhösi. Toimivampi yhdistelmä ja erittäin tarkka.
Ohjelmia on esimerkiksi Endomondo tai sporttrackers. Suosittelen lämpimästi!

Jos kuntoilua todella haluaa tallettaa, niin mielestäni reitti, aika ja syke ovat paljon tärkeämpiä kuin askeleet. Tuosta voi helposti seurata kehittymistään.

Jos on laiska, niin askeleita on helpompi seurata. Tosin esimerkiksi sählyssä tuolla askelmäärällä ei oikeastaan tee yhtään mitään, mutta syketiedolla voisi jo tehdä jotakin. Tosin heitin sykemittarilla jo ajat sitten kuikkaa, koska aika ei riitä tiedon seurailuun.

Vivofit on noista mittareista helpoin ja vaatimattomin keino. Eli ainoa mitä olen enää jaksanut käyttää. Loop on hyvä, mutta en jaksa latailla eikä se toimi kellona.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...7018-aktiivisuusranneke-tekeeko-silla-mitaan/

En ole ap mutta itse olisin siis kiinnostunut nimenomaan sellaisesta rannekkeesta josta näkee kaikki jutut suoraan. En halua ladata mitään ohjemia tms. En halua nähdä tietoja tietokoneelta tai puhelimesta...
Onko joku aktiivisuusranneke siis sellainen josta näkee suoraan?

Onko joku aktiivisuusranneke siis sellainen josta näkee suoraan?

Molemmista Loopista ja Vivofitistä näkee päivän askeleet suoraan napin painalluksella.

Vivofitistä voi tietokoneella muokata mitä arvoja haluaa näkyviin napin painalluksella:
-Aika
-Päivämäärä
-Askelmäärä
-Askelmäärä jäljellä päivän tavoitteeseen
-Kuljettu matka (km)
-Kalorit

Saattoi olla muutakin, en muista enää koska olen muokannut omaani niin että ainoastaan aika, päivämäärä, askeleet ja matka näkyvät.

[QUOTE="friday";30483956]Molemmista Loopista ja Vivofitistä näkee päivän askeleet suoraan napin painalluksella.

Vivofitistä voi tietokoneella muokata mitä arvoja haluaa näkyviin napin painalluksella:
-Aika
-Päivämäärä
-Askelmäärä
-Askelmäärä jäljellä päivän tavoitteeseen
-Kuljettu matka (km)
-Kalorit

Saattoi olla muutakin, en muista enää koska olen muokannut omaani niin että ainoastaan aika, päivämäärä, askeleet ja matka näkyvät.[/QUOTE]

Kuljettu matka on hyvin viitteellinen, muihin mittauksiin verrattuna näyttää alakanttiin. Vivofitin etu on pitkään kestävä paristo, ei tarvi olla latauksessa jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja kävelijä;30483984:
Kuljettu matka on hyvin viitteellinen

Jep. Ja joissakin lajeissa näyttää aivan mitä sattuu. Siksi se Sport tracker tms. tyyppinen ratkaisu sykevyön kanssa on ylivoimainen verrattuna askelmittareihin. Tosin tuokaan ei sovi kaikkiin lajeihin.

Mä innostuin tästä (Polar) mainoksen perusteella jo vuosi sitten. Innostus kuitenkin laimeni kun kuin käyttökkokemuksista, että siitä rannekkeesta ei näe mitään suoraan vaan pitää olla joku tietokonesovellus, jonka avulla sitten illalla voi katsoa tietsikalta "miten on päivä mennyt".. Ja, että se ei edes mitenkään piippaa jos on vaikka istunut sohvalla koko päivän kuten mainoksissa luvattiin..

Eli miten se nyt oikeasti on?

Mulla on puhelimessa tohon sopiva sovellus, mutta kyllä ne tiedot rannekkeestakin näkee. Eikä piippaa, vaan näyttää "valomerkin", kun on aika liikkua.

Ja tosiaan, jos kaipaa vain sykeominaisuuksia niin voi toki hommata minkä vaan sykemittarin + vyön, mutta päivän mittaan tulevaa aktiivisuutta tuo kombo ei mittaa. Jollei pidä vyötä koko päivää ;)

Meil on molemmat.. mulla polar ja miehellä garmin.. Garminis on patteri ja kellon aika kokoajan näkyvissä. Polari on ladattava (1-3 päivän välein, riippuen käytöstä) ja pitää painella jos haluaa mitään näkyvän näytössä. Ite oon tykänny polarin kännykkä sovelluksesta ja vähemmällä käytöllä ollut tietokone. Odotin ehkä enemmän laitteelta, mutta on tällä ihan kiva seurata aktiivisuuttaan. Ja jos haluaa niin vois yrittää enemmän miellyttää laitetta ja pyrkiä sen asettamiin tavoitteisiin. Garminin ohjelma tuo esille vain jonkinverran eritavalla asiat mut järin suurta eroa ei laitteissa sinänsä oo.
Tuo virranlähde ja ulkonäkö mun mielestä suurimmat erot..

[QUOTE="friday";30484004]Jep. Ja joissakin lajeissa näyttää aivan mitä sattuu. Siksi se Sport tracker tms. tyyppinen ratkaisu sykevyön kanssa on ylivoimainen verrattuna askelmittareihin. Tosin tuokaan ei sovi kaikkiin lajeihin.[/QUOTE]

Sport tracker mittaa käsittääkseni matkaa satelliittipaikannuksen avulla, että ei sekään nyt mikään erehtymätön systeemi ole - mulla on 10 kilsan lenkillä heittoa parhaimmillaan/pahimmillaan 2km suuntaansa. Ja aktiivisuusranneke on eri asia kuin sykemittari, en mäkään treenejä varten mitään ranneketta hommais vaan oikean mittarin.

[QUOTE="Vilukissa";30484015]Sport tracker mittaa käsittääkseni matkaa satelliittipaikannuksen avulla, että ei sekään nyt mikään erehtymätön systeemi ole - mulla on 10 kilsan lenkillä heittoa parhaimmillaan/pahimmillaan 2km suuntaansa. [/QUOTE]

Tuossa mättää joku aika pahasti. Systeemin pitäisi todella tarkka, silloin kun GPS signaalin voimakkuus vain on riittävä. Tosin tuo on paikasta ja ainakin pieneltä osin säästä kiinni eli ei ole idioottivarma tuokaan systeemi.

Pitäisi kyllä toimia paremmin.

Uudemmat (kalliimmat) ja isommat polarin kelloja muistuttavat rannekkeet saataisivat olla sellaisia mistä näkee näytöltäkin enemmän tietoja. Ainakin keräävät useampaa tietoa aktiivisuudesta kuin loop.

[QUOTE="friday";30484035]Tuossa mättää joku aika pahasti. Systeemin pitäisi todella tarkka, silloin kun GPS signaalin voimakkuus vain on riittävä. Tosin tuo on paikasta ja ainakin pieneltä osin säästä kiinni eli ei ole idioottivarma tuokaan systeemi.

Pitäisi kyllä toimia paremmin.[/QUOTE]

Noissa on niin monta liikkuvaa osaa, joista kaikki vaikuttaa kaikkeen - hardis, softa, niiden yhteensopivuus, satelliittien sijainti, maasto, ilmasto...

Sykevyö on ehdoton jos haluat tietoa aktiivisuudestasi tarkasti. Saat sillä tietoon matkan, km, vauhdin, askeleet, kalorit, sykkeet ja muuta. Osta tähän se oikea kello jos on varaa. Ei siis aktiivisuusranneke hölynpölyä.
Tämä voidaan yhdistää Endomondoon jonka lataat puhelimeesi ja tämä on erittäin yksinkertaista.

Voithan toki ostaa rannekkeen ja myydä kuukauden päästä jollekin pois kun olikin huono juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja minäs;30484792:
Sykevyö on ehdoton jos haluat tietoa aktiivisuudestasi tarkasti.

Se myös vaatii paljon enemmän vaivaa. Siksi heitin sillä kuikkaa ja vaihdoin aktiivisuusrannekkeeseen. Vivofittiin saa kiinni sykemittarin ja purettua sen datan tietokoneelle jos haluaa. Minä en vain jaksa. Vivofit toimii kellona ja siksi se on aina ranteessa. Ei kaapissa pölyyntymässä kuten se sykevyö.

Alkuperäinen kirjoittaja minäs;30484792:
Sykevyö on ehdoton jos haluat tietoa aktiivisuudestasi tarkasti. Saat sillä tietoon matkan, km, vauhdin, askeleet, kalorit, sykkeet ja muuta. Osta tähän se oikea kello jos on varaa. Ei siis aktiivisuusranneke hölynpölyä.
Tämä voidaan yhdistää Endomondoon jonka lataat puhelimeesi ja tämä on erittäin yksinkertaista.

Voithan toki ostaa rannekkeen ja myydä kuukauden päästä jollekin pois kun olikin huono juttu.

Mä en ymmärrä miks noita pitäisi verrata. Aktiivisuusranneke mittaa aktiivisuustasoa ja unen laatua ympäri vuorokauden, kun taas sykemittarin idea on olla treenikaveri. Eri asioita. Toiset haluaa vaan päästä ylös sohvalta, toiset treenata nousujohteisesti, toiset molempia. Sitten vaan valitsemaan sitä sopivaa "lelua".

Yhteistyössä