Akta Graco törmäystestissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapon ätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aapon ätä

Vieras
Luin Expressenistä, että Vi föräldrar -lehti Ruotsissa on tehnyt testejä turvaistuimille ja Akta Graco olisi hylätty testissä! Metallinen "turvapönkä" on mennyt kokeessa ilmeisesti istuimen läpi. Itse kyseisen turvaistuimen omistajana olisi kiva kuulla tietääkö joku asiasta enemmän. Taidan töiden jälkeen mennä ostamaan ko. lehden, mutta asia mietityttää jo nyt. :\|

En eilen ehtinyt ostaa Vi foräldrar-lehtä, mutta tässä Expressenin juttu.

Bilbarnstolen kan slungas ur sätet
Storsäljande bilbarnstolen Acta Duo får underkänt i ett stort test.
Fästet släppte och stolen slungades ur sätet, avslöjar tidningen Vi Föräldrar.
- Jag trodde att jag åkte säkert, säger Malin Persson, mamma till Fabian, 3.

När Malin Persson, 27, slog upp testet av bilbarnstolar i senaste numret av Vi Föräldrar fick hon en chock.
Acta Duo, som hennes son Fabian, 3, sitter i när familjen åker bil, blev diskvalificerad.
"Fästet släppte och stolen slungades ur sätet. Stödbenet trängde in i stolen med risk för direkt kontakt med barnet", är den fällande kommentaren.
- Jag blev skiträdd. Det låter hemskt att bli spetsad av stöd-benet. Vi slutade använda
stolen direkt, säger Malin Persson.

Manar till lugn
Alla bilstolar som säljs i Sverige är godkända av EU. I testet har stolarna utsatts för större påfrestningar än som krävs för ett godkännande.
Akta Graco som tillverkar barnstolen uppmanar därför alla föräldrar till lugn.
- Stolen har klarat så pass svåra tester innan. Det här är ett fruktansvärt överbelastningstest där man i princip har gått in för att försöka förstöra stolen, säger Sten Åke Kjellstedt, chef på Akta Graco.
Bäst i test blev barnstolen BeSafe iZi Kid.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 13:03 äippä76 kirjoitti:
en tiedä testistä, mutta meillä se tukijalka meni penkistä läpi muutenkin. Se tuli pahasta juuri penkkiin sauman kohdalle, ja sauma antoi periksi.

siis tarkoitatko että tukijalka (se metallinen lisäosa?) meni läpi turvaistuimen jostain saumasta vai että se meni auton penkistä läpi? puhutaanko nyt samasta tukijalasta?

itselläni ei ole tuota Duo istuinta, mutta Cosmic XTP kuitenkin. Seuraan mielenkiinnolla...

Yhteistyössä