Akta graco logico-s turvakaukalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei siihen kyllä vuodenikäinen mahdu millään, ellei ole superpienikokoinen.
kaikki mun tuntemat joilla tuo kaukalo on, on vaihtaneet kyllä isompaan istuimeen jo 4-6kk:n ikäisenä. että ei se näytä kovin pitkäikäiseltä.

Meil katto jo muutkin että alkaa olla pieni se kaukalo vaikka vauva oli vasta 6kk. Ja poika itse protestoi joten vaihdettiin sopivaan istuimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja opo:

häh ei ne kyllä lyhyet oo! Tiesitkö että siinä edessä on nappi mistä saa löysennettyä vyöt pidemmiksi?

Kyllä on! Pisimmilläänkin ne vyöt ei tahtonu enää tytöllä yltää talvivaatteissa.

AP!! :attn: :attn: Mulla olis telakallinen versio myynnissä!!

Laitoin sulle yksäriä

=)

Vastattu

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Itse tykkäsimme. Tyttö oli siinä 10,5kk asti. Sen jälkeen, talvivaatteista johtuen, oli jo survomista. Kesällä tai lämpöpussilla olis vielä mennyt. Tyttö oli silloin 77cm ja 9.4kg.
Se jalusta on ehdoton. Matkarattaita meillä ei ollut. Tosin emme pitkin kyliä siinä kannelleet.. Jos oli nukahtanut autoon, niin sitten kaupassa kärryihin siinä kaukalossa..Muuten otettiin yleensä pois kaukalosta ja kaukalo jätettiin autoon. Jos ei kysessä lyhyt käynti jossain / kylään meno, jolloin kannettiin kaukalossa.

LISÄYS: kyseessä vuoden 2008 malli.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
mites ne kenen mielestä vyö ei ole lyhyt... Onko teillä viispiste vai kolmepista-malli? Kuinka vanha?

Meillä on viispistemalli ja varmaan noin 4v vanha. Onko vyöt pidentyneet sen jälkeen? Vai onko pitkät vyöt vanhoja kolmepisteversioita, joissa laittaminen on tietty helpompaa...

Meillä noi vyöt kyllä vaan ON lyhyet ja niin on tutuillakin.....

Meidän on vm-08 ja vyöt on kyllä riittävät. Teillä on pulleet vauvat varmaan sitten, jos vyön pituus loppuu pian kesken.

:laugh: Meidän tiitiäinen painaa 7.9kiloa nyt 1v:na, ja kun ei vaan vyöt enää riittäny, niin ei riittäny. Eikä tod. ole pullea vauva :D

Niin, varmaan riippu ajankohdasta vauvan kanssa. Meillä nyt 9kk vauva, joka talvivaatteissa ei meinannut mahtua ei sitten millään, mutta nyt tosiaan kesävaatteissa menee heittäen....

En usko, että kenenkään 10kuinen menee kunnon talvihaalarissa siihen hyvin...

Erittäin kätevä kaukalo, kun sitä ei tarvitse vöillä tuhrustaa joka kerta kiinni, vaan saa vain nostaa telakkaan!

Vyöt on lyhyet, meidän lapset on joutunu vuoden iässä viimeistään siirtään siitä pois.. Esikoisen kaukalossa aikanaan oli paljon enemmän varaa pidentää vöitä.

Eikä ne mitään painavia ole.. Mä kannoin kahta enkä oo mikään bodari :)

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
mites ne kenen mielestä vyö ei ole lyhyt... Onko teillä viispiste vai kolmepista-malli? Kuinka vanha?

Meillä on viispistemalli ja varmaan noin 4v vanha. Onko vyöt pidentyneet sen jälkeen? Vai onko pitkät vyöt vanhoja kolmepisteversioita, joissa laittaminen on tietty helpompaa...

Meillä noi vyöt kyllä vaan ON lyhyet ja niin on tutuillakin.....

Meidän on vm-08 ja vyöt on kyllä riittävät. Teillä on pulleet vauvat varmaan sitten, jos vyön pituus loppuu pian kesken.

:laugh: Meidän tiitiäinen painaa 7.9kiloa nyt 1v:na, ja kun ei vaan vyöt enää riittäny, niin ei riittäny. Eikä tod. ole pullea vauva :D

Sääditkö sieltä takaakin vyöt pisimmiksi mahdollisiksi? Minkä vuoden malli?

Meillä piti kanssa vaihtaa melko ajoissa isompaan istuimeen, kun poika ei vaan sopinut. Nollakäyrällä mennään painon kanssa, pituus jopa miinuskäyrällä, eli paremminkin pienehkö lapsi. Vyöt ei riittäneet talvivaatteissa. Ja raskas. Mutta muuten ihan kätsä.

Sieltä takaa ja sivuilta saa vielä lisättyä vyön pituutta. En sitä itsekään heti tajunnut vaan ohjekirjasta sitten löysin vinkin.
Meillä mahtui vielä 1-vuotiaana poika siihen, kun välillä väliaikaisesti sitä käytettiin.
Meillä on -07 mallia
2 eri istuimesta kokemusta ja tämä oli paras näistä ja olen tykännyt. Vähän painava, mutta käsivoimat siinä vaan paranee. Sai hyvin kanto-ottaan, niin sekin helpotti kantamista. Aurinkolippa on hyvä iso ja sai hyvin vauvan sen kanssa suojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei siihen kyllä vuodenikäinen mahdu millään, ellei ole superpienikokoinen.
kaikki mun tuntemat joilla tuo kaukalo on, on vaihtaneet kyllä isompaan istuimeen jo 4-6kk:n ikäisenä. että ei se näytä kovin pitkäikäiseltä.

Ohhoh, mulla 1v 1kk ikänen, 10 kilonen sekä 78cm pitkä tyttö joka kyllä mahtuu sinne..

Meillä on helmikuussa ostettu kyseinen kaukalo. Vyöt on kyllä riittävän pitkät, saa helposti löystettyä ja taas kiristettyä, kun tytön on saanut kaukaloon.

Todella kätevä matkarattaiden ja jalustan kanssa. Onhan tuo melko painava, mutta tuntui muutkin kaukalot olevan, kun kaupassa niitä testailin. Ja matkarattaisiin saa kätevästi laitettua kaukalon, jos esim. kaupoille menee.

Minusta oli oikein hyvä kaukalo, en keksi oikein mitään negatiivista.

Siinä vanhemmassa mallissa, Graco Autobabyssa, oli lyhyemmät vyöt. Ja siinä oli myös kolmipistevyöt. Logico S:n vyöt ovat pidemmät, ja niissä on tosiaan pidennysmahdollisuus kahdesta paikkaa. Ei siis ollut minkäänlaista ongelmaa vöiden riittävyyden kanssa. Kuopus istui Logico S:ssä vähän vajaan vuoden ikäiseksi asti, eikä ole mikään kirppu.

meillä on tuo, ja ihan hyvin siinä mahtuu olemaan tuo 11kk poika. ja aikalailla keskikokoinen lapsi kyseessä. Tosin nyt alkaa pikkuhiljaa olla uusi istuin ajankohtainen.

MIten ihmeessän olette saaneet mahtumaan telakan kanssa autoon. Meillä on suht iso farmari ja apukuskin penkki jouduttiin laittamaan ihan etuasentoon, jotta kaukalo mahtuu takapenkille. Laskettuaika käsillä ja meinaa tulla epäusko tuon kaukalon kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Narsiscus:
Alkuperäinen kirjoittaja Larai:
Tosi kätevä jalustan ja matkarattaitten kanssa. Muuten en kyllä ottas, on aika iso ja painava. Hentoisena en jaksas kannella, mies kyllä jaksaa, eli riippuu vähän ihmisestäkin.

Peesi tähän. Tosi näppärä kun autossa on telakka valmiina. Matkattaiden avulla oli tosi helppo käydä kaupoilla vauvan kanssa. Sai sen sinne suojaan. Mä kyllä jaksoin sitä koppaa kantaa vaikka aika hentoinen olenkin. Tietysti vaikuttaa myös se että meidän tyttö on tosi kevyt.

Komps...mun selkä ei kestä kaukalon kantoa, mutta kun meillä on ne matkarattaat niin en keksi mitään valittamista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Awa:
MIten ihmeessän olette saaneet mahtumaan telakan kanssa autoon. Meillä on suht iso farmari ja apukuskin penkki jouduttiin laittamaan ihan etuasentoon, jotta kaukalo mahtuu takapenkille. Laskettuaika käsillä ja meinaa tulla epäusko tuon kaukalon kanssa.

Hyvin meillä mahtui se vanhaan normiooppeliin :D

Poika syntyi (tosi pienipainoisena) helmikuun alussa ja lokakuussa piti vaihtaa istuimeen kun ei enää talvitamineissa mennyt kaukaloon. Oli minustakin tosi painava ja iso, mutta kätevä telakan kanssa. En valitse samaa seuraavalle lapselle, otan jonkun muun. Pienemmän ja kevyemmän.

Meillä on Toyota Avensis farkku -02 ja siellä takana on tuo kaukalo, koroke ja Duoflex xtp selkä menosuuntaan. Ja ihan hyvin mahtuu, tai siis ei olla jouduttu vekslaamaan etupenkkejä mihkään.

Kaverilla puolestaan on joku Opel ja sinne ei mahtu mikään istuin ilman että apukuski istuu polvet suussa.

Alkuperäinen kirjoittaja opo:

häh ei ne kyllä lyhyet oo! Tiesitkö että siinä edessä on nappi mistä saa löysennettyä vyöt pidemmiksi?

Kyllä on! Pisimmilläänkin ne vyöt ei tahtonu enää tytöllä yltää talvivaatteissa.

AP!! :attn: :attn: Mulla olis telakallinen versio myynnissä!!

Minullakin oli pojalla että puolen vuoden iässä piti laittaa turvaistuimeen kun ei ne hihnat pisimmälläkään yltänyt talvivaatteiden yli.

Odotahan kun joudut vaihtamaan turvaistuimeen! :D Minulla ei kaukalon kanssa tuota ongelmaa, mutta turvaistuin hyvä kun jotenkin sai ahdettua.

Yhteistyössä