Aknea hormonikierukasta?? / ehkäisy, kun aurallinen migreeni

Mulle suositeltiin ehkäisyksi hormonikierukkaa ja mietin nyt, että kannattaako mun ottaa sitä. Lapsia on kaksi ja pitkäaikainen ehkäisymenetelmä olisi hakusessa. Vaivattomuus olisi plussaa. Mulla on aurallinen migreeni, tosin viime aikoina erittäin harvoin, mutta sen vuoksi en saanut ehkäisyrengasta, jota olin ajatellut.

Nyt vain mietityttää tosi paljon, että uskallanko ottaa tuon hormonikierukan. Olen jo vähän vanhempi kotka, mutta mulla on ollut aikoinaan aika paha akne ja vieläkin taipumusta epäpuhtauksiin. Ennen ehkäisy oli hoidettu Diane Nova yhdistelmäpillereillä ja ne sopivat mulle hyvin, mutta nykyään siis yhdistelmäehkäisyvalmisteita ei kuulemma määrätä, jos on aurallista migreeniä edes ollut. Mitäs tässä keksisi? Uskaltaisiko kokeilla tuon hormonikierukan? Kuparikierukka ei käy, kun vuodot muutenkin runsaat ja huono hemoglobiini.
 
"kemeli"
Mä en ainakaan saa käyttää mitään yhdistelmäehköisyjä - ei edes hormonikierukkaa, kun on aurallinen migreeni. Minipilleriteitä e tykkää käyttää, joten jäljelle jäi kortsu tai apteekin ehkäisypuikot. Kaverini muuten sai ainakin ihan hirveen aknen hormonikierukasta!
 
"vieras"
[QUOTE="kemeli";25060719]Mä en ainakaan saa käyttää mitään yhdistelmäehköisyjä - ei edes hormonikierukkaa, kun on aurallinen migreeni. Minipilleriteitä e tykkää käyttää, joten jäljelle jäi kortsu tai apteekin ehkäisypuikot. Kaverini muuten sai ainakin ihan hirveen aknen hormonikierukasta![/QUOTE]

hormonikierukka ei kylläkään ole yhdistelmäehkäisyvalmiste. sisältää vaan sitä yhtä samaa hormonia kun minipilleritkin....
 

Yhteistyössä