äkkiä apua/mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kuljen aina kävellen,tai pyörällä..ja mukana kulkee kaksi lasta.
isompi on jo 4.v mutta mieli tekisi mennä vieläkin pidempiä matkoja..
mieheni on sitä mieltä ettemme tarvi tupla rattaita mutta nyt puolivuotta kotona kökkineenä haluaisn kuitenkin ne..
olen sitä mieltä että vaikka lapsi jaksaakin kävellä,vauhti ei päätä huimaa eikä ja matkatkin jäävät n.5km säteelle kodista..
kaikilta olen ihmetystä saanut kun asiasta puhunut mutta eikö vaunujen tarkoitus ole nimenomaan toimia "auton korvikkeena" ?
mitä muita vaihtoehtoja mulla olisi?
seisomalauta ei käy.talvisin pyörällä ajo on...
joten?

mä vein tota 3 vuotiasta kaksosten rattaissa just tosta syystä et pääsi käveleen rivakasti ja pitkiä lenkkejä.ja tuun viemään vielä pitkään koska se helpottaa mun kulkemista kummasti ja samalla saa nukkua sekin rattaissa päikkärit.

meillä vauva on vaunuissa ja poika vaunujen tavararitilällä "salamatkustaja" :). Kaksosten rattaatkin on, mutta kun poika kävelee osan matkasta ja osan lepää ritilällä, niin meneehän se niinkin. Meillä vaunut on ORA ja malli 2000.

lähinnä mietityttää tuo mahtuminen..oisko niin pitkäaikaiset,voisko (tai tietty voi mutta kuitenkin) sitten yhtä työnnellä niissä jos ei toinen enää mahukkaan..brion tupla ponyja ajattelin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lähinnä mietityttää tuo mahtuminen..oisko niin pitkäaikaiset,voisko (tai tietty voi mutta kuitenkin) sitten yhtä työnnellä niissä jos ei toinen enää mahukkaan..brion tupla ponyja ajattelin

Meillä on brion tuplaponyt ja lapsilla nyt ikää 2v ja 3,5v. Isompi on isokokoinen ikäisekseen (n. 4,5v kokoinen) ja vielä hyvin mahtuu rattaisiin. Ei halua koko matkaa kyydissä olla, mutta kuitenkin osan matkasta (yleensä loppumatkan). Suosittelen kyllä, minä en olisi tullut toimeen ilman tuplarattaita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja kun kaikissa on suositus 3.v? kestääkö ne kuitenkin?

Noissa tuplaponyissa on muistaakseni lasten yhteispainoraja n. 30kg, meillä pojat painaa nyt yhteensä sen. Mutta luulisin että kestää vielä kauemminkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuljen aina kävellen,tai pyörällä..ja mukana kulkee kaksi lasta.
isompi on jo 4.v mutta mieli tekisi mennä vieläkin pidempiä matkoja..
mieheni on sitä mieltä ettemme tarvi tupla rattaita mutta nyt puolivuotta kotona kökkineenä haluaisn kuitenkin ne..
olen sitä mieltä että vaikka lapsi jaksaakin kävellä,vauhti ei päätä huimaa eikä ja matkatkin jäävät n.5km säteelle kodista..
kaikilta olen ihmetystä saanut kun asiasta puhunut mutta eikö vaunujen tarkoitus ole nimenomaan toimia "auton korvikkeena" ?
mitä muita vaihtoehtoja mulla olisi?
seisomalauta ei käy.talvisin pyörällä ajo on...
joten?
mielenterveyden kannalta liikkuminen on tärkeää. jo 2 lapsen kanssa lähteminen on usein vaivalloista ja työlästä, ja sitten jos pitää vielä tosi hitaasti kulkea, saakin käänty kohta takaisin, koska pitää mennä laittamaan ruokaa pöytään.

Hankkisin sellaisen sinuna jos se auttaa. ehkä käytetyn.... osaako 4v pyöräillä ilman apurattaita. Kohta on kevät ja pääsee pyörällä... silloin pääsee tosi lujaa, jos isompi ajaa pyörällä.

Mulla oli joskus isompi 4-6v rattaissa ja piti vauvaa/taaperoa sylissä, kun piti liikkua nopeasti, kun oli ruoka-aika lähellä, tai pitkä matka. Molemmat pienikokoisia. Kyllä siinä joskus joku äijä, joka itse tullut autolla keskustaan, ihmetteli, kun iso rattaissa.

Auto on miesten rattaat ja miehillä on 2-3 kertaa pidemmät jalat kuin noilla pienillä. silti eivät miehet kävele metriäkään.

osaa ajaa,muttei suostu lähtee pihalta pois pyörän kanssa..
kiitos kaikille,tuntuu niin hullulta että moni arvostelee, ettei tuon ikäsen kuulu rattaissa olla,eikä ymmärrä että kulkuväline se vain meille olisi..kävelee tietty minkä haluaa..
onpahan sit pienmmällä tilaa istua kun toinen ei mahdu joskus enää..

Mulla oli joskus isompi 4-6v rattaissa ja piti vauvaa/taaperoa sylissä, kun piti liikkua nopeasti, kun oli ruoka-aika lähellä, tai pitkä matka. Molemmat pienikokoisia. Kyllä siinä joskus joku äijä, joka itse tullut autolla keskustaan, ihmetteli, kun iso rattaissa.

Auto on miesten rattaat ja miehillä on 2-3 kertaa pidemmät jalat kuin noilla pienillä. silti eivät miehet kävele metriäkään.

näin just ;)

osaa ajaa,muttei suostu lähtee pihalta pois pyörän kanssa..
kiitos kaikille,tuntuu niin hullulta että moni arvostelee, ettei tuon ikäsen kuulu rattaissa olla,eikä ymmärrä että kulkuväline se vain meille olisi..kävelee tietty minkä haluaa..
onpahan sit pienmmällä tilaa istua kun toinen ei mahdu joskus enää..

Joo, yhteiskunta on sairas, kun pienimpiä arvostellaan istumisesta rattaissa, mutta aikuiset saavat ajaa lähikauppaan autolla 100 metrin matkan.

Ja oikeasti, ne joilla iso (yli 3v) rattaissa, ovat yleensä niitä, jotka kävelevät pitkät matkat h oitoon, kauppaan ym. ja oikeasti lapset liikkuvat paljon enemän kuin niillä, joilla matkat taittuvat autolla.

Tiedän tilanteen, koska itsekin olemme yksiautoinen perhe, ja miehelläauto töissä.

mulla siis todella liikkuvainen lapsi,siis TODELLA, ja uskoisin että tulee vain tarvittaessa kyytiin,kun kiire,tai oikeasti väsynyt..mutta mietityttää vain se mahtuminen..kyllä sitä muiden arvostelunkin kestää kun itse tietää miten asia on.

Yhteistyössä