Akjax vaunut.Kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heh, ei taida olla kenelläkään kokemusta :) Mutta itsekkin juuri katsellut nuita tuolta Lauran lastentarvike sivuita ja hintojen suhteen kiinnostaisi kovastikin ja varmaan aijon tilatakkin. Ihania,sieviä,suht kivanhintaisia!!

Itse ostin Akjax big star vaunut vauvalleni ja olen niihin todella tyytyväinen. Mukavasti säilytystaskuja ja riittävän tilava makuupussi talvi vauvallekin. Useimmissa vaunuissa tuppaa olemaan melko ahtaat sisätilat että kun sinne laittaa vauvan toppapuvussa niin tulee vähän ahdasta. Ainut mikä itseä arvelutti niin miten nuo muoviosat kestävät pakkasia, hyvin tuntuivat kestävän:) Ovat todella kevyet ja mukavat työntää loskassakin. Olen tyytyväinen että en ostanut monen sadan euron vaunuja pelkän merkin vuoksi. En kyllä ole noista vaunuista löytänyt mitään vikaa. Useimmille ihmiselli taitaa vaan se merkki merkitä vaunuissakin enemmän kuin käytettävyys:)

Itse ostimme Akjaxin Vikingit heti viime vuonna kun niitä tuli myyntiin. Ollaan oltu todella tyytyväisiä. Ihanan tilava kova koppa, joka menee säilytyksen ajaksi kasaan. Lisäksi kopassa on keinutoiminta joten toimii matkasänkynä mummolareissuilla. Ratasosaa ei olla vielä kokeiltu, mutta näyttää ainakin kätevältä. Vaunukopan ja ratasosan saa siis irti rungosta ja siihen kaiken hyvän lisäksi kiinni turvakaukalon, joka muuten maksaa myös tuolla Lauran Lastentarvikkeessa alle 100e ja sis. jalkapeitteenkin. Itse käytiin varastolla katsomassa vaunuja, koska hiukan epäilimme halpaa hintaa, mutta laatu on kyllä kohdallaan. Vaikea oli vain päättää mikä malli olisi meille paras, mutta päädyimme vikingeihin kääntyvien eturenkaiden takia. Isot renkaat kulkevat todella hyvin myös lumessa. Suosittelen siis :) Ja on kyllä värejä mistä valita.. Itse ostimme musta-valko renkaiset. Ihanat.

Katselin itsekin noita vaunuja, mutta sisätilojen ahtaus epäilyttää... missäköhän yhdistelmävaunuissa olisi eniten tilaa sisällä? Saan talvivauvan, enkä haluaisi, että sille tulee tukalat oltavat...

Meillä on nyt pari kk ollut käytössä Akjaxin traperit ja oon kyllä tosi tyytyväinen etten ostanut niitä tonnin Emmaljungia, vaan sain ihan uniikit vaunut, kun kankaatkin sai valita :) Ei pitäis ihan heti tulla hiekkalaatikolla samanlaisa vastaan. Hyvät on työntää ja kankaat vaikuttaa tosi kestäviltä ja lämpimiltä myös talvellla. Tykkään :)

Heips! Nostan nyt tätä vanhaa ketjua, niin ei tarvii uutta samasta aiheesta aloittaa.

Osaako kukaan kertoa esim. mittoja, miten pieneen tilaan nuo akjaxin vaunut saa taiteltua? Mahtuuko hyvin auton takakonttiin tarvittaessa? Entä miten paljon kevenee kun ne "muotoillaan" rattaiksi? Ylipäätään, pärjääkö noilla kerrostalossa, jos tarvitsee vain nousta ja laskeutua kellarikerroksen ja maatason väliä? Ei olis hirmuinen nousu, mutta aika jyrkkä liuska on tässä talossa... ja talvella se saattaa jäätyä. Ja tuokin on toivon mukaan vain väliaikainen tilanne.

Hirmuinen pähkäily, kun esikoista odotan eikä ole näistä asioista minkäänlaista kokemusta : / Jos joku osaa vähän kertoa niin kiitos ja kumarrus. En löydä edes jälleenmyyjiä, joiden liikkeissä vois käydä hiplailemassa näitä vaunuja.

Meillä on ollut nyt vuoden käytössä Akjax Traper yhdistelmävaunut, enkä voi suositella.
- Kuomu löystyy todella helposti ja ruuvit ja mutterit vaihtamallakaan ei ongelma parane. Kiristää täytyy monta kertaa viikossa.
- Heittoaisa toimii, mutta rattaiden painotusta ei ole ajateltu. Rattaina käytettäessä lapsi katse menosuuntaan on työntäminen todella raskasta ja rattaiden kääntäminen vaikeaa.
- Vetoketjut ovat huonolaatuisia ja jalkapeitteestä se hajosi vain parin käyttökerran jälkeen.
- Valjaiden soljet luistavat liian helposti, joten niitäkin saa kiristellä.
- Selkänojan ollessa alhaalla, eli ainakin koko vaunuvaiheen ajan, on alakoriin hankala laittaa mitään tavaraa.
- Toisen puolen jarrut (molemmissa renkaissa erikseen painettavat) eivät pidä kunnolla.
- Vievät paljon tilaa kokoon taitettuna, eli eivät mahdu ihan minkä tahansa auton takaboksiin.

Yhteistyössä