H
huoli
Vieras
Eli täytyy todella huolehtia kunnon terapiasta sairaalajakson jälkeen... näin olin vähän ajatelluki...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:Alkuperäinen kirjoittaja huoli:Juu, en semmoista hoitoneuvottelusta ajattelekaan. Musta se on tosi hyvä juttu että jo huomenna on se... mietin vaan että voisinko siihen jotenkin itse valmistautua...
Mietit vaan mitä kaikkea sairauteen liittyy ja korostat niitä siellä. Moni voi psykoosissa vaikuttaa melko normaalilta, miehenikin sanoi ettei huomannut päällepäin mitään (vasta mun jutuista tajus). Jos tuttusi on vaikka ollut siellä sairaalassa melko hiljaa niin ei ne välttämättä tiedä tilanteen vakavuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:Alkuperäinen kirjoittaja huoli:Juu, en semmoista hoitoneuvottelusta ajattelekaan. Musta se on tosi hyvä juttu että jo huomenna on se... mietin vaan että voisinko siihen jotenkin itse valmistautua...
Mietit vaan mitä kaikkea sairauteen liittyy ja korostat niitä siellä. Moni voi psykoosissa vaikuttaa melko normaalilta, miehenikin sanoi ettei huomannut päällepäin mitään (vasta mun jutuista tajus). Jos tuttusi on vaikka ollut siellä sairaalassa melko hiljaa niin ei ne välttämättä tiedä tilanteen vakavuutta.
Mustakaan kukaan muu kuin mies ei huomannu mitään. Ennen varsinaista hoidon alkamista mä itseasiassa "paranin" muutuin varsin järkeväksi ja rauhalliseki, jutut vaan ei oikein kohdannu todellisuuden kanssa, mutta sitähän ei kukaan muu kun mies tienny. Enkä mä muille edes mitään paljastanu.
Alkuperäinen kirjoittaja huoli:Henkilö on hyvin läheinen... äiti.
Saispa se ollakin edes sen kaksi viikkoa siellä...
Alkuperäinen kirjoittaja huoli:Henkilö on hyvin läheinen... äiti.
Saispa se ollakin edes sen kaksi viikkoa siellä...
Alkuperäinen kirjoittaja huoli:En mä oikein usko että sen kannattaa meille tulla. Me ei kuitenkaan oikein voida olla kotona montaa päivää ja äidillä avomies kotosalla odottamassa...
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Minkäläiset oireet on psykoosissa,kertokaa joku?
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Minkäläiset oireet on psykoosissa,kertokaa joku?
Todellisuuden tajun hämärtyminen tai katoaminen, voi olla harhoja (kuulo, näkö, haju, maku, kuvitelmaharhoja), outoa käyttäytymistä ja puhetta, usein/joskus kovaäänisyyttä, häsläystä, itsetuhoa ja saattaa olla myös vaaraksi muille.
Siis esim kuvitelmia että vainotaan tai ruoka on myrkytetty tms. Harhaisuudesta yleisin on kuuloharhat tietääkseni.
Tässä vain joitain esimerkkejä.
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Minkäläiset oireet on psykoosissa,kertokaa joku?
Todellisuuden tajun hämärtyminen tai katoaminen, voi olla harhoja (kuulo, näkö, haju, maku, kuvitelmaharhoja), outoa käyttäytymistä ja puhetta, usein/joskus kovaäänisyyttä, häsläystä, itsetuhoa ja saattaa olla myös vaaraksi muille.
Siis esim kuvitelmia että vainotaan tai ruoka on myrkytetty tms. Harhaisuudesta yleisin on kuuloharhat tietääkseni.
Ok
Mä mietin vaan oliko mulla jotain sellaista,kun olin vuos sitten todella masentunut,välillä itsetuhoinen kovin huolissaan lasten terveydestä,en pystynyt ees nukkua normaalisti,itkin vaan kokoajan lulin että olen maailman epäonnistunut.Mulle kyllä annettiin diagnoosi masennus sekä ahdistuneisuushäiriö,mutta mitä jos se oli vaikka psykoosi :| kuulostako se semmoselta? :/
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Minkäläiset oireet on psykoosissa,kertokaa joku?
Ok
Mä mietin vaan oliko mulla jotain sellaista,kun olin vuos sitten todella masentunut,välillä itsetuhoinen kovin huolissaan lasten terveydestä,en pystynyt ees nukkua normaalisti,itkin vaan kokoajan lulin että olen maailman epäonnistunut.Mulle kyllä annettiin diagnoosi masennus sekä ahdistuneisuushäiriö,mutta mitä jos se oli vaikka psykoosi :| kuulostako se semmoselta? :/
Ei mun mielestä kuulosta. :hug: Yleensä psykoosissa on tosi sekaisin esim luulee että kotia videoidaan tai poliisit jahtaa ilman syytä tms.