Akateemisia/uraäitejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hurjan paljon onnea poikavauvasta ja oikiksen opiskelupaikasta Amelielle. Kirjoittelin itse tänne joskus viikkoja sitten. Mulla on vielä kolme viikkoa töitä jäljellä ja sitten alkaa vihdoin äitiysloma. Ihan hyvin on töissä tullut jaksettua vaikka lomaa ei tänä kesänä juuri olekaan.. täällä on mukavan viileää ja hiljaista. Onneksi myös on selvinnyt että työsuhteeni jatkuu siten että voin noin vuoden päästä palata töihin eli ihan hyvillä mielin odottelen jo äitiyslomaa. Tosin tuun kyllä varmasti vähän kaipaamaan töihin..

No me jäädään vielä mahassa möyrivän vauvan kanssa jatkamaan päivää, tulkaa taas kertomaan kuulumisia yms. kunhan lomalta palailette tai muuten ehditte!

Heippa,

Ja oli kiva kuulla tuoreen vauvaperheen kuulumisia =) Ja onnea opiskelupaikasta! Eipä itsellä olekkaan kuin parisen kuukautta tuohon samaan, mutta innolla kyllä odotan että saan tämän mahassa potkivan otuksen syliini..

Itse olen vielä tämän viikon lomalla, sitten kolmeksi viikoksi töihin ja sitten äippälomalle. Huolestuttaa vain, koska tuntuu että kaikki aivotoiminta on loppunut näin loman myötä. Toivottavasti pystyy tsemppaamaan muutaman viikon, ettei unohtele tärkeitä asioita.

Niin ja onnea myös Alisalle että sait varmuuden työsuhteesi jatkosta. Varmasti olet turvallisemmalla mielellä mammalomalla.

Itse aion jäädä äitiyslomalle viisi viikkoa ennen laskettua aikaa. Tuli tuossa mieleen että mitenköhän saisi senkin ajan kulumaan. Ajattelin sitten että jos tekisi tai ainakin yrittäisi tehdä gradun loppuun. Olen noin puolissa välissä sen suhteen. Tietenkin riippuu siitä että kuinka paljon pystyy istumaan..

Mutta kirjoitelkaahan muutkin, ettei ketju aivan unohdu =)

Meille työn täyttämille äideille taitaa olla yhteinen "huoli" tuo syntymää edeltävän mammaloman kuluttaminen. Kokemuksen äänellä täytyy todeta, että minulla todellakin oli tekemisen puutetta vaikka varsinaista mammalomaa olikin vain kaksi viikkoa. Taidamme olla niin suorittamisorientoituneita, että on vaikeaa olla vain tekemättä mitään.

Paras mitä itse keksin oli, että suunnittelin joka päivälle jonkinlaista ohjelmaa vaikka vain pientä. Olipahan ainakin jotain johon valmistautua. Toisaalta jo vauvaperheen arjen aloittaneena kehoitan nauttimaan synnytystä edeltävästä hiljaisuudesta ja omasta ajasta. Paukut ovat tässä vaiheessa tarpeen. Jos energiaa kuitenkin löytyy, niin varmasti sitä voisi upottaa Ap:n kaltaiseen graduntekoon. Alisallakin mammis alkaa kohta, joten emmeköhän saa tännekin aktiivisia kirjoittelijoita :-)

Yhteistyössä