ajoissa vai myöhään:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Kumpi sopii teille paremmmin, eli lapset menee nukkumaan n.8 aikoihin ja heräävät 6-7 aikaan vai että laspset valvovat yhtä myöhään, kuin te itse ja nukkuvat jonneki 9 asti?

Kaverin kans on siitä nahisteltu.. :) meille sopii erittäin hyvin, et kaikki nukkuu aikaisin, on hetki omaa aikaa iltaisin kahden miehen kans. Aamu herätykset ei haittaa.. :) mies kuitenki herää töihin viideltä (ja usien myös minä herään, vaikka kotona olenki)

Kaveri on vain ehdottomasti sitä mieltä, et meidän rytmi on todella huono lasten kannalta :)

ajoissa munki mielestä. tietenki riippuu hieman lapsen luontaisesta rytmistäkin; jotkuhan on luonnostaan semmosia iltakukkujia, mut meidän likka ainaki simahtaa illalla ihan itestään ja klo20 aikoihin menee nukkumaan =)

Mun mielestä kohtuus tässäkin asiassa. Meillä lapsi menee nukkumaan 21 ja heräilee sitten joskus 7.30 jälkeen. Toi sopii meidän perheelle. Meille ei sovi aikaisempi aikataulu, koska ollaan itsekin aamu-unisia, joten klo 5.30-6.00 herätykset ei kuulosta hyvältä.

Jos eivät ole hoidossa ja saavat nukkua pitkään, mitä vikaa siinä sitten on? Meillä isommat menevät nukkumaan nykyään klo 21 ja heräävät klo 7-9. Nukkuvat nytkin. :) Yhtä pitkään eivät tosin valvo kuin minä ja mies, minä joskus jaksan valvoa klo 3-4 asti, kuten eilen. =)

Meidän lapsista on jokatoinen aamu- ja jokatoinen iltavirkku. Nyt on niin, että isommat nukkuvat pitkään aamuisin, jolloin pienin on jo kuudelta noussut. Pienin käy jo kasilta nukkumaan ja isompien kanssa saadaan näin rauhassa syödä iltapalaa ja lukea unisatuja.

Ehkä mä kuitenkin eniten kallistun aamutorkkuihin lapsiin, koska silloin mä ehdin aamulla touhuta kaiken laista. Illalla mä en jaksa.

Minäkin olen sitä mieltä, että ajoissa nukkumaan ja ajoissa ylös... Mutta meillä ei vois kuvitellakaan että laittais lapset nukkumaan klo. 20. Siinä klo. 21 menevät nukkumaan normi iltoina. Mut jos me ollaan molemmat iltavuorossa niin silloin haen lapset vasta klo. 21.30 tarhasta joten nukkumaan meno viiivästyy. Meillä tuo klo. 21 on ollut normi nukkumaanmenoaika silloinkin kun lapset olivat pienempiä. Nyt ovat siis 4- ja 6-vuotiaat. Aamulla yleensä heräilevät sit klo. 7-8 aikoihin.

Korjasin kirjoitusvirheen... :laugh:

Mielummin ajoissa nukkumaan ja vanhemmille vähän omaa aikaa ennen nukkumaanmenoa. Aamulla saa mun puolesta nousta ajoissa.. jos itsellä on vielä veto pois niin nukun päikkärit pojan kanssa sitten myöhemmin..

Ohhoh, muksut heräsivät. Nukkuivat melkein 12 tuntia. Eilen oli kyllä häslinkipäivä, pari kertaa oltiin pitempi aika ulkona, siivottiin jne. :) Eli väsyneet muksut mies vei nukkumaan.

Niin no, aika luxukselta kuulosti kumpikin vaihtoehdoista, kun meillä menevät nukkumaan myöhään (n. 22.oo) ja heräävät aikaisin (viimeistään seitsemältä )

No, lohduttaudun sillä että vähemmän nukkuvat lapset ovat keskimääräistä älykkäämpiä. :saint:

Meillä on tuo esikoinen 8v sellainen tapaus että ihan sama koska menee nukkumaan klo 7 herää joka aamu, joten näin kesäaikaan menevät nukkumaan noin klo 21. Talvella kun on hoito/kouluaamut niin sänkyyn klo 20-20.30 - väillä nukahtavat jo kasilta

No ööh ne saa nukkua niin pitkään kun nukuttaa AAMULLA, mutta nukkumaan menevät eli aloittavat klo 21. Josta riippuen nukahtavat joko heti tai joskus 22 pintaan.

Eli tänäänkin nukkuvat vielä.

MÄ meen ite nukkuu joskus 23 - 01, riippuen miten väsyttää. :wave:

No meillä ei ole kellään samanlainen unentarve... eli pienimmät nukahtaa n. 21, isommat 22. Itse valvon yleensä puolille öin. Pienimmät herää (ainakin toinen aina) klo 6-7 ja isommat nukkuu 8-9... tuo kakkonen joskus yli kymmeneenkin.

Meidän muksut nukkuu useimmiten 12tuntia. siis nuo isommat. menevät illalla yhdeksään mennessä nukkumaan ja heräävät useimmiten lähempänä 9 aamulla. :D

Minäkin tykkään kun on illalla pari tuntia "omaa aikaa" vaikka eihän se sitä 100% ole, kun vauva nykyisin useimpina iltoina heräilee tiheästi. Nukkuu kamalan huonosti päikkärit nyt kesällä, varmaan siitä heijastuu yöuniin. sen kanssa saa sitten 4-7 välillä pomppia 10 kertaa ylhäälä laitamassa tuttia tai parantamassa asentoa, kun unisena kärtyää. nälkä sillä ei silloin ole.

Yhteistyössä