Ajatuksista yritykseen 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kannustan kokeilemaan aamulämpöjen mittausta. Mulla on nyt menossa toka kuukausi, ja mielestäni on kiinnostavaa. Ennen ajattelin että se on kaikista stressaavin ja hankalin tapa, mutta minä inhoan ovistikkuja (ja lisäksi ne maksaa), joten tämä sopiikin minulle tosi hyvin. Joka aamu siis (kello soi muutenkin aina samaan aikaan) tavallinen vanhanaikainen kuumemittari suuhun, ja pari minuuttia köllöttelyä sängyssä. Yöpöydällä on sitten lappu, johon merkkaan tulokset. Mullakaan ei kuume nouse herkästi, mutta tässä kierrossa varsinkin olen selkeästi huomannut, että ennen ovista oli 36,4, ja oviksen jälkeen 36,6 tai 36,7. Ei tällä tavalla tietenkään voi olla varma, onko ovista tapahtunut, mutta ei tämä mittaaminen kauheasti mitään haittaa... En ole edes perehtynyt, miten noiden lämpöjen kuuluisi mennä, pesu:n sivuilla ainakin taidetaan selittää koko juttu, pitäisi varmaan joskus mennä lukemaan.

Vielä omat kommenttini noihin keestovaippa- ja kantoliinajuttuihin. Olen ihan varma, että meillä molemmat tulee käyttöön. Siis voi vitsit ne kestovaipat on suloisia!!! Olen nähnyt sellaisia missä on häntä. Ja lehmäpöksyt ja vaikka mitä ihanuuksia. Ja oikea on syy on tietysti luonnon säästäminen, en halua että minun jälkikasvuni vaipat kuormittavat kaatopaikkoja seuraavat 100 vuotta, kun ei siellä ole minunkaan jäljiltäni muovivaippoja. Jos meidän äiti on pärjännyt sen aikaisilla harsoilla, niin kyllä me varmasti jaksetaan puljata kestojen kanssa, kun ne on kuitenkin kehittyneet tosi paljon.

Huomenta! Heh, tämä on tosiaan mun huomenta ;) Miehen kainalosta on niin ikävää lähteä aikaisin ;)

Hmph, yritä tässä nyt sitten töitä tehdä, kun on taas tullut päivityksiä, jotka pitää tehdä, ja joita tehdessä ei voi tehdä töitä... Hmph, kun olisi saanut etäkäynnistettyä nuo päivitykset, niin olisin voinut jäädä vielä miehen kainaloon ;)

Huh, karmea höpötyskohtaus taas päällä!

Mä tulin pitkästä aikaa käymään ihan toimistolla asti..tosin yhtä hiljaista täälläkin on kuin kotonakin :(

Eilen oli kyllä niin masis päivä täällä, mutta onneksi nyt on taas olo taistelutahtoinen ja luottavainen että kyllä ne menkat sieltä vielä alkaa. Siis eihän mitään hoitoa voi arvostella kesken kaiken, kun nyt olen vajaat 2vkoa vasta näitä teroja syönyt niin kai nyt vielä voikin tiputella..

Mä oon miettinyt tota vaippajuttua, siis kun mun mielestä olisi ihana käyttää sellaisia vaippoja kun itsekin olen käyttänyt (siis että on sellainen muovinen(?) liina ja sinne laitetaan sitten aina vaippa..tuollaisilla leikin silloin itse nukkejen kanssa), mutta olen miettinyt sitä vauvan näkökulmasta, että onko se vauvalle miellyttävää, kun nykyään on niin imukykyisiä vaippoja jne. Tosin eipä mekään mitään traumoja olla saatu vaikka ei olekaan ollut tällaisia vaippoja kun oltiin pieniä, että ehkä ei kannata liikaa ajatella..

Nykyiset kestovaipat on tosi imukykyisiä (näin olen lukenut ja kuullut), ja etuna on se, että ne hengittää, kun missään välissä ei ole muovia tukkimassa ilmanvaihtoa. Ja sitten kuivaksi opetteluvaiheessa meillä ei ainakaan tule olemaan edes tavoitteena, että lapsella olisi aina mukava olla. Paremmin kait sitä oppii potalle, jos tajuaa, että sillä pääsee eroon märistä vaipoista.

Tuota mäkin olen miettinyt niiden vaippajuttujen kanssa. Että onko ne kestovaipat miellyttäviä _pienelle_ lapselle. Siis sellaiselle, joka ei vielä opettele kuivaksi. Myönnetään, olen ennakkoluuloinen kaiken kanssa :)

Ja saa nähdä miten lapsi reagoi vaippoihin. Mulle ei pienenä sopineet mitkään vaipat.

Hih Sade, mäkin leikin niiden muovisten vaipansuojusten kanssa nukeilla :) Ne eivät vaikuta mitenkään kauhean kivoille.

Niin joo se on siitä hyvä kun alottaa potalla käyntiä, et kestovaippa ei ois "liian" mukava. Mut toisaalta ei mua kyllä huvittais heräillä öisin joka pissaan....

Mä oon lukenut siitä lämpötilamenetelmästä sellasta kritisointia että lämpötila nousee vasta sen jälkeen kun ovis on tapahtunut. Eli tietää sit millon se on ollu, mut se ei ovistikkujen tapaan kerro etukäteen et tyyliin nyt päivän päästä pitää yrittää. Mutta toisaalta tuntee ainakin kiertonsa hyvin jos tekee sitä pari kuukautta.

Hmm. Jos tilaisitte sen Vauva-lehden, niin ottaisitteko kantoliinan vai lakanat kaupanpäällisiksi?

Joskus mietin tuota lämmönmittaamista. Mulla pitäisi varmaan olla se korvasta mittaava kun nukahtaisin kyllä heti jos alkaisin sängyssä mittaamaan tavallisella mittarilla... Joskus olen kipeänä nukkunut kuumemittari kainalossa. Se ei kannata.

Hmmm... siis minähän EN ole yli-innokas, mutta oon lueskellu tässä ajankulukseni erilaisia sivuja, ja kovasti on tuo Vauvalehden antama kantoliina saanut haukkuja. Mutta kyllä kelpais :) Ne äitiyspakkauksen norsulakanat on ihanat! Voi kun ehtisin tulla tässä raskaaks puolen vuoden sisällä niin saisin ostettua ton 2007 paketin, se on ihana! Mä kun asun ulkomailla niin en saa sitä ilmaseks, mut mun äippä on joskus vihjassu et "sit joskus" niin hän kyllä ostaa sen meille :) Harmi ettei taida ehtiä joulupukin toivelistalle... :(

On muuten aika hauskaa, että mainostavat, että se kantoliina ja ne lakanat ovat 59 euron arvoiset. No ei sinänsä, bebes myy sitä kantoliinaa non 90:llä eurolla. Hmm. Kauhea arpominen päällä. Onko kukaan kuullut mitään niistä lakanoista? Ja siis mähän en ole yhtään yli-innokas...*viheltelyä*

Joo onpa arvokkaat lakanat, tohon hintaan pitäis olla melkein jotkut Marimekot tai Finlaysonit tai jotain :) Sit kun joskus meille pikku prinssi tai prinsessa ilmestyy niin sille/niile saa kyllä kelvata jotkut Ikean halpislakanat niinkun meillekin! :)

Neilikka, toi sun lämpöjen mittailu kuulostaa hyvälle, siis että ilmeisesti sitten ovuloit?!? ja sehän on tosi upeeta kun sullakin on sitä PCota..*odottaa kärsimättömästi että menkat alkaisivat ja pääsisi itsekin mittaamaan* Joo tuossa tosin on se ongelma että tietää että on on ollut ovis, mutta vasta jälkikäteen mutta jos tosiaan joka kuukausi ovuloisi niin sittenhän tietäisi ainakin suurinpiirtein että milloin ovuloi.

Ajatelkaa että mulla on ollut viimeksi menkat elokuun lopulla..jos ei haaveilisi vauvasta niin olisin ihan onnellinen kun ei niin usein valu, mutta nyt kun haaveilee vauvasta niin tuntuu maailman turhauttavimmalta =( mulla ei nyt ole kaapissa enää raskaustestejä, enkä aio tilatakaan. nyt testaan sitten vasta kun todella on merkkejä..oli liian helppo testata kun kaapissa tikut odottamassa. Tuskin niitä ovistikkujakaan käytän, en jaksa sitä purkkiin pissimistä :(

Mä en ole edes perehtynyt noihin äitiyspakkauksiin tms, kun en halua vielä liikaa ajatella niitä. Luotan siihen että kyllä sitä sittenkin ehtii kun raskautuu..toivottavasti ei olisi enää niin kauaa aikaa siihen..

Ei mun aamulämmöt välttämättä todista että ovuloinko vai en. Nyt tässä kierrossa uskon tosin että joo (oli pari tuntia selkeää pistosta munasarjojen alueella vasemmalla), mutta miehen työmatka oli pahimpaan mahdolliseen aikaan. Eli olisin siis siitä pelkästään tosi iloinen, jos mulla alkaisi reilun viikon päästä taas kunnon vuoto. Se todistaisi jo paljon.
Hmm, mun ajatuksissa oviksen ennustaminen ei ole kovin tärkeää. Tavallisesti me puuhaillaan ihan vähintään 3 kertaa viikossa, ja kyllä sen pitäisi riittää. Eli sinällään mulle on ihan sama, vaikka toteaisinkin vasta jälkikäteen, että nyt on irronnut. Oleellisempaa on tietää, että ylipäätään on irronnut. Mutta (pettämättömän?) logiikkani mukaan kunnon vuoto lähes todistaa, että munasolu on irronnut, koska silloin on tullut keltarauhanen, joka paksuntaa limakalvoa. Toisin päin sama: kun on tosi niukkaa vuotoa, ei ole ollut keltarauhasta paksuntamassa limistä ja munasolu ei siis ole irronnut.

Tapahtui töissä:
Yksi kollega tuli näyttämään n. 2-v tyttöään meille. Minä sitten lepertelin sille ja ihastelin sitä, ja kaksi mieskollegaa kommentoi toisilleen niin, että varmasi kuulen:
- Työpaikoilta pitäisi kieltää tuollaiset vauvakuumeen tartuttajat.
No joo, oikeasti se oli kommentti ihan kivassa hengessä, molemmilla on omia lapsia, eli se oli oikeasti vain kivaa huumoria... Ja vitsit se tyttö oli söpö!

Neilikka, nyt täytyy myöntää että olen kade sulle jos puuhailette ihan säännöllisesti 3 kertaa viikossa. Mistä löydätte ajan/innon/pirteyden? siis meillä 2 kertaa viikossa on jo saavutus, osittain johtuu erilaisista työrytmeistä ja ollaan sen johdosta iltaisin kun nähdään aika väsyneitä ja on tuhat muutakin asiaa mitkä pitää tehdä..kovasti tuohon kahteen kertaan pyritään mutta tuntuu ainakin vielä toistaiseksi siltä että saa vähän pakottaa että innostuu..no ehkä se tästä kun siitä tulee rutiinia ja siihen tottuu niin ehkä sitten haluaakin helpommin vaikka vähän väsyttäisikin.

Joo täytyy nostaa hattua Neilikalle! Meillä ollaan niin poikki aina iltasin, ja viikonloput on aina täynnä menoa että tollasta tahtia ei saada pidettyä päällä. Mutta kierron puolivälissä sitten on aktiivisempaa. On mies vähän valitellutkin että voisin tehdä aloitteen muinakin kuin "niinä päivinä", etten pidä sitä tyyliin siitosorina. Jospa nyt viikonloppuna sais romanttista tunnelmaa aikaan... :)

Mä tulin just salilta, enpä ole ollut 4,5 kuukauteen!!!!!! Nyt se uus elämäntapa alko, nyt jos koskaan pitää saada tää mahanröllykkä pienemmäks ennen kun se sit levähtää kunnolla :) Ja parempihan se on raskautta ajatellen että on kuosissa. Toivottavasti en vaan saa mitään uutta flunssaa, ne on aina flunssat jotka keskeyttää mun treenaukset ja sit menee taas monta kuukautta ennen kun saan alotettua uudestaan. No, parempi myöhään kuin ei koskaan!

Jee *taputtaa Minnille* loistava suoritus tuo salilla käynti!! mulla on sama ongelma että käyn ihan innolla ja sitten iskee flunssa tms eikä pääse käymään niin enpä sitten enää jaksakaan. Ensi viikolla täytyy mun ottaa itseäni niskasta kiinni ja vaan mennä vaikka väkisin.

Jostain muistan lukeneeni että liian hyvässä kunnossa olevat vatsalihakset eivät olisikaan raskautta ajatelleen kovin hyvä juttu, ilmeisesti ei pääse niin helpolla vatsa kasvamaan kun lihakset ovat niin tiukat. En tosin tiedä että aiheutuuko siitä jotain kipua vai mitä, ei nyt siis mitään hirveän vakavaa haittaa ole vaikka olisikin timmi vatsa..

Hyvä hyvä Sade, nyt alotat kans sinäkin niin meitä on ainakin kaks tsemppikerhossa!
*hätistelee jumppaan*. Siis meistä tulee niin timmejä mammoja, vaan sellanen pallomaha eikä mitään ylimääräistä muulla. *krrhm* Ja nyt kylpyyn juorulehden kanssa palkintona uurastuksesta... :D Menkatkin loppui vihdoin tänään, ja siitä on ihan kiva tunnelma. Eli nyt kp6.

Neilikka, mä alan kans nyt mittaamaan lämpöä. Eihän sillä tekniikalla huomaa ovista kuin vasta kun se on ohi, mutta nimenomaan tärkeintä on että tietää oviksen olleen. ovishan ei tule terveelläkään naisella joka kierto.Olen huomannut, että kun en ole ovista bongannut, niin menkat on paljon pienemmät ja että kipuja ei ole laisinkaan. Kun taas olen pongannut oviksen (tikuilla, sekä tuntenut oviskivut) menkat on paljon runsaammat ja kivuliaammat. Ero on siis suuri. Mun ongelmahan on etten tiedä onko munanjohdin auki oikealta, yleensä ovuloin aina oikealta. Mut siihen saan selvyyden ens tiistaina, ihanaa.

Niissä kantoliinoissakin on eroja. Kantsii vähän maksaa, että saa parasta matskua, näin olen kuullut. Kestovaipoista myös, että niihin on eri imut eri käyttöihin. Ja niinku täällä sanottiin, niin ei ole huono, että kun vauva on muutaman kk vanha, päivisin käyttää sellaisia jotka ei ole pintakuivia, koska sitten vauva oppii aikaisemmin itse tiedostamaan hädän. Mäkin olen vauvana pärjännyt harsoilla&muovilla. Mua ei huvita ne kaikki kemikaalit mitä vaippojen täytteisiin nykyään käytetään.

Mä rakastan lakanoita! Ja verhoja ja muita tekstiilejä. Unikosta en erityisemmin pidä, mutta muuten kaikkia ihania Marimekon kuoseja. Niissä väreissä on ihana nukkua! Vaikkei pahemmin varaa joskus olisi, niin voin hyvin ostaa ihanat lakanat ja syödä sitten nuudeleita seuraavaan palkkaan asti. Vaikka varmaan Ikeassakin olis värikkäitä ja kivoja kuoseja. Pitäis mennä käymään.

Ketäs me jännäillään seuraavaksi? Ja mitä Angsterille kuuluu??

Rosa, hyvä että pian saat selvyyden tuohon auki-oloon! Voiko ne tehdä jotain jos se oikean puoleinen munanjohdin ei ole auki? ToivottavastI!

Täällä kaikki on ihan hyvin. Tuntuu selvää turvotusta alavatsassa, joten kaipa se ainakin on posimerkki. Tänään olin labrassa ja multa otettiin (yllätys yllätys ;) ) tulehdusarvo ja muutama muu arvo. Osa tuloksista tulee huomenna, osa maanantaina. Mm. hiiva otettiin.

Mun tekisi mieli vielä lukea lääkäriksi...oikeasti. Mua on alkanut kiinnostamaan tällaiset lääketieteelliset asiat hirveän paljon. Valmistuisin sitten lähempänä 40-vuotta...eh..

Muuten leikkimielinen gallup: mitä nimiä ette missään nimessä antaisi lapsellenne ja mikä on oudoin nimi minkä tiedätte "tuttava piirissänne"? Mulla oudoin on Mennikki ja en koskaan antaisi nimeksi yrjöä tai ridgeä...tai thornea....

Yhteistyössä