Ajatuksista yritykseen 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo onhan noi kestovaipat paljon ekologisia, en tiedä paljon siinä on sit loppujenlopuks rahallisesti eroa, kun moni kestovaippailija kuitenkin käyttää kertokäyttövaippoja tyyliin öisin, kun mennään kylään, kaupungille tms. Mä en oo vielä päättäny sen kummemmin kumpaa tullaan käyttämään, ainakin nykyisessä kämpässä jos asutaan niin kertakäyttövaippoja, kun meillä ei oo omaa pesukonetta. Ja varmaan öisinkin kans kertiksiä, kun ne imee paremmin eikä tartte sit heräillä niin usein kun kertikset imasee pissatkin niin hyvin ettei vauva sitä pahemmin huomaa.

Harmi että meitä tuhruttelijoita on tässä ketjussa turhan paljon! Hmph... Täällä kp 5 ja menkat rupee pikkuhiljaa olemaan ohitse. Täytyypä ostaa sitä greippimehua uuteen yrityskiertoon, tilasinkin eilen paketin ovis- ja raskaustestitikkuja. Mullahan meni se hiiva ohi, ja oon sit syöny aika paljon sokeria sen jälkeen, ja nyt kutisee vähän siihen malliin et täytyy alottaa se sokeriton "kuuri" uudestaan. Ei vois vähempää innostaa.

Hmph, ruokis ohi ja edelleen nälkä. Mätinkö mä ruuat lattialle tai jotain?!? No, eipä auta muu kuin kärsiä. Tai sitten käväistä kaupassa :)

Hullu juttu sinänsä. Paljon olen tämän vuoden aikana miettinyt asioita ns valmiiksi, mutta vaipat on jotenkin jääneet miettimättä. Lähes huolestuttavaa. Mutta voisin kuvitella, että ihan aluksi mentäisiin kertiksillä ja samoin kuin Minni kirjoitti, öisin ja reissussa kanssa. Sitten jos oltaisiin ihan kotona pyykkikoneen vieressä, voisin kuvitella käyttäväni kestoja. Heh, kuvittelu on kivaa ;)

Hmmm... en syö maitohappobakteereja pillereinä. Yritän ostaa joitain niitä jogurtteja jossa on hyviä bakteereja, mutta täytyy varmaan ostaa pillereitäkin. Hmph. Menis nyt ainakin ohi ovikseen mennessä, ettei tartte hampaat irvessä tehdä vauvaa.

Kokeile pillereitä ihmeessä! Noissa joghurteissa mitä mä olen löytänyt täältä on melkein kaikissa aika paljon sokeria. Poikkeuksena taisi olla vain Valion maustamaton a-joghurtti :) Toivottavasti joku tepsii! :)
Joko flunssa on mennyt pois?

Joo sellasta maustamatonta jogurttia oon ostanutkin, ihana kun huolehdit, Saana :) Flunssa on melkein pois, ei oo "kipee" olo enää, vaan pikkusen räkänen ja väsähtänyt. Ajattelin että jos tää kauhea sadekeli hellittäis illalla, niin voisin houkutella miehen kävelylenkille. Pakko tässä on ruveta liikkumaan, kun viimeks oon käyny salilla/lenkillä kesäkuun alussa. *nolostuu* Ja mulla ja miehellä (joka on käyttäny korttia vielä vähemmän) on joku megakallis jäsenyys koko maan kalleimpaan ja hienoimpaan fitness-centeriin. Mä en edes halua ajatella mitä yks treenikerta tällä aktiivisuudella maksaa!

Muuten, kysymys ovistesteihin liittyen (teille jotka käytätte) -tuleeko teille kaks yhtä PAKSUA viivaa? Mulle tulee, silloin kun tulee plussa, kaks suunnilleen yhtä tummaa viivaa, mutta kontrolliviiva on kyllä paljon leveämpi kun itse testiviiva. Ja se testiviivakaan ei oo ihan samanvärinen koko matkalta, saattaa olla tosi tumma toisesta reunasta ja vaalea toisesta reunasta. Oon ihmetelly sitä tässä nyt keväästä asti kun olen tikutellut...

Enpä osaa tohon ovistikutteluun sanoa kun en ole vielä päässyt sillä saralla käyntiin..ajattelin nyt seuraavan kierron mittailla lämpöä, vaikka mietityttää hieman että tuleeko mitään eroja jos ei normaalistikaan lämpö nouse? eli olen ehkä kerran vuodessa kuumeessa, vaikka muuten olisi kuinka kauhea flunssa tms tahansa..

Vuokrattiin eilen Ocean's thirteen...oli kyllä ihan loistava!! odotin että olisi ollut huonompi kun yleensä jatko-osat ovat, mutta tämä oli kyllä edelleen hyvä..suosittelen.

Mä en ole vaippa-asiaa vielä miettinyt yhtään, kantoliinan varmaankin sitten hommaan, mutta nyt ajatellen ainakin luulen että pysyn vaipoissa, siis ihan noissa kertakäyttösissä..ihan hirveästihän siitä tulee roskaa, mutta tuntuisi paljon helpommalta.

Minni, missä asennossa pidät sitä tikkua heti kastelun jälkeen? Jos toinen reuna on ylempänä kuin toinen, niin tummuuseroja voi tulla. Esim tikku kyljellään, ei selällään, jolloin neste juoksee tikussa vähän erilailla. Tai sitten se on vaan sun tikun ominaisuus. Tuskin sun kannattaa noita murehtia, jos kerran saat ne viivat tikkuun :)

Kiva, että flunssa alkaa olla voitettu. Heh, mä en uskalla kyllä varmaan koskaan ottaa mitään jäsenyyttä. Nytkin mietin, että uskallanko mä ottaa sitä kymmenen kerrran korttia... ;)

Tjaa tosiaan voi olla että roikotan sitä tikkua mukana testauksen jälkeen. Täytyypä yrittää sen olla ihan paikallaan... :) Mutta tärkeintä kai on että jotkut viivat edes tulee!

Onpa hyvä että meillä on Saana täällä, ei olisi itselleni tullut edes mieleen noin järkeenkäyvä ja helppo vastaus Minnin "ongelmaan" ;)

Mä harrastan onneksi vaan paikallisia jumppaseuroja, niin maksut on halvemmat, mutta kyllä silti kirpaisee kun ei meinaa jaksaa käydä joka viikko. Mulla pitäisi olla se joku kaveri jonka kanssa käydä niin tulisi lähdettyä paljon helpommalla.

Oletteko jo saaneet veronpalautus/maksu laput (siis jos oli jotain korjattavaa)?? mä en ole vielä, mies sai jo varmaan reilu kuukausi sitten..huolettaa että jos mun lappu on hukkunut jonnekin eikä mennyt ollenkaan verovirastoon perille vaikka sen hyvissä ajoin lähetin..

Minni, mä olen käyttänyt vain Clear bluen digitaalista ovistikkua, joka näyttää ovuloinko vai en eli ei tarvitse verrata mitään. Hyvä, kun Saana keksi jo ratkaisun!

Sade en mäkään ole saanut vielä verolappua takaisin. Kaipa se sieltä tulee...

Sade: jos et ole palauttanut esitäytettyä tai mikäli tekemäsi muutokset ovat sellaisia, ettei niillä ole vaikutusta verotukseen, nyt syksyllä ei tule uutta verotuspäätöstä. Mutta jos siitä huolimatta olisi pitänyt tulla, niin kannattaapa melkein soitella sen perään. Jos lappu on hukkunut, ehtivät ehkä vielä tehdä muutoksia säännönmukaiseen verotukseen. Muutoin joutuu tekemään oikaisuvaatimuksen ja se voi asiasta riippuen olla hankalempi juttu.

Outo pomo, saathan kuitenkin palkkaa tältä viikolta?

Mulle tuli syksyn verolaput jo ennen kesää, tai siis ne oli jotain vuoden 2006 palautuksia/karhuja. Onneks ei ollu kun parikymmentä euroa mitä tartti Suomeen maksaa. Toisaalta eipä mulla hirveesti Suomessa tuloja ookaan, pikkusen vanhoja osakkeita mitä oon aikoinaan periny. Mut kannattaa varmaan soittaa varmuuden vuoks niin saa ainakin mielenrauhan.

höh..olipas kurja pomo kun tuollaista soittelee =(

JOo siis tein ekaa kertaa elämässäni muutoksia tuohon verolappuun ja eilen jo soittelinkin perään niin sanoivat että soita uudelleen ensi viikolla jos ei vieläkään ole tullut.

Nyt masistaa ja menee hermot kroppani kanssa..äsken kävin veskissä ja tuli melkein verta, siis oli ihan selvästi vertakin mukana ja taas sitä ruskeaakin..en vaan ymmärrä miten voi tulla kun syö nyt noita Teroja?!? oli siis jo muutaman päivän poissa ja nyt 3 päivää ollut taas pyyhkiessä aika runsastakin, ei sentään pöksyihin valu paljoa mutta silti. En tiedä mitä sitten tehdään jos ei nämä aloita tyhjennysvuotoa ja lopeta tuhruttelua..on sitä sitten jo kohta 2kk jatkunutkin..plaah.taidan mennä syömään jotain hyvää, tarvitsen sokerihumalan kun ei tätä kroppaani enää ilman jaksa =(

En saa palkkaa, mutta soviteltua päivärahaa sentään. Oon osa-aikatyössä syksyn ajan. Keväällä saakin sitten tehdä pitkiä päiviä ja tulla lauantainakin. Kausiluonteista...

No onneks sentään saat rahaa jostain, Lumikukka. Outo toi tollanen pomo.

Voi sade, harmi että oot vieläkin "tiputtelukerhossa" -ehkä niillä teroilla kestää jonkun aikaa ennen kun ne rupee tasapainottamaan kroppaa. Täällä vieläkin kans tiputtelua, mut nyt on kp 5 eli eiköhän se kohta toivottavasti lopu. Mut kaikenkaikkiaan 10. päivä jolloin vuodan, kun ennen menkkoja oli tosiaan se 5 pvän tiputtelu. Ukkokin jo on vähän ruvennut kyselemään että eiks kohta ois sellanen aika kuukaudesta et hänkin sais:)

Mutta nauti nyt kun saat olla vapaalla, Lumikukka! Etköhän ehdi vielä raataa.. :)

Hmmm... pitäisköhän kans ostaa tollanen digitaalinen ovismittari. Mistä ostit ja paljon maksoi, angsteri? Meneehän näihin tikkuihinkin rahaa kun tää yritys näköjään venyy...

Yhteistyössä