Ajatuksista yritykseen 14

  • Viestiketjun aloittaja Minni80
  • Ensimmäinen viesti
Minni80
Huomenta! Uusi päivä ja uudet kujeet :) Vitsi mua ärsyttää tää syysflunssa ei oo vieläkään menny ohi... mun mies oli eilen ja on tänäänkin kotona kun sekin on kipee. Puh, ens viikonloppuna ei tehdä mitään muuta kun levätään ja parannellaan itteämme..! Mitäs muille kuuluu?
 
iipi..
Harmaata huomenta tytöt!

Meikä olikin tänään aikaisessa offiisilla, jopa puoli kasilta! Hyvä minä! No, se johtui ihan siitä, että siippa heräs tänään uuteen työpaikkaan aikaisemmin kuin yleensä. Minä siinä samalla. Mutta tänään on taas tiedossa "härdellipäivä" töiden suhteen.

Juhannusvauva olis kyllä ihana juttu... Tai oikeastaan mulle kävis vaikka pääsiäinen-, vappu-, helatorstai-, pyhäinpäivä- tai mikä tahansa päivä -vauva :-D

Radiossa kerrottiin aamusella, että Halle Berry on kuulemma säästänyt kaikki nega-raskaustestit! Plus tietty sen plussatestin. Niitä negoja oli jotain päälle 30 kpl... Ite olen kyllä pistänyt ihan reteesti roskiin... Niissä ei olis jälkipolvilla mitään muisteltavaa, hih!
 
Minni80
Tjaa en mäkään kyllä ymmärrä mikä niissä negoissa on säästämisen arvoista..! Mutta plussan saattaisin jopa säilyttää! Tai en tiedä haalistuuko ne viivat siitä ajan myötä.. Ainakin ovistesteissä haalistuu. Heh, tuolla jenkkilässä noita sekopäitä löytyy. Näköjään Britneykin menetti huoltajuuden sille Kevinille.
 
minisun..
Huomenta!Täällä on nyt hiljainen päivä,onneksi.Tai ainakin tällä hetkellä näyttää siltä..Mutta ei parane sanoa mitään varmaksi.Kohta voi taas olla tupa täynnä ihmisiä..Onpa hölmöä alkaa säästää negatiivisia raskaustestejä,Kyllä luulen että plussastakin lähtee viiva pois ajan mittaan..Menispä päivä nopeaa,tehdään illalla miehen kanssa jotain mukavaa,mennään ehkä elokuviin tai jotain:)
 
sade81
ulkona harmaa ilma, ei meinaa eteensä nähdä :( Tällaisilla ilmoilla kaipaan aina jotenkin kouluun..se tunne kun aamulla aina hyppäsi pyörän selkään jne..hmm..pitäisiköhän mun mennä hoitoon kun kaipaan kouluun..hmm..

täällä ei mitään uutta omaan napaan, tuhruilu jatkuu aina vaan, rinnat edelleen paisuneet ja vähän sivuilta arat..jotenkin luulen että olisin raskaana (ei ikinä ole rinnat noin paisuneet) mutta kun tuhruttaa niin tuskin siellä mikään oikeasti pysyy tai edes oikeasti on. Täytyy jossain vaiheessa taas testailla..

Mi-iulle rutistukset! yritä tosiaan ajatella positiivisesti että kierto ainakin lyheni, se on jo paljon se. Siis mitä sulle siellä akupunktiossa/vyöhyketerapiassa tehtiin että saatiin lyhyemmäksi?!? jos mulla nyt menkat joka päivä ihan oikeasti alkaa tämän ainaisen tuhruttelun sijaan, niin pitäisi varmaan harkita noita vaihtoehtoisia hoitomuotoja.

Mullekin kävis ihan mikä vaan vauva, vaikka aina olen ajatellut että en halua talvella vauvaa kun ei tiedä säästä että miten pääsee sairaalaan synnyttämän jne..mutta kai sinne aina jotenkin selviää kun en missään keskellä lappia kuitenkaan asu..
 
sade81
ai niin noihin raskaustesteihin vielä..olen miettinyt että jos joskus saan sen plussan tikkuun niin otan siitä kyllä valokuvan =) eihän sitä tiedä toistuuko koskaan..olin jo ihan haltioissani kun sain eilen siihen ovistikkuun sen viivan, vaikka ei yhtä paksu ollutkaan mutta se oli mun ihka eka viiva ikinä =) (harmi vaan kun ei tullut raskaustestiin missä oikeasti merkkaiskin jotain..)
 
Minni80
Hei sade kannattaisko sun testata varmuuden vuoks uudestaan..? Koska mä oon jostain lukenut muistaakseni että raskaus saattaa "huijata" ovistestiä ja näyttää siinä jotain..! Kun kerran rinnatkin on paisuneet ja arat..!
 
sade81
Minnille unohdin toivottaa pikaista paranemista! meillä kesti pari viikkoa että flunssa meni kokonaan ohi, joten pitää vaan olla kärsivällinen..Nyt viikonlopun vietätte peittojen alla, eix joo ;)?!
 
Minni80
Joo peittojen alla kuulostaa hyvältä, hehe :) Ajattelin että voitais viikonloppuna ostaa hyvää ruokaa ja karkkia ja parkkeerata kaikki meidän tyynyt ja peitot olkkariin ja kattoa mooooonta jaksoa prison breakia :)
 
Amilda79
Huomenta vaan kaikille!

Nyt Sade käyt hakeen sellasen tosi supertarkan raskaustestin ja testaat uudelleen. Mä oon kanssa lukenut joskus jostain, et raskaus voi huijata ovistestiä ja jos kerran ovistestiin on viiva tullut näinkin loppukierrossa, tissit turvonneet, tuhruilua pitänyt pitkään (oisko oviksesta saakka?), niin mitähän tuo nyt voisi tarkoittaa? En halua tuoda mitään turhia toiveita, mutta ihan oikeesti, kun miettii noita sun oireitas... :) Nyt testailet kyllä uudestaan!
db db db
 
Lumikukka''
Mi-iulle halit menkkojen johdosta!

Sade: maalla asutaan kaukana kaikesta ja tämä on kyllä ihanaa :) Vaikka on jo useampi vuosi asuttu, vieläkin usein tulee sellainen olo, että wau, onko meillä oikeasti oma talo. En kestäisi kaupunkia, tarvitsen luontoa ja omaa rauhaa!

Ja nyt peukkuja sen plussan puolesta! bdbdbd Oireet kuulostavat varovaisestikin arvioiden lupaavalta.
 
VilmaAurora
Huomenta minunkin puolestani!

Yhtä harmaata on täälläkin... Onneksi aikainen aamu ja jo kolmelta loppuu työt. Vaikka iho onkin vielä hyvässä kunnossa, mitä nyt vähän nopeammin rasvoittuva, menen tänään töiden jälkeen ihonpuhdistukseen. Toivottavasti ei suurta räjähdystä tapahdu, vaikka sitä kokoajan pelkäänkin, mutta varotoimenpiteet eivät varmasti haitaksi ole. Samalla otan väriä ripsiin ja kulmiin, vähän väriä naamaan kun rusketuskin alkaa olla hävinnyt!

Onko muilla niin että näin syksyn tullen tulee aina hillitön sisustusinto? Mulla on joka-syksyinen ja -keväinen juttu... Nyt ei viitsi nykyiseen kämppään mitään ostaa / laittaa, vaan pitää malttaa odottaa että talo valmistuu ja pääsee sitä sisustamaan...

Mulla kp21 menossa ja ilmeisesti menkkoja suunnittelee, kun tuntunut menkkamaisia kipuja jo vlopusta asti. Tuntuu et maha on turvonnut myös. Hölmöä kun ei yhtään tiedä milloin ne alkaa luomukierrossa, pitää koko ajan olla "varusteet" mukana... Pillereitä syödessä tulivat aina samalla kellonlyömällä, ah miten helppoa...

 
sade81
Wilma Aurora, kuulostaa hyvältä ja rentouttavalta suunnitelmalta toi ihonpuhdistus. Mulla alkoi vasta noin 5kk päästä lopetuksesta iho oireilemaan ja nyt viimeisen kuukauden on ollut suht kauhea, tai siis onneksi vain leuan alua, eikä koko naama. Ihan sama mitä tekee/syö niin tasaiseen tahtiin pomppii finnejä..ja kun nämä eivät puhkea. Siis tulee vaan punainen pallukka joka on ja pysyy =(

Mullakin on taas nykyään aina varusteet varalla mukana, vaikka kierto on suht säännöllinen (ainakin siis pitkä), mutta kun ei koskaan tiedä. Ennen oli kyllä helppoa kun saattoi tehdä kaikki suunnitelmat varmuudella kun tiesi että ei täti ainakaan tule mitään pilaamaan :)

Joo testaan jossain vaiheessa..eilen ajattelin että testaan nyt heti aamusta, mutta kun ei ole mitenkään vahvoja oireita (siis vahvaa pahaa oloa tms) niin en sitten viitsinyt. Ja kun ekan testin tein sunnuntaina aamulla niin siitähän on vasta pari päivää..ja rinnatkin tuntuu aina aamulla jotenkin vähän pienemmiltä kun illalla..joten luultavasti vain kuvittelen kaikki mahdolliset oireeni.

Lumikukka, olen kyllä vähän kade, vaikka en itsekään asu missään suurkaupungin sydämessä niin silti sitä välillä haaveilee että pääsisi vielä enemmän omaan rauhaan..
 
satskuliini
Täällä kirjoittamisesta..Sillä ketään ei näytä kiinnostavan minun höpötykset.. :)
Ja tulee jotenkin ulkopuolinen olo kaikkien muiden keskusteluiden keskellä. :/
En tiiä olisinko raskaana tällä hetkellä??? :D Sellane tunne vähän saattas olla..
Maha on kuralla, ja mahaa nipistelee.. Illalla aloin nukkumaan niin kauheaa painen tunnetta tuntui vatsassa. Alamahassa siis..

Ja jos tää olis normi ripulii, niin istun pöntöllä 24/ 7. Mutta tää o tällasta epätavallista.. Ja nälkä on KOKO AJAN! ohimoitakin jomottaa harvasen päivä.
 
satskuliini
unohtui mainita, että minulla oli ovulaatio ja olin yhdynnässä silloin. Joten suuri mahdollisuus olla raskaana, mutta vielä pitäs ootella se 2 viikkoa että menkat alakaa.. :/ toivotaan ETTEI ALA!
 
sade81
tein juuri äsken taas tyylipuhtaan negan..yritän nyt saada lääkäriä kiinni niin pääsisi johonkin tutkimuksiin. Tuhruilee siis edelleen silloin tällöin, vatsaan sattuu ja rinnat turvonneet..eli joku tosi paha hormonihäiriö kyseessä jos en kerta ole raskaana. Nyt menossa kp43..
 
Maijuliini81
Tänne tuli täti kyläileen. Nyt siis tuli kp 30. Niin vaihtelee nää päivät. Mut ensi oviksen aikaan mies on pakosti petissä. Odotettavissa siis Heinä-vauva, mut ei varmasti kuitenkaan. En saa tuota miestä petiin.. :( Nyt Sade soitat lääkäriin!!!! Satskuliinille bd bd bd :) Saanaaaaa!!! Nyt olet poissa pari päivää ja muakin niin jännittää.. Seuraava plussa sinulta :)

Poika tippu rahilta, kun äiti alkoi teille kirjoittaan. Onneksi ei pahemmin käynyt. Toivottavbasti oppisi pian tuon alastulon, ylös meno onnistuu kyllä. Nyt taitaa olla muksulla väsy. Niiin rauhassa tässä sylissä viihtyy. Nyt sippasi, ei kun menoksi!!
 
sade81
luin neuvolan nettisivuja ja siellä sanottiin että testi kannattaa tehdä vasta kun menkat reilun viikon myöhässä..eli olenko nyt hätäillyt kun vasta maksimissaan 4pv myöhässä tai ehkä ei edes sitäkään? toivottavasti nyt saisin pian kiinni sen lääkärin niin jospa pääsisin vielä verikokeeseen, saisi siinä sitten samalla tutkittua missä vika jos oikeasti on vaan joku hormonihäiriö (tavallaan itse uskon tuohon koska tuhruttelee..mutta toisaalta..)
 
Lumikukka''
Onhan tuolla käyty keskustelua, miten on mennyt monilla hyvinkin pitkään, ennenkuin plussa on näkynyt. Jotkut ovat saaneet jopa verikokeesta negan... Toivottavasti se nyt siitä plussaksi muuttuisi.
 
Eräs Elli..
Sade, mulle kävi pillereiden lopetuksen jälkeen samoin. Ekat puolisen vuotta aika pitkiä kiertoja (34-35 vrk), sitten yhtäkkiä megalomaaninen +65 päivän kierto. Samalla tuli naamaan finnejä, joita ei ollut koskaan ennen ollut, edes teini-iässä. Kävin gynellä ja sain tero-kuurin 3 kierron ajaksi. Ja johan se auttoi, siis kiertojen suhteen. Sen jälkeen kierrot ovat olleet 29-31 vrk eli ok ja ovulaatiokin tapahtuu tutkimustenkin mukaan. Mulla meni siis sen puolisen vuotta, että pillereiden hormonit poistuivat elimistöstä ja sit elimistö ei toiminutkaan itse niin kuin olisi pitänyt. Siksi kiertohäiriöt. Kiertohäiriöihin viittaa myös tuhrutteluvuoto..

Ihanan sitkeästi jaksat kuitenkin uskoa raskauden mahdollisuus ja tietysti sellainenkin on aina olemassa. Valitettavasti vain kai se toinen, ikävämpi vaihtoehto, on usein todennäköisempi.

Tsemppiä ja toivottavasti saat apuja kierron lyhentämiseen :) Tietysti myös plussaonnea.
 
sade81
Eräs Elli, en nyt ihan oikeasti kyllä usko raskauteen, en ole uskonut enää 3viikkoon, eli siitä lähtien kun tuhruvuoto alkoi niin olen ollut varma että ei ole voinut tärpätä ja tuskin mitään ovistakaan on voinut tässä kierrossa olla..syy miksi nyt jollain tasolla miettii että entä jos, on tuo rintojen suht suuri kasvu, ei ole ikinä ennen noin paljoa turvonnut..tosin eipä ole tällaista tuhruakaan ollut..lisäksi tuo ajoittainen vatsakipu mietityttää, se tuskin on pelkistä hormoneista johtuvaa...mutta katsotaan. Kiitos kun jaoit oman kokemuksesi =)

Sain nyt vihdoin lääkärin kiinni ja menen huomenna aamulla labraan, otetaan tulehduskokeet ja katsotaan sitten mitä tehdään..Nyt taas hieman masentaa kun oikeasti en nyt ole raskaana ja tällainen häiriö tietysti venyttää vauvaprojektia taas entisestään..tuo pieni ajattelu että jospa olisin raskaana on ollut sellainen itsesuojelureaktio, että ei masennu ihan kokonaan. tulokset noista kokeista saa vasta ensi viikolla, joten nyt vaan taas odotellaan..
 
Eräs Elli..
Suosittelen kyllä myös tuota ultraa ja keltarauhashormoneja. Ja jos tuota jatkuu, niin ehdottomasti kaikki perustutkimukset kehiin. Saat ainakin mielenrauhan :) Luin, että sun gyne on pitänyt pitkiä kiertoja normaaleina. Ehkä ois aika katsastaa jonkun muun gynen mielipide asiaan? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa aloittaa ehdottomasti miedoilla jutuilla, usein elimistö tajuaa siitä korjata itse itseään.

Tuo tulehdusarvon tutkiminen on hieman erikoinen juttu, vaikka tokihan joku tulehduskin voisi jyllätä. Perustulehdusarvot valmistuvat kuitenkin tunnissa-parissa, joten odottaminen ensi viikkoon ei olisi labra-vastauksen puolesta pakollista. Jos tekee tiukkaa odottaa ;) NIin ja hormonihäiriöissä on tyypillistä, että vatsassa juilii ja rinnat ovat kipeät. Esim. matala estrogeeni kipeyttää rintoja.

Ei kannata masentua, asiat kyllä järjestyvät.
 
sade81
Eräs Elli, mulla ei rinnat ole yhtään kipeät/arat, ainoastaan turvonneet melkein kuppikoolla. Ja gyneni sanoi että mun 37pv kierrot on vielä ihan ok eikä aiheuta toimenpiteitä..sanoi että jos menee yli 40pv niin silloin ruvetaan tutkimaan. Ja edelleenkin on yksi suomen arvostetuimpia gynejä joten toistaiseksi luotan. Nyt olen kuitenkin menossa tutkimuksiin työterveyslääkärin kautta ja jos kokeissa ei ilmene mitään/huomataan jotain niin sitten menen jollekin muulle gynelle lisätutkimuksiin ihan vaan rahan takia..Tulehdusarvot katsotaan ilmeisesti sen takia kun mulla särkee alavatsaan munasarjan paikkeille ja vähän selkään/lantiollekin, niin se viittaisi tulehdukseen..mutta katsellaan..ja enköhän ensi viikolla pääse ultraankin..
 

Yhteistyössä