Ajatuksista Asiaan 08/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suuren suuret onnittelut Pimmulle ja miehelle pikku prinssistä! Ihana juttu <3

Amildalle kovasti halauksia ja rutistuksia. Mielessä ja rukouksissa olette. Ennille suuri halaus! Toivottavasti tästä vain suunta ylöspäin <3

En ehdi muuta nyt kirjoittelemaan, ihan hirmu väsy painaa, koko viikonloppumennyt hujauksessa. Hyvää yötä kaikille!

T:Maijuliini81 rv 34+3

Mitenkäs Pimmun perhe-elämä on lähtenyt käyntiin uuden tulokkaan kanssa? Kovasti täällä odotellaan kuvia, ihan mitenkään painostamatta ;)

Amilda, ihana oli lukea meilisi, jossa oli jo positiivisempaa sävyä :) Toivottavasti kaikki menee oikein hienosti.

Hei, nyt alkaa salkkarit ja SE jakso. Siis niinQ pakko tsiigaa...

Amildalle tosiaankin jaksamista, ja tietenkin Ennille.

Facessa oli Pimmun poikasesta kuva ja oikein herttainen on!

Mä vallan villiinnyin ticketin outletissa. Menin etsimään Irkulle välikausiasua ja talvihaalaria, mut tavaraa tulikin tilattua "hiukkasen" enemmän. :o

Punaviinimarjoja ollaan koko päivä oltu poimimassa. Eeti on jatkuvasti hukassa, kun konttaa karkuun koko ajan. Tuttinsakin hautasi jonnekin puskaan.

nyt illalla koitan kerkiä laittaa kuvia, tai viim huomenna. En jotenkin malta olla poikaliinin kanssa. Ja päivät vaan menee.

Kaikki hyvin tähän asti. Aika rauhallinen kaveri toi on toistaseks, alkuun oli aika paljon ilmavaivoja, mut se nähtävästi (tai kuultavasti) oppi piereskeleen, ni ei páäse ilma kiertää.
Mulla on alkanut tulee hyvin maitoa, ainoa ongelma on, et mul on toinen nänni aivan auki, enkä oo tänään uskaltanut imettää sillä, koska aamulla mun maito oli verensekaista, käytän nännikumeja ja siitä sen näin. Ja olo alkaa olee sen suhteen toivoton, koska vaikka lypsäsinkin osan maidosta, rinta on siltikin kovahko. Ja joka kerta kun imetän toisella, toiseen nouse maito. Kerran imetin sillä kipeämmällä, mut sieltä tulee sitä maitoa niin paljon, et pikkunen hukkuu siihen, eikä se kauaa siitä juo. Noh koitan nyt uusiks vielä josko sen saisin edes hiukan tyhjenemään. Tai jos vaikka lypsän eka osan pois..

Nyt tuo pieni ihminen ährää tossa siihen malliin, et alkaa olee nälkä.

Pimmu & vielä palstanimetön poika

Pimmu, jos koitat tyhjentää kipeän rinnan vaikka suihkussa lämpimässä? Tarkotan, jos tyhjentäminen sattuu muuten. Olis hyvä että annat rauhassa rauhoittua, rasvaat vain ja annat olla. Mutta tyhjentää se täytyy, etei tule tulehdusta ja ettei maito ainakaan lopu. Ihan hyvin voit imettää vain toisella rinnalla kunnes toinen nänni paranee. Jos maitoa nousee ja pakko tyhjentää kun imetät toisella, niin paina siihen pyyhettä ja tyhjennä siihen samalla kun imetät. Mullakin oli nännit ruvilla mutta Bebanthen-rasva ja rauha auttoivat. Toivottavasti helpottaa! Mäkin odotan kuvaa...

JB, missä tuollainen outletti on?

Maijuliini, ihanaa kuulla susta! Sullakin alkaa päivät vähenemään. Miten esikoinen on ottanut mahasi? Ymmärtääkö asian?

Puppen kanssa nautitaan loppukesästä ja ulkoilusta. Muskarissa käytiin mutta se oli ihan fiasko. Ei ole meidän paikka. Tai sitten pitää kokeilla eri paikkaa. Ne oli niin pro-mammoja laulupusseineen ja leipurihiivoineen ettei mitään rajaa. Tillin tallin tömpsis.

Tää promama aloitti tankotanssikurssin. Mietin tosissani Marttoihin liittymistä tai tuota, mutta kun aikaa on vain yhteen harrastukseen, mieskin oli ton kannalla. Saa niitä pullia leipomosta, ja onhan tässä aikaa opetella lisää kunnon-vaimo-taitoja.

Voi hyvänen aika Rosa! Susta ei kyllä ensimmäisenä Martta tule mieleen, mut tarkemmin ajateltuna mikä jottei. Sulta ei kyllä ideat lopu kesken.

ticket2heaven.dk kokoja ja värejä on tosi vähän tarjolla, mut kylllä sieltä jotain kivaa löytää. Yli 135 euron tilaus tulee ilman postikuluja, sitä pienemmissä käsittääkseni 17 euroa postarit. Ostin Irkulle Rain Drop with fleece -puvun syksyksi (väri kirkkaan punainen..), othellon talveksi, siinä väri onneksi mold. Sitten välikausitakkeja 2, toinen lime ja toinen vadelman väri. Sit välikausihousut myös punaista, sekä hupparin ja paidan. Itse en ole oikein punaisen fani, mut tuskin niistä puvuista muutenkaan on muuta kuin riekaleet jäljellä ensi syksyyn mennessä, niin Eetille vaikka sit jotain muuta väriä.. Menee se punainen pihapukuna. Tai ehkä tummemman punaiset menee, mutta kaikki nuo kirkkaanpunaisesta vaaleammat (vadelma, pinkki, fuksia yms.) tökkii jo.

Pimmulle parempia jatkoja imetyksen kanssa, toivottavasti nänni pian paranee.

Jeps, lähdetään Irkun kanssa tekemään juustosarvia. Meinaa puoli kiloa juustoa vanheta jääkaappiin, niin jotain sille pitää keksiä.

No mutta Rosa! Sinä tuhma, tuhma, paheellinen nainen, naimisissa ja äiti-ihminen ja kaikkea :P Jokos teille on makkariin tanssitanko tilattu? :D Marttatoiminnasta en tiedä, mutta tuo tankosalsa kuulostaa kyllä oikein mukavalta. Oishan se aika reteetä olla tankotanssiva marttakin, eipä sillä. Omintakeista ainakin.

Voi Pimmuliiniä, toivottavasti imetys lähtee parempaan suuntaan. Komppaan Rousaa, anna toisen tissin levätä mahdollisimman paljon ja rasvaile, anna ilmaa. Saako sieltä Lansinohia? Se oli hyvää rasvaa minusta, toki Bepanthenkin on. Mulla oli toinen tissi sellainen "huono tissi" tosi pitkään, sinnillä vain jatkoin.

Hei pitäiskö ihan vaan silleen vähän tilailla Pojulle vaatteita?? Sitä ulkopukua ei oo, eikä välimallin kampettakaan. Ihan oikea tarve siis olisi. Mutta.. Mitä ihmettä te laitatte noiden lasten jalkaan?? Mä en löydä mistään tarpeeksi pieniä kumisaappaita, saati sitten sellaisia vuorellisia saapikkaita. Olishan se kiva olla sellaiset, kun kuitenkin tuolla hiekkalaatikolla möyrii..

Kiva kuulla että Pimmulla on elämä ainakin toistaiseksi rauhallista, mutta tylsää toi toinen tissi. Mikäköhän siinä on että melkein kaikilla aina toinen tissi alkaa kapinoimaan?? mutta tosiaan, yritä tyhjentää jollain keinolla sitä että ei tule tulehdusta ja muista kylmät kaalinlehdet. mulla ainakin auttoivat nännikipuunkin ja ihan kaikkeen.

ja Rosa ;) täällä hieman kateellisena luen sun juttuja kun oot niin aktiivinen. Onko tuo ihan ilta-aikaan ja hoitaako mies siis teillä Pupen nukutuksen?

Mä haluaisin myös jonkun harrastuksen mutta täällä kaikki iltaisin ja en voi olla pois kun Nöpö menee nukkumaan kun on niin rauhatonta illat. nyt on viikon verran ollut ihan kammoa ilmeisesti vähän hampaat vaivaa kun alkuillat niin rauhattomia. Eilenkin nukahti ihan nätisti mutta sitten sen normaalin 30minsaa päästä heräsi syömään ja jostain syystä heräsi eikä suostunut nukkumaan vaikka väsytti ennenkuin puol 11..onneksi ei pikkukakkonen ole vielä työn alla tai harmittaisi.

Kävin eilen tilaamassa uudet lasit että saisi jotain piristystä elämään. niin ja ihan huippua, saan opintotukea =) eli näköjään voi saada sekä opintotukea että kotihoidontukea. tosi kiva ylläri että saa sen vajaa 300e lisää kuussa!

niin ja Rosikselle piti vielä sanoa että kiva kun pattitilanne etenee.

Taisi sitten angsteroisen treffit jäädä`? vai yritetäänkö syksymmällä uudelleen?

Heippas!

Pimmikselle jaksuja tissin kanssa, se oli kyllä aikamoista kamaluutta kun tuli kipeäksi, mut onneks helpotti pian.. eikä mulla siis ihan verille asti menny mutta kamalaa silti, vielä ku toisella semmoset imutehot et oksat pois.. uh!

rousa on kyllä uskomaton tankotansseineen :D mut jos siihen harrastukseen päädyt niin pääsetpähän taas "rikkomaan rajoja" ennakkoasenteista äiti-hahmoa kohtaan.. eli jos on äiti niin leipoo pullaa ja siivoaa koko ajan ja käy tuulipuvussa joka paikassa... (tuulitakki on täällä tätä nykyä enempi käytössä :/ enkä edes meikkaa kummemmin ku ripsaria välillä. eli mä alan olee jo kohta "pelkkä" äiti.. ;) )

ja sade, mitä meinaat opiskella? multa on menny taas ohi.. iltaopiskeluna vaiko miten?
mekin saatiin kesän ajalta kh-tukea kun mä olin töissä ja mies palkallisella lomalla.. :) ja sitä saa vaikka molemmat vanhemmat olis töissä ja lapsi jollain mummolla tms hoidossa.
mun pitäis ilmottaa kelaa ettei tältä kuulta saada sitä kh-lisää, semmoset huimat 5euroa tulis sitä lisää,mut nyt ei saada sitä kun tulot ylittyy ku oon käyny tekemäs töitä sillon tällön..

Mä sain muuten kaverilta lainaa semmosen ovulaatio-sylkitestin! On ihan jännittävää, ja yksinkertaista ja helppoa! :D enkä olis kehdannu apteekista mennä ostamaan tommonen yksvuotias mukana..:) eli josko sais varmuutta toimisko kroppa ollenkaan/ikinä mitenkään..

Äh, pitäis kai mennä laittaa jotain ruokaa.. (tai meikkaamaan ittensä ja valmistautumaan kun mennään taas ryhmäilemään naperoiden kanssa niin josko sitä näyttäis edes suht ihmiseltä.. :) ) joten sit saa ruoan teko jäädä.. niin siinä varmaan tulee käymään... :P

mun piti laihduttaa nää pari ylimäärästä kiloa pois mut ei taida fasupalat ja kahvi siihen auttaa?! oon jopa käyny joka viikko jumpassakin (nyt huimat kolme kertaa;) ) ja tällä viikolla pitäis ehtiä kans jotenkin.. mut emmä tajua, en niin hirveästi syö kuitenkaan (enkä kyllä paljoa liikukaan) niin nää ei lähe mihinkään.. ennen kyl putos siihen suht omaa painoo ihan hyvin pelkällä syömisen kattomisella.. mutta, mäpä en sitten käykään koko puntarissa kun näyttää niin suuria lukemia.. pikkistä odottaessa painoin vissiin jollain vklla15-20 samanverran mitä nyt.. uah! mut kai se on munkin ruvettava stressaa painosta, vaikkei oo koskaa aiemmin tarvinu :/ pläh!

no mutta nyt muistan itseni ja menen laittamaan nätiksi.. :)

Oi mikä maailman ihanin Pimmun pikkumies! Ja jotenkin niin äijän näköinen noin minikoossakin, ihana! Mä ehdotan nimeksi Hugoa! Ihan kauhea vauvakuume iski. Jos nyt sais niin syntyis toukokuun lopussa...

Sade, sä se vasta aktiivinen olet! Mä tutkin ja tulin siihen tulokseen etten mitenkään pysty olemaan Puppen kanssa ja saamaan tarvittavia pistemääriä opintotukea varten. Hienoa että sä pystyt!

Käyn tankotanssikurssilla samassa paikassa missä vuosia jazztanssimassa, aamupäivisin. Kaksi ystävää yllytti sinne; se on tosi rankkaa puuhaa, en tiedä kestääkö mun ranteet.

Mutta käyn iltaisin jumpassa ja muualla ulkona eli mies hoitaa hienosti Puppen nukuttamisen. Mies hoitaa muutenkin Puppen ihan yhtä hyvin kuin mä. Täytyy vaan antaa antaa vähän tilaa, niin oppii. Eli nykyään sujuu ihan täydellisesti.

Vanhana vitsinä meillä on miehen kanssa, kun tsekkaillaan noita lähialueiden omakotitaloja, että mies linkittää mulle töistä sellaiset, joissa on ihan järkyt alakerrat, niin vitsinä mietitään että sinne menis tangot. Että mies istuis lipitellen kaljaa ja mä kieppuisin tangoissa.... Junteimmat laatuajat ikinä.

Vai Hugo? No mikäs siinä :D

Ihanaa, sain nukuttua viime yönä tunnin extraa, kun mies heräs vauvan kanssa. Ja viime yö meni muutenkin rauhalisemmin, Hugo söi 4 kertaa. Aikasemmat yöt ollaan herätty tunnin-kahen välein.

Amildalle nyt taas kun muistan, ihan hirveesti jaksuja ja Ennikselle hirmusti haleja. Onneks tilanne kuitenkin taas näyttää paremmalta.

Mun nänni alkaa olee parempi, vieläkin se on rikki, mut enää se ei vuoda verta. Mä aion sitkeesti jatkaa vaan imetystä sillakin rinnalla, koska mua pelottaa se rintatulehdus. Ja lypsäminen rintapumpulla sattuu enempi ku imetys.

Mulle tuli semmonen ahaa-elämys tos pari pvää sitten. Hugo ei ollut kakannut koko yönä, ja seuraavana päivä mä olin suihkussa ja mun mies tuli sinne super iloisena ja sano "arvaa keltä tuli kakka?" Ja oltiin kumpakin ihan wohoo party on! Ja silloin tajusin, et meillä on nyt tosiaan vauva ja me eletään vauvallista perhe-elämää.

Vai meinaa Rosis tankotanssia. Aika mielenkiintoista. Mutta hyvä jos löydät itelles kivan harrastuksen. Mä oon tosi huono ylläpitää mitään aktiviteettejä.

Nyt mua kutsuu suihku, kun pikku huugis nukkuu. Jospa kerkeis oikein kahvinkin juomaan.

Pimmu & Hugo 7vrk

kiireättä pitää mutta Pimmu, Hugo on niin hurmaava..vauvakuume nousi juuri tähtiin ;)!!! ja ihan älyttömän "helpon" kuuloinen synnytys sulla! niin ja hienoa että nännit jo vähän paremmat, muistan kuinka tosiaan itku kurksusa imetti alussa ja luuli että ei koskaan mene ohi mutta niin vain sitä tottuu.

mitäköhän muuta piti tulla kommentoimaan..Amildalle jaksuja!

Mulla on keskittymishäiriö- Ei jaksa tehdä mitään pitkäjänteistä, kuten istua koneelle kirjoittamaan, kovin pitkää aikaa kerrallaan ;)

Hugolle suukkosia, ihana olet!!

Saanaa piti eilen jo huhuilla, toivottavasti kaikki hyvin?

iltaisin on tosi vaikea ehtiä koneelle kun Nöpöllä on niin kova äiti-kausi menossa. Päivisin viihtyy hyvin missä vain mutta iltaisin jaksaa vain hetken ja sitten on pakko taas saada äiti/päästä syliin. ja yöt olleet TOSI rauhattomia, heräilee/kitisee parin tunnin välein eikä huoli tuttia ollenkaan vaan ainoastaan tissi suussa rauhoittuu, ei halua syödä vaan pitää vaan hetken suussa ja sitten taas nukutaan. Saa nähdä milloin päästään vihdoinkin kokeilemaan omaan sänkyyn, nyt menee koko yöt vieressä.

Ihana Hugo :) Niin vauvakuume iskee, että onneksi tässä on raskaana ja enää ei olis kovin pitkä odotusaika! Kerrassaan suloinen vauva!!:))

Esikoinen on ottanut masun kasvun ihan hyvin. Sisäistää kyllä että vauva siellä on ja tietää mikä on vauva, mut todellisuus tulee sitten esiin kun vauva syntyy. On tullut entistä voimakkaampi uhmäikä ja jotenkin alkanut sillee tekeen, et ottaa pienemmiltä lapsilta leluja pois ja "syrjii" niitä. Ehkä hän jo vaistoaa sen että meillekin on tulossa tuollainen pieni ihminen. En tiedä. Toivottavasti ottaa vauvan sitten hyvin vastaan, ainakin toivotaan.

Nyt täytyy suunnata makkaria kohti. Väsyttää ihan hitosti. Huomenna taas ohjelmaa enemmän ja vähemmän, vauvapyykinpesua ym ym. Pitäisi kait alkaa jo vähän suunnittelemaan et mitä tässä pitää ostaa, ennen kun vauva syntyy. Kovasti pitää pienelle valmiiksi laittaa.

Terkkuja kaikille ja toivottavasti Pimmun rinta on jo parempana. Amildalle ja Ennille haleja ja kaikille muillekin tietenkin :)

T:M, poju & masuvauva rv 35+2

Ihana Hugo :) Niin vauvakuume iskee, että onneksi tässä on raskaana ja enää ei olis kovin pitkä odotusaika! Kerrassaan suloinen vauva!!:))

Esikoinen on ottanut masun kasvun ihan hyvin. Sisäistää kyllä että vauva siellä on ja tietää mikä on vauva, mut todellisuus tulee sitten esiin kun vauva syntyy. On tullut entistä voimakkaampi uhmäikä ja jotenkin alkanut sillee tekeen, et ottaa pienemmiltä lapsilta leluja pois ja "syrjii" niitä. Ehkä hän jo vaistoaa sen että meillekin on tulossa tuollainen pieni ihminen. En tiedä. Toivottavasti ottaa vauvan sitten hyvin vastaan, ainakin toivotaan.

Nyt täytyy suunnata makkaria kohti. Väsyttää ihan hitosti. Huomenna taas ohjelmaa enemmän ja vähemmän, vauvapyykinpesua ym ym. Pitäisi kait alkaa jo vähän suunnittelemaan et mitä tässä pitää ostaa, ennen kun vauva syntyy. Kovasti pitää pienelle valmiiksi laittaa.

Terkkuja kaikille ja toivottavasti Pimmun rinta on jo parempana. Amildalle ja Ennille haleja ja kaikille muillekin tietenkin :)

T:M, poju & masuvauva rv 35+2

Maijuliinillakin loppu häämöttää :), mulla toi oli pahin vaihe, kun sitä loppua todella odotti.

Meillä jätettiin tutti pois ja ilmavaivat helpotti heti. Nukuttaminen vie nyt ehkä hetken enempi, mut ainakaan ei enää itkuilla.
Eilen meillä oli eka kylpypvä :) Mä en tiedä miks, mut mä odotin itkua ja vääntelyä, mut Hugo näytti oikein tykkäävän vedestä. Se vaan oli ja ihmetteli.

Sadelle jaksuja Nöpöliiniin kanssa. Toivottavasti teidän yöt helpottaa.

Ilmoittautuminen. Kaikki hyvin täällä.

Voi mikä Hugo! Karmea vauvakuume iski taas :)

Päätä särkee.Tänään viimeinen lomapäivä, huomenna pitäis olla skarppina töissä. Huah, aivot on vielä istutaantuulipuvussameikittähiekkiksellä-tilassa.

Jaha. Se niistä päiväunista.

Hugosta oli kyllä ihanat kuvat :)
Maijuliinilläkään ei oo enää kauaa odotettavaa..

Mä sain just kuulla et tuttavaperheelle (nähdään aika harvoin) tulee esikoinen just niillä main mitä meille piti tulla kakkosen.. aivan ihanaa ja samalla vähän harmittaa.. siis harmittaa omasta puolesta, iloinen oon niiden puolesta :)
jos tästä kierrosta tärppäis niin olis aivan huikeeta, mut jos ei niin... kohta on joulu..

Mulla ääni poissa ja kurkku viel vähä kipeä ja vähän nuhasuutta.. ääni on just semmonen nollaseittemänsataa... :P

Pikkiksen kävelyennätys on yli parikyt askelta, osais kyllä kävellä täysin mutta rohkeus ei edelleenkään riitä :) eipä sillä onneks kiire o.. ja sit jos se kävelis niin halkeaisin kuumeesta kun ei ole yhtään pikkasta tai edes sitä muistuttavaa missään.
et joskos se kävelis sit vast ku olis pullat uunissa ;) toivottavasti "pian".. :)

ääh, mä en kohta kestä..

Saana, millon sua jännitetää?

Ehe, Maijuliini. Ihana tuo sinun kommentti, että "kohta varmaan pitäs alkaa miettiä mitä hankkis vauvalle" .. Muistelen vaan omaa odotusta, kun järjetön ostovimma ja ns. paniikki iski siinä plussatestiä seuranneella viikolla. ;)

Pimmu, onko teitillä alkanut jonkinlainen päivärytmi löytyä? Siis eihän tietenkään vielä tarvi ollakaan, mutta ajattelin vain.

Miiuskalle paranemisia. Jospa se pulla sinne uuniin livahtais tässä ennen joulua vielä.

Sade onko Nöpön yöt yhtään rauhoittuneet tai mitään? Kun Pojulla paria erittäin rauhatonta yötä seurasikin sitten nuha ja kuume. Onneksi oli jo ja meni menojaan. Ja Sadelta piti kysyä, että mihin asti sulla on tavoitteena imettää? Mä ajattelin pikkuhiljaa alkaa vähentää ja sitten vuoden iässä lopetella sillain äidille ja lapselle armollisesti. Siis hei, mitä isommaksi Poju käy niin sen suotuisammin mä suhtaudun pitkään imetykseen. Sitä paitsi WHO:n mukaan se voi jotenkin suojata siltä himputin sikaflunssalta. (Mä tässä vaan petailen itselleni lupaa jatkaa imetystä joulun jälkeenkin ;) Mutta siis oikeasti, siellä meidän vauvakerhossa, jossa edelleen silloin tällöin käymme, on pari jotka imettää melkein kaksivuotiaita ja musta se on jotenkin, hmm, tarpeetonta?

Baltsu hei, mites Vinkku, onko tisseily jo ihan old-fashion ja by gones? :)

Ihanaa kun Pimmulla ja Hugolla menee hyvin! Maijuliinikin pian pääsee sylittelemään uutta tulokasta. Mulla ei ole pienintäkään vauvakuumetta. Päin vastoin, olen pakannut pois kaikki vauvatavarat kirpparille vientiä varten. Ehkä uutta yritykseen joskus kolmen-viiden vuoden päästä.

Kyllä se Pikku-Miiu pian lähtee kävelemään. Irkkukin oli harkitseva liikkeelle lähtijä ja lähti kävelemään vasta kun oli taidoistaan varma. Sitten ei enää kaatuillutkaan, kun kävely oli jo varmaa.

Juuri anoppi soitti ja oli niin niin niin huolissaan kun mies jäi työttömäksi. Katsotaan vaan, niin kyllä se huolestuu vielä niin pahasti että vetäisee muutaman päivän ryyppyputken. Eihän se työttömäksi jäänti kivaa ole ja työpaikat on hiukan kiven alla juuri nyt, mut hyvin selvitään ja aivan varmasti pian löytää uuden työn. Eniten korpeaa se, kun ei päästä suurempaan asuntoon. Päätin järjestellä asunnon uudelleen ja sidon nuo toimistotavarat vaikka olohuoneen kattoon, että saan putsattua sen huoneen lastenhuoneeksi.

huoah ja puoah. Mies nyt isäkuukaudella niin ei ehdi palstailla niin paljoa kun yritetään nyt lomailla ja ollaan paljon ulkona jne. Laitettiin eilen autoon turvaistuin ja voi että Nöpö näyttää pieneltä siinä, jotenkin en itse vielä olisi valmis siirtymään siihen ja eihän se vielä pakollista olisi kun kaukaloonkin mahtuu hyvin mutta kun nyt on hankittu niin siksi jo käytetään.

Brogan, kyllä ajattelin imettää siihen vuoden ikään, nyt Nöpö tosin on vähentänyt imemistä päivisin mutta yöt ihan tuskaa. Siis ei huoli tuttia vaan kun herää niin aina vaan köhii ja itkee ja rauhottuu vasta kun tissi suussa. onneksi jos itse jaksan niin sen saa olemaan syömättä kun sitten vaan irrottaa mutta nyt niin väsy että tungen vaan tissiä suuhun ja yritän itse jatkaa unia. Ehkä jo ensi yönä kokeillaan sitä koko yö omassa sängyssä -juttua. ja ihan sama täälläkin että mitä lähemmäs vuotta mennään niin sitä enemmän jotenkin hyväksyy pitempään imetyksen mutta en silti nyt mihinkään kahteen vuoteen ajatellut.

Baltsu, mites Vinkun syönnit, joko on täysin vieroitettu?

Nöpö taas kiljuu tuossa niin pitäisi mennä, vaikka kauheasti oli asiaa teille muillekin.

Saana, mites tuo hoitopaikka? ootteko käyneet tutustumassa etukäteen vai miten?
ja siis ketkä kaikki nyt ovat jo töissä/menossa?

Yhteistyössä