Ajatuksista asiaan 06/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nopeeesti...

lisäsin pimmu sut facebookissa!!

täällä meinataan käyttää miestä hyväksi, koska se on oikeesti ihana!
(ainakin välillä vaikka toisinaan tosi ärsytttävä..)

väsyttää kovin joten täytyy nyt mennä että jaksaa aamulla töihin..

mi-iu

Lisäsin sut Mi-iu, ja Amildan.

Täällä on KUUUUMA! Mä tein himassa tänään suursiivouksen, ja oli lähellä, etten sulanut siihen paikkaan.

Mä näin viime yönä niin friikkiä unta. Vauvis potki hirveesti ja se tunki jalkaansa tosta mun kyljestä. Ja kun mun iho venyi ja sen jalankuva tuli tohon vatsanahkaan, ni se oli ihan selvä koiranpennun tassu!! Ne pienet kynnetkin näkyi niin selvästi.

Mul on tullut jostain syystä nyt vkon sisällä ihan järkky suklaanhimo. Voisin vedellä kilokaupalla suklaata. Koitan tosin hillitä itseäni.

Hei semmosta piti kysyä et nyt kun mulla on alkanut noi valesupparit, ni kuuluuko niitä tulla paljon? Tai suhteellisen monta päivässä? En oo laskua pitänyt, mut mun mielestä mun vatsa on jatkuvasti kivikova. No ens vkolla on se ultra ja ne kai tsekkaa kohdunkaulan tilanteen samalla, siinähän sen sit näkee onko ne vaikuttanut.

Missäs Jb neiteineen?

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pimmu 31+4

Mä muka katsoin sieltä oikean pimmun ja lisäsin. Vissiin on sitten mennyt väärälle henkilölle. Höh.

Ollaan yli viikko oltu isoanoppilassa. Ensin hellettä paossa ja sitten muuten vaan lorvimassa. Eeti on oppinut nousemaan tukea vasten seisaalleen, sekä saanut hampaan. Meidän pieni karvanoppa on nyt jo iso tyttö.

Pimmu, mulla ainakin oli vatsa melkein jatkuvasti kovana mutta ei kauhean kipeitä olleet. Mutta voi niitä tulla kai siis useitakin kunhan eivät tosi kipeitä ole.

Jb, onnittelut Eetille =) täälläkin noustaan tukea vasten mutta ei vieläkään osata itse kunnolla istua :/ ja oltiin kylässä niin Nöpö teki ekat pottakakat siellä ja vielä vieraspottaan :)

nyt on sitten kämppä myyty, mutta vähän on vielä kaksjakoinen olo, tai siis maanantaina on ihan varmaa kun käydään pankissa..eikä vieläkään tietoa uudesta itselle mutta ehtiihän tässä.

Pimmu, mä näin aivan samanlaisia unia, paitsi että meidän kissa syntyi mun vatsasta... Se oli niin todellinen uni, että pyöri päässä koko seuraavan päivän. Kissa alkoi yhtäkkiä raapia ulospääsyä navan kohdilta, ja ne kynnet näkyi nahan alta ja sattui, sitten tuli maukuen ulos vatsanahan alta. Friikkiä, juu.

Mullakin oli supistuksia tosi paljon ja kohdunkaula (oliko se sen nimi) lyheni ihan liian aikaisin, sitten varoin loppuraskaudessa ettei olis enempää lyhenytynyt ja pelkäsin että syntyy ennen aikojaan (mutta lopultahan ei edes lyhentynyt synnytyksessä kunnolla eikä suostunut syntymään alakautta).

Tilasin huvikseni ovistikkuja kun haluan tunnistaa epäsäännöölisen kiertoni ja tietää ovuloinko. Kun Puppea yritettiin, tiesin kellontarkkaan oviksen, pantiin täsmäiskuina ja vasta se 9. ovis tuotti tuloksen. Mulla on just nyt ovis, mutta ei harrasteta seksiä (vaikka ihan kauheasti tekis mieli). Parempi hoitaa tää patti eka pois päiväjärjestyksestä. Mutta olen iloinen että ovuloin. Sitten patin poiston jälkeen voi alkaa pongailla oviksia tosissaan.

Ei tämä ketju mihinkään hiljene, ne taitaa vain olla miesten lomat ja kesä, jotka hetkeksi hiljentää ketjun. Mä tykkään nimen omaan tästä, että kirjoitetaan toisillemme, eikä niin kuin facebookissa, että kirjotetaan kuulumiset yleisesti kaikille. Itsekeskeisenä tykkään että Just Mulle kirjotetaan kuulumisia. Enkä mä tykkää että "kaikki" tietää mitä mulle kuuluu. Olen siis edelleen old school enkä sinne itseäni laita. Musta on tainnut tulla oikein fb-vastainen, koska kaikki ihmiset on siellä ja mä kuulemma jään kaikesta paitsi. Mutta toivottavasti te töissäkäyvät ehditte silloin tällöin meitäkin muistamaan!

Puppe sai ihanat kävelykengät kokoa 18 ja niillä painaa menemään, kävelee kaikkea mahdollista tukea pitkin ja nousee seisomaan ilman tukea ja seisoo jo hetken paikallaan. Mihin se vauva katosi...

Meillä on muuten seuraavaksi vasta 1-v neuvola. Mutta mä aion ensi viikolla soittaa, koska haluan käydä punnitsemassa Puppen. Helteiden aikana tyyppi lopetti kuin seinään syömisen. Vain maito ja vellit tuttipullosta kelpaa, sekä sormiruoka joskus. Oon yrittänyt vaikka mitä, mutta kauhealla vänkäämisellä saan sen syömään vain pari lusikkaa kerralla, muutaman kerran päivässä. Silloinkin huijaan niin että syö maissinaksua ja kun vie naksua suuhun hyökkään lusikalla sivusta. Yritin niin, etten antaisi maitoa jotta tulis nälkä. Mutta tyyppi oli itsepäinen eikä silti suostunut syömään ja seuraavan yön heräsi koko ajan juomaan tuttipullosta.

Onko vinkkejä mitä teen? Kakkaa aamuisin ja iltaisin ja pissavaippoja tulee paljon, joten kyllä se sitä maitoa tosissaan juo. Mä en tajua miten se yhtäkkiä ei halua ruokaa. Nyt keksin että syö sellaista mitä voin omin sormin syödä, kuten banaania, makaronia, mansikkaa jne. Mutta ei sitäkään kuin muutaman pikkupalan kerralla. Ajattelin tänään paistaa kanaa ja pilkkoa pieneksi, pakkohan sen on proteiinia saada.

Mä liityin sitten facebookiin. :O :S :/ :) :( Ihan yhtä höntti olo kuin sen jälkeen kun tilasin puhelinmyyjältä ensimmäistä kertaa lehden :D Mut siis joo, tuskin sinne kirjoitan niitä juttuja mitä tänne tai meiliin. Kaikille kavereille ei kaikkea kerrota.

Pimmu, mulla tuli kanssa loppua kohden harjoitussupistuksia urakalla. Heti jos vähänkin "rehkin". Ikkunan pesu yms oli pakko jättää kesken. Jos tuntuu että niitä tulee liikaa, niin ota rauhallisemmin, jos ne johtuis siitä?

Rous. Eemeli lopetti syömisen myös. Muutenkin tuo syöminen on ollut vähän niin ja näin nyt viimeaikoina. Vettä haluaisi juoda ja purskuttaa vaikka kuinka paljon. (pitäiskö tuosta jo huolestua?) Kai nuo sitten syö kun on nälkä? Olisittepa muuten nähneet tässä yksi päivä Onnellisen Ilmeen. Nyt olen pitkän aikaa syöttänyt ns ikätasoisia mössöjä ja kaikkea missä on kököjä. Pitkästä aikaa tarjosin pienten maissimössöä. Voi sitä onnea! X)
Ottaako Puppe muuten jo pinsettiotteella ruokaa?

Meiliasia vieläkin samassa tilassa. Argh.

Voi hurja Puppea, en uskalla ajatellakaan että kohta Nöpökin nousee pystyyn jo ilman tukea..tosin Puppe on kyllä ihan omassa sarjassaan tuon liikkuvuuden suhteen =)

mutta Nöpö oppi tänään vihdoinkin konttaamaan!!! sai jonkun ahaaelämyksen että voi niitä käsiä liikuttaa jalat ylhäälläkin (tai siis peppu ylhäällä).

Nöpökin oli viikon verran nyt syömättä, söi lähinnä maitoa ja vähän puuroa, tänään on taas maistunut ihan kunnolla ruoka. ja vettä joisi tosi paljon ja nyt on ruvennut myös leikkimään välillä ruoalla että pärisyttää kun saa ruokaa suuhun ja varsinkin puuron kanssa se on mukamas tosi kivaa ja sitten puuroa kaikkialla..nice.

Saana, voin kuvitella Eemelin ilmeen kun saikin maissia! mä en kyllä vielä niitä kaupan isojen soseita aio aloittaa kun ei ole hampaita. Teen vähän karkeampaa puuroa niin saa sillä harjoitella.

On muuten tosi rankkaa nyt Nöpön kanssa kun haluaa vaan nousta pystyyn ja kaikki johdot kiinnostaa niin ei voi oikein enää mitään tehdä (siis ainakaan olla netissä kun toinen kiinni kaikissa piuhoissa).

Ja vähän ahistaa, siis innolla olen muuttamassa mutta nyt ei ole tullut viikkoon yhtään asuntoa täältä myyntiin niin saa nähdä milloin saadaan se meidän tuleva asunto..ei viitsisi vanhempienkaan luona ikuisuuksia majailla.

Mä oon kans pohtinut pitäiskö tilata ovistikkuja, tosin mulla menkat edelleen jossain niin tuskin ovuloinkaan. Ja viikon päästä on 8kk neuvolalääkäri nini aion siellä pyytää kyllä lähetteen sinne papaan että saa sen alta pois.

Sade, lääkäri kirjoitti mulle lähetteen papaan, mutta sanoi, että kannattaa mennä vasta kun imetys on ohi. Limakalvot on kuulemma niin kurjassa kunnossa, että tulee muuten vääriä huonoja tuloksia.

Tsemppiä asunnonmetsästykseen! :)

Nyt vasta luin viime viikon mailit. Ihan puhisen kun kiukuttaa "joidenkin" takia. Toivotaan parempaa ensi viikkoa. Ihanaa että Amildan perhe pääsee kesän makuun eikä joudu ramppaamaan sairaalassa!

Saanalle kiitos vinkistä! Ensin pidin Puppeparkaa hieman nälässä ja sitten syötin vauvaherkkua eli sileistä sileintä kasvis-kinkkupöröä, ja tyyppi söi innolla yli puoli purkkia. Uskomatonta. Mutta kyllä sen täytyy suostua syömään myös ikäistensä ruokaa. Sormilla harjottelee kovasti pinsettiotetta, ja kun ruuasta tekee kokkareista niin ihan huomaamattaan syö kun vie anyway kaiken suuhun.

Ihan pika pikaa ilmoitan, että meillä kaikki OK! Teimme viikonloppuna neidin kanssa ekan yöreissun koko hoitoarsenaali mukana ja selvittiin siitäkin :) Että ehkä tämä tästä jälleen. Oon niin onnellinen, kun voidaan olla ja elää niin normaalisti kuin vain tässä tilanteessa olla voi. Mut päivä kerrallaan..

Ihana lukea, kuinka teitin lapsukaiset kasvaa ja kehittyy. Täällä me tullaan sit pikkuhiljaa perästä. Viime viikon fysioterapeutin mukaan meillä tehdään nyt n. 6 kk juttuja, eli ollaan se 3 kk jäljessä kehitystä (aika tasan se mitä ollaan sairaalalla oltu), mut luulen et nyt kotona ollessa aletaan jälleen oppia uusia juttuja.

Ihanaa tulevaa viikkoa kaikille!
Amilda ja Enni tänään 9 kk (ja neljällä hampaalla)

Saanaaaa.... Nyt tekemään testi! Pliis. Kauhee kun alkoi jännittää sun puolesta, ottaen vielä huomioon mailijutut...

Amildan puolesta niin hyvä mieli; nauttikaa! Ennille onnittelut!!!

Mies vaihteeksi ihan pösilö, että se osaa olla pöljä. Mä meen laittaa itteni nyt hottiksen näköiseksi ja jatkan tätä kylmän olosta mököttämistäni.

Oli se blogi ainakin vielä eilen. ..ja näkyy olevan vielä tänäänkin.

Voi Rosa, meillä on tekstaririita meneillään. Oikeakin riita oli viikonloppuna ja sen jälkihöyryjä vielä nyt selvitellään. Pölkky on niin ärsyttävä, ettei paremmasta väliä. Rosalla hottikseksi laittautuminen ei olekaan vaikeaa. Meikäläiselle se on aivan mahdotonta.

Saanan mailissa kertomaan asiaan otan osaa.

Ennille onnittelut!

Mä olen jo pitkään harkinnut uutta tatuointia. Paikkakin oli jo selvillä ja kuvia monta vaihtoehtoa. Nyt yllättäen sain mahtavan idean kuvaksi, mutta koon kanssa tuli ongelma kun nyt tahtoisin sen lähes koko selän peittäväksi.. Pitää vähän nyt saada into laantumaan, ettei tule teetettyä liian hätäisesti.

Eeti on siirtynyt kaksiin päiväuniin, mikä tarkoittaa sitä etteivät tytöt enää nuku yksiäkään unia yhtä aikaa. Huoooh ja HUOOOH sanon minä. En muista olenko kertonut, että Eetille tuli ensimmäinen hammas! Joo nyt Eeti heräsi. Pitää mennä hakemaan se ja laittamaan Irkku unille..

Pimmullakin viikkoja on jo ihan hurjasti! Kohta pääset synnyttämään! No ei nyt ihan kohta, mutta kuitenkin.

Saden perheellä on jännät ajat. Ois ihana itsekin päästä muuttamaan. Tällä hetkellä ei ole mahdollista, joten elän sitten teidän muutossa mukana.

Mä muuten kamppailen edelleen Eetin yhden yösyötön kanssa. Olen annnosta pienentänyt pikkuhiljaa ja toivon että jotenkin jäisi pois. Ei varmana ole nälkäinen, kun silloinhan jäisi itkemään pullon perään kun saakin pienemmän annoksen. Eli opittu tapa kai se silloin vaan on.

No siellähän se blogi oli! Olin etsinyt ihan väärästä paikasta. Ihanat kaksoset, niin isoja jo! Toivottavasti Neilis ehtii joku päiväö tännekin.

Mikä noita miehiä vaivaa. Miten teillä, Sade, menee?

Höpö höpö, JB. Mutta mua oikeasti ärsyttää. Tuntuu että olen miehelle ihan itsestään selvä, pelkkä äippäliinipäippäliini, olen kodin esine kuten sohva ja tiskiharja. Ovispäissäni tekis seksiä mieli (vaikken siis halua raskautua), mutta saan iltaisin suukon poskelle kuin joku eläkeläinen. Koska me ollaan viimeks suudeltu? Vaikka mä tekisin peruukin kuolleesta marsusta, se kysyin vaan lakonisesti haluanko kahvia. Tekis mieli jotenkin muistuttaa miestä. Yks päivä ohi käveli tosi hyvän näköinen nainen. Miehellä meni pasmat ihan sekaisin ja se koitti todella näytellä ettei olis katsonut, on siis kohtelias eikä juntisti töllää naisia mun seurassa. En ollut yhtään mustis, vaan ärsytti vaan, että kuule kyllä ihan oma vaimokin sais pään kääntymään jos se viittis joskus mua katsoa. Eikä kyse ole pelkästään ulkonäöstä. Ennen sitä juteltiin yömyöhään sängyssä vaikka mistä, nykyään kaadutaan sänkyyn omille puolille ja jutellaan korkeintaan siitä kumpi imuroi. Kaunis sieluni pölyttyy... Kai kaikkeen kyllästyy. Plaah.

tuun lukemaan ajatuksella myöhemmin mutta meillä mies välillä ihan pölkky ja välillä sitten ihan ihminen..kommunikointi on kyllä välilä tosi vaikeaa ja Rosis, eipä meilläkään kauheasti jutella mistään..tai mä yritän jutella mutta mies yleensä vaan ynisee jotain vastaukseksi.

Nöpö keksi tänään rappuset ja nyt saa pitää niistä erossa kun nousee väkisin jo niitä ylös, oi niitä aikoja kun köllötteli vaan lattialla.

ja tosiaan, Rosis taitaa olla aika hottis ihan ilman laittautumistakin :) Mites Pupen yöt, vieläkö heräilee jatkuvasti?

Meillä on nyt 2 yötä ollet jotenkin rauhattomia, olenkin ottanut viereeni nukkumaan ja siinä nukkunut kiltisti, täytyy varmaan tänään ottaa heti viereen niin ei tarvi sitten puolta yötä ensin rauhoitella.

JB, kuulostaa aika hurjalta tuo tatuointisi..mites sun hiukset voi?

Nöpö syö edelleen sen kerran-pari yössä, mutta ei suostu syömään ellei ole nälkäinen, siis ei ota tissiä suuhun ollenkaan, tai jos joskus ottaa niin ei ime kun vaan pitää sitä niin silloin irrotan ja Nöpö on ihan tyytyväinen. Mutta toi on mulle ihan ok että syö vielä öisin.

Meillä kädenvääntö meneillään mistäs muusta, kuin miehen menoista. Silloin viime syksynä kun päätettiin, että mies voi alkaa mennä vähän enemmän, niin kovasti vakuutti että ne sen omat menot ja "tuulettuminen" tekee siitä paremman isän ja miehen. Odottelen yhä sitä luvattua muutosta. No sitten pari viikkoa takaperin vaadin, että vastineeksi sen pitkistä työpäivistä ja menoista (eli kun kaikki jää mulle tehtäväksi) niin haluan sitten paljon hemmottelua ja apua silloin kun se on paikalla. Odottelen siis tätäkin edelleen tapahtuvaksi. Viikonloppuna meni sitten kuuppa taas nurin ja aloitin megariidan. Tai siis rupesin ruotimaan näitä täyttymättömiä lupauksia ja tuloksena olikin megariita.

Rosan mies on puusilmä, jos ei huomaa että kotona on todella kuuma kinkku, jonka rinnalla vieraat kinkut ei näytä oikeastaan miltään.

Mä haluaisin vähän romantiikkaa tähän suhteeseen. Ja oikeastaan voitaisiin käydä jossain parisuhdekurssilla hiomassa kommunikaatiotaitoja. Vai pitääköhän vaan todeta että miehet on miehiä...

Tukka on entistä ohuempi, kun edelleen hiuksia lähtee todella paljon. Lisäksi se on todella kuiva. Hiuspohjassa on sitten kyllä kasvamassa parin sentin vahva sänki.

Meillä ei onneksi ole rappusia, mutta kaikkea vasten pitää nousta seisomaan. Sitteriinkin onnistui nousemaan pari iltaa takaperin.

Yhteistyössä