Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Sade ja muut rakkaat pullaliinit, olette just ihania kun olette noin. Jos mä olisin jossain normivauvapalstalla, oisin jo häipynyt takavasemmalle, kun mun jorinani ei liity mitenkään vauvoihin. Teidän kanssa voin puhua mitä vain, ja tiedän että välitätte. Saa tuntea mitä vaan ja elämä jatkuu.

Mies haki aamuksi kanafileetä (rintaa, heh, tietty) ja parsaa ja kuohuviiniä. Voi tuntua pateettiselta, mutta me grillataan kunnon aamiainen ennen tulosten kuulemisia. Jos huominen huonosti kävis, niin tää päivä ennen syöpää on ihana. Jos hyvin käy, niin lyön itseäni päähän että arvostaisin elämääni jatkossa enemmän. Elämä on ihanaa. Tosin en viiniä silti heti aina aamuisin joisi. Ehkä.

Mun äiti ilmoitti (hyvin hyvin kiireinen nainen) että tulee ottaa Puppelsiinin tänään klo 17 jotta me saadaan olla keskenämme. Mentiin tietysti juttelemaan. On tuo mies vaan niin ihana. Ihan samat ajatukset sillä on käynyt päässä. Esimerkiksi, että aina ajatellaan että äidittömillä lapsiraukoilla on ikivanhat käytetyt vaatteet, että Puppe ois aina kaupungin tyylikkäin baby, mies tietää mistä ostaa Puppen vaatteet. Tavallaan vitsi, idioottimaista ja pinnallista, mutta ihanaa. Tietty puhuttiin myös mun peloista, että mitä jos Puppelsiini ei edes muista mua. Sovittiin, että ääriryhmä saa hyväksyä Puppen uuden äitipuolen. Joo joo, pateettista ja kliseistä, mutta näin ne ajatukset vain menee. Haluan varautua pahimpaan ja toivoa parasta. Ei ajatuksilleen mitään voi.

Huomiseen, rakkaat!

Rosalle tulin toivottamaan tsemppiä! Toivomme ja rukoilemme kaikki, että tulokset olisivat niitä parempia. Mutta jos se pahempi skenaario toteutuisi, niin tukena ollaan silloin ja onneksi, niin kuin sanoit, hoitosuunnitelma on sitäkin tilannetta varten.

Minäkin tuli toivottamaan Rosikselle onnenpotkut tälle päivälle! Toivon todellakin sitä parasta mahddollista tulosta! Halit <3

Me mennään tänään neidin kanssa silmälääkäriin...

rousalle täältäkin tsempitykset <3

amilda, miks silmälääkäriin?!

me lähdetään kohta vauvaryhmäilemään..

miehen siskoa näin taas eilen (ollaa siis nähty ihan kerran kahes viikos tai jopa viikos tahtia muutenkin).. oltii yhteisil kavereil (en tienny et se oli siel).. ei puhunu mulle yhtään mitään ja jos puhu tavallaan mulle niin ne oli taas ihan ihme heittoja.. sit tuli meijän kyyis pois, heitettii se kotia ja sit se esitti niinku sitä kiinnostais mun asiat.. tai sit kysy sen takia kuulumisia multa että voi sitten kertoa puolelle kylälle mitä mulle kuuluu... semmonen on ärsyttävää. mut tosiaan hillitsin itteni ja käyttäydyin hyvin, vaikka inhottaakin semmonen että ensin perustelen miks ei johonkin mennä ja sitten tää sisko tyrmää koko perustelut.. :P no se siitä, en tuhlaa palstatilaa enää siihen ärsyyn tällä erää..

parin viikon päästä oli np-ultra.. jänskättää jo vähän..onko siellä mitään missään..

mi-iu

Sinä Rosa taidat olla aikamonen palstalaisen todellinen (vauva-)arjen sankari. Enkä ihmettele, sinussa on asennetta! Se on huokunut viesteistäsi jo aiemminkin. Pidät siitä kiinni, ja kaikki menee omalla painollaan. Onnea matkaan!

Rosa, täällä käydään viiden minuutin välein kurkkaamasa uutisia! Lueskelen ketjuanne lähes päivittäin. Illalla miehelle herkistelin miten elämä voikaan heitellä ja kuinka ventovieraan ihmisen uutiset valtaavat ajatukset näin. Voimia ja uskomaton nainen olet, asennetta löytyy!

ehdin vasta nyt toivottamaan Rosa-rakkaalle kovasti tsemppiä ja voimahaleja!! olet rukouksissa!

ja Amildalle haleja lääkäriin ja tosiaan miksi?

Nöpötin heräsi joten nyt vaan nopsaan se sylissä jotain rustaan, oli aamulla 6kk neuvola, 7250g ja 66cm. ja aloitetaan nyt tällä viikolla liha ja ensi viikolla sitten monta kertaa päivässä.

tuun paremmalla ajalla lisää ja tietysti odotan rosan uutisia kuin kuuta nousevaa. ja täällä ainakin aivan ihana ilma, toivottavasti sielläkin että oli maukas aamupala ja hyvä päivä touivottavasti hyville uutisille! ja ihanaa tuo äitisi!

Nöpölle onnittelut hienoista lukemista! Aika samoilla mennään - tosin meijän kuukautta vanhempi kirppu painaa sen n. 7kg nyt ja on 67 cm pitkä.
Juu, tuo silmälääkäri kuuluu tähän meitin pakettiin. Neiti kun joutuu lopun elämäänsä syödä kortisonia ja se saattaa aiheuttaa silmäpohjan rappeumaa, niin nyt katsotaan ns. lähtötilanne.

Huomenta. En eilen illalla päässyt palstalle lukuisistä rityksistä huolimatta, serveri oli kiireisenä.

Rosa sä oot uskomaton, ihan oikeasti. Sä et arvaa kuinka luja tahtojoukko täällä on sun tukena toivomassa, että se patti ei ois paskapatti. Ja vaikka olisikin niin sittenkin ollaan sun tukena entistä lujemmin. Oot rohkea, kun kerrot avoimesti sun ja miehesi ajatuksista. Noinhan se juuri menee, vaikka sitä ei välttämättä kehtaisi tunnustaa. Ja vaikka niin ja niin monta prosenttia rintasyöpään (niin, siihen paskempaan vaihtoehtoon) sairastuneista selviää niin siitä huolimatta perus pessimisti-realisti-kyynisen elämänasenteen omaavana sitä juuri miettii kaikkia kuvaamaasi.

Äh, palaan kun saan tuon pienen kaverin nukkumaan.

Rosa, olet ajatuksissa. Eihän tässä mitään järkevää pysty tekemään.

Niin juu, Sadelle piti sanomani, että joo voin pitää kesälomani, vaikken palaa töihin. Loma-ajan palkan saan normaalisti, mutta lomaltapaluurahan saaminen edellyttää kait töihin paluuta, eli ne saan varmaan vasta sit hamassa tulevaisuudessa, kun palaan töihin. Palkanlaskija lupas kyllä kysellä meijän TJ:ltä, et kuinka niiden laita on...

Hyvä patti. Ihan uskomatonta. Radiologi sanoi sanat sillon ultrassa "todennäköisesti syöpä" ja "näyttää huonolaatuiselta", joten en todellakaan odottanut hyviä uutisia. Meillä kesti miehen kanssa tajuta asia kauan, se syöpään erikoistunut kirurgi lopulta oikein närkästyi, kun meille ei mennyt jakeluun. Ymmärsi kyllä että "järkytys voi olla myös toiseen suuntaan". Oltiin niin valmistauduttu että nyt alkaa taistelu ja mulla oli tosi vahva olo että kaikesta selvitään, antakaa tulla vaan, ja sitten kaikki onkin hyvin. En kunnolla muista, mutta mulla on sellaiset rinnat, että niihin kasvaa helposti kasvaimia, erityisesti raskaus ja imetys aktivoi, ja jatkossa kantsii käydä parin vuoden välein ultrassa. Palpoi toisenkin rintani, jota ei ultrattu, ja siellä on todennäköisesti samanlainen pienempi. Mutta täysin hyvänlaatuinen on kasvain, eikä siinä ole mitään syöpään viittaavaa. Leikata tietty pitää ettei muutu myöhemminkään huonoksi. Leikkauksella ei ole kiire, eikä hän suosittele leikkausta ennen kuin rinnat on palautuneet imetyksestä. Sanoi, että hän kyllä leikkaisi helposti pelkän kasvaimen ja säästäisi rinnat, ja että se olis suht pieni toimenpide. Jälkeenpäin voisi patin tekemän kuopan täyttää omalla rasvalla, mutta mä en halua sellasta. Ihan hurjan ihanaa jos noin helpolla pääsee. Olis voinut kirjoittaa heti lähetteen (yleiselle puolelle) Tyksiin, jossa olisin päässyt heti pian leikkakseen. Soitinkin Tyksiin ja siellä todellakin yleensä poistetaan koko rinta koska kasvain 3 x 2,5 cm ja mulla pienet rinnat. Mutta mä mieluumin teen kuten tuo syöpään erikoistunut kirurgi suositteli ja varaan häneltä leikkausajan kunhan saan imetyksen lopetettua. On kyllä niin onnellinen olo, ettei sanoin voi kuvailla. Ihanaa. Pian taas riidellään miehen kanssa imuroinnista ja omasta ajasta, oikein innolla odotan sitä.

Kiitos teille ihan mielettömästi. Tekis mieli lähettää kaikille kuohuviiniä, muffinsseja, oikein rasvaisia rapeita ranskiksia, mansikoita ja sata halausta.

aivan uskomattoman ihanaa Rosa!! eivät rukoukset menneet hukkaan (tosin eivätpä ne koskaan muutenkaan mene) ja todellakin ollaan tulossa!!! ihan mielettömän hurjaa ja ihanaa, oon täällä ihan onnessani!! pystytkö muuten taas jo imettämään?

Nöpöllä tänään vähän kitinäpäivä, en tiedä mistä johtuu. Ja ostin nyt jotain peruna-naudanlihasosetta, toivottavasti huomenna maistuu.

Huoh, mulla tuli helpotuksen kyynel silmäkulmaan. Ihania uutisia Rosa, kertakaikkiaan ihania. Mä kyllä uskon, että sä osaat arvostaa elämän pieniä ihmeitä ilman tällaisiakin koettelemuksia, joten tämä saa luvan olla viimeinen lajiaan, jookos. Halaus ja rutistus. Elämä ei ihan aina olekaan paskaa ;)

Mua ihan nolottaa kun sain teidätkin niin stressaamaan, mutta toi epätietoisuus ja pakokauhu oli kamalaa. Kiitos kun ootte, taustailijoille myös isot halaukset!

Ja mitäs tästä opimme: Nyt sitten naiset muistakaahan tutkia tissinne. Mullakin tuntuu vain herneen kokoinen patti ja sen tuntee vain selällään ollessa, mutta se onkin tähtimäisen 3 senttisen patin uloin reuna.

Käytiin lääkärin jälkeen syömässä ja ostamassa mulle kolmiobikinit. Naurettiin, ettei tarttekaan ostaa vaan yhdellä kupilla, niin kuin yksisilmäisetkin pitää silmälappuja.

Sade, kokeile kasvi-kinkkusosetta, se on Puppen ehdoton lemppari. Naudanliha-kasvis menee myös alas mutta porsaanlihapurkki ei maistu yhtään, vaikka miten yrittäisi. Ja jälkkäriksi mango ja kaikki jugurttijutut on herkkua.

Juu, mä imetän taas kummallakin, mutta pitäisi varmaan lopettaa kokonaan, että sais nää pattihommat hoidettua pois. Kuinka kauan teillä imetyksen lopettaneilla on mennyt siihen, että rintoihin ei nouse maitoa? Tai siis että rinnat on normaalit? Mitä mä teen, lopetanko pikkuhiljaa vai miten olis paras?

Yhteistyössä