Ajatuksista asiaan 02/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomentapäiväää...

täällä eilisillan riita sovittu ja kaikki hyvin.. rauha maan päällä, ainaki ennen seuraavaa riitaa.. :P

toinen kaksosista kauhees räkätaudis ja toisella vaan vähän... eli niistämässä saa olla koko ajan..

JBlle pahoittelut yöstä! raivostuttavaa herätä tommosten äänikirjojen takia kun lapset nukkuis vielä... mulla kerran herätti herätyskelllo vaikka minä ja beibi oltais nukuttu hyvin... mut tääkin oli ku oltii lähössä vauvauimailee..

mulla halkee kohta kädet ku on niin kuivat :/

huomenna mennää tekemää pikavisiitti helsinkii.. parilla kaverilla käymää.. kaksoset mukana ja mies :) ja mistä vetoa niin päivä menee niin äkkiä ettei mitään ehdi tekemään.. :)

Meillä pikkumiius on nukkunu vierashuonees koko ajan ja nyt se menee ihan omaa huoneesee... eli vierashuone on meijän makkaria vastapäätä ja sen oma huone vierashuoneen vieressä, eli matka sinne pitenee.. mut äiti on päättäny nukkua hyvin ja lapsi syödä tarpeeks puuroa että ei tartte yöimetyksiä... paitsi pakkotilanteissa jos vesi ei kelpaa..

Mi-iu

Äh, mitä mun pitikään.. Joo, kuulostaa tänne myös mahdolliselta tuo arkipäivän miitinki Nuudelilla.

Poju teki ennätyksensä, nukkui 23-06 vain 10 minuutin tankkauksella kolmen aikaan. Pyöri tosin niinku hyrrä sängyssä ja heräilin itse siihen, olen myös nukkunut vain toisella kyljellä taistellen putoamista vastaan. Mutta olihan sillä nälkä kun se heräsi aamulla. Se meinas syödä mut kokonaan. No juu, mutta pitää kai vain luottaa että kyllä se itse säätelee tuon syöntinsä, kun tankkasi ennen nukahtamistaan kunnolla.

Tuli tuosta Pimmun unesta mieleen se Amildan uni, jossa se vauva kiipi jotenkin ihon alla reittä pitkin.. Spooky :) Siitä rasvailusta oltiin vissiin vähän montaa mieltä, että auttaako se ehkäiseen raskausarpia. Mulla revähti mahanalus vasta n.kolmen viimisen viikon aikana kun tuo lapsi taisi laskeutua siinä kohtaa. No, itte rasvailin aina silloin tällöin muistaessa ihan nivealla ja ceridalilla.. Kertokaapa parempimuistiset oliko jokin BodyShopin kookosrasva tms. suositeltu just siihen mahan rasvailuun?

Kiva uni Pimmulla. Omituista kuinka asiat voi vääntyä unessa ihan älyttömiksi ja silti kaikki tuntuu käyvän järkeen.

Miiun luona kuulostaa olevan myös räkätautia. Tervetuloa niistäjien kerhoon. Irkulla on ollut jo varmaan viikon. Sillä on aina kun tulee hampaita ja nyt niitä on tulossa 7 kerralla. Nyt ne on kaikki kyllä tulleet jo läpi, mut nuha sen kuin jatkuu. Kuumetta ei ole, tai yskää, pelkästään nuha.

Yksi vakituinen yökummittelija on tuo lahjaksi saatu Laugh'n Learn Puppy tjs. Jos se jää päälle, niin alkaa rallattelemaan itsekseen yöllä. "Minä rrrrakastan sinua" tai "Anna hali", "Kukkuu!", vaikka se oikeasti pitäisi rallatella vaan kun sitä painelee.

Täällä on pakkanen jo kolmatta päivää n. -26. Että kiva.

Intohimoinen rasvailija ilmoittautuu. Bodyshopin raskausarpien rasvailuun tarkoitettu rasva oli pettymys, ja laitoin sen kaverille kiertoon. Weledan tuotteista taas pidin: öljysin mahaa ja reisiä päivittäin ja loppuaikana käytin synnytykseen valmistavaa tuotetta välilihaan. Arpia ei tullut yhtään, tosin mahakin oli pieni. Vinkun kylpyveteen lorautan myös Weledan babyöljyä ja pojan iho onkin ollut sileä jokapäiväisestä kylpyhetkestä huolimatta. Tulipa tästä mainos!

Rousa, me pääsimme Vinkun kanssa opiskelemaan varhaista vuorovaikusta yliopiston kurssille. Odotan innolla! Puheen kehitys kiinnostaa myös kovasti.

JB:n äidiltä viisaita sanoja. Lämmitti tämän väsyneen maman mieltä, joka on nyt joutunut turvautumaan kantoreppunukutukseen luvattoman usein...

Joppulille vielä. Mekin olemme melkein siis tavanneet Aavan kautta. :D Pidämme Aavan kanssa edelleen yhteyttä ahkerasti ja miehetkin ovat joutuneet tutustumaan "pakon" edestä toisiinsa. ;) Huojentavaa kuulla, että muutkin urheiluhullut ovat joutuneet himmailemaan tahtia. Minulle on ihan uutta kun joutuu oikeasti kuuntelemaan kehoaan ja vaihtamaan juoksulenkit kävelyksi. Lupailen itselleni, että kunhan imetys loppuu niin treeneihinkin tulee lisää potkua. Toisaalta nyt on harvinaisen paljon aikaa ulkoilla ja liikkua lapsen kanssa. :) Jaksamista rotaviruksen kanssa, toivottavasti pienen vointi pian helpottaa!

Mielenkiintoista Baltsu ja kiitos mainonnasta :) Mä puolestani ceridaloin tuon pojan aina kylvyn päätteeksi, toisinaan muulloinkin jalkoja kun vaihdan vaippaa. Silti sen iho meinaa olla kuiva, vaikka meillä kylvetellään kaksi kertaa viikossa. Voisikin kokeilla tuota weledaa. Voikohan vauvaa rasvailla liikaa? En ole uskaltanut hirveästi läträillä noiden öljyjen kanssakaan.

kookosrasva ja kaakaovoi.. no sinne päin :D

Mä en rasvo Nukkelia mitenkään. Tosin hänen ihonsa ei ole yhtään kuiva. Poskiin olen laittanut Bepanthenia ja eilen laitoin nilkkoihin Erisanin rasvaa (tuli äitiyspakkauksen mukana), kun ne oli jostain syystä kuivat.

Joppulille jaksamista rotaviruksen kanssa -ilkeä tauti!!

Katsokaahan mailejanne, kun ehditte ja laittakaa päiviä, niin päästään sopimaan. Tuntuu, että sinne on vielä aikaa, mutta niin vaan ne päivät täyttyvät jo kesältäkin ja jopa syksyltäkin...

aa, mä kans seurasin sitä räkäkeskustelua...
ja me on kaveriperheiden kanssa kyllä nähty jos on räkätautia... paitsi jos on kuumetta niin sit ei.. mut perhekerhoon en kovassa räkätaudissa kehtaa mennä, mutta jos meinaa et tauti saattais tulla kohtapuolin niin siltikin mennään..
vauvaryhmät ym kyselen osanottajilta et miten on tullaanko vai jätetään väliin... ja edelleen korostan että kovassa räkätaudissa ei mennä.. Mä ajattelen tän sitä kautta että vastustuskyky kasvaa jos pikkunuhia sillontällön sairastelee..(edelleen korostaen sitä pienen nuhan ja älyttömän nuhan eroa..)

miten te muut toimitte ku on pientä nuhaa, meettekö mihinkää/saako teille tulla sillon?!
tietenkään aivan pientä vauvaa ei ehkä nuhataloihin viedä, eikä mekään viety.

Mut nyt pikkumiiu seurustelee serkkujen kanssa <3 :)

Palaamisiin!

Mi-iu

Heh, me Miiu käännytetään ovelta kaikki, jotka on yhtään kipeitä. Niin aikuiset kuin lapsetkin. Mä luotan siihen, että kyllä niitä pöpöjä saa muutenkin. Esim. meillä ei ole lainkaan siistiä. Eikä sitten myöskään mennä IKINÄ kipeänä mihinkään. Ajattelen ettei haluta tartuttaa muita. Sillä isossa porukassa (esim.päiväkerho) sitä ei toiset äidit voi itse valita haluaako pöpöä vai ei, jos sinne vain viedään sairaita lapsia. Jos on vain vähän nuhaa ja meidät on kutsuttu kylään, niin sitten mä kysyn, että voiko tulla vaikka on nuhaa. Mä olen tässä hyvin kiihkomielinen :/ Ehkö siihen vaikuttaa sekin, että kun äiti on ollut perhepäivähoitaja ja me koko perhe ja hoitolapset tultiin kipeiksi, kun joku tuotiin kipeänä hoitoon.

Mä käytin raskausaikana vaan ihan perusrasvaa eikä tullut arpia yhtään. Mutta tuo on kai täysin ihokohtaista että toiset saa vaikka rasvaisi millä :/

Me kylvetetään vain kerran viikossa edelleen ja eilen tuli joku pampersin mainoslehti niin siinä oli että talviaikaan suositellaan kylvetystä vain kerran viikossa joten hyvä juttu meille =) Nöpön iho ei ole ollut kovinkaan kuiva, jalat olivat alussa ja vähän öljyttiin niitä mutta nyt tiputetaan aina kylpyveteen pari tippaa öljyä niin iho on pysynyt tosi hyvänä.

Meillä sama systeemi kuin Angstiksella eli ei haluta meille kipeitä eikä itse lähdetä minnekään.

vitsit, pitää varmaan mennä..nöpö kiljuu täyttä kurkkua, mutta tällä kerralla vain keskustelee ei siis itke..tuntuu että sillä tuo volyymitaso senkun nousee ;)

perhekerhot ja semmoset meilläki on pannassa jos on nuhassa tms. mut jos on merkkejä et olis tulos kipeäks kuten monta kertaa aivastelu ja sen takia melkein nenä vuotaa niin sit mennää.. siitä ku voi mennä viikkoki ennenku tulee ipeäks jos tulee..
mut pointti oli siis just se et meil on tiivis kaveripiiri ja niiden kanssa pohditaan nähdääkö vai ei ja nuhat ei siis oo ollu esteenä niillä eikä meillä.. eikä siis niin nuhassa että lapset on ihan väsyneitä niin kukaan oo tuonu meille/me menty muille... lasten voinnin mukaan siis menty :)

mut ny puuroa tekemään naperolle :)

mi--iu

Meillä on periaatteena, että tietoisia riskejä ei oteta. Monet treffit on peruttu ihan nuhankin takia, aikuisen on mielestäni tehtävä ratkaisu lapsen parasta ajatellen. Ja silti tästä huolimatta meilläkin on sairasteltu, mutten ainakaan joudu syyttelemään itseäni. Kaveripiirissämme ollaan tästä yhtä mieltä, otamme ennemmin varman päälle.

Ei meilläkään ennen kylvetty kuin 1-2 kertaa viikossa. Nyt tuo poika on iltaisin yltäpäältä soseessa, puklussa ja ties missä - joten homma hoituu parhaiten kylvyssä. Tänään tosin saunoimme ja kylmä vesi löylykauhassa aiheutti päivän röhöimmät naurut. Rasvauksesta muistan kuulleeni ohjeen, ettei saisi rasvata turhaan. Iho menettää silloin oman kosteutensa, tai jotain... :P

Haa, siirsin nukkuvan Vinkun pinnikseen. Saas nähdä kauan siellä uinailee. Veikkaukseni on 45min!

Irkun ollessa pieni ei kuljettukaan missään sairastumisen pelossa. En edelleenkään ota sairaita ihmisiä kylään ja kylään mennessä varmistan, ettei kukaan ole sairaana. Perhekerhossa ja -kahvilassa on tähän mennessä joka kerta ollut joku nuhassa tai yskässä, niin en itekään sitten pidä pahana kun vien Irkun sinne nuhaisena. Sen hampaidentekonuha on on kestänyt jo monta viikkoa, niin ei päästäisi minnekään jos odottaisin sen loppumista. Eikä sillä kuumettakaan ole, niin ollaan sitten käyty kaupassa ja kerhossa. Neuvolastakin kysyin neuvoa, niin sanoi että jos ei kuumetta ole, niin voi mennä ihan omien halujen mukaan.

Jospa Vinkku nyt kuitenkin nukahtaa äidin yllätykseksi. Mun mielestä on aivan sallittua käyttää keinoja mitä hyvänsä arjen helpottamiseksi. Siis järjen rajoissa.

Meillä kylvetetään kerran viikossa. Irkku on ainakin perinyt mun ihon, eli talvella menee hilseilevän kuivaksi ja tulee superkuivia ihottumalänttejä. Kylpyöljyssä se pestään ja rasvataan ceridalilla, mut ei se auta. Niin kuin ei auta mullakaan. Itekin voin käydä kokopesussa vaan joka toinen päivä ja aina seuraava yö menee kutinan kanssa pyöriessä, niin en ole Irkkua talviaikaan viittinyt kiusata enemmillä pesuilla. Eetin ihosta ei vielä tiedä, niin sitäkin pesen vaan kerran viikossa. Aamu- ja iltapesujen jälkeen Irkun naama pitää voidella Bepanthenilla, kun muuten hilseilee.

Mulla on ensi yöksi aseet valmiina: keitin vedet pulloihin ja annostelin jauheet valmiiksi pusseihin yöpöydälle. Jos ei juo huoneenlämpöisenä niin olkoon juomatta. Juuri äsken vetäisi tissin päälle 160ml korviketta, niin nukkuu pidemmän pätkän. Toivon niin hartaasti, että saisin ensi yönä nukkua edes yhden 3 tunnin pätkän.

nyt tuli huonoäitifiilis :/ en näkis kyl koskaan noita kavereita joil on vanhempia lapsia, niillä ku on kestonuhailijoita ja siten varmaan ei meijän neiti oppis olemaan missään ihmisjoukoissa jne, kun pääasiassa tavataan näitä samoja lapsiperheitä.. eikä meille oo tullu ku kerran nuha näiltä nuhailijoilta vaikka luulis että kokoajan olis nuha päällä.. tää nykynen nuha tuli tolta toiselta "kaksoselta" joka on hoidossa.. ja sen veli saa kaikki taudit tarhasta ja tuo ne sitä kautta meille.. ne siis mitkä tarttuu helposti.. mitään ripulikuumeoksennustauteja vältän todellakin, enkä edelleenkään tiedä mitä kautta meihin se sillon tarttu koska kukaan ei silloin oksennellut jne, mutta myöhemmin saman taudin kävi monet läpi.. äh, en jaksa enää selittää..eikä mun kai tarvikaan..

Angstiksella tapaaminen vois olla hyvä idea :) josko sitä uskaltautuisi itsekin lähtä sinnepäin sitten tapailemaan teitä :)

Huomenna helsinkiin... mies on kiekkomatsissa ja neiti nukkuu omassa huoneessa.. :) mut mitähän mä tekisin?! :P no onneks tv on keksitty..

Juu toukokuussa Angstiksella :) (mulla on 30-setkin sillon) Mulla on vaan puolen tunnin ajomatka sinne. Miehestä en osaa sanoa kyllä mitään - se kun pitää mua ihan daijuna ja kettuilee aina, kun kirjottelen tänne. Se ei vaan tajuu!

Meillä sairaalaelämä jatkuu. Eilen näytti huonolta ja oli paskaakin paskempi päivä, mut kuten mailissa kerroinkin, tänään oli jo paljon, paljon parempi. Mutta nyt painun unelle, että oon aamulla taas tikkana sairaalalla neidin luona.
Toivotaan, että pian päästään taas normiarkeen ja kerkeen keskittyä palstailuunkin taas ;)

meidän miehelläkin on 30vt tuolloin mutta tulisi kyllä mielellään mukaan..ehkä sitten tajuaa vielä paremmin että voi ihan oikeasti olla näin läheisissä väleissä netin kauttakin..ootte ihania!!

meillä ollaan tänään supersikeän yön jälkeen aamumoodissa, herättiin jo klo7 ja aamupäikkäritkin (se 45min) jo otettu =) mulla on tänään iltapäivällä uusi yritys sinne lääkäriin, täytyy nyt vähän pohtia miten tuon aikatauluun sopii. Tosin olisi lekurille ihan oikein että tuon syönti/herääminen osuisi juuri siihen niin että joutuu odottamaan enenn tutkimustaan että saan tuon syötettyä jne.

Amildalle edelleenkin jaksuhaleja!

Jospa tämä päivä tuo Amildalle vielä parempia uutisia. Toivottavasti pikkumussukka pääsee pian pois sairaalasta ja kotiin iskän ja äiskän luo.

Kiva että Sadella ja Nöpöllä yö meni hyvin! Toivottavasti tällä kertaa on parempi tuuri lääkärissä.

Eeti haluaa herätä aamuisin jo kuudelta, eikä siinä maidot auta. Yöllä nukkui kuitenkin yhden 3 ja yhden 2 tunnin pätkän, mut aamulla olin kuitenkin niin väsynyt, etten millään meinannut päästä ylös sängystä. Jauheesta tehtyä korviketta, huoneenlämpöisenä, syötin sille kahdeksalta ja hyvin upposi. Vähän vierastaa aventin vaihtelevan virtauksen tutteja, kun ykköselläkin tulee niin kovaa. Tykkää ennemmin ykkös- tai kakkostuteista.

Mulla kotityöt on ihan jääneet, kun kaiken lapsilta liikenevän hetken surffaan netissä tarjouspyyntöjä laittelemassa. Tänään kuitenkin aion tehdä pizzaa! Tervetuloa jaolle kaikki!

Me taas ei käydä ikinä missään, joten en ole joutunut miettimään tuota nuha-asiaa sen kummemmin ;) En tykkäisi jos meille tultaisiin kipeänä, enkä kyllä itsekään veisi sairasta lasta vieraaksi. Mutta niin, pieni nenän valuttaminen on eri juttu kuin kuumetta ja kunnon räkätauti.

Toivottavasti Saden lääkärireissu menee hyvin ja saat hyviä uutisia sieltä. Ja JB.lle halitus katkonaisista yöunista! Ja Amildsuukkelille ja pikkuiselle myös ekstrasuuret halit! Toivottavasti tänään on entistäkin parempi päivä.

Hei, taas aiheeseen jo puhuttuun, mutta.. Mihin kaikkiin kerhoihin te kuulutte? Postilaatikko tulvii kirjakerhomainosta ja naperokerhoa ja vaippaklubia ynnä muuta. Tulee runsauden pula enkä tiedä minne liittyä. Sinänsä ei haittaisi vaikka kirjakerhossa nyt olisikin jokin ostopakko, koska kirjoja tulee osteltua kuitenkin, mutta ne sisällöt mietityttää. Olikos jossain suunnilleen pelkkää nalle puhia tai disneytä. Täytynee perehtyä.

Ja Pimmu, ihan loistava tuollainen kauppa! Maksoin kerran itsekin siellä suunnalla Juhlamokkapaketista melkein 7 euroa, mutta kannatti :D

Pikainen ilmoittautuminen kiireen ja päänsäryn keskeltä :/.Ei, en ole vieläkään synnyttämässä...vitsivitsi ;) ja vieläpä kuiva sellainen. Huoh, jotenkin on niin outo olo. Mentiin aikaisin nukkumaan ja nukuttiin niin pitkään, että meinattiin myöhästyä muskarista ja koko päivä on yhtä juoksua ja remonttia. Meille tulee tänään remppamiehiä ja sitten käydään Nukin kanssa kylässä ja sitten illalla on vero-ilta. Tilaisuus, johon JOUDUN menemään, ei kiinnostaisi sitten pätkän vertaa... Saas nähdä, lähteekö se Rousa mun kanssa kaffeelle, kun sössin viestiin vastaamisen...

Hienoa, että JB:n yö meni hyvin! Ja toivottavasti ette heränneet epäilyttäviin TÖÖTTTÖÖT ääniin ;) ! Meillä oli kerran mennyt päälle mun siskoni jättämä ajastin ja se perhana puhui kahtena yönä "five pm"...ja jotain muuta. Arvatkaa vain meinasko miehen kanssa tulla ensimmäisenä yönä kuset tai jotkut muut housuun, kun joku puhui meillä. Toisena yönä löydettiin jääkaapin ovessa kiinni oleva puhuva vekotin. Sisko oli ostanut sen jenkeistä, eikä me tiedetty siitä mitään (asuttiin silloin vain osa vuodesta siinä talossa). Kaikkea sitä on tullut koettua...
Jelly, toivottavasti saatte hyviä tarjouksia!!!

Amilda, niin munkin mies kettuili, kunnes tuli selväksi, että hänen lapsuudentuttunsa vaimokin kirjoittelee tänne :) . Nyt se on jo tottunut tähän ja tosiaan ehdotti itse, että miksei miehetkin voisi olla mukana. Kai ne puhuisi jotain omia juttujaan, tuskin ainakaan meidän ketju asioita. Tsemppiä ja voimia, pian hän paranee!!

Brogiksen kyssään: me kuulutaan vau-kirjakerhoon. Musta on kiva, kun sieltä tulee muutakin kuin kirjoja. Eikä ne kirjatkaan ole peruskirjoja, vaan ääni- ja luukkukirjoja yms. Noita Puh- ja Disneykirjoja saa Lasten oma Kirjakerho -kerhosta. Kuuluisin varmaan siihenkin, kun olen heikkona Puhiin, mut onneksi saadaan niitä mun pikkuveljilta, kun eihän ne koltiaiset enää niitä lue.

Jospa Angsterin pääkipu menisi pian ohi. Vero-ilta itsessään jo kuulostaa päänsärkyä aiheuttavalta.

Voi että mä joskus voin vihata asua täällä. Mikään ei koskaan ole helppoa. Meijän piti mennä tänään yhteen toimistoon vaihtaa meidän osoite, mutta sit niissä tiedoissa olikin jotain häikkää ja tää virkalija sanoi "tässä on nyt ongelma, hoitakaa tää ja tää, ennen sitä ei voida auttaa". Me yritettiin siinä selittää, et mä olen raskaana ja tarviin ajan lääkäriin ja se nainen vaan sanoi kylmästi "ei voida auttaa".
No onneks saatiin kuitenkin loppujen lopuks se aika lekuriin. Vähän huijaamalla, mutta samapa tuo. Mulla on nyt se aika ja sillä hyvä.

Mut täällä vaan on niin hankalaa, kukaan ei oo valmis auttamaan missään asiassa, kaikki tarvii itse selvittää, eikä kukaan tiedä mitään mitään.

Jos meillä ei olis tätä liikettä täällä, muutettais varmaan pois. Blaah.. Ja mulla on vielä kaiken lisäks maailman lyhyin pinna ja varsinkin aamusta.

Mä kun näitä palstoja luen, en voi käsittää miten jotkut on saanut haalittua ensimmäisen kolmanneksen aikana useita kiloja?! Ja siis osakin odottaa ensimmäistään ja lähtöpainokin ollut suht normaali. Mulle on tullut n. 1-2kg ja oon syönyt aika paljon enkä mitenkään super terveellisesti. Tosin mä ulkoilen joka päivä koiruuksien kanssa, mutta en silti ymmärrä. Parikin tyyppiä oli lihonnut 7 kg ekan 12 vkon aikana..

Tosta rasvasta. Mäkin luin, että se Body Shopin kaakao voi olis hyvä, mut halusin kysyä kokemuksia teiltä. Se pieni purkki maksaa 16€, samalla rahalla saan jo isomman tuubin toista rasvaa.

Huomenna kauan odotettu np-ultra.. Jännittävää.

Pimmu 12+2

Yhteistyössä