Ajatuksista asiaan 02/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanan helpolta kuulostaa Nöpönkin nukahtaminen minun korvaani :) Mutta helposti tuo Pojukin nukahtaa, ei sillä. Se vaan on päättänyt (niinkuin ainakin Puppekin näköjään), että jos hän menee nukuumaan niin äiti menee myös. Ei todellakaan onnistu, että veisin sen nukkuvana sänkyyn ja katoaisin paikalta. Kohta kuuluu huutelu perään jos olen niin röyhkeä, että menen vielä olohuoneeseen :) Meillä ei myöskään se t-pitakikka onnistu, kun tuo poika aukoo silmiään ja tarkistelee tuhisenko vieressä. Muistatteko presidentinvaalien ajalta sen pahvi-saulin? Mun pitäis saada sellainen pahvi-Brogis tuonne makkariin :D

Haha, Rosberg-tukka. Nykyään se on sellainen ritariässä.

Jännä tuo Lumiksen uni muuten! Koska näin itse yhtenä yönä unta, että joku oli kirjoittanut mun kaikki _kaameat_ salaisuuteni tänne palstalle (en nyt kyllä muista mitä ne oli ja ne oli muka otettu mun salaisesta blogista, jollaista mulla ei edes ole.. Taitaa olla tosi salainen, kun en itsekään tiedä kirjoittavani :D) Mutta se oli siis Rosa!! Haa!

Hertta, täälläkin annetaan Jekovitia ja maistoin kerran vahingossa sitä! Siis ihan kamalan makuista tavaraa, mutta Poju tykkää siitä. Pahinkin huuto hiljenee kun sille antaa tippoja. Tai sitten se järkyttyy niin siitä mausta, että hiljenee siksi.

Neilikka, en viimeksi ehtinyt kunnolla sulle kommentoida kun tuo diktaattori kiljui minua paikalle. (Ei mies, vaan Poju..). Ihan tosi hienoa, että maitoa tulee noin hyvin! Ei kai minullakaan täysiaikaisena tullut tuossa vaiheessa noin paljon (ja nyt sitä ruutaa vaikka muilla jakaa). Sulla vielä se sektio voisi hidastaa sitä maitoa. Eikö oo jännä, että sitä on tosi onnellinen kun saa ruokittua toiset sillä omalla maidolla :) Meillä mies parka on joutunut ihailemaan mun tuotoksiani, joita olen ylpeänä roudannut sille nenän eteen, että katso nyt ku näin hienosti taas sain pumpattua! Se on ollu vähä että niin, no onpa kyllä kiva juttu juu ;) Vautsi, että T:kin on jo kasvanut noin, eikös se paino yleensä alussa lähde laskuun, vai päteekö se noin pienillä? Hienosti ne teidän nöttöset kasvaa. Ja lohdutuksena, että pian te saatte teidän ihanuudet kotiin vaikka tällä hetkellä se aika varmasti matelee ja miettii minne kätensä laittaisi, että pitäiskö kaapit järjestää jne.. Mutta jälkeenpäin se aika voi tuntua lyhyeltä. Tai mistä minä tiedän, mutta toivon niin, että jälkeen päin on tunne, että hitsi kyllä me sittenkin selvittiin ja kaikki on nyt hyvin :)

Jahaa, pikkuihminen koettaa makkarissa heräillä kauneusuniltaan. Se on kyllä aamu-unista sorttia kun vieläkin nukkuu. Ja nukkuis puolille päivin jos mä menisin viereen. Huvitti muuten tuo Rosan pohdinta, ettei Pupella oo hauskaa kun se ei vielä naura ääneen :) Mä en tiiä mitä tuo Pojun homma on, oon ylitulkinnut sen nauruksi kun se päästelee sellasia öhö-öhö ja ehe-ehe juttuja. Sitten jälkeenpäin kun se oikeasti nauraa ääneen, voin todeta ettei tuo vielä ollut naurua.

Hertta, meidän Eetille ei Jekovit sopinut, vaan aiheutti vatsanpuruja. Käytössä on nyt Devitol, eikä vatsavaivoja ole ollut.

Neilis, itse pidin tarkkaa kirjaa pumppauksista, että monelta ja kuinka paljon. Itselleni se vaan aiheutti stressiä, kun huomasin että määrät alkoivat vähenemään. Mut niistä oli kyllä hyvä laskea, että riittikö omat maidot pikkuiselle. Kannoin sairaalaan kaiken mitä tuli, siltä varalta että itse sairastuisin enkä pääsisi muutamaan päivään sairaalalle. Otin sitten Irkun kotiutuessa pakastetut maidot sairaalasta mukaan. Se sairaalan varasto olikin hyödyllinen, kun olin kurkku kipeänä muutaman päivän, niin antoivat sillä välin mun maitoja pakkasesta.

Saana, voisitko yrittää mulle vielä pistää poitsun kuvia?

Eerikäistä naurattaa soudattaminen, mahan "hytkyttäminen" koko kädellä kun vaikka samalla hokee jotain et "mitä eeti?", rätillä leuanalus heltan kuivaaminen, kun oikein kutittaa sillä rätillä. Kokeile Rosa noita samoja, jos vaikka Puppeakin naurattaisi. Tai ehkä Puppe on niin älykäs, ettei yksinkertaiset asiat huvita sitä ollenkaan ja se odottelee jotain oikeasti naurattavaa.

Eeti nukkui viime yön omassa sängyssään. Kahdeksalta vaan tyynesti laitoin sen omaan sänkyynsä, enkä omaani, eikä se ollut moksiskaan. Syötöillä nostin viereen ja syötön jälkeen takaisin pinnasänkyyn, eikä se esittänyt silloinkaan mitään vastaväitteitä. Kävipäs helposti, vähän liiankin helposti...

Korvikkeen anto lisänä aiheuttaa ihan mahdotonta pissaamista. Nyt jo toisena yönä peräkkäin Eeti on pissannut niin että sänkykin kastuu. Sillä on vaippana 7-11 kilon housuvaipat, kun muut ei pysy päällä jenkkakahvojen aluista johtuen, mut nekään ei siis riitä pitämään kuivana. Onko kelllään antaa vinkkiä hyvistä yövaipoista?

Mulla ei tainnut t-paitakikka yksinään ihan tehota, vaan sitten vielä vetäisin pimennysverhon alas ja käärin peiton rullalle sängyn toiselle laidalle. Ei tainnut Eetin hönö pimeässä nähdä, etten enää olekaan sängyssä. Meillä tosin Eeti ei ikinä nukkunutkaan mun kainalossa, vaan omalla puoliskollaan parisängyssä, joten se ei sitä ihan liki olemista osannut vaatiakaan.

Huomenta JB :) Ihanaa, kun Eerikäinen on nukahtanut noin! Hitto mä oon kateellinen kun ne nukkuu omissa sängyissään. Onhan se ihanaa kyllä kun Poju on meidän sängyssä, mutta mä haluaisin ees yhden yön olla miehen kainalossa! Kääk.. No, ehtiihän tuota vielä.

Niin ja Pimmua piti onnitella, että eikö tänään olekin The Day, 12+0?? :D

Niin, oli kyllä hirveen makusta se Jekovit :) Aika järkyttyny ilme on täälläkin ollu... Se on tosiaan yksilöllistä, et aiheuttaako kumpi mahavaivoja vai ei. Nyt menenkin antamaan Devitolit ja sitten ulos päiväunille! Tai ainakin kävelylle. Uni kun hyvin mahdollisesti katkeaa siihen, kun vaunut pysähtyy... :/

Ja ihan samoja fiiliksiä Bro täälläkin tuosta vauvan nukkumisesta vieressä :) Noh, vielähän tässä ehtii vauvaa nukuttaa omaan sänkyyn, on vielä niin pienikin toinen... Toivottavasti en oo noin vielä sanomassa, kun poika vuoden :D

Mulle olisi sinänsä ollut aivan sama, vaikka olisi nukkunut vieressä kouluikään saakka, mut kun se alkoi rullaamaan mun puolelle sänkyä. Sänky on niin pehmeä, että Eeti pyöri vaikkei osaa vielä kääntyäkään. Yritin pyyhekääröillä pönkätä sitä omalle puolelleen, mut se ei onnistunut. Pelkäsin, että joku yö käännyn sen päälle, niin halusin saada Eetin jo omaan sänkyyn nukkumaan. Tosin sieltäkin se oli kihnuttanut puoliksi parisängyn puolelle viime yönä.

Ihana toi Brogiksen pahvi-idea =) pistäpä yritys pystyyn, eiköhän useampikin äiti kaipaile tuota samaa..

meillä tuo touhottaa leikkimatolla ja huutaa välillä käsilleen kun eivät suostu menemään suuhun oikein vaikka kuinka haluaisi. onpa muuten täydellinen hiihtolomakeli (tajusin vasta kun näin naapurin ikkunasta että täällä on nyt hiihtoloma)..no onneksi me päästään ulkoilemaan myös milloin halutaan!

Ja JB, tosiaan tuo Eetin nukahtaminen kuulostaa ihan loistavalta!! meillä oli eilen illalla jotain ihme känkkistelyä mutta onneksi viimein nukahti ja nukkuihin sitten tosi sikeästi. Ehkä ensi kuussa kun miehellä talviloma niin joku yö voisi kokeilla tuota omaa sänkyä ja katsoa miten sujuu.

Neilis, ihana kuulla taas susta ja että arkikin alkaa pyörimään ja ennenkaikkea tuo maitomäärä!! ihan loistavaa että riittää molemmille ja jos A jaksaisi kokeilla imemistä niin eiköhän se maito siitä vaan vielä innostuisi niin riittää sitten kun tarvitsevat enemmänkin.

Pää on taas ihan tyhjä kaikesta mutta yritän lenkin ajan selvittää sitä niin jos ehtisin iltapäivällä tulla sitten oikein urakalla kommentoimaan juttujanne ja maailman menoa.

brogis, mites sun rinta voi?

Kiitos kysymästä Sade, rinta on taas imetyskunnossa. Se oli aika karseaa, kun se rinta oli niin hajalla, että jäi liivinsuojaan kiinni. Mutta tosi nopeaa se parani. Pari (aamu)yötä mentiin pullon kanssa. Ja oikeasti hatunnosto korviketta antaville kun jaksavat nousta yöllä monta kertaa lämmittään pulloa. On niin helppoa vain työntää rinta suuhun ja nukahtaa. Mutta siitäpä pääsenkin edelliseen aiheeseen, että JB mullakin pelottaa tuo että käännyn Pojun päälle. Tosin olen 99% varma etten ikinä kääntyisi, koska nukun niin koiran unta ja jotenkin koko ajan olen tietoinen missä se on. Mutta mies voisi kääntyäkin ja siksi se on nyt potkittu pois meidän sängystä ainakin hetkeksi. Onneksi sillä on kohta talviloma ja mekin koetetaan saisko tuon Pojun nukkumaan omaan sänkyyn. Iso mies.

Nopsasti vain, kengät jo jalassa tässä...

Ihana Neilis kuulla susta, kiva kun ehdit tänne jorisemaan! On niin ihanaa käydä kurkkaamassa aamuisin onko pienistä uusia kuvia, kiitos vielä kerran kun annat meille mahiksen seurata pienten elämän alkutaivalta. Ja sano mun sanoneen, kunhan ne pylleröt pääsevät kotiin ja kuluu hetki aikaa, ette edes muista millaista oli ennen sitä hulinaa tai mietitte että mitä ihmettä te kotona ennen teitte...

Brou, mä mietin myös jo aiemmin tota pahvisaulia! Puppe on niin ihanan ovela kun unen rajamailta avaa toista silmää ja tarkistaa että mun naama on siinä missä pitää. On noi vauvat ovelia.

Laitoin äskön nopsaan postia tapaamispaikoista, mutta unohdin laittaa ehdotuksia päivälle, jotta saatais se lyötyä lukkoon. Ja nyt en jostain syystä pääse postiin, eli: Mulle käy ihan anytime, mutta esim toukokuu, jolloin vielä ei ole kesälomia. Eka on vappu, sit äitienpäivä (jolloin me kaikki nukutaan pitkään palvottavina), eli mä ehdotan viikkoja 20 tai 21. Aluks ajattelin tietty lauantaita, mutta mitäs me kotiäipät viikollakaan tehdään kun pyöritellään peukaloita, eli eihän sen päivän ole pakko olla lördag. Mutta jos saatais lyötyä päivä jo lukkoon, niin ei tulis sen takia perumisia.

Mä lähden nyt kampaajalle. Puppe ja mies pelaa futista sohvalla, siellä on maalivahdin koulutus kesken. Puppe makaa selällään ja mies heittää palloa (ei se oikea vaan pehmeä), Puppe ottaa kopin käsin ja jaloin ja kiepsahtaa sivulle.

Kiva kuulla että Broun rinta voi hyvin. Mites Saden peppu? Mun nännit on alkaneet muistuttaa niitä tupakannatsoja, mistä mun ystävä varoitti. Mutta mua ei haittaa, Puppen lihapadat ne on ensisijaisesti eikä mitkään miehen leikkikalut.

Kiitos rajapyykinylitis onnitteluista!

Tänään alkoi tosiaan 13. viikko. Ja ei tunnu muuten yhtään erilaiselta. Më en ole missään vaiheessa niin "pelännyt" keskenmenoa, vaikkakin olo on ollut hurjan epävarma, mutta siis raskaus jatkuu onnellisesti.

Ainoa asia mikä hieman arveluttaa, eilen loppui luget, eli ei enää ylimääräisiä hormooneja. Tuntuu oudolta, että nyt mennään vaan mun oman kropan avuilla, eikä oo enää ulkoisia apuja. Vaikea selittää. Pystyykö mun kroppa yksin tähän? Ehkä oon luottanut liikaa lugeihin, tai jotain. Mutta toisaalta ihanaa olla koko päivä sohlaamatta phs:ien kanssa ja muutenkin ei niitä lugeja oo mitenkään erityisen mukava käyttää. No se siitä.

Mulla on selkä ihan jumissa. Ei kannattais olla koko päivää kumarassa takapihalla. Eilen pelkkä kävelykin teki tiukkaa. Ja nyt koko selkä törkeen kipee.

Torstaina np-ultra. Jännittää.

Pimmu 12+0!!!!!!!!!!

Hei apua. Mulle iski paniikki. Mä söin lauantaina saarioisten maksalaatikkoa ja nyt luin, ettei sitä saisi syödä! En mä edes ajatellut ettei saisi, koska ne suositukset mitä mulla on raskausajan ruuista, ne on espanjasta, eikä täällä syödä maksaa, niin ei se niissä myöskään lue. Ja nyt luin, että maksa voi aiheuttaa pahan kehitysvamman tai jotain muuta. Pitikin lukea prkl.

Jumitan koneella.. Käsittääkseni maksaa ei suositella syötäväksi sen sisältämän A-vitamiinin vuoksi. Jos sitä vetää navan täydeltä niin kaiketi se voi jotain aiheuttaa (?). Mutta nyt siitä maksakiellosta on höllätty ja sitä saa syödä muistaakseni suositusten mukaan tuubin maksamakkaraa viikossa. Ja mulle sanottiin neuvolassa, että jos työpaikan ruokalassa on maksalaatikkoa niin antaa mennä vaan. Joten nou vorries Pimmu :) Mutta mulla alkoi kiinnostaa, että mistä ihmeestä sä oot saanut Saarioisten maksalaatikkoa? :D

Take it easy, Pimmu. Maksalaatikkoa saa syödä toisinaan, ja mulle esim. suositeltiin syömään sitä aina silloin tällöin, saa hyvin rautaa. Liikaa maksaa ei saa vedellä, mutta esim. kerran kuussa järkevänkokoinen annos on pelkästään hyväksi. Ihanaa kun oot jo noin pitkällä! Mä tiedän hassun olon kun todellakin jää omien hormonien varaan. Mä lopetin ne sokeritautilääkkeet just 12-viikolla, ja vähän aikaa oli sellainen olo, että toimiiks tää juttu vieläkin...

Tulin just hospitaalilta kotona käymään, ja pakko lähteä ulos nauttimaan auringosta, ennen kuin lähden taas takaisin. Jotenkin höhlä olo että ei mun kuuluisi nauttia ulkona auringosta yksinäni. Haluaisin kävellä siellä rauhassa ison mahan kanssa. Mun ajatukset kiertää koko ajan yksin ollessani tätä samaa rataa. Vaikka vauvat on ihania. A:ta voi meidän mittapuulla kutsua pullukaksi, ja on aivan syötävän lutuinen, ja T on lystikäs ja hassu, kun riippumatta siitä onko hereillä vai nukkuu tai onko kenguruhoidossa, heiluttelee koko ajan käsiään tai jalkojaan tai vähintään sormiaan... Huomenna meillä on keskustelu jonkun psykologi-henkilön kanssa tästä tilanteesta (sairaalan kautta tarjotaan tätä mahdollisuutta kaikille), ja se on ehkä ihan hyvään saumaan. Mutta nyt sinne ulos.

Helpotti kummasti. Kiitos. Kerkesin jo paniikissa soittamaan äidilleni, mutta samaa sekin sanoi, ettei yks kerta mitään tee. No tulipa koettua tuokin hetkellinen paniikki.

Bro täällä on skandinaavikauppa josta saa suomalaisia ja ruotsalaisia tuotteita. Ostin sitten täpinöissäni maksalaatikkoa ja ruisleipää, njam! Noi herkut on vaan hintavampia täällä, mut jos kerran silloin tällöin hurahtaa, ni eipä tuo haittane :)

Ihana kuulla, että Neiliksen pikkuiset voi hyvin :)

Hertta, täältäkin hatunnosto useamman lapsen äideille! Saa nähdä miten itse pärjää. Jotenkin kyllä ajattelen, että kaikki menee ihan luonnollisesti.
Me annettiin Jekovitia ja Pojun lailla Nuudelssonkin innostuu aina kun vaan näkee pullon. Nuki kyllä muutenkin näyttää tykkäävän vähän happamista ruuista (tosin ei täällä paljoa kokemusta niistä ole). Mä annan sen vielä pelkältää, suoraan pullosta.

Neilis, loistavaa, että maitoa riittää! Muistahan noissa tunnelmissasi, että aika menee nopeasti ja pian sulla oikeasti on kaksi tuhinaotusta sylissäsi!

Bro, juu, tee pahvi-Sauli, mäkin tein kesällä peitto-Saulin ja hyvin toimi. Ahaa, JB:kin oli käyttänyt samaa hämäys taktiikkaa.

Tapaamisesta laitan nyt tähän, kun en ehdi mailissa käymään eli mun mies kysyi että "miksi ne (eli TE) ei voi ottaa miehiään mukaan meille (siis jos nähdään meillä)? Mutta tämä siis ihan heittona ilmaan... ja mulle ei valitettavasti sovi toukokuussa, kun on joka vkl jo sovittua menoa :( . On tosiaan vappu, äitienpv ja sitten meillä on ne omat pippalot toukokuussa. Mutta jos kyseessä olisi arkipv, niin sitten asia on eri. Lisäksi mulla tuli mieleen, että kun meillä on aika iso piha, niin jos on lämmintä, niin voitaisiin oleilla ulkonakin, vaikka nurmikolla istuen, tms. Mun mieshän voisi grillata. Mutta katsotaan nyt mitä olette laittaneet mailin puolelle. Ehdin varmaan tänään sinne.

Miiu, telepatiaa, meilläkin isukki viettää tämän viikon isyysvapaataan. Täytyykin nyt könytä miehen seuraksi...

kivat, mies ekaa päivää lomalla (isyyslomaa pitää viikon) ja nyt saatiin jo riita aikaseks enkä edes tiedä mistä.. :( perhana! mulla on ihan sen biisin olotila sen, laiska tyhmä ja saamaton.. :(
vaikka sentää sain ison kattilallisen tehtyä perunaporkkanaa sekä kukkakaalia ja parsaa pakkaseen.. mut silti..
oon varmaan maailman tyhmin vaimo..
vaikka annoin miehen nukkua tänään 10neen jne.. bläh!

olotila on niinkin hyvä että voisin mököttää koko loppuillan.. :P

Kaksosista se toinen on kipeänä, joten senkin väsyitku ilmeisesti stressas niin miestä ku muakin.. äh!

nyt on taas omarsuklaalevyt vedetty napoihin.. :/

Pimmu, tosta maksalaatikosta.. mun oli pakko raskausaikana saada sitä välillä.. söin varmaa neljä viis kertaa sitä ja tajuttomasti puolukkahilloa päälle :D se oli siis niin hyvää!! ja sit ku miettii että kuinka paljon siinä on maksaa, niin muistaakseni ei todellakaan paljoa vaan enempi sit siirappia jne.. :) eli maksapihvit on mun mielestä paljon pahemmat ku maksalaatikosta annos sillon tällön.. tai näin mä ajattelen, ku eihän se maksalaatikko edes maksalle maistu..ainakaa paljoa..

mut nyt tää kiukkis lähtee kattoo josko neitimys heräis pian.. nukkunu pihal jo pari tuntia..

mi-iu

Pimmulle megahalaus kuluneiden viikkojen johdosta, koeta vain luottaa kroppaasi!

Neilikan ja pikkuisten kuulumisia on todella mahtavaa seurata. Kuulostat niin reippaalle ja positiiviselle! Asenteesi takuulla auttaa selviytymään nyt ja sitten kun kotirumba alkaa.

Angstis, mulla meni ohi, että missä ketjussa oikein provosoiduit?!

Vinkusta päivän paras juttu oli pyörivä ketsuppipurkki. Nauroi tikahtuakseen tuolle niin kauan kuin isi jaksoi pyörittää. Nukkumisasiat ovat kyllä aivan retuperällä, nyt ei voida unikouluilla koska uusia hampaita tulee jatkuvalla syötöllä. Ainakin tekosyitä riittää! ;) Anyway, huudattamaan en lastani ala. Ja vierekkäin nukkuminen on minustakin ihanaa. Mies taitaa jo olla toista mieltä...

Toukokuussa joku arkipäivä voisi olla treffeille hyvä. Nuudelin pihamaa ja grillibileet? :D

samma här, eli tuo suunnitelma kuulostaa hyvältä..ja eiköhän meilläkin mieskin ehtisi mukaan..riippuen tietty missä on silloin töissä.

kaivoin juuri äitiyslaatikon toppahaalarin esille jos kokeilisi sitä..onhan se vielä liian iso mutta jää muuten kokonaan käyttämättä kun ei enää ensi syksynä varmaan mahdu päälle :/ ja on niin ihanan tuntuinen. Ja on Nöpöllä tälläkin hetkellä käytössä ihan yhtä iso haalari joten ei kai sillä niin väliä.

meidän syönnit alkaa mennä välillä ihan mahdottomiksi kun Nöpöltä tulee niin paljon juttua että ei malta syödä. Tapittaa vaan ihanilla silmillään mua ja juttelee minkä ehtii =)

Baltsu, toi pyörivä ketsuppipurkki kuulostaa kyllä ihan loistavalta, tai siis näen taas silmissäni miten vinkku hekottaa ja mies senkun pyörittää =)

Ja toi Rosiksen nukutusmetodi että mies heiluttaa ihan hulluna vaunuja on niiiin tätä vauva-arkea!! jos olisi lukenut tuon ennen vauvaa niin olisi ajatellut että ei niilläkään hyvin mene kun noin epätoivoisia juttuja tekee, että kai se vauva nyt nukahtaa helpommallakin, mutta nyt kun on itsellä se vauva niin tuo kuulostaa erittäin järkevältä eikä enää yhtään epätoivoiselta/hassulta =)

Nyt vasta pääsen vastaamaan muutamiin kysymyksiinne, Meille tuli takapakkia likan oloissa ja päädyttiin tippapullon jatkoksi, mikä oli hyvä juttu kun toinen oli ihan kuiva. Eli yövyttiin sairaalassa ja saatiin reilu litra nesteitä suoraan suoneen. Nyt tyttö on parempi ja päästiin eilen kotiin. Meillä riehuu se rotavirus.

Saanalle, molemmilla on tilanteet ennallaan. Plussan metsästys jatkuu... kerron terveisiä.

Baltsu, mä itseasiassa seurailin sun ja aavan tsemppikerho juttuja silloin taanoin ja sit mua jäi vaivaamaan et miten sun synnytykset ja muut meni niin löysin sut tästä ketjusta. Aavan kanssa ollaan kertaalle treffattukin =). Ja mä olen se hullu urheilija tai olin enää ei ehdi samalla tavoin, mut yritystä on.

Nyt meen jatkaa hommia. Oon pessyt paikkoja kloritilla, et saadaan pöpöjä tapettua. Tuli niin kiire lähtö sunnuntaina sairaalaan et kaikki paikat on ihan hujan ja hajan.

Nauttikaa auringosta ja kirpeästä pakkassäästä.

Voi kunpa mekin päästäisiin mukaan tapaamiseen. Täytyy toivoa parasta.

Sade, yhdyn sanoihisi. Vauva-arki on just tuota. Kaikki keinot on sallittuja arjen helpottamiseksi. Äitikin mulle joskus totesi, että täytyy tehdä sitä mikä toimii, että kaikki saisivat nukkua.

Kopottelenkin aasinsiltaa pitki seuraavaan aiheeseen. Kyllä otti pannuun tänä aamuna n. klo 6. Irkun äänikirja oli jäänyt jumiin subbarin alle ja alkoi klo 6 kuulumaan olkkarista TÖÖT-TÖÖT-TÖÖT parin sekunnin välein! Ensin heräsin minä, ja siinä arvoin että lähdenkö etsimään sitä pirun kirjaa ennen kuin tytöt herää siihen, vai herääkö ne jos lähden.. Lopputulos oli, että en lähtenyt ja tytöt heräsi myös siihen ääneen. Ihan kuin Eetin tunnin välein syöpöttely ei jo verottaisi yöunia tarpeeksi. Taidan alkaa tankkaamaan sitä myös öisin korvikkeella, kun en todellakaan enää jaksa valvoa. Ihan aikuisten oikeasti se syö tunnin välein yöllä, paitsi ensin nukkuu 3 tuntia, koska illalla ennen nukkumaanmenoa annan sille korviketta niin paljon kuin jaksaa syödä.

Mun äiti oli tänään vielä soittanut neuvolaan ja kysynyt siitä maksalaatikosta. Kuulemma 200g viikossa, 100g kerralla on ok. Eli nou hätä.

Mä näin hirveetä unta! Olin viimeisilläni raskaana ja synnytys oli suht lähellä. Olin himassa ja vauva alkoi liikkua ihan törkeesti. Se nousi seisomaan mun vatsassa ja mun nahka vaan venys ja se seisoi mun sisuskalujen päällä! Ja se oli semmonen parivuotiaan kokonen ja sanoin äiilleni, et mä en tota synnytä alakautta!
No yht äkkiä mulla olikin se vauva kahden kookoskuoren välissä nukkumassa. Mutta kumminkin odotin synnytysä, et kai se oli jotenkin väliaikaisesti siellä. Yht äkkiä tuli aika synnyttää ja mä en löytänyt mn mahasta reikää mistä laittaa se vauva takas mun kohtuun.. Hyi hyi, ihan kamala uni. Kyl se tosta jotenkin jatkus mut en muist enempää.. Parempi näin.

Hei taas yksi raskausaiheinen kysymys. Kuinka usein rasvasitte vatsaa ja rintoja ja millä? Aloititeko sen toi aikaisin vai miten?
Mä oon nyt rasvaillu vaan suihkun jälkeen ihan perusrasvalla. Oon miettinyt ostavani ihan jotain asiaan tarkoitettua rasvaa, mut mietin et mahtaako vaikka ihan dove ajaa saman asian..

Yhteistyössä