Likka lähtee opiskelemaan ja asuu viikot soluasunnossa. Koulusta toki saavat ruuan mutta elän toivossa että se tekis ruokaa sit illalla itekin. Eli pitäis olla helppoja reseptejä mutta sellasia mitä tollanen nuori viittis tehdäkin, mikään nakkikeitto ei taida ruuantekoon innostaa. Likka ei tykkää kanasta eikä riisistä. Perunaruokiakaan tuskin tekee kun ei se viitti kuoria niitä.
Minkä ikäinen siis kyseessä? Itse opettaisin, että millekään eineslinjalle ei tod kannata lähteä. Monipuolista, terveellistä ruokaa saa halvallakin. Jos ei mitenkään nirso ole, tai mitään allergioita, varsinkaan.
Esim linssit ovat halpoja, esim intialainen daal-linssimuhennos on ravitsevaa, siinä on proteiinia yms ja ei ole kovin kallista tehdä. Tai vaikka tomaatti-linssikeitto. Pavut ja herneet ovat myös halpoja. Perunaa nyt voi tehdä ihan pakasteestakin - itse en ole kotoa lähdettyäni juurikaan perunaa syönyt. Sen takia että kyllästyin siihen kun kotona oli _AINA_ iänikuista pottua. Jos olen perunaa halunnut olen ostanut pakasteesta suikaleena.
Mutta kyllähän sitä kuorimista saa tehdä esim sipulin, porkkanan, yms kanssa, kannattaisi opetella
Myös makaronilaatikko on helppo ruoka, sen saa halvalla kun ostaa soijarouhepussin, koska yksi soijarouhepussi vastaa 5-6 jauhelihapakettia, mutta säilyy kaapissa avattunakin tosi pitkään. Ja viljatuotteet täysjyvänä!
Leipää suosittelen tekemään itse, on tosi halpaa ja esim teeleipä säilyy pakastimessa, tulee paljon kalliimmaksi ostaa vaan kaupasta aina leipää.
Erilaiset keitot on myös halpoja.