Ajattelin kysyä tänään mieheltä, että tarviiko hän lomaa meidän perheestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101457:
Käsittääkseni miehesi ei kysele sultakaan lupia bändien katsomiseen, niin mitäpä miehellä on asiaan sanomista, jos sinä menet bändejä katsomaan?

Lupa-asia ei meillä rassaa. Mäkin menisin JOS voisin luottaa että isäntä ois kotona. Mitään ei viitti sopia kun yllättäen tuleekin joku "tärkeä" meno johon miehen on pakko mennä (yleensä työ asia joten et voi pullikoida vastan....)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101457:
Käsittääkseni miehesi ei kysele sultakaan lupia bändien katsomiseen, niin mitäpä miehellä on asiaan sanomista, jos sinä menet bändejä katsomaan?

Eipä kysele ei. Mutta minun reissut tulisivat aina kalliimmiksi ja kun miehellä bändikavereita, joiden keikoille pääsee ilmaiseksi...

Hitto kun itsekin voisi useamman kerran kuussa sanoa vaan lähtevänsä noin johonkin (vaikkei sitten lähtistkään ) mutta kun sais miehen tajuamaan tilanteen. SIksi meinasinkin kysyä mieheltä, et tarviiko hän tosiaan lomaa meistä kun siltä musta vaikuttaa tuo sen "riekkuminen".

Eniten minua ärsyttää se, että kun olen monia vuosia kysellyt, että lähdettäis laivalle, ni ei ei ei ku ei kiinnosta ja ei halua laivalle kännisten joukkoon eikä tukholmaan jne jne, mut nyt sit yhtäkkiä ois innoissaan lähdössä yhtiökumppaninsa ja työharjoittelijoiden kanssa. Eikä vaimot pääse mukaan. Pitääkö mun lähteä sit yksinäni laivalle? Mitäköhän mies tuumais siitä? ;D

[QUOTE="a p";22101467]Mulla vielä mies on oma itsensä pomo ja ei kyllä kovin pitkiä päiviä tee, mutta kivahan se on kavereitten kanssa lähteä bändejä katsomaan ja sanoo aina, et ne on niitä firman virkistys- ja edustusreissuja. Eli mikään pakko ei miehellä edes olisi niitä noin usein tehdä...[/QUOTE]

No miten olet asiasta puhunut miehen kanssa? Oletko kysynyt että miksette vietä enemmän aikaa yhdessä? Oletko kertonut fiiliksistäsi, miten reagoi? Onko sanonut että haluaa viettää aikaansa myös sinun kanssasi?

Lupa-asia ei meillä rassaa. Mäkin menisin JOS voisin luottaa että isäntä ois kotona. Mitään ei viitti sopia kun yllättäen tuleekin joku "tärkeä" meno johon miehen on pakko mennä (yleensä työ asia joten et voi pullikoida vastan....)

Bändikeikoille varmaan pitää varata liput etukäteen, joten sikäli tuo on tietysti hankalaa. Mä ehkä tuossa tilanteessa ainakin yrittäisin tehdä extempore-reissuja eli KUN mies ilmaantuu kotiin, lähtisin sitten jonnekin. Jos en saisi ketään ystävääni mukaan, lähtisin yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101476:
Harmi :( Onko sulla itselläsi sellainen työpaikka, että kun palaat takaisin töihin, olisi myös virkistysreissuja tai ainakin työkavereita, joiden kanssa voisi reissata?

Mä olen töissä joka ikinen päivä. Mutta työkaverit ei ole sellaisia kenen kanssa haluan viettää aikaa työpäivän jälkeen tai viikonloppuisin. Miehellä taas työkaverit on kavereita ollut jo nuoruudesta asti.

no ei ole. kyllä voi joskus kieltäytyä. mieheni on töissä yrityksessä jossa on suurin osa lapsettomia, erittäin meneviä miehiä ja naisia.. Kyllä mieheni menee heidän mukanaan mutta myös ainakin 50% on myös kieltäytynyt. Erona tässä on se että me teemme ja reissaamme myös yhdessä tosi paljon. Käymme ruotsinlaivalla lapsen kanssa ja kahden, etelän lomalla ainakin vähintään kerran vuodessa lapsen kanssa sekä kahdestaan vietämme todella paljon aikaa. Ap:n pelkän kirjoituksen perusteella voi päätellä rivien välistä, etteivät he tee perheenä tai kahden miehen kanssa ikinä mitään..

[QUOTE="siri";22101510]No miten olet asiasta puhunut miehen kanssa? Oletko kysynyt että miksette vietä enemmän aikaa yhdessä? Oletko kertonut fiiliksistäsi, miten reagoi? Onko sanonut että haluaa viettää aikaansa myös sinun kanssasi?[/QUOTE]

Kesällä varsinkin tästä puhuttiin kun mies oli jatkuvasti menossa. Pitää kuulemma edustaa firmaa ja joka kerta kun lähtee baariin, saa asiakkaita sieltä ainakin jokusen, joten se on vaan plussaa.

Mutta pakko tämä kissa on taas nostaa pöydälle.

no ei ole. kyllä voi joskus kieltäytyä. mieheni on töissä yrityksessä jossa on suurin osa lapsettomia, erittäin meneviä miehiä ja naisia.. Kyllä mieheni menee heidän mukanaan mutta myös ainakin 50% on myös kieltäytynyt. Erona tässä on se että me teemme ja reissaamme myös yhdessä tosi paljon. Käymme ruotsinlaivalla lapsen kanssa ja kahden, etelän lomalla ainakin vähintään kerran vuodessa lapsen kanssa sekä kahdestaan vietämme todella paljon aikaa. Ap:n pelkän kirjoituksen perusteella voi päätellä rivien välistä, etteivät he tee perheenä tai kahden miehen kanssa ikinä mitään..

Miehesi on siis esimiehenä yrityksessä ja hänellä on se luottokortti, jolla laitetaan piikki auki alaisille? Mä en ole koskaan ollut firman kekkereissä, missä maksaja ei olisi ollut paikalla.

ja niin se kuuluisi ollakin että menette ja teette YHDESSÄ. Ei edes niin että meette sitten eriaikaan, vaan jos ei ole mahdollisuutta saada lapsenhoitajaa niin perheenä.
Minä alkuun kauhulla mietin että miten uusioperheemme arki voi sujua kun tapasin 30v lapsettoman, erittäin menevän (silloin vielä ulkomailla asuvan) miespuolisen bilehileen, mutta kappas, nytkin kun ehdotin että lähdetäänkö talvella kahdestaan kaukomaille, niin hän itse ehdotti että lapsi voi vallanmainiosti lähteä mukaan.. Näin se kuuluisi mennä teilläkin, VARSINKIN kun lapsi on miehen OMA ja tietoisesti tehnyt hänet, meillä kuitenkin lapsi tuli kaupanpäälle miehelle minun kylkiäisenä :)

Kyllä me silloin tällöin tehdään yhdessä, mutta esim. minun kuukauden kesäloman aikana käytiin koko perheen voimin jopa huvipuistossa yhtenä sunnuntaina. Mutta meidän yhteiset reissut tehtiin aina sunnuntaisin jos sattui jotain mielenkiintoista olemaan. Mutta pääasiassa mies yksin.

Eniten tosiaan ärsyttää se, että juuri niitä mitä minäkin haluaisin tehdä, niin en pääse tekemään miehen kanssa koska hän lähtee muutoin. Juuri nuo hotellit ja laivat. taidan ruveta miehelle puhumaan, et varaan laivamatkaa tukholmaan syksylle (jos hän jatkaa puhumista firman laivareissusta ), et lähden yksin :D Saas nähdä mitä mies siitä tuumaisi, että haluaisiko hän, että minä lähtisin yksinäni viikonlopuksi risteilylle?

Ei. Minun mieheni töissä tämä on järjestetty niin että alaiset saavat tietyn määrän drinkkilippuja tai juhlat ovat firman omissa tiloissa ja tarjoilut siellä..
Ei mikään firma voi VAATIA että joka viikonloppu pomot on paikalla juottamassa alaisia. Siinä kaivataan jo liittoa paikalle jos näin on!

Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta ongelmaa?! Ap:n mies ei näe lähes koskaan lapsiaan ja vaimoaan ja vietä aikaa heidän kanssaan! Tuskin kukaan ajattelisi sen olevan normaalia, jos ÄITI näkisi lapsiaan vai silloin tällöin ja sunnuntaina? Ai niin, mutta isä ei olekaan tasaveroinen vanhempi.

ja niin se kuuluisi ollakin että menette ja teette YHDESSÄ. Ei edes niin että meette sitten eriaikaan, vaan jos ei ole mahdollisuutta saada lapsenhoitajaa niin perheenä.
Minä alkuun kauhulla mietin että miten uusioperheemme arki voi sujua kun tapasin 30v lapsettoman, erittäin menevän (silloin vielä ulkomailla asuvan) miespuolisen bilehileen, mutta kappas, nytkin kun ehdotin että lähdetäänkö talvella kahdestaan kaukomaille, niin hän itse ehdotti että lapsi voi vallanmainiosti lähteä mukaan.. Näin se kuuluisi mennä teilläkin, VARSINKIN kun lapsi on miehen OMA ja tietoisesti tehnyt hänet, meillä kuitenkin lapsi tuli kaupanpäälle miehelle minun kylkiäisenä :)

Niin. Miehelläni on nyt perhe: Minä ja lapsi. Erikseen mentiin aiemmin kun lapsi oli pieni, niin vain jos lasta ei saanut hoitoon. Ja nekin olivat vain samassa kaupungissa kavereitten kanssa baariin illaksi ja aamuyöllä kotiin. Nyt kun mies perusti firman kaverin kanssa viime keväänä, niin siitä eteepäin tämä on ollut tällaista.

Näin näille mieskullannupuille juuri kuuluukin tehdä, ilmoittaa vaan että voi voi, business on nyt sivuseikka, mami lähtee. On se mami sitten risteilyllä, ystävällä tai vaikka sienimetsässä.
Joko mies herää tuosta (fiksusta!!) tempustasi tai sitten ei.. Saa katsoa peiliin jos päätät joskus lähteä ja etsiä itsellesi parempaa.

[QUOTE="a p";22101517]Mä olen töissä joka ikinen päivä. Mutta työkaverit ei ole sellaisia kenen kanssa haluan viettää aikaa työpäivän jälkeen tai viikonloppuisin. Miehellä taas työkaverit on kavereita ollut jo nuoruudesta asti.[/QUOTE]
Eli ei muutosta tilanteeseen tulossakaan :( No ei sun miehesi firmaa sitten voisi välillä edustaa joku muukin kuin hän itse? Jos kerran työkaverit on tuttuja jo nuoruudesta asti.

Yrittäjänä ymmärrän tuon firman edustamistarpeen, mutta ehkä niitä uusia asiakkaita voisi koittaa hakea muualtakin kuin baareista. Itse asiassa mulle ei kyllä tulisi mieleenikään edes yrittää haalia baareista uusia asiakkaita :D Joku niistä työkavereista nyt suunnittelemaan uutta markkinointistrategiaa baarireissujen sijasta.

Tietysti on olemassa sekin mahdollisuus, että miehesi selitykset on tekosyitä eikä hän vaan halua viettää aikaa perheen kanssa tai lähteä sun kanssasi mihinkään. Joten nosta se kissa pöydälle.

[QUOTE="vieras";22101562]Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta ongelmaa?! Ap:n mies ei näe lähes koskaan lapsiaan ja vaimoaan ja vietä aikaa heidän kanssaan! Tuskin kukaan ajattelisi sen olevan normaalia, jos ÄITI näkisi lapsiaan vai silloin tällöin ja sunnuntaina? Ai niin, mutta isä ei olekaan tasaveroinen vanhempi.[/QUOTE]

Näin juuri! Näinhän se aina menee että äiti on aina muka se "tärkeämpi" ja jotenkin päätösvaltaisempi vanhempi.. Minä en ainakaan katsoisi ko lapatossua viikkoa pidempään. Mä teen lapsen jos haluan olla vastuullinen vanhempi. En ota miestä sitä varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101585:
Eli ei muutosta tilanteeseen tulossakaan :( No ei sun miehesi firmaa sitten voisi välillä edustaa joku muukin kuin hän itse? Jos kerran työkaverit on tuttuja jo nuoruudesta asti.

Yrittäjänä ymmärrän tuon firman edustamistarpeen, mutta ehkä niitä uusia asiakkaita voisi koittaa hakea muualtakin kuin baareista. Itse asiassa mulle ei kyllä tulisi mieleenikään edes yrittää haalia baareista uusia asiakkaita :D Joku niistä työkavereista nyt suunnittelemaan uutta markkinointistrategiaa baarireissujen sijasta.

Tietysti on olemassa sekin mahdollisuus, että miehesi selitykset on tekosyitä eikä hän vaan halua viettää aikaa perheen kanssa tai lähteä sun kanssasi mihinkään. Joten nosta se kissa pöydälle.

Mies on sellaisella alalla töissä, että tosiaankin saa asiakkaita baareista paljon. ja työkavereita miehellä on yksi, jolla myöskin perhe ja lapsia (ei kuitenkaan ravaa baareissa ym. joka viikonloppu ) ja sitten on pari harjoittelijaa, joten mies on se joka haluaa niitä virkistypäiviä firmassa järkätä. Tosiaan nostan kissan pöydälle. Huomenna onneksi päästään yhdessä lähtemään baariin, edellisestä kerrasta onkin muutama kuukausi, mutta heti viikon päästä mies on lähdössä reissuun ja bändejä katsomaan.

[QUOTE="a p";22101622]Mies on sellaisella alalla töissä, että tosiaankin saa asiakkaita baareista paljon. ja työkavereita miehellä on yksi, jolla myöskin perhe ja lapsia (ei kuitenkaan ravaa baareissa ym. joka viikonloppu ) ja sitten on pari harjoittelijaa, joten mies on se joka haluaa niitä virkistypäiviä firmassa järkätä. Tosiaan nostan kissan pöydälle. Huomenna onneksi päästään yhdessä lähtemään baariin, edellisestä kerrasta onkin muutama kuukausi, mutta heti viikon päästä mies on lähdössä reissuun ja bändejä katsomaan.[/QUOTE]
No sitten ymmärrän tuon. Ehdin jo miettiä, miten verottaja hyväksyy jatkuvan yrityksen rahoilla virkistäytymisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101645:
No sitten ymmärrän tuon. Ehdin jo miettiä, miten verottaja hyväksyy jatkuvan yrityksen rahoilla virkistäytymisen.

Omilla rahoilla hän siellä virkistäytyy ja kyllä ne kaveritkin omat juomansa ostavat. Mutta kivempihan se on firman virkistyspäivää viettää kuin vaan lähteä samalla porukalla ryyppäämään :D vaikka samaa tekisivätkin, oli sitten päivän nimeke mikä tahansa.

Minua ei niin harmita se, etten yksinäni pääse vaan se, että haluaisin mieheni kanssa tehdä näitä asioita enkä voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101645:

eikä sitä rahaa paljoa mene kun bändien kyydeissä pääsevät eivätkä liput maksa mitään jne jne...

[QUOTE="a p";22101703]Omilla rahoilla hän siellä virkistäytyy ja kyllä ne kaveritkin omat juomansa ostavat. Mutta kivempihan se on firman virkistyspäivää viettää kuin vaan lähteä samalla porukalla ryyppäämään :D vaikka samaa tekisivätkin, oli sitten päivän nimeke mikä tahansa.

Minua ei niin harmita se, etten yksinäni pääse vaan se, että haluaisin mieheni kanssa tehdä näitä asioita enkä voi.[/QUOTE]
No nyt mä en kyllä enää ymmärrä. Miten hotellihuone maksaa miehellesi vähemmän kuin sulle? Ne bändituttujen tarjoamat ilmaisliput yms ymmärrän, mutta en tuota hotellissa asumista.

Yhteistyössä