[QUOTE="a p";22102128]kovin usein ei lapsenvahtia saa, joten mies kyllä on käyttänyt hyväkseen tuota, et hän voi sit mennä vaan kun mä oon kotona. Kun ei joka viikonloppu viitsi lasta mummolaan viedä, eivätkä kyllä huolisikaan. Enkä haluis kyllä joka toinenkaan viikonloppu.
Tuota tykkäämisjuttua vaan sillä aattelin ja lähinnä huvittuneena, et jos mies meinais kavereitten kans lähteä laivalle ni vois suu mennä mutruun jos ilmoitaisin meneväni samanmoiselle reissulle yksin. Nuori nainen yksinään laivalla. Ei miehen mielestä kovin hyvä idea.

[/QUOTE]
En tarkoittanutkaan, että lähtisit jokaiselle keikalle. Mutta lähdet nyt ainakin yhdelle sua kiinnostavalle. Keikan jälkeen sanot miehelle, että tämähän olikin mukavaa ja että haluat käydä useamminkin. Keikoilla - tai laivalla - käyminen ei siis ole enää miehesi etuoikeus vaan myös hän on vuorostaan lapsenvahtina, jos sinä haluat mennä jonnekin.
Kirjoituksistasi olen saanut sen käsityksen, että miehesi mielestä on vaan hyvä, että sinä et käy missään ja olet automaattinen lapsenvahti aina, kun mies haluaa jonnekin lähteä. Olet tavallaan nalkissa ja miehellesi se sopii paremmin kuin hyvin. Jos miehesi ei halua, että menet laivalle
yksin, niin sitten sovitte, milloin lähdette laivalle
yhdessä. Ja koitatte saada lapsenvahdin.
Sinä kuitenkin menet laivalle, miehesi tulkoon mukaan jos haluaa.