Ajattelin kysyä tänään mieheltä, että tarviiko hän lomaa meidän perheestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidan ruveta viettämään ihan yksinäni oman työpaikkani virkistyspäiviä :D ihan ilman pomoja ja työkavereita ja ihan omilla rahoillani ilman miestä :D vähintään joka toinen viikonloppu. Niin ehkä mies tajuaisi jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101716:
No nyt mä en kyllä enää ymmärrä. Miten hotellihuone maksaa miehellesi vähemmän kuin sulle? Ne bändituttujen tarjoamat ilmaisliput yms ymmärrän, mutta en tuota hotellissa asumista.

No jos noita menee esim. 4 kaveria yhteen huoneeseen, niin onhan se halvempaa kuin, et jos mä menen yksinäni. Mut pääasiassa miehen reissut halvempia jos ei oteta lukuun hotelleja.

[QUOTE="a p";22101733]No jos noita menee esim. 4 kaveria yhteen huoneeseen, niin onhan se halvempaa kuin, et jos mä menen yksinäni. Mut pääasiassa miehen reissut halvempia jos ei oteta lukuun hotelleja.[/QUOTE]
Joo totta, jos ne harjoittelijatkin on sitten pomon kanssa samassa huoneessa ja maksavat osuutensa huoneesta itse.

Mä ajan takaa sitä, että kun joku lauantai mies tulee töistä, niin voisit sanoa, että sä lähdet nyt vuorostasi. Menet vaikka johonkin suht lähellä olevaan kaupunkiin, ravintolaan, jossa on elävää musiikkia ja olet hotellissa yötä. Tulet sunnuntai-iltana takaisin. Vaikka se maksaisikin enemmän kuin miehesi reissut, niin sä olet kuitenkin tehnyt niitä reissuja paljon vähemmän, joten sulla on vielä "virkistysrahastossa" aika paljon varaa.

Em ei silti tarkoita, että kissaa ei tarvitsisi nostaa pöydälle. Pitää nostaa. Mutta koitan vaan keksiä keinoa, jolla sinäkin pääsisit välillä tuulettumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101786:
Joo totta, jos ne harjoittelijatkin on sitten pomon kanssa samassa huoneessa ja maksavat osuutensa huoneesta itse.

Mä ajan takaa sitä, että kun joku lauantai mies tulee töistä, niin voisit sanoa, että sä lähdet nyt vuorostasi. Menet vaikka johonkin suht lähellä olevaan kaupunkiin, ravintolaan, jossa on elävää musiikkia ja olet hotellissa yötä. Tulet sunnuntai-iltana takaisin. Vaikka se maksaisikin enemmän kuin miehesi reissut, niin sä olet kuitenkin tehnyt niitä reissuja paljon vähemmän, joten sulla on vielä "virkistysrahastossa" aika paljon varaa.

Em ei silti tarkoita, että kissaa ei tarvitsisi nostaa pöydälle. Pitää nostaa. Mutta koitan vaan keksiä keinoa, jolla sinäkin pääsisit välillä tuulettumaan.

Kyllä nostan kissan pöydälle ja keksin kyllä keinot. Mutta haluaisin kyllä lähteä mielummin noille reissuille miehen kanssa kun kuitenkin samoista bändeistä tykätään ja samaa musiikkiakin kuunnellaan. Vois kysyä mieheltä kun se lähtee seuraavan kerran bändiä katsomaan, et pitääkö mun sit lähteä samaan paikkaan samaa bändiä katsomaan jos sen kerta itsekin haluaisin nähdä, ni joko yksin tai jonkun kaverin kanssa kun en kerta miehen kanssa pääse.

[QUOTE="a p";22101832]Kyllä nostan kissan pöydälle ja keksin kyllä keinot. Mutta haluaisin kyllä lähteä mielummin noille reissuille miehen kanssa kun kuitenkin samoista bändeistä tykätään ja samaa musiikkiakin kuunnellaan. Vois kysyä mieheltä kun se lähtee seuraavan kerran bändiä katsomaan, et pitääkö mun sit lähteä samaan paikkaan samaa bändiä katsomaan jos sen kerta itsekin haluaisin nähdä, ni joko yksin tai jonkun kaverin kanssa kun en kerta miehen kanssa pääse.[/QUOTE]
Toisaalta.... jos sulla kerran lapsenvahti järjestyy, niin miksi et ostaisi lippua keikalle ja lähtisi sinne myös? Ei kai se sun keikalle menoasi estä, vaikka miehesi sattuu olemaan samalla keikalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101844:
Toisaalta.... jos sulla kerran lapsenvahti järjestyy, niin miksi et ostaisi lippua keikalle ja lähtisi sinne myös? Ei kai se sun keikalle menoasi estä, vaikka miehesi sattuu olemaan samalla keikalla?

Lapsenvahdin järkkääminen ei ihan helposti onnistu kun ei ole kuin yhdet isovanhemmat jotka voi vahtia ja nekin asuvat vähän kauempana. Sitä minä tässä mietinkin, et mitäköhän mahtais mies tuumata kun ei mun seura kelpaa keikalle, ni lähden sit sinne yksinäni. Ja vaikka eri kaupungissa olevaan, ni eri kyydillä. Ihan itsekseni. Ollaan sit samalla keikalla, mut ihan eri porukoissa, eikä ees jutella. Olkoot sit kavereittensa kanssa siellä. Mä olen omassa seurassani.
taidan tosissani sitä laivareissuakin suunnittelemaan. Mitäköhän mies tykkää jos lähden yksin laivalle viikonlopuksi. Kyllä mä saan siellä aikani kulumaan =) Tax freessä, kylpyosastolla, ravintolassa ja sit tukholmassa shoppaillen.

[QUOTE="a p";22102094]Lapsenvahdin järkkääminen ei ihan helposti onnistu kun ei ole kuin yhdet isovanhemmat jotka voi vahtia ja nekin asuvat vähän kauempana. Sitä minä tässä mietinkin, et mitäköhän mahtais mies tuumata kun ei mun seura kelpaa keikalle, ni lähden sit sinne yksinäni. Ja vaikka eri kaupungissa olevaan, ni eri kyydillä. Ihan itsekseni. Ollaan sit samalla keikalla, mut ihan eri porukoissa, eikä ees jutella. Olkoot sit kavereittensa kanssa siellä. Mä olen omassa seurassani.
taidan tosissani sitä laivareissuakin suunnittelemaan. Mitäköhän mies tykkää jos lähden yksin laivalle viikonlopuksi. Kyllä mä saan siellä aikani kulumaan =) Tax freessä, kylpyosastolla, ravintolassa ja sit tukholmassa shoppaillen.[/QUOTE]

Eipä se miehen tykkäämisistä ole kiinni. Mä kyllä saattaisin tehdä niinkin, että kun mies seuraavan kerran suunnittelee jotain keikalle menoa, missä bändi kiinnostaisi sinuakin, niin sanoisin miehelle "ai kun kiva, minäkin olin suunnitellut lähteväni samalle keikalle... pitääpä siis hommata lapsenvahti".

Mun mielestä sun ei pidä tyytyä siihen, että toinen menee lähes jatkuvasti ja sinä et pääse juuri koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22102116:
Eipä se miehen tykkäämisistä ole kiinni. Mä kyllä saattaisin tehdä niinkin, että kun mies seuraavan kerran suunnittelee jotain keikalle menoa, missä bändi kiinnostaisi sinuakin, niin sanoisin miehelle "ai kun kiva, minäkin olin suunnitellut lähteväni samalle keikalle... pitääpä siis hommata lapsenvahti".

Mun mielestä sun ei pidä tyytyä siihen, että toinen menee lähes jatkuvasti ja sinä et pääse juuri koskaan.

kovin usein ei lapsenvahtia saa, joten mies kyllä on käyttänyt hyväkseen tuota, et hän voi sit mennä vaan kun mä oon kotona. Kun ei joka viikonloppu viitsi lasta mummolaan viedä, eivätkä kyllä huolisikaan. Enkä haluis kyllä joka toinenkaan viikonloppu.

Tuota tykkäämisjuttua vaan sillä aattelin ja lähinnä huvittuneena, et jos mies meinais kavereitten kans lähteä laivalle ni vois suu mennä mutruun jos ilmoitaisin meneväni samanmoiselle reissulle yksin. Nuori nainen yksinään laivalla. Ei miehen mielestä kovin hyvä idea. :D

ja tähän asti mies on netistä tai kavereilta noista keikoista kuullu ja sit mulle kertonu,. pitää itsekin niitä ruveta kyttäämään, et voin sit miehelle ilmoittaa, et kappas...mäkin olin aikeissa sinne lähteä. :D

[QUOTE="a p";22102128]kovin usein ei lapsenvahtia saa, joten mies kyllä on käyttänyt hyväkseen tuota, et hän voi sit mennä vaan kun mä oon kotona. Kun ei joka viikonloppu viitsi lasta mummolaan viedä, eivätkä kyllä huolisikaan. Enkä haluis kyllä joka toinenkaan viikonloppu.

Tuota tykkäämisjuttua vaan sillä aattelin ja lähinnä huvittuneena, et jos mies meinais kavereitten kans lähteä laivalle ni vois suu mennä mutruun jos ilmoitaisin meneväni samanmoiselle reissulle yksin. Nuori nainen yksinään laivalla. Ei miehen mielestä kovin hyvä idea. :D[/QUOTE]

En tarkoittanutkaan, että lähtisit jokaiselle keikalle. Mutta lähdet nyt ainakin yhdelle sua kiinnostavalle. Keikan jälkeen sanot miehelle, että tämähän olikin mukavaa ja että haluat käydä useamminkin. Keikoilla - tai laivalla - käyminen ei siis ole enää miehesi etuoikeus vaan myös hän on vuorostaan lapsenvahtina, jos sinä haluat mennä jonnekin.

Kirjoituksistasi olen saanut sen käsityksen, että miehesi mielestä on vaan hyvä, että sinä et käy missään ja olet automaattinen lapsenvahti aina, kun mies haluaa jonnekin lähteä. Olet tavallaan nalkissa ja miehellesi se sopii paremmin kuin hyvin. Jos miehesi ei halua, että menet laivalle yksin, niin sitten sovitte, milloin lähdette laivalle yhdessä. Ja koitatte saada lapsenvahdin. Sinä kuitenkin menet laivalle, miehesi tulkoon mukaan jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22102190:
En tarkoittanutkaan, että lähtisit jokaiselle keikalle. Mutta lähdet nyt ainakin yhdelle sua kiinnostavalle. Keikan jälkeen sanot miehelle, että tämähän olikin mukavaa ja että haluat käydä useamminkin. Keikoilla - tai laivalla - käyminen ei siis ole enää miehesi etuoikeus vaan myös hän on vuorostaan lapsenvahtina, jos sinä haluat mennä jonnekin.

Kirjoituksistasi olen saanut sen käsityksen, että miehesi mielestä on vaan hyvä, että sinä et käy missään ja olet automaattinen lapsenvahti aina, kun mies haluaa jonnekin lähteä. Olet tavallaan nalkissa ja miehellesi se sopii paremmin kuin hyvin. Jos miehesi ei halua, että menet laivalle yksin, niin sitten sovitte, milloin lähdette laivalle yhdessä. Ja koitatte saada lapsenvahdin. Sinä kuitenkin menet laivalle, miehesi tulkoon mukaan jos haluaa.

Mies kyllä tietää, että tykkään käydä keikoilla. Ollaan yhdessäoloaikamme alusta asti käyty yhdessä keikoilla. Sitten kun lapsi tuli, niin jouduttiin molemmat vähentämään ja pääasiassa käytiin silloinkin yhdessä. Nyt vaan loppukevään jälkeen tää on muuttunu.

Rupeanpa katselemaan laivamatkoja. Katsotaan haluaako mies lähteä kanssani :D vai uskaltaisko laskea mut yksinäni :D

tuntuu, et tällä hetkellä miehen on vaan helppo vedota siihen, et perus ryyppyreissu tai bändireissu se on firman virkistysreissu ja pitää saada asiakkaita ja pitää edustaa firmaa niin silloin saisi helpommin "luvan" lähteä.

[QUOTE="a p";22102208]Mies kyllä tietää, että tykkään käydä keikoilla. Ollaan yhdessäoloaikamme alusta asti käyty yhdessä keikoilla. Sitten kun lapsi tuli, niin jouduttiin molemmat vähentämään ja pääasiassa käytiin silloinkin yhdessä. Nyt vaan loppukevään jälkeen tää on muuttunu.

Rupeanpa katselemaan laivamatkoja. Katsotaan haluaako mies lähteä kanssani :D vai uskaltaisko laskea mut yksinäni :D[/QUOTE]
Oikein :flower: Älä anna tilanteen jatkua enää pidempään vaan järjestä itsellesi laivareissu. Nalkissa oleminen ei ole tästä lähtien enää vaihtoehto vaan nyt joko käytte vuorotellen tai yhdessä. Tai molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22102250:
Oikein :flower: Älä anna tilanteen jatkua enää pidempään vaan järjestä itsellesi laivareissu. Nalkissa oleminen ei ole tästä lähtien enää vaihtoehto vaan nyt joko käytte vuorotellen tai yhdessä. Tai molempia.

Kiitos Keittis! Tämäkin on helpottanut paljon, et on saanut jollekkin purkaa tätä, ilman palstan yleistä vittuilua =) Tänään kun mies tulee töistä, niin nousee kissa pöydälle. Tai no ainahan nuo kissat pöydillä kulkevat, mut tää on nyt ihan uus spesiaali kisu :D

[QUOTE="a p";22102227]tuntuu, et tällä hetkellä miehen on vaan helppo vedota siihen, et perus ryyppyreissu tai bändireissu se on firman virkistysreissu ja pitää saada asiakkaita ja pitää edustaa firmaa niin silloin saisi helpommin "luvan" lähteä.[/QUOTE]
Vedotkoon. Ei sitä firmaa tarvitse joka viikonloppu baareissa edustaa. Jos tarvitsee, niin palkatkoon edustajan.

Onko ne sun paikkakunnalla asuvat ystäväsi sellaisia, että voisit saada lapsesi joskus heille yöksi hoitoon? Käsitin, että sulla on vain yksi lapsi, joten ehkä heille yksi lapsi lisää mahtuisi aina silloin tällöin. Silloin miehen firman asioihin vetoaminenkaan ei auttaisi yhtään mitään vaan sinä lähtisit joka tapauksessa, mies menköön edustamaan firmaansa, jos ei halua lähteä sinun mukaasi. Vastavuoroisesti voisit sitten joskus ottaa ysätäväsi lapsia hoitoon, jos ystävilläsi on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22102284:
Vedotkoon. Ei sitä firmaa tarvitse joka viikonloppu baareissa edustaa. Jos tarvitsee, niin palkatkoon edustajan.

Onko ne sun paikkakunnalla asuvat ystäväsi sellaisia, että voisit saada lapsesi joskus heille yöksi hoitoon? Käsitin, että sulla on vain yksi lapsi, joten ehkä heille yksi lapsi lisää mahtuisi aina silloin tällöin. Silloin miehen firman asioihin vetoaminenkaan ei auttaisi yhtään mitään vaan sinä lähtisit joka tapauksessa, mies menköön edustamaan firmaansa, jos ei halua lähteä sinun mukaasi. Vastavuoroisesti voisit sitten joskus ottaa ysätäväsi lapsia hoitoon, jos ystävilläsi on tarvetta.

Täytyykin ehdottaa miehelle tuota oman edustajan palkkaamista baarireissuille :D Kiitos! Yksi lapsi on joo. Kavereilla useampi lapsi, mut voishan sitä joskus kysyä, et josko tuo oma menis siellä yökylässä ja meille vois sit joskus vastavuoroisesti tulla. vajaa 5vuotias tuo lapsi on, ni eikös se ois jo aikakin ruveta kavereilla yökyläilemään? =)

[QUOTE="a p";22102308]Täytyykin ehdottaa miehelle tuota oman edustajan palkkaamista baarireissuille :D Kiitos! Yksi lapsi on joo. Kavereilla useampi lapsi, mut voishan sitä joskus kysyä, et josko tuo oma menis siellä yökylässä ja meille vois sit joskus vastavuoroisesti tulla. vajaa 5vuotias tuo lapsi on, ni eikös se ois jo aikakin ruveta kavereilla yökyläilemään? =)[/QUOTE]
Kuullostaa hyvältä :) Mä aikoinaan kävin ystäväni kotona hoitamassa hänen lapsiaan, kun ystäväni halusi päästä jonnekin. Järjestely siksi näin, että mulla oli 1 lapsi ja hänellä 4, joten mun oli helpompaa mennä yhden lapsen kanssa ystäväni kotiin kuin ottaa 4 lasta omaani. Vastaavasti sain tarvittaessa oman lapseni ystäväni luokse, jos mulla oli jotain menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22102348:
Kuullostaa hyvältä :) Mä aikoinaan kävin ystäväni kotona hoitamassa hänen lapsiaan, kun ystäväni halusi päästä jonnekin. Järjestely siksi näin, että mulla oli 1 lapsi ja hänellä 4, joten mun oli helpompaa mennä yhden lapsen kanssa ystäväni kotiin kuin ottaa 4 lasta omaani. Vastaavasti sain tarvittaessa oman lapseni ystäväni luokse, jos mulla oli jotain menoa.

Piti vilkaista risteilyhintojakin äsken, ni on ne kyllä kalliita jos yksinäänkin lähtee. Mä kyl veikkaan, et jos miehelle sanon lähteväni, ni se kyl änkeää mukaan :D Ei se minua yksinään haluis laskea. Mut miehen kans mä haluisinkin, joetn silleenhän se onnistuis. naisellisesti juonittelemalla :D

[QUOTE="a p";22102363]Piti vilkaista risteilyhintojakin äsken, ni on ne kyllä kalliita jos yksinäänkin lähtee. Mä kyl veikkaan, et jos miehelle sanon lähteväni, ni se kyl änkeää mukaan :D Ei se minua yksinään haluis laskea. Mut miehen kans mä haluisinkin, joetn silleenhän se onnistuis. naisellisesti juonittelemalla :D[/QUOTE]
Mites sitä nyt sanottiinkaan....mies on perheen pää ja nainen on kaula, joka päätä kääntää ;)

Lauantaina kuulin toiselta kaverilta, että mies olisikin lähdössä reissuun ihan eri kaupunkiin kuin mitä minulle puhui. Kun kysyin mieheltä asiaa, hän totesi, että siellä sattuu olemaan enemmän bändejä joita haluis nähdä. Kysyin sit, et millos meinas minulle kertoa asiasta, niin tokas tympeesti, et kyllä mä saan hänen menoistaan tietää viimeistään siinä vaiheessa kun hän lähtee.

Ei hitto, et kiehas siinä vaiheessa! Mutta meillä oli vieraita kylässä, joten en viitsinyt ruveta tappelemaan. Kysyin vaan, et siihenkös tämä nyt sitten meidän perheessä menee, et kumpikin menee sit miten lystää ilmoittelematta sen kummemmin toiselle? Ni vastasi vaan, et niimpä kai sitten. Haistatin vaan paskat hänelle (ja sitä en kovin usein tee ). Tänään on keskusteluilta. Katsotaan tuleeko tappelua vai ei. Miehellä on nyt perhe!! Ei hän voi mielestäni reissailla ja hillua kuin sinkkumies. Tuntuu, että tällä hetkellä työ ja kaverit menee perheen edelle ihan täysin. Ajattelin sanoa miehelle ihan suoraan, että tuollainen käytös johtaa vaan väistämättä siihen, ettei hänellä tulevaisuudessa tätä perhettä enää ole, että sitäkö hän tällä käytöksellä ajaa takaa?

Yhteistyössä