Ajattelin kysyä tänään mieheltä, että tarviiko hän lomaa meidän perheestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Jatkuvasti suunnittelee kavereittensa kanssa ryyppyreissuja toisiin kaupunkeihin bändejä katsomaan ja milloin ois firman virkistysreissuja ym. Ja nyt sitten olivat töissä puhuneet, että lähtisivät työpaikan virkistysreissulle harjoittelijoidensa kanssa Tukholman risteilylle. Mä oon monta vuotta kysellyt mieheltä, että milloin lähdettäis laivalle joko kaksin tai lapsen kanssa, ni ei jaksa sitä laivan rymymeininkiä ja Tukholmakin on nähty monen monta kertaa ja kun kysyin sitten, että mites vaimot, niin ei heitä tietenkään mukaan oteta kun firman kanssa mennään.

Virkistysreissuja jos toisiin kaupunkeihin suunnittelevat, ni meinaavat olla yöt hotelleissa ja mä kun kysyn mieheltä, et millos se vie minut hotelliin yöksi, ni vastaus on, et katsotaan sitä sitten joskus. Töistä ei pahemmin lomaa ole voinut pitää ja nekin pari päivää oli kavereitten kanssa lähes toisella puolella Suomea. Kyllä tietystä viikonlopuista sunnuntait viettää meidän kanssa, mutta silloinkin on paljon tekemistä ja haluaisi myös levätä, joten ei reissata ym. oikeastaan ollenkaan.

Ajattelin tänään kysyä mieheltä, että tarviiko lomaa meistä, koska siltä tuo minun silmin hieman vaikuttaa. Ei ehkä itse tajua, että miltä tuollainen minusta tuntuu. :(

Alkuperäinen kirjoittaja öh;22101257:
Siis, voiko joku ihan oikeasti olla noin mustasukkainen miehestään? Eikä edes toiselle naiselle vaan työnantajalle.

Kyllä se voi vähän kyrsiä jos kokee että toinen on aina maailmalla liehumassa ("työreissulla") ja itse 24/7 kotona lasten kanssa.

Meillä mies harrastaa paljon. Itse käyn yksin ehkä kaupassa kerran viikossa, siinä mun menemiset : / Tähän tulee kyllä nyt muutos kun lopetin imetyksen.

Voi kun mun mies kysyis multa että tarviinko lomaa, nimittäin tarviin! Mutta mä tosin oonkin hellan ja lasten välissä jatkuvasti, miehes ei varmaan ole? Taitaa olla jänyt menovaihe päälle ukkokullalla

Joo ei minultakaan kukaan ikinä tuota kysy. Viimeksi olen ollut yksinäni ilman perhettä siskoni luona pikkujouluja viettämässä pari vuotta sitten. Muutoin aina reissaan lapsen kanssa.

Mies on työn puolesta saanut uusia kavereita, jotka samaa ikää tai nuorempia, mutta lapsettomia, joten he menevät miltei miten lystäävät ja mies aika paljon tässä kesän ja alkusyksyn aikana sitten on mennyt myös.

Kyllä se voi vähän kyrsiä jos kokee että toinen on aina maailmalla liehumassa ("työreissulla") ja itse 24/7 kotona lasten kanssa.

Meillä mies harrastaa paljon. Itse käyn yksin ehkä kaupassa kerran viikossa, siinä mun menemiset : / Tähän tulee kyllä nyt muutos kun lopetin imetyksen.

Siihen on kuule ratkaisu: mene itsekin töihin. Sitten voitte liehua molemmat työmenoissanne. Ehkäpä kuitenkin huomaan, ettei sekään välttämättä mitään herkkua ole ja niiden liehumisten päälle haluaisi olla lähinnä kotona ja nauttia rauhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja öh;22101298:
Siihen on kuule ratkaisu: mene itsekin töihin. Sitten voitte liehua molemmat työmenoissanne. Ehkäpä kuitenkin huomaan, ettei sekään välttämättä mitään herkkua ole ja niiden liehumisten päälle haluaisi olla lähinnä kotona ja nauttia rauhasta.

Joo, kyllähän nuo virkistysillat ja konserttimatkat ja hotelliyöpymiset ja risteilyt ovat ihan välttämättömiä kaikille työläisille :snotty:

[QUOTE="a p";22101272]Joo ei minultakaan kukaan ikinä tuota kysy. Viimeksi olen ollut yksinäni ilman perhettä siskoni luona pikkujouluja viettämässä pari vuotta sitten. Muutoin aina reissaan lapsen kanssa.

Mies on työn puolesta saanut uusia kavereita, jotka samaa ikää tai nuorempia, mutta lapsettomia, joten he menevät miltei miten lystäävät ja mies aika paljon tässä kesän ja alkusyksyn aikana sitten on mennyt myös.[/QUOTE]

Miksi et käy useammin? Jos yrittäjä pystyy järjestämään usein aikaa itselleen kaverireissuja varten, hän pystyy kyllä järjestämään sitä aikaa siihenkin, että on lasten kanssa kotona ja puoliso pääsee kavereineen reissuun.

Työreissut (jos siis todella on työreissuja, vaikka virkistystäkin) on yleensä ainakin vaan sellasta pr-hommaa, ei mitään mukavaa aina todellakaan. Mutta jos kaikki muutkin reissut on aina vaan kavereiden kanssa eikä ikinä puolison kanssa, ihmettelen. Miten ennen lapsia olitte yhdessä reissuissa, tapahtumissa? Onko teillä yhteisiä kavereita/mielenkiinnon kohteita?

Meillä tuttavapiirissä paljon vastaavia tapauksia ja ollaan oman ukon kanssa aina hiukan kummasteltu. Että kaikki tekee aina asiat erikseen, yhdessä ei mitään. Meillä ainakin tehdään useimmat reissut yhdessä, (työn ulkopuoliset siis) mutta omat menotkin toki on. Meillä mies on itsekin sanonut ettei tajua kun kaverinsa eivät koskaan halua viettää vaimojensa kanssa aikaa.

Kuulostaa siltä, että sinä sitä lomaa kaipaisit. Jätä lapsi miehellesi pariksi viikonlopuksi ja lähde itseksesi tai kaverin kanssa johonkin viikonloppureissuun. Saat sekä sinä rentoutua, että miehesi toivon mukaan hiukan ymmärtämään sinunkin näkökantaasi kotona yksin kökkiessään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101314:
Miksi et käy useammin? Jos yrittäjä pystyy järjestämään usein aikaa itselleen kaverireissuja varten, hän pystyy kyllä järjestämään sitä aikaa siihenkin, että on lasten kanssa kotona ja puoliso pääsee kavereineen reissuun.

Mies pääsee aina reissuihin jonkun kyydissä ja usein vielä bändin keikkapakulla, joten ilmaista reissata. Mun pitäis aina ajella vähintään 300 kilsaa yksinäni omalla autolla, jotta voisin lähteä, joten kalliiksi tulis mun reissut. Ja mies miltei joka lauantai töissä joten lapsen kanssa oltava. Ja mies saa reissuillansa selvitellä krapulaansa rauhassa ja jos itse lähden kotikaupungissa, niin heti seuraavana aamuna pitää jo olla lapsen kanssa kun mies lähtee joko töihin tai sitten on muuta puuhaa. Onneks kolmen viikon päästä pääsen nyt kerrankin itse lähtemään, mutta pitää ajaa siskon luo se 300 kilsaa yksin omalla autolla. No onhan edellisestä kerrasta se 2vuotta jo aikaa, joten aikakin päästä. Mutta tuntuu, että mies menee niin usein eikä huoli minua mukaan vaikka lapsenkin saisi välillä isovanhemmille hoitoon.

[QUOTE="siri";22101329]Työreissut (jos siis todella on työreissuja, vaikka virkistystäkin) on yleensä ainakin vaan sellasta pr-hommaa, ei mitään mukavaa aina todellakaan. Mutta jos kaikki muutkin reissut on aina vaan kavereiden kanssa eikä ikinä puolison kanssa, ihmettelen. Miten ennen lapsia olitte yhdessä reissuissa, tapahtumissa? Onko teillä yhteisiä kavereita/mielenkiinnon kohteita?

Meillä tuttavapiirissä paljon vastaavia tapauksia ja ollaan oman ukon kanssa aina hiukan kummasteltu. Että kaikki tekee aina asiat erikseen, yhdessä ei mitään. Meillä ainakin tehdään useimmat reissut yhdessä, (työn ulkopuoliset siis) mutta omat menotkin toki on. Meillä mies on itsekin sanonut ettei tajua kun kaverinsa eivät koskaan halua viettää vaimojensa kanssa aikaa.[/QUOTE]

Yhteisiä kavereita meillä on, pääasiassa ne kyllä on miehen, mutta minun kavereita myös. Ollaan ennen lasta reissattu yhdessä aina ja mielenkiinnon kohteetkin on samat. Tykätään samoista bändeistä ja musiikistakin. Työpaikan virkistyreissutkin on vähän niinkuin kaverireissuja kun kavreitten kanssa töissä. Ja kaverireissuillakin halii asiakkaita joten nekin on vähän niinkuin bisnesjuttuja kun pitää edustaa firmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjä;22101343:
Kuulostaa siltä, että sinä sitä lomaa kaipaisit. Jätä lapsi miehellesi pariksi viikonlopuksi ja lähde itseksesi tai kaverin kanssa johonkin viikonloppureissuun. Saat sekä sinä rentoutua, että miehesi toivon mukaan hiukan ymmärtämään sinunkin näkökantaasi kotona yksin kökkiessään.

No onneksi minä nyt vihdoin pääsen yhdeksi viikonlopuksi siskon luokse, mutta edellisestä kerrasta yksinäni reissussa onkin pari vuotta aikaa. Mielelläni minä miehenkin kanssa reissaisin. Kävisin bändejä katsomassa ja vaikka hitto sinne laivalle tai hotelliin. Mitäköhän mies sanois, ku joku päivä ilmoittaisin sille, et lähden naapurikaupunkiin yksinäni jotain bändiä katsomaan ja varaisin itselleni hotellihuoneen kun kerta en muuten pääse :D Jos kerta mieskin saa hotellissa yöpyä kavereineen, ni sit kait minäkin saan vaikka yksinäni jos ei kukaan minun kanssa mihinkään lähde?

[QUOTE="a p";22101357]Mies pääsee aina reissuihin jonkun kyydissä ja usein vielä bändin keikkapakulla, joten ilmaista reissata. Mun pitäis aina ajella vähintään 300 kilsaa yksinäni omalla autolla, jotta voisin lähteä, joten kalliiksi tulis mun reissut. Ja mies miltei joka lauantai töissä joten lapsen kanssa oltava. Ja mies saa reissuillansa selvitellä krapulaansa rauhassa ja jos itse lähden kotikaupungissa, niin heti seuraavana aamuna pitää jo olla lapsen kanssa kun mies lähtee joko töihin tai sitten on muuta puuhaa. Onneks kolmen viikon päästä pääsen nyt kerrankin itse lähtemään, mutta pitää ajaa siskon luo se 300 kilsaa yksin omalla autolla. No onhan edellisestä kerrasta se 2vuotta jo aikaa, joten aikakin päästä. Mutta tuntuu, että mies menee niin usein eikä huoli minua mukaan vaikka lapsenkin saisi välillä isovanhemmille hoitoon.[/QUOTE]

Oukei, ymmärrän. Ystäväsi asuvat kaukana, joten viikonlopusta aika ei riitä heidän tapaamiseensa, jos pääsisit lähtemään vasta lauantaina miehesi työpäivän jälkeen. Olisko sulla mahdollisuus löytää uusia ystäviä lähempää?

Alkuperäinen kirjoittaja öh;22101257:
Siis, voiko joku ihan oikeasti olla noin mustasukkainen miehestään? Eikä edes toiselle naiselle vaan työnantajalle.
Minä kyllä ymmärrän ap:ta.

Sinällään on tuttua, että projektit painavat päälle ja lähes päivittäin menee myöhään töissä. Niinä iltoina, kun sieltä ehtii ihmisten aikaan kotiin, nukutaan väsymystä tai on muita menoja. Sitten työnantaja tarjoaa kostean illan kiitokseksi projektin valmistumisesta ja tulee kaiken maailman virkitys ja koulutuspäiviä.

Olisi kiva lastenkin nähdä isäänsä kotona välillä tuntia paria enempää!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22101428:
Oukei, ymmärrän. Ystäväsi asuvat kaukana, joten viikonlopusta aika ei riitä heidän tapaamiseensa, jos pääsisit lähtemään vasta lauantaina miehesi työpäivän jälkeen. Olisko sulla mahdollisuus löytää uusia ystäviä lähempää?

On täällä muutama uusi ystävä, mutta hekin lapsiperheiden äitejä, joten eivät hekään kovin usein mihinkään pääse, eivätkä varsinkaan lähde mihinkään viikonlopuiksi kokonaan. Yhdenkin mies viikot muualla töissä ja viikonloput vain kotona. Yksi todella läheinen ystävä muutti juuri miehen työn preässä muualle.

[QUOTE="a p";22101408]No onneksi minä nyt vihdoin pääsen yhdeksi viikonlopuksi siskon luokse, mutta edellisestä kerrasta yksinäni reissussa onkin pari vuotta aikaa. Mielelläni minä miehenkin kanssa reissaisin. Kävisin bändejä katsomassa ja vaikka hitto sinne laivalle tai hotelliin. Mitäköhän mies sanois, ku joku päivä ilmoittaisin sille, et lähden naapurikaupunkiin yksinäni jotain bändiä katsomaan ja varaisin itselleni hotellihuoneen kun kerta en muuten pääse :D Jos kerta mieskin saa hotellissa yöpyä kavereineen, ni sit kait minäkin saan vaikka yksinäni jos ei kukaan minun kanssa mihinkään lähde?[/QUOTE]
Käsittääkseni miehesi ei kysele sultakaan lupia bändien katsomiseen, niin mitäpä miehellä on asiaan sanomista, jos sinä menet bändejä katsomaan?

Ei kuulosta kyllä kivalta, ei onnistuisi meillä... Meillä mies käy kavereidensa kanssa ulkona kerran tai kaksi kuukaudessa, ja enempään en enää suostu. Makaa kuitenkin sen seuraavan päivän haisevana puolille päiville vähintään. Ennen lasta kävi joka viikonloppu, eikä kyllä silloin haitannut minua yhtään, nyt vaan asia on eri.

[QUOTE="vieras";22101441]Minä kyllä ymmärrän ap:ta.

Sinällään on tuttua, että projektit painavat päälle ja lähes päivittäin menee myöhään töissä. Niinä iltoina, kun sieltä ehtii ihmisten aikaan kotiin, nukutaan väsymystä tai on muita menoja. Sitten työnantaja tarjoaa kostean illan kiitokseksi projektin valmistumisesta ja tulee kaiken maailman virkitys ja koulutuspäiviä.

Olisi kiva lastenkin nähdä isäänsä kotona välillä tuntia paria enempää![/QUOTE]

Mulla vielä mies on oma itsensä pomo ja ei kyllä kovin pitkiä päiviä tee, mutta kivahan se on kavereitten kanssa lähteä bändejä katsomaan ja sanoo aina, et ne on niitä firman virkistys- ja edustusreissuja. Eli mikään pakko ei miehellä edes olisi niitä noin usein tehdä...

[QUOTE="a p";22101451]On täällä muutama uusi ystävä, mutta hekin lapsiperheiden äitejä, joten eivät hekään kovin usein mihinkään pääse, eivätkä varsinkaan lähde mihinkään viikonlopuiksi kokonaan. Yhdenkin mies viikot muualla töissä ja viikonloput vain kotona. Yksi todella läheinen ystävä muutti juuri miehen työn preässä muualle.[/QUOTE]
Harmi :( Onko sulla itselläsi sellainen työpaikka, että kun palaat takaisin töihin, olisi myös virkistysreissuja tai ainakin työkavereita, joiden kanssa voisi reissata?

Yhteistyössä