Ajatteletteko oikeasti jotain pahaa ihmisestä jolla on heti uusi suhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "musta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"musta"

Vieras
Jokaisella saa tietysti olla oman mielipiteet, enkä sano että tässä ajattelussa on jotain väärää.

Se tuntuu vain kovin vanhanaikaiselta tuomita ihminen joka ryhtyy heti uuteen suhteeseen. Kun eihän siinä tehdä mitään väärää muille, ihminenhän on vapaa taas tapailemaan ketä haluaa.

Oletetaan nyt että ihminen ei ole siis tapaillut suhteen aikana, vaan mennyt eron jälkeen vaikka kirjastoon ja siellä iskenyt naisen/miehen.

En nyt varsinaisesti pahaa, mutta joskus ihmettelen aikuisia ihmisiä, jotka ei osaa ollenkaan olla yksin. Ihan kuin epätoivon vimmalla pitää olla aina joku. Harvoin ne sit näyttää toimivan.

Jos vilunkia ei ole ollut jo suhteen aikana, niin ei sitä psyykkisesti terveellä kyllä heti synnykään. Vaikka rakkauskin olisi exään loppunut jo aikapäiviä sitten, niin elämänmuutos on niin iso ettei siinä aidosti kykene ihastumaan. "Laastarina" jonkun toisen paneminen on eri juttu.

En ajattele mitään pahaa, mutta sillälailla ajattelen että ihmiselle olisi hyväksi olla sen aikaa ihan sinkkuna, kun käsittelee eron, siihen johtaneet syyt ja olosuhteet ja toipuu edellisestä suhteesta.
Muuten ne uudet suhteet tuppaavat olemaan vaan ns. laastarisuhteita, eikä se ole hyväksi kummallekaan osapuolelle.

Vuosia sitten olisin ajatellut pahaa. Sitten kävi niin, että rakastuin toiseen mieheen, vaikka olin vielä edellisen kanssa yhdessä. Mitäään emme tehneet ennen kuin erosin miehestäni, mutta saman tien muutin uuden mieheni luo. Kaikki varmaan ajattelivat, että meillä oli ollut suhde, mutta niin ei ollut. Pähkähullusti ensimmäisellä käynnilläni hänen luonaan muutin sinne. Vanha suhteeni oli ollut kuollut jo pitkään ja eroa olin käsitellyt jo pitkälle etukäteen. Lapsia meillä ei ollut, joten siksi uskalsin pienellä riskillä mennä. Nyt tämä "laastarisuhde" on kestänyt 10 vuotta. En tiedä, miksi meidän olisi pitänyt odottaa.

• Tykkää
Reactions: Creepy Starling
Mua ei oikeastaan jaksa kiinnostaa paskaakaan. Jokainen tekee oman elämänsä kannalta parhaat ratkaisut, vaikkei aina ehkä ulkopuolisista siltä näyttäisikään. Mikäs minä olen ketään arvostelemaan tai tuomitsemaan

• Tykkää
Reactions: Creepy Starling
Mua ei oikeastaan jaksa kiinnostaa paskaakaan. Jokainen tekee oman elämänsä kannalta parhaat ratkaisut, vaikkei aina ehkä ulkopuolisista siltä näyttäisikään. Mikäs minä olen ketään arvostelemaan tai tuomitsemaan

Ajattelen samoin. Tuntemattomien ja ihan tuttujenkin ihmisten elämänratkaisut kuuluvat vain heille, eikä mulla ole mitään oikeutta tuomita.

• Tykkää
Reactions: Bitch
ma tapasin mieheni kolme piv erosta. eka ajattelin et on vain laastari kun hanel erosta yhta kauan. mut huomasinkin loytaneeni elamani miehen! ikin en pois antais. yhdeksas vyosi menossa. koti ja lapsi. ja vielakin rakastetaan. et joskus voi kayda hyvinkin. enka todellakaan ollut paikallises bupis iskumielel keskiviikkoiltana toiden jalkeen.

Jännästi sitä kuitenkin kesken suhteenkin kiinnostutaan ja ihastutaa toisiin ihmisiin, nii miksei sitten heti suhteen päätyttyä?

Aika harva salamana ihastuu ja tunne-elämä on silloin stabiilia. Jos tunne-elämä on normaalilla tasolla heti parisuhteen jälkeen, on henkilö joku tunteeton psykopaatti narsisti. Vaikka asuis millaisen ihmisen kanssa, niin kyllähän ero on aina iso asia.