Ajatteletteko lastenne vaatteiden väriä esim. luonteen mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja värillä väliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

värillä väliä

Vieras
Tuli vaan mieleen, kun itse en pienille pojilleni hanki tummansinisiä, mustia enkä harmaita vaatteita, joita poikien osastot on pullollaan, kun ne vaan ei sovi noille iloisille pienille. Ja heissäkin toinen on ihan "vihreä", hälle siis sopii vihreät ja tulee ostettua vihreää. Ja toinen on ihan "oranssi ja keltainen" ja niitä hankitaan hänelle. Ei siis tarkoita että vaatekomero olisi yhtä väriä, mutta jos pitäisi nimetä luonteen mukaan, mikä väri tulee lapsesta mieleen, niin ne olis nuo.

Ja just tilasin uuden puvun pienemmälle, kun tuo isoveljeltä jäänyt ei vaan ole yhtään tämän pienemmän näköinen :ashamed:

Vastaaja 1: ei ole vitsi.

Vastaaja 2: ei pienet osaa sanoa mistä tykkää, ja toivon mukaan tykkäävät värikkäistä vaatteista myöhemminkin, kun heille niitä nyt puetaan.

Vastaaja 3: niinno... meillä ovat vaaleita, mutta kerta kaikkiaan mikään hissukka vaaleansininen ei vaan sovi näille pojille.

En, vaan ostan niitä värejä mistä itse tykkään. Mustasta en tykkää lapsilla, joten sitä en osta, vaan mielummin värikkäitä. Lähes kaikki vaatteet on käytettynä saatuja tai kirpparilta ostettua, että harvoin pääsee ihan vaatekauppaan valitsemalla valitsemaan. Silloin tällöin ompelen itse paitoja.

Minulla on 2 poikaa, 2vuotias ja 2kk vanhat ja käytän kummallakin eri värisiä vaatteita. En pidä tavaratalojen poikaosastoista, jotka ovat täynnä ainoastaan tunkkaista tummansinistä vaatetta. Mielestäni on hyvä opettaa lapsille, että monet värit ovat kivoja, eikä tunkea vain yhtä ja samaa väriä, tietysti pitää katsoa, mitkä värit lapselle sopivat. Itse olen tarkka vaatteista ja tahdon niiden mätsäävän keskenään myös värillisesti.