Ajattelenko lapsen parasta vai käytänkö vain mielivaltaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja B
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

B

Vieras
Eli kumpaa tämä teistä on. Tilanne se, että mies on ollut poissa kotoa koko viikon, myös yöt (töissä toisella paikkakunnalla ja yöpyy siellä). Tavallisesti mies ei näin paljoa ole poissa kotoa. Tänään olisi tulossa kotiin ja arvaan että aikoo juoda kaljaa illalla (sitä hän tekee vähintään joka toinen vkl). Ei ota ihan vaan paria, vaan yleensä annos on noin 8 puolen litran tölkkiä. Mielestäni lapsi ansaitsee aamulla nähdä kaivatun isän jolla ei ole krapulaa tai jonka hengitys ei haise vanhalta viinalta. Olenko kohtuuton?

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Kiellät siis juomasta? Ei ole kohtuutonta, minä tekisin niin myös.

Niin. Jos juominen on se mitä hän välttämättä tarvitsee rentoutuakseen, niin olkoon silloin seuraavankin yön poissa. Mutta minulle se tarkoittaa sitten sitä, että viina/kalja on tärkeämpää kuin perhe. Kunhan pohdiskelen... Mutta ajan myötä näitä tilanteita on oppinut ennakoimaan.

No, meillä ei todellakaan tulisi edes kyseeseen, että mies joisi noin paljon. Mutta elämä on valintoja, minä en ikimaailmassa valitsisi alkoholistia puolisokseni ja jos siltä alkaisi aiemmin juomattomalta näyttää, tulisi ero.

Teillä on jo merkit näkyvissä. Minä lähtisin, nyt.

8 puolen litran kaljaa yhdessä illassa on 12 annosta alkoholia ja se on melkein kaksi kertaa yli alkoholin kertakäytön suur- ja riskikulutusrajan (7 annosta).

Yhteistyössä