ajateltiin antaa kaksosille nimet Pirjo ja Pirkko

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Ninni"

Vieras
Pirjo Outi Sinikka

Pirkko Ulla Sanelma

voi olla, että kutsuttaisiin Outiksi ja Ullaksi. Ei olisi ainakaan montaa Pirjoa ja Pirkkoa samalla luokalla. ei varmaan outia ja Ullaakaan. Mitäs mieltä nimistä?
 
[QUOTE="Ninni";27100922]Pirjo Outi Sinikka

Pirkko Ulla Sanelma

voi olla, että kutsuttaisiin Outiksi ja Ullaksi. Ei olisi ainakaan montaa Pirjoa ja Pirkkoa samalla luokalla. ei varmaan outia ja Ullaakaan. Mitäs mieltä nimistä?[/QUOTE]

Voisiko joku selittää, mikä logiikka on antaa ensin nimet ja sitten kutsua toisilla nimillä? Miksi niitä kutsumanimiä ei voi laittaa ensimmäisiksi jo ihan sen takia ettei tarvitse loppuikää selvitellä joka paikassa ettei etunimi ole sunkas se kutsumanimi. Ihmiset kuitenkin tunnetaan kutsumanimestä, ja toisaalta etunimi on papereissa se joksi ihmistä luonnollisesti kuvitellaan kutsuttavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
Voisiko joku selittää, mikä logiikka on antaa ensin nimet ja sitten kutsua toisilla nimillä? Miksi niitä kutsumanimiä ei voi laittaa ensimmäisiksi jo ihan sen takia ettei tarvitse loppuikää selvitellä joka paikassa ettei etunimi ole sunkas se kutsumanimi. Ihmiset kuitenkin tunnetaan kutsumanimestä, ja toisaalta etunimi on papereissa se joksi ihmistä luonnollisesti kuvitellaan kutsuttavaksi.
Minustakin on hölmöä laittaa kutsumanimeksi toinen nimi. Töissäkin on väliin tullut vastaan tilanteita, joissa listoille ilmestyy joku Urpo Nieminen. Kun asiaa ihmettelee, niin selviääkin, että sehän on tuo työkaveri, joka on ollut talossa jo melkein 30 vuotta, mutta näköjään ohjelmisto osaa tuoda vain ekat nimet näkyville.
 

Yhteistyössä