Ajatelkaapa tätä!!!!! Äiti menee töihin päiväkotiin ja vie omat lapsensa hoitoon päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keksintö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keksintö

Vieras
Äiti 34v. vie lapsensa Toukon, Eliaksen ja Väinön päiväkotiin, joka sijaitsee parin kilometrin päässä heidän kodista. Kun lapset on päiväkotiin vietyn, niin äiti lähtee töihin päiväkotiin, joka sijaitsee 15km päässä kotoa. Äiti menee valvomaan ja hoitamaan toisten ihmisten lapsia samalla kun hänen omat lapsensa ovat jonkun toisen ihmisen hoidettavana ja valvottavana. Näin hän tekee, jotta hän saisi rahaa.

Aika outoa ????? Henkilö hoitaa muiden lapsia lapsia, jotta saisi rahaa perheelleen. Samaan aikaan, kun omat lapset ovat muiden hoidettavana?? Eikö olisi kivempi, jos omat lapset olisi äitinsä hoidettavana?

Tätä olen ihmetellyt aina. Itse tykkäisin olla päiväkodissa töissä, mutta juuri tämän seikan takia en voisi olla. Miksi ihmeessä hoitaisin rahan takia mieluummin muitten lapsia kuin omiani?

Joo, niinhän se on :D itse kyllä hoidin omani kotona 3-veehen. Joskus mietin MIKSI joku hoitsu haluaa laittaa niinkin pienen kuin 9 kk hoitoon, ja kumminkin säälittelee muiden taaperoita jotka hoitoon raijataan. Kai se on se raha.

Oho. Päiväkodin tädillä voi olla omiakin lapsia. :O

Jollain kai se on tuonkin ihmisen elettävä ja yleensä elämiseen tarvitaan rahaa mitä taas saa kun käy töissä. Miksi pk:n henkilökunta olisi poikkeus muiden työntekijöiden joukossa..

No niin minäkin olen tehnyt. Työ on työtä. Päiväkodissa olen ammattikasvattaja, kotona äiti. Lopputuloksena pyrin kummassakin paikassa samaan: ohjaamaan lasta kasvamaan tasapainoiseksi, hyvinvoivaksi kansalaiseksi.

On ihan eriasia käydä töissä hoitamassa lapsia, kuin hoitaa kotona omiaan. En väitä, että omien lasten hoitaminen sen helpompaa olisi, mutta eriasia kuitenkin.

Mietin sitä vaihtoehtoa, että kyseinen äiti hoitaisi lapsensa kotona ja ottaisi hoitoon myös vieraita lapsia, jotta tienaisikin. Mutta ei taida saada kolmen oman lapsen lisäksi montaakaan lasta ottaa, eli vaihtoehtona se ei ehkä taloudellisesti kannata.

Mä en älyä mitä outoa tossa on??!! Päiväkodintäti tienaa kuitenkin hiukkasen enemmän kuussa rahaa kuin kotiäiti. Meidänkin päiväkodissa yksi äiti vie aamulla oman lapsen toiseen ryhmään hoitoon ja menee sitten työskentelemään toiseen ryhmään.. Enkä näe asiassa mitään outoa. Eriasia jos kotona olemisesta maksettaisi ihan kunnolla.

Ajatellaan, että hänen miehensä on myös pienituloinen. He maksavat päivähoitomaksua 23 euroa kuukaudessa per lapsi. Päivähoidon todelliset kustannukset kunnalle on noin 1000e/per lapsi, eli heidän kolmesta lapsestaan n. 3000euroa kuukaudessa. Tämä äiti saa työstään n. 1500 euroa kuukausi. Järkeä vai ei?

Niin? Ja joku hoitaa vanhuksia vaikka omat vanhemmat on hoitolaitoksessa. Yksi rakentaa taloja mutta ostaa itselle talon. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Töitä tehdään, että siitä saadaan rahaa. Ja työ eroaa monessa muussakin suhteessa perheen arjesta ja se ehkä saa juuri monet ihmiset jaksamaan.

Ja no miten vanhainkodissa työskentelevä lähihoitaja, jonka oma äiti on dementikkona toisessa vanhainkodissa? Miksi hän hoitaa vieraita vanhuksia eikä ole oman äitinsä omaishoitajana kotona?

Ajatteles tätä:
Mä ja mun mies ollaan molemmat päiväkodissa töissä. Vielä hoidan lasta kotona, mutta en ajatellut sitä kouluikään tehdä. Joten jossain vaiheessa viedään lapsi hoitoon ja mennään molemmat hoitamaan muiden lapsia.

Kertoo siitä, että päiväkodin työntekijä on voinut palata työhön, josta pitää, koska on löytänyt hyvän paikan omille lapsilleen. Päiväkodin työntekijä tietää päiväkodin edut lapsen kannalta ja luottaa, että siellä(kin!) on hyvä kasvaa.
Ehkäpä päiväkodin työntekijä myös ollut fiksu ja nainut miehen, jolla on rahaa ;-)

Luonnollistahan on että työstä (=toisten lasten hoitaminen) maksetaan palkkaa mutta omien lasten hoidosta ei. Ihan vastaavasti kuin ammatti-ihmisille ei makseta oman kodin eteen tehdystä työstä (rakentaminen, remontointi, puutarhan hoito, siivoaminen...) vaikka toisille tehtynä työnä siitä maksetaankin.

Toki sillä päiväkodintädillä on oman taloutensa puitteissa samanlainen oikeus hoitaa lapsiaan kotona kuin muillakin.

AI. Ap haluaa naiset takaisin kotiin - pikku kodinhengettäriksi hoitamaan lapset, kodin ja miehen. Odottelemaan miestä kotiin tohvelit, drinkki ja ruoka valmiina perheen elättäjälle.

Mitenkäs mä muistelen, että naiset aikanaan tappelivat itselleen oikeuden työntekoon. Nyt ap haluaa tapella naiset takaisin sinne kotiin, niinkö?

Yhteistyössä