Ajankohta E-renkaan haittavaikutuksille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiomalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiomalla

Vieras
Olen käyttänyt reilun vuoden Nuvaring-ehkäisyrengasta. On tuntunut sopivan mainiosti, ei minkäänlaisia sivuoireita ole tullut missään vaiheessa. - Ennen kuin nyt? Masentaa, ahdistaa, v-tuttaa kaikki, ei haluta yhtään ja olen koko ajan kiukkuinen. Tätä on nyt jatkunut n. 3-4 kk. Onko mahdollista, että Nuvaringin tämänlaiset sivuoireet tulisivat tällätavoin viiveellä, vai pitäisikö tästä ennemminkin syyttää jotain muuta tekijää, kuten kausimasennusta tms? Aiemmin en tosin ole tämmöisistä kausista kärsinyt...

Toki pitäisi konsultoida lääkäriä, mutta täällä on niin pahuksen vaikea saada lääkäriä langan päähän...

Lääkärit vähättelee aina sivuvaikutuksia, se on nähty.
Tosiasia on että ehkäisyrengas saattaa aiheuttaa juuri tuollaisia ongelmia ja ihan vaikka viiveelläkin. Mulla hormonit aiheutti 5 vuoden syönnin jälkeen aurallisen migreenin puhkeamisen,joka loppu kun lopetin pillerit. Myös samanlaisia "masennusoloja" oli ja oli ihan kun olisin koko ajan horroksessa...allapäin ja mikään ei kiinnostanut..Salakavalasti se hiipi, ja lopulta totuin ajatukseen että "mä nyt vaan ooon tällänen.." mut ei se ihan niin mennyt...Pillerien lopetuksen jälkeen elämänilo on taas löytynyt, olen virkeämpi, seksi kiinnostaa ja huomaan joskus ajattelevani jotain täysin käsittämättömiä seksijuttuja päässäni, mitä ei ennen ole ollut.

http://www.lääkeinfo.fi/Medicine.aspx?m=9269&i=SCHERING-PLOUGH_NUVARING

NuvaRing-renkaan käyttäjät ovat ilmoittaneet seuraavia haittavaikutuksia:
Yleisiä haittavaikutuksia (esiintyy useammalla kuin yhdellä naisella 100:sta, mutta harvemmin kuin yhdellä naisella 10:stä):

* vatsanalueen kipu, pahoinvointi
* emättimen hiivatulehdukset, renkaan aiheuttama epämukava tunne emättimessä, sukuelinten kutina, emätinerite
* päänsärky tai migreeni, masentunut mieliala, sukupuolisen halukkuuden väheneminen
* rintojen kipu, kivuliaat kuukautiset
* akne
* painon nousu
* renkaan poistuminen emättimestä

Yhteistyössä