Aivan sairaan hyvä suklaakakku, valmista alle 10 minuutissa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herkkupylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika jännä, että osan mielestä on hyvää ja osan mielestä ei mitenkään hääppöistä.

Mää sanoisin, että yllättävän hyvää, suorastaan herkullista mikrokakuksi. Nopeus, helppous ja aina kotoa löytyvät aineet on iso etu. Jos saa seittemässä minuutissa luotua ihan kelpo kakun, niin tuota täytyy kyllä hehkutella.

Mä tein niitä tänään 2 :ashamed: ja hyvää oli :p kun huomioon ottaa tosiaan helppouden ja nopeuden ja sen että aineet löytyy kotoota yleensä aina ( paitsi jos tekee monta kakkua päivässä :D )

Mies ei millään meinannu uskoa, että on mikrossa tehtyä kakkua ;)
Sulatin pätkistä sekaan, kaakaojauhetta ku oli vain 1 rkl..
Ja valkosuklaasta kuorrute, kyllä oli hyvvää :P

höh, mulle oli kyllä ihan täysin pettymys tuo kakku. tein ap:n ohjeella ja sit tuolla toisella suklaaversiolla.. no joo, makean himon sai sillä tyydytettyä, mutta ei mitenkään semmonen kakku, et tulis joskus mieleen: "teenpä taas sitä ihanaa mikrokakkua..." lapsetkin söivät yhden pienen palan ja totesivat, että parempaa on se kakku, joka tehdään "oikein"... ihan tuo oli onnistunutta, siis kohosi normaalisti, ainekset oikeat ja oikeat määrät, mutta eipä vain meidän perheeseen kolahtanut. mies tosin totesi, että no eihän tämä nyt varsinaisesti pahaa ole... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
höh, mulle oli kyllä ihan täysin pettymys tuo kakku. tein ap:n ohjeella ja sit tuolla toisella suklaaversiolla.. no joo, makean himon sai sillä tyydytettyä, mutta ei mitenkään semmonen kakku, et tulis joskus mieleen: "teenpä taas sitä ihanaa mikrokakkua..." lapsetkin söivät yhden pienen palan ja totesivat, että parempaa on se kakku, joka tehdään "oikein"... ihan tuo oli onnistunutta, siis kohosi normaalisti, ainekset oikeat ja oikeat määrät, mutta eipä vain meidän perheeseen kolahtanut. mies tosin totesi, että no eihän tämä nyt varsinaisesti pahaa ole... ;)

musta tää oli hyvää ja varsinkin kun se ei oo mikään vaikee tekonen. MUt meitä on moneen makuun. :) lasten suuhun tää kyl sopii meillä ja todellakin myös aikuisten makuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

musta tää oli hyvää ja varsinkin kun se ei oo mikään vaikee tekonen. MUt meitä on moneen makuun. :) lasten suuhun tää kyl sopii meillä ja todellakin myös aikuisten makuun :)

mä mietinkin tuota, onko tänä kakun pointti vain se, et tää on helppo tehdä? tai sit voi olla, että meitä on niin moneen sakkiin menijöitä leipomisessakin, että toiset vain "tyytyvät vähempään"... no, hyvä jos suurimmalle osalle tuntuu maistuvan, itse olen kyllä valmis uhraamaan hieman enemmän vatkaus- ja paistoaikaa ihan oikeasti hyvään kakkuun... :)

mut aina ei oo sitä aikaa siihen "kunnon kakkuun" vaan tää on just oiva vierasvara tai sit sellaseen makean nälkään vaika kehvin kans ja tulee nopeesti.

mä mietinkin tuota, onko tänä kakun pointti vain se, et tää on helppo tehdä? tai sit voi olla, että meitä on niin moneen sakkiin menijöitä leipomisessakin, että toiset vain "tyytyvät vähempään"... no, hyvä jos suurimmalle osalle tuntuu maistuvan, itse olen kyllä valmis uhraamaan hieman enemmän vatkaus- ja paistoaikaa ihan oikeasti hyvään kakkuun... :)

Eilen kokeilin minäkin ja lapset 7 ja 9 sekä mies tykkäs hulluna. Oli kyllä vaivannäköön nähden mielestäni loistava ohje. Vaniljajätski tai kerma/vaniljavaahto ois kyllä kruunannu sen.

Mun mielestä tossa on kaikki mitä mä kakulta vaadin: hyvä maku, tarpeeksi kosteutta ja hyvä koostumus. Millainen on sun "oiekasti hyvä" kakku?

Pitihän se munkin kokeilla tätä eilen ja tuli kyllä parasta suklaakakkua mitä olen ikinä tehny. Lapsetkin tykkäs tosi paljon ja olivat ihan ihmeissään, et miten mikrossa voi tehä kakun :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
To ap:n ohje on sama kuin tupperin ja se kehoitetaan tekemään siinä tupperin mikrokannussa, siinä koko vinkkiä

Siis tällaisessako?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=116363963

Tuo on puoli litraa, ei kai tuohon voi mennä?

Siinä isommassa...... niitä on kolmea kokoa. Pitsi se yks on pitkulainen.

Pitääkö vuoka voidella?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
To ap:n ohje on sama kuin tupperin ja se kehoitetaan tekemään siinä tupperin mikrokannussa, siinä koko vinkkiä

Siis tällaisessako?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=116363963

Tuo on puoli litraa, ei kai tuohon voi mennä?

Siinä isommassa...... niitä on kolmea kokoa. Pitsi se yks on pitkulainen.

Pitääkö vuoka voidella?

Ei tartte, mulla ainakin irtos hyvin. Ja ihme olis jos ei irtoais tolla rasvan määrällä...

Kirjoitin tuohon toiseenkin ketjuun. Mun kakku oli ihan raakaa 4 minuutin jälkeen, vaikka meidän mikron pitäisi olla tehokkaampi, ku 700w. Oli varmaan yhteensä 6-7 minuutti mikrossa. En tiedä vaikuttiko paistoaikaan se kun vuoka oli paksu uunivuoka. Mausta mies sanoi sen maistuvan suklaamannapuurolle:D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika jännä, että osan mielestä on hyvää ja osan mielestä ei mitenkään hääppöistä.

No mitä jännää siinä :o Eiköhän kaikki ruuat ja leivonnaiset ole osan mielestä hyvää tai mahtavaa ja osan mielestä ei niin hääppöistä. Eikä ole kyse myöskään siitä, että osa tyytyisi vähempään! Makuja vain on niin monenlaisia...

Mäkin tein äsken suklaakakkua, korvasin osan rasvasta sulatetulla suklaalla ja lisäsin kookosrouhetta. Hyvää tuli!
Tein kakun sellaisessa isossa kulhossa ja olisi pitänyt kyllä voidella kulho, en meinannut saada kakkua millään irti ja lopuksi se oli pakko vaan väkisin sieltä lusikalla kaivella. Ruma tuli, mutta oma vika.
Maku oli kuitenkin hyvä ja nyt oon yksin syönyt jo varmaan neljäsosan koko kakusta...
Ei parasta tekemääni kakkua, mutta hyvää ja helppoa!

Pitihän se äsken kokeilla mikrosuklaakakkua, mut tein maidottoman ja munattoman version.
Suunnilleen näin:

150g maidotonta margariinia
1,5dl sokeria
1 banaani muussattuna
4dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
tummaa kaakaota
1dl kuumaa vettä
muutama rivi tummaa maidotonta suklaata rouheena

Kaikki sekaisin ja tupperin mikrokannuun. Mikrossa pidin muistaakseni 7min.

Aika murenevaa oli, mut ihan hyvää maidottomaksi ja varsinkin munattomaksi kakuksi. Ja noin nopeatekoiseksi. Lapset söi kilpaa. (itekin kaks palaa.. :whistle: )

Yhteistyössä